Monday, September 19, 2011

Berani kalau bangang tak guna jugak...

“Saya tidak takut dengan Anwar Ibrahim,” kata Najib ketika berucap menutup Konvensyen Barisan Nasional (BN) Selangor di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini petang ini.

Kenapa agak lama untuk Najib mengambil masa untuk melafazkan dia tidak takut Anwar?  Kenapa sekarang?  apakah selama ini,  sebelum ini dia takut dan sekarang baru dia berani !!! 

Ucapan berani pun di pentas UMNO, kenapa tak lafazkan di luar negara, depan Obama...

Sebelum ini apa yang dia takutkan? Sekarang apa pula yang dia berani?


Berbeza dengan Anwar, dari segi cara dan gaya , memang jelas dia tidak gentar dengan kerajaan, Najib dan UMNO.

Kenapa tak saman Anwar atas tuduhan fitnah Altantuya sedangkan UMNO PP dan UMNO Selangor mengambil tindakan saman kepada isu yang lebih kecil terhadap Guan Eng dan Musfafa Ali?


" Apakah Naib terbawa bawa dengan pujian melambung atas 'keberaniannya' memansughkan ISA sehingga dia membuat pengakuan tersebut.

Najib tidak perlu takut atau berani, bukan itu yang rakyat nak tahu dan nak tengok, rakyat nak lihat 'kebijaksanaanya' dalam tangani semua isu negara.

Berani kalau bangang macam mat sabu tak guna jugak.."

2 comments:

  1. YAP AKU SOKONG...NAJIB RAMAI YG SOKONG BAWAK REBAH...

    ReplyDelete
  2. SUDAHLAH ...SI NAJIB NI DAH BANYAK BUAT RAKYAT MARAH. DIA KATA PEMIMPIN UMNO JANGAN BUAT KERJA SYOK SENDIRI. DIA LAH BABAK SYOK SENDIRI BUAT PROGRAM NAK MENUNJUK-NUNJUK YANG RIBUAN RAKYAT DATANG TANDA SYOKKAN DIA. DIA LAH PM YANG BANYAK MERUGIKAN KHAZANAH NEGARA DAN MELIBAT BANYAK HUTANG NEGARA.....lama lama duit rakyat KWSP pun hilang kena kebas bayar hutang negara....bila dah takde duit negara mula lah mintak sedekah dengan negara asing untuk bantuan negara,..... dapat pulak bini puaka yang jadi punahsihat...jahanam MALAYSIA. NAJIB BUKAN UNTUK RAKYAT SAMA AJE MACAM PAK LAH ...JADI PM UNTUK ANAK BINI DAN KRONI2......

    ReplyDelete