Saturday, May 24, 2014

hisham dan lubang cacing berpisah tiada...

Defence Minister Hishammuddin Hussein has demanded to find those responsible for Umno Youth’s violent protest at DAP’s headquarters this week and those who threatened to burn it down.
“I will advise them to investigate. Don’t go on emotions, probe as deep as possible to find out who the perpetrator was,” he said, adding that it is not proper for Umno Youth to threaten arson.

seperti irama dan lagu, kalau lubang cacing tiada, pincanglah hishamuddin...

14 comments:

  1. PM to be.... alahai me LAYU la mcm ni

    mie esjii

    ReplyDelete
  2. Sokong hisham....ketua pemuda umno wp perlu dikenakan tindakan kerana menyerang hq dap sangat melampau menyebabkan kj kehilangan telor dan terpaksa berlutut kpd dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia baru mintak cari dalangnya. kamu pulak macam dah tahu. agaknya tindakan apa yang akan dikenakan.

      Delete
  3. Orang Melayu sudah tidak ada harapan lagi utk bergantung nasib masa depan anak cucu mereka pada kuasa politik,kecuali TS Mahyuddin mengambil alih jawatan PM dari DS Najib utk membolehkan barisan pemipin pelapis betukar dari puak liberal kepada konsevertif Melayu.Selepas Najib ,kalau Mahyuddin bersara sebelum memegangn jawatan PM(umur beliau lebih tua dari PM),jawatan PM akan jatuh ketangan Hishamudiin dan kemudiannya KJ,kerana Zahid Hamidi tak ada DNA PM. Mereka berdua ni semuanya geng liberal,semangat Melayunya agak lemah kecuali di atas pentas.Tapi mungkin juga PM Najib adal PM terakhir dari species Umno,lagi lah cepatnya Melayu hilahng harapan.Melayu sendiri pun sehingga sekarang tidak nampak banyak berubah,terlalu bergantung kepada subsidi kerjaan ,jadi bagamianalah nak hidup bila kerejaan sudah bertukar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin mereka dah lupa Melayu nih masih lagi ada dibumi Malaysia ini. apa kata kita ramai ramai orang Melayu buat kecoh dan kurang ajar macam cina ni. mungkin baru mereka perasan tak? orang Melayu asyik diam dan gentel telor, mana orang atas nak tahu yang Melayu ni ada masaalah. hak orang Melayu diberikan pada orang lain pun Melayu diam. dibina dan dibantu serta di iktiraf sekolah cina pun Melayu diam. anak Melayu dimaki dan dicaci oleh guru cina pun Melayu diam. apakebenda? orang Melayu hanya bising kalau dah terkena batang hidup sendiri, tak pandai bangun bersama sama kalau bangsa Melayu sendiri dianiaya. tak payah nak buat percaturan mereka yang kat atas tu. pokok yang besar pun boleh tumbang kalau akarnya tak dijaga.

      Delete
  4. Wakakakakakakaka

    Mat sembab nak dijadikan PM supaya peluang anak Mamakutty Mukhris naik nanti agenda utama Mamak kat UMNO Baru.

    Pasal kuasa, Mat Sembab sanggup jadi pengkhianat Melayu ori ke?

    Zaman Mamakutty padamkan kebangkitan kuasa Melayu ori nak di ulangi lagi. Apalah nak jadi ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam laporan DNA kes anuar main jubok saiful , anuar peliwat di sahkan oleh pakar DNA dan laporan tidak dicabar oleh penguam anuar yang mengatakan beliau mempunyai 99% DNA darah keturunan india tamil , sebab apa si peliwat ini tak pernah pun semua mangkok sebut mamak , untuk perhatian DNA anuar adalah tamil bawahan kelas paria sebabtu tok dia dulu kerja jual kacang putih dan tarik tali kapal kat port bagan ni fakta , Kutty dalah india kelas brahmim iaitu kaum bangsawan india , itu pun bukti DNA dia belum terbukti ada lah 100% keturunan india yang fakta ibu nya bangsawan siam dan bapa ada campuran indai arab lebih satndard lagi daripada sesetangah melayu yang mangkok apatah lagi anuar berahim kalau buta sejarah belajar kalau tak tahu fakta cari dari tempat-tampat2 yang diiktiraf jagan suka menipu dan jangan dengar ceramah orang bodoh nanti kena main dan jangan belajar dari kelas sejarah ciptaan anuar peliwat.

      Delete
  5. Anon Sunday, May 25, 2014 12:16:00 AM, kalau nak jadi pariah RBA pun gunalah taktik baru....guna perkataan seperti mamakutty tu dah jelas lagi nyata kau ni RBA. Admin kena ambil perhatian.

    Kita tak perlukan melayu tanpa jati diri. Sudah dihina sebegitu rupa pun nak disiasat, untuk apa ?

    ReplyDelete
  6. oooiiiii, kerislembik , saya ingat lujoint itu dap lagi bagi bagut, , panggil itu kitol satu kali, lu muka pun ada serupa dap jugak , tapi itu kitol saya ingat joint mic lagi ngam , sikit2 ada itu rupa rayer celaka....

    ReplyDelete
  7. Dengan kata2 lain. Hisham suruh Melayu UMNO duduk diam tersenggeh bila UMNO Melayu diperlekehkan.
    Hisham nak semua Melayu UMNO jadi Kassim Selamat. Ambil garpu cucuk biji mata sendiri apabila UMNO dicerca dan dicelakakan.
    Kalau macam ini pemimpin UMNO atasan buat dulu baru ahli Melayu UMNO yang lain ikut cara Kassim Selamat.
    Kalau tak sanggup cuba cari jalan keluar. RAMAI lagi pewira2 UMNO yg bolih mengganti tempat Hisham.
    Ini juga ditujukan kepada pemimpin UMNO yg sewaktu dengannya.

    ReplyDelete
  8. Bagh. pertama:

    Si pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL memang asyik nak jaga hati si KAPIRDAJAL, sebab tu mereka ni amat dipuja si EvangeliSStar! Tengok si si Cina RASIS kat EvangeliSStar ni, bukan main lagi kutuk PEMUDA UMNO yg. berdemo dgn. BERANI tu, dan asyik bilang Malaysia ni negara sekular (setakat ni tak dengaq lansung pemimipin UMNO yg. hentam si Cina RASIS ni, yg. ternyata amat benci ISLAM), dan si Cina ni asyik memuja parlimen British (Westminister) dan bahasa Inggeris - dasar si ejen Barat-ZIONIS-CELAKA! Lihat di - http://www.thestar.com.my/Opinion/Columnists/On-The-Beat/Profile/Articles/2014/05/25/Stand-up-and-speak-up-Moderate-Malaysians-have-the-right-to-tell-our-politicians-that-we-want-the-li/ , Stand up and speak up, by wong chun wai, May 25, 2014:
    Moderate Malaysians have the right to tell our politicians that we want the liberal, secular and plural ways…. should be sent to Westminster to learn the meaning of good parliamentary practices. But we are not quite sure if he is capable of following the debates in English….)

    Dan lepas tu, Majoriti MANGSA kemalangan jlnraya adalah penunggang motosikal yg. tak dak pun cermin gelap, dan dr. umat Islam/Melayu, terutamanya yg. hidup susah! Sepatutnya kalau nak buat pindaan cermin gelap pun, adalah utk. MENGHARAMkan PENJENAYAH lori/bas/kereta BUAS bersembunyi belakang cermin gelap, bila melakukan JENAYAH termasuk jenayah kemalangan jlnraya!!

    Asyik sibuk dgn. isu cermin gelap, tapi mana perasaan SIMPATI si Menteri LIBERAL ni pd. dua mangsa Islam/Melayu (suami-isteri, yg. sekrg. meninggalkan LIMA anak yatim-piatu), mahupun mangsa-mangsa lain, yg. terbunuh dgn. amat ngeri dan kejam, dlm. kemalangan jlnraya akibat LORI BUAS (yg. heran tu, kalau pemandu lori tu Islam/Melayu – akan dinamakan; kenapa pemandu lori BUAS ni tak beri nama lansung) ?! Aku syaki lori BUAS ini yg. menyebabkan mangsa terjatuh dr. motosikal asalnya kerana memandu terlalu dekat belakang motorsikal tersebut, dan kemudian MENGGILIS pula mangsa - dan sepatutnya mengikut undg-undg, tak boleh di jlnraya yg. sibuk waktu pagi/balik kerja! Apahal Menteri LIBERAL ni boleh biaqkan si lori/bas/kereta BUAS BERMAHARAJALELA kat Tanah Melayu ISLAM ni - patutnya PEMILIK lori/bas/kereta BUAS ini pun kena TANGKAP dan mesti beri PAMPASAN pd. mangsa!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  9. PEMBETULAN: (perenggan kedua - Bah. Pertama)

    Dan lepas tu, psl. nak pinda cermin gelap,aku syaki, supaya pengguna ELITnya lebih SELESA , cepat benar si LIBERAL-mudin nak ambil perhatian! Majoriti MANGSA kemalangan jlnraya adalah penunggang motosikal yg. tak dak pun cermin gelap, dan dr. umat Islam/Melayu, terutamanya yg. hidup susah! Sepatutnya kalau nak buat pindaan cermin gelap pun, adalah utk. MENGHARAMkan PENJENAYAH lori/bas/kereta BUAS bersembunyi belakang cermin gelap, bila melakukan JENAYAH termasuk jenayah kemalangan jlnraya!!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  10. Bah. Kedua:

    Bahkan jenayah-jenayah makin berleluasa, yg. majoriti mangsanya umat Islam/Melayu, termasuk dlm. kemalangan jlnraya di mana mangsa terus dibiarkan MATI KATAK/cedera kdg-kdg sampai CACAT akibat dilanggar LORI/KERETA/BAS BUAS (terutamanya tekan brek tiba-tiba, lalu kenderaan belakang terbabas ke laluan bertentangan, atau si pemandu BUAS ini tiba-tiba pandu laju bila kenderaan belakang nak potong atau lori/bas/kereta depan sengaja ke tengah dan menggilis kenderaan yg. nak potong – umat Islam yg. disasarkan si MUSUH Islam, senang dikenali dr. pakaian atau hiasan Islam pd. kenderaannnya) akibat ramai TUANPUNYA lori/bas/kereta ini sendiri puak KAPIRGANGSTER atau dibiarkan ambil ramai pemandu mcm. dr. GENG-KONGSI-GELAP!

    Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140524/dn_13/Lima-beradik-jadi-yatim-piatu :

    Lima beradik jadi yatim piatu

    Oleh NORAZRIN MARZUKI

    KUALA LUMPUR 23 Mei - Lima beradik menjadi yatim piatu dalam sekelip mata apabila ibu bapa mereka terbunuh dalam kejadian langgar lari berhampiran susur ke Cheras di Jalan Loke Yew di sini pagi ini.

    Dalam kejadian kira-kira pukul 7.30 pagi itu, mangsa, Jefri Mohd. Zain, 46, dan isterinya, Noorsalawati Ibrahim, 40, yang menaiki motosikal mati di tempat kejadian setelah digilis sebuah lori yang membawa muatan pasir.

    Difahamkan, pemandu lori itu bagaimanapun terus meninggalkan tempat kejadian.

    Ketua Trafik Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Rosli Mohd. Noor ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.
    Beliau berkata, siasatan awal mendapati motosikal yang ditunggang oleh Jefri hilang kawalan sebelum kedua-dua mangsa terjatuh ke atas jalan raya.

    "Sebuah lori yang mengikut rapat motosikal mangsa dari arah yang sama tidak sempat mengelak lalu merempuh dan menggilis kedua-dua mangsa. Mereka meninggal dunia serta merta di tempat kejadian," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.....

    "Saya harap orang ramai dapat membantu pihak polis menjejaki pemandu lori yang tidak bertanggungjawab melarikan diri dan meninggalkan tempat kejadian.

    "Jika mengikut undang-undang, lori dilarang berada di atas jalan raya pada waktu pagi iaitu di mana kemuncak orang mahu pergi ke tempat kerja," katanya.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete