Friday, September 2, 2011

Isu Mat Sabu - UMNO untungnya di mana?

Sejauh mana untungnya kerajaan dan UMNO dalam soal memberi liputan yang meluas kepada Mat Sabu dalam mewirakan penyerang Balai Polis Bukit Kepong?

Sejauh mana pandangan peribadi Mat Sabu menjadi satu kesalahan dari segi undang2? Sejauh mana polis boleh bertindak sedangkan sebelum ini isu mempermainkan lagu negaraku, menghina sultan dan sewaktu dengannya, malahan isu murtad yang terang2an dan sebagai nya pun - tidak ada tindakan berkesan dari PDRM dan Peguam Negara? Laporan polis yang dibuat sekadar jadi wayang..siasatan tanpa penghujung ?!

Kesan yang nyata Mat Sabu terus lebih popular dari sebelum, Karpal juga dapat mencuri peluang membaikinya imej DAP dikacamata Melayu dan kenyataan Anwar membela Mat Sabu terus relevan dan mendapat penghargaan PAS, Pembangkang saling membantu dan erat bersatu....UMNO untung dimana atas publisti berlebihan dan kian menjadi murah itu?

...............................

Breaking News - wartawan Bernama dan TV3 ditembak sebentar tadi waktu Mogadishu jam 5.30 petang lebih kurang.

Seorang mangsa tembakan wartawan bernama Norafaizul Bin Mohd Nor yang merupakan ketua Media dalam misi ke Somalia ini Meninggal dunia akibat terkena tembakan di dada.
Mengikut laporan tembakan dilepaskan oleh tentera African Union ketika mangsa berada didalam kenderaan ketika hendak masuk kedalam perkarangan Hotel.
Seorang lagi mangsa aji seregar terkena tembakan ditangan dan kini dilaporkan Stabil.
Gomo masih menunggu laporan lanjut dari Dato Azeez yang berada dilokasi kejadian.

Al Fatihah.........

No comments:

Post a Comment