Saturday, June 3, 2023

TERJAH

 


#teringat

Pada April 2021,isteri aku kata nk beli Gold dari Quantum Metal Sdn Bhd.

Mati² aku halang, sbb nya aku kata Gold QM nie scam, aku soal dia.. Jika nk buy gold, ambil jer yg fizikal byk, ada PG, Pump Swiss, Gold Bar Saudi.

Jgn ambil digital gold..

2bulan dia try yakin kan aku, & aku tak yakin, sbb aku penjual emas fizikal.

Jun 2021, isteri aku beli juga..aku punya la marahπŸ˜’, dan hampa sebab isteri aku tak dengar kata..

Lepas dia buy Gold drpd Quantum, aku mula buat RESEARCH..


1st Terjah masuk web BNM, sbb dulu aku terkena ngan Tokbelagak&buluhEmas.

Aku search Nama Quantum Metal Sdn Bhd dalam BNM, nama QM tak wujud atas company scam..

2nd. Aku terjah Web Pert Mint Australia, sebab nak tengok, betol ke Quantum Metal Sdn Bhd nie pengedar sah untuk dia..jawapnya iya,mmg sah pengedar mereka didalam asia.

3rd. Aku call bapak saudara aku, ex CEO Bank Muamalat, katanya iya.. Quantum Metal Sdn Bhd adalah pembekal emas kepada bank Muamalat.

4rd. Aku kata Gold Quantum Metal nie haram, sebab camne boleh untung 10% setelah kenaikan 1%..

Aku dibentangkan dengan sijil pengesahan halal dari badan yang berkenaan(baru tau ada system tawarruq)

5th.Aku check dengan pelajar² dari imam University Riyadh, apa itu tawarruq, dan d jelaskan secara detail..

Dan aku pun jelas..


Banyak cara aku cuba mengatakan yg QM nie scam..


Last sebab nk bukti ianya scam...

Julai 2021 Aku join dengan modal Rm1300.

Ogos 2021 aku dpt jelas yg company Quantum Metal Sdn Bhd adalah compny sah, & bukan scam.. 

January 2022 all investments yang aku buat. Mmg mendapat hasil.. 

& aku terus smpi skrg.. 


Alhamdulillah aku jadi dealer sah, dengan income yg baik aku dapat.. 

Target Qtty Gold boleh dapat dengan segera.. 


Alhamdulillah, tq Allah... 

Tq isteriku kerana degil.. 


Jom kita berjaya bersama


#QuantumMetal

#QMVisionGold

#MajuEkonomiMuslimSejagat 


















No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...