Tuesday, June 20, 2023

ORANG POLITIK TAK MINAT......






Tolong hubungi admin untuk update profile dan info penting lain.

ASMA' BINTI OTHMAN@ABD RAZAK

FAIZ BIN FAKHIR KHAN

MOHAMAD KHARIL SHAH BIN SAMUDDIN



....


Orang politik khusus pembaca blog ini dan mungkin termasuk di medsos lain akan cukup geliga dan rakus dalam berpolitik atau cakap politik  atau bercakap tentang ekonomi tetapi untuk buat bisnes, agak terhad.


Apalagi kalau melibatkan perniagaan rangkaian (networking). Bila di ajak mereka selalu mengelak, larikan diri seolah mereka tiada sesiapapun di dunia ini.

Hakikatnya kalau kenduri, jemputan mereka mencecah ratusan dan ribuan. Itu juga networking .

Begitu juga kalau di ajak, alasan tak pandai berckap sangat popular tetapi hakikatnya kalau bersembang politik, mereka lah juara.


Apakah majoriti orang yang cenderong politik sembang kari tidak ke mana ekonominya, cakap lebih kerja kurang ?

Bagaimana yang berpolitik tetapi mereka kaya raya??



Jika anda di sini, minat politik tetapi ekonomi masih biasa biasa atau tiada peningkatan dari sebelum - lebih baik berhenti dari politik, mual.

Bukan menghina tetapi mesti ada keazaman bahawa (politik dan ekonomi perlu selaras dan sama penting) jika ada ilmu politik atau minat politik atau bergegar cakap politik ia mestilah disertai dengan peningkatan ekonomi. Bukan semesti kaya raya tetapi mesti lebih baik dari sebelum.

Bukan mesti terus sukses tetapi masih terus berusaha.

Berpolitik tetapi masih miskin akan mudah dibeli. 

Kalau berpolitik tetapi kaya guna kabel...secara akademiknya semak samada kabel itu haram atau halal dan semak samada atas meja atau bawah meja, curi hak orang lain atau tidak.


Kekayaan akan meningkatkan zakat.

Jangan mudah prasangka buruk dengan mereka yang kaya dan jutawan - itu tidak membantu malah satu halangan untuk kita berada di paras yang sama dengan mereka.

Cuma pilihlah jalan yang betul.


Daftar percuma QuantumMetal dan hubungi admin 01129459500 untuk info lanjut.

https://my.quantummetal.com/register?_inviteCode=qm%3a%2f%2fcustomer%2fB48985B7-0880-4E68-B5D0-2CB2CF03F42C















No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...