Saturday, May 31, 2014

BN Bungkus..

KEMASKINI 8.48MLM
BN BUNGKUS DAP DENGAN TISU TANDAS !!!




Tengku Razaleigh pun sudah memberi nasihat kepada Umno — “Buck up or lose out in the next general election” dan “Hell will break loose if leaders lose control(lihat tajuk-tajul berita, atas)

Apabila sesuatu kawasan majoritinya cina - jangan harap satu keajaiban !!!

akhirnya politik negara kini lebih jelas selepas prk teluk intan atas keputusannya mengesahkan hanya dap yg telah membuka jalan pertama dan d only party yang mampu menumbangkan umno dan bukannya atas kekuatan melalui pas atau pkr spt yg dijangkakan.

ertinya juga, walaupun melayu memilih pas atau pkr sebagai alternatif kpd umno, ianya tetap tidak dapat menumbangkan DAP

dap hanya akan lemah jika sebahagian penyokong pas dan pkr kembali kepada parti asal mereka - umno.
 ini sukar berlaku kerana dap telah berjaya menyemai sikap anti-umno yg keterlaluan sepertimana umno menyemai rasa benci dan takut kpd dap sejak 13mei 1969 hingga 2002.

orang melayu terutama generasi baru sudah lupa peristiwa 13 mei, mereka kini memelihara singa di dalam rumah sendiri !!! Mereka lupa inilah singa yang membaham ibu ayah atok nenek mereka dahulu. AMAT MALANG Dato' Haron tidak diberi kebenaran menjadi PM SEHARI.


dengan kepimpinan umno yg pupus pemimpin dan terlalu bergantung harap kpd one man show najib - umno dijangka tidak mampu melakukan perubahan besar, pendekatan berani atau sesuatu agenda yang lebih berkesan. mereka bukan sahaja tidak punya cara untuk menyelamatkan nasib parti malah nasib mereka sendiri pun belum tahu kecuali sebahagiannya mengakayakan diri sebanyak mungkin sebelum kehilangan semuanya.

selepas ini kita hanya akan menyaksikan kesilapan demi kesilapan di pihak kerajaan yg menyakitkan hati terutama gelagat menteri yg menguruskan kementerian masing2...hassan malek adalah contoh pertama antara rentetan demi rentetan yg rakyat akan ditontonkan.

mengembalikan tun dr mahathir sesuatu yg mustahil, mengundurkan najib atau menggantikannya dengan muhyiddin sudah tidak membantu. mengharapkan kj umpama menyerah labu kepada tikus. sekadar mempercepatkan kehancuran.
umno tersepit dalam botol kaca - melihat kelemahan sendiri dan dilihat lemah tanpa punya daya untuk mengatasinya


# GAGAL MEMANG BUKAN SATU YANG MUSTAHIL UNTUK BN TETAPI BERAPA PERATUS MELAYU YANG UNDI BN ADALAH GAMBARAN JELAS DMASA DEPAN PENGARUH UMNO KE ATAS ORANG MELAYU !
.

2 comments:

  1. Khairy Anak Lelaki Jamaluddin Menantu Kaki Tidor, Kaki betina, Kaki Hantam Maya Karim Pak Lah Laknatulllah,
    MEMANG CELAKA

    KHAIRI DAN ABDULLAH HJ AHMAD BADAWI MEMANG CELAKA

    PUKIMAK HARAM HADDAH KHAIRY DAN PAKA LAH

    KAMALUDDIN LAGI ANAK SIAL CELAKA

    KETIGA2 INI MEMANG MELAYU CELAKA, DICELAKAKAN DAN MENCELAKAKAN MELAYU..

    ReplyDelete
  2. Dah tiba masa, pi balik era Perikatan. Slogan Dan strategi Agama, Bangsa Dan Negara dah tak boleh pakai lagi. Kalau berterusan parti-parti komponen BN seperti MCA, Gerakan, MIC termasuk Dari Sabah Dan Sarawak Akan semakin hilang kerusi mereka. Tinggal UMNO sahaja kat BN nanti.

    Dah jelas dah.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...