Saturday, November 1, 2008

Saksi Pendakwaraya...

UPDATE:
Kes ditangguh sehingga Ogos 2009


POSTING ASAL 01/11/08
Minggu depan...adalah tempoh yang sukar kerana saya akan jadi saksi kepada pendakwaraya kepada satu kes yang melibatkan pertuduhan ke atas seorang kawan dan juga sahabat yang telah saya kenali hampir 15 tahun.

Saya hanya akan bercakap benar walaupun itu bermaksud seolah 'menikam' (istilah yang dia gunakan ke atas saya) terhadapnya. tetapi dia jangan lupa, dalam berkawan dia telah 'kencing' saya berulangkali, tapi semua itu tidak menjadikan saya miskin, malah tetap dilimpah rezeki Tuhan dibumi mulia ini, tidak ada dendam.

Apa yang berlaku ke atas dirinya kini, adalah berpunca dari dirinya sendiri, kesilapan kerana tamak dan tidak menghargai erti persahabatan...

Di hati kecil saya, tetap berdoa, dengan kebijaksanaan para peguambela2nya, dia mampu dibebaskan seperti Razak Baginda yang begitu bernasib baik...

2 comments:

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...