Tuesday, May 20, 2014

Dyana boleh memberi satu pengajaran dan pukulan maut kpd lim kit siang...

apakah DAP sudah mula terasa tersilap langkah mencalonkan dyana yg semakin gelabah dan hanya terpinga senyum kosong bila di aju bertubi saolan maut dari para wartawan politik yg nyata lebih matang darinya.

dyana kononya diselamatkan, tetapi secara aib oleh lim kit siang dng merampas micophone darinya merupakan satu penghinaan dan menafikan keintelektualannya. Penat sungguh dia belajar law di uitm tetapi ijazahnya tidak mampu menyelamatkannnya.

nyata dyana tidak mempunyai kekuatan ilmu politik sebenar untuk layak dipilih sebagai calon hingga menafikan hak ramai lagi ahli DAP yg sebelum ini bertungkus lumus berjuang di dalam DAP. Dyana harus menang untuk menebus kesilapannya menerima pencalonan ini kerana jika tewas, seluruh ahli DAP akan mengutuknya kerana membawa sial dan malapetaka kepada DAP kerana kawasan psrlimen tersebut lebih mudah dimenangi jika calonnya seorang cina DAP.

Tidak mungkin majoriti pengundi cina penyokong DAP akan memberinya undi semudah itu kepada seorang calon Melayu yg mentah dan tidak layak. Bagi mereka Melayu sampai kiamat tidak akan sebijak cina lebih2 lagi mereka tahu dyana ada dna/umno -  itu sangat merbahaya.

memberi dyana menang bererti menambah lagi satu undi di parlimen untuk menyokong hudud PAS -  lebih baik undi calon BN yg pasti tidak akan menikam dari belakang kepentingan cina.

belum terlambat untuk diana menarik diri secara terhormat, jangan jadi calon yg nampak 'bodoh' dan sengaja dilembukan lim kit siang secara remote.

semoga dyana masih diberi peluang oleh Allah untuk dikurnia hidayah.

5 comments:

  1. DAP has a dumbo as their candidate...pretty face but a brainless twit for sure

    ReplyDelete
  2. TAK PAYAH TARIK DIRI! TERUS BERTANDING,KALAU DIA MENANG KELUAR DAP MASUK UMNO ,TAMBAH SATU LAGI KERUSI UMNO

    ReplyDelete
  3. Salim: haaaa..masuk UMNO? Tak payah! Akan menambahkan half past six dalam UMNO. Cukuplah dengan Najib, kj, shabery dll dalam UMNO sekarang ini..

    ReplyDelete
  4. kalaupun dyana menang lalu bosan dgn kit siang dan keluar parti, tak payah masuk umno. benci benar aku dgn pemimpin yg mengaku melayu tapi tak buat apa2pun untuk melayu selain mintak undi nyawa dpd melayu. heh, tak kebulur dgn pemimpin melayu mcm dyana (jika menang) di parlimen sebab tak menguntungkan melayu.

    ReplyDelete
  5. Anon 21:00 pm, kalau DAP perintah Malaysia, tak mungkin saya dapat belajar di universiti. Lihat la Melayu di Singapura. Saya rasa awak ni RBA yang menyemai kebencian.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...