Saturday, June 24, 2023

AMLA - APA LANGKAH YANG DIAMBIL

 

https://www.youtube.com/watch?v=cHgmKtscbXE&t=11s




AMLA

Berikut adalah langkah-langkah yang diambil oleh Quantum Metal selaras dengan keperluan AMLA:

i) egawai pematuhan AMLA telah dilantik oleh QM untuk memastikan semua aktiviti dan kemudahan yang ditawarkan oleh Quantum Metal adalah mengikut dan memenuhi pematuhan AMLA.

ii) Quantum Metal menjalankan tindakan wajar ke atas semua transaksi pelanggan dari masa ke semasa di mana semua hendaklah memenuhi terma dan peraturan AMLA.

iii) Quantum Metal menghantar Laporan Pematuhan Data ('DCR') yang komprehensif setiap tahun selaras dengan arahan dan kriteria yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia ('BNM'). 

Ini adalah salah satu cara untuk Quantum Metal melakukan risiko penilaian kendiri dan kelemahan untuk membendung aktiviti pengubahan wang haram serta pembiayaan untuk tujuan keganasan. 

Selain mewujudkan kepercayaan dan keyakinan pelanggan, ini merupakan ukuran dan amalan penting bagi Quantum Metal untuk mengenal pasti sebarang potensi ancaman serta merapatkan jurang bagi mematuhi keperluan Pencegahan Pengubahan Wang Haram / Counter Financing of Terrorism ('AML / CFT').










No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...