Thursday, November 13, 2008

Masih lagi Kamalia oh Kamalia...

Di induk UMNO, Muhyiddin yang pada awalnya kelihatan 'kuat dan selamat' kini tersepit.

Mat Taib dan Ali Rustam yang awalnya dikatakan mat jenin dan kutu rayau kacau daun, kini benar benar jadi hanturaya.

Di Wanita UMNO, Sharizat yang kelihatan 'selamat dan tenang' kini resah dan cemas. Rafidah yang cucu kata mari, akar umbi kata pergi tiba tiba menjadi kuat dan relevan untuk terus memimpin Wanita UMNO.

Dalam keadaan tersepit, Sharizat kelihatan begitu terawang tanpa keputusan yang jelas, pendiriannya nampak goyah sekaligus ramai yang sudah berkata, dia tidak mampu untuk memimpin Wanita khususnya ketika dalam keadaan 'tertekan'. Rafidah nampak jauh lebih muda dan masih kuat untuk terus memimpin Wanita dan wajar dilantik sebagai Menteri Kanan, sekurang kurangnya Menteri Kewangan.

PRU13 memerlukan kebijaksanaan dan keberanian yang luar biasa dari Wanita UMNO yang selalu tewas dibuli Pakatan dalam pilihanraya kecil dan PRU12 yang lalu dan tugas ini tidak mampu dipikul Shahrizat yang banyak menunggu arahan dari pihak atasan. Shahrizat hanya sesuai jadi makcik pengantin perempuan menjemput tetamu masuk dan bukannya berada di barisan hadapan medan perang.

Di Pemuda UMNO, keceriaan Mukhriz tidak lama kerana saat akhir diburu 2K dan mereka di simpang tiga yang berbeza laluan walaupun sama haluan. Siapa yang akan setia kawan jika kawan makan kawan, bukan sekadar berani tetapi berani berubah.

Inilah nama nama hebat yang kini sedang berhadapan dengan mainan politik mereka sendiri dan akhirnya mereka akur, kuasa akhirnya di tangan perwakilan.

Bagi yang menggunakan wang, jika mereka tewas, mereka hilang wang dan jawatan, jika mereka menang, mereka sekadar daging busuk dan bukannya pejuang.

Bagi yang menang tidak bertanding..mereka akan berhadapan dengan diri sendiri untuk menyelewengkan kuasa atau menggunakannya dengan baik..

2 comments:

  1. Menarik...memang, menarik.

    Sama-sama kita perhatikan gerak dari setiap penjuru, berikutnya.

    ReplyDelete
  2. UMNO tetap mcm tu..kalau masih nak main duit.

    ReplyDelete