Saturday, September 3, 2011

KJ ajak Melayu gostan...

Hanya dengan satu kenyataan bodoh Mat Sabu berhubung serangan di bali polis bukit kepong maka ramai pemimpin Melayu terutama dari UMNO mula cakap benda bodoh yang sama hingga tergerak Pemuda UMNO yang diketuai kononnya bijak pandai intelek brialiant kepala otak KJ untuk mengambil langkah yang sama bodoh untuk membuat penerangan seluruh negara.

Pandangan mat sabu sekadar mengumpan kontroversi disambut meriah pemimpin UMNO hinggakan isu besar dilupakan, pembangkang telah berjaya amengalihkan penumpuan pembohongan mereka berhubung kematian beng hock dan banyak lagi isu yang perlu dirungkaikan telah makin dilupa.

Selepas ini pembangkang akan umpan lagi dengan isu lain untuk menutup isu mat sabu, dan berlumba lumbalah pemimpin UMNO bercakap untuk dilihat 'bekrja untuk rakyat;? apa punya mentaliti ni.

Isu mat sabu dan bukit kepong,  memadailah pelajar sastera tingkatan 5 jawab dan selesaikan? Tak perlulah buang masa layan kenyataan bodoh.

Pada pemimpin UMNO, apakah bercakap dan membuat publisiti semurah itu mampu menyelesaikan semua masalah, apakah kawasan pilihanraya anda telah selamat dan masalah penduduk dan rakyat di kawasan itu telah selesai sepenuhnya hanya apabila mat sabu 'ditembak' siang dan malam.

Hanya itukah idea yang BN boleh cakap siang dan  malam untuk memang pilihanraya akan datang. BN sekadar mula meniru gaya pembangkang, mencari isu, tanpa isu UMNO akan mati????

Pemimpin Melayu, tolong sebokkan diri anda dengan isu ekonomi orang Melayu yang semakin tenat? Ada ke mana2 pemimpin UMNO yang sebok bertungkus lumus siang dan malam menggerakkan ekonomi orang Melayu, kalau ada tunjukkan siapa, baik di kalangan pemimpin UMNO atau PAS? Melayu PKR dah lama mati...





5 comments:

  1. wahai si kluangman. jangan tuduh kj sorang je. hampir kesemua anggota kabinet bersama konspirator 3m memberi ulasan yg menyeluruh terhadap isu ni

    ReplyDelete
  2. Aku tolong jawab bagi pihak kluangman, boleh?

    Betul tu...tapi KJ nak buat gerakan penerangan umum? Membazir masa... media sudah dikuasai oleh kerajaan, setiap hari dibentangkan, tak cukup lagi ke penerangan tu? atau sekadar KJ nak tumpang semangkuk lagi?

    Tak cukup ke sorang dua dah ulas? Dah tak ada kerja lain ke kat Malaysia, asuik dok ulas 'mat sabu'.

    ReplyDelete
  3. Yang terang, apa lagi nak disuluh...buang current je dok melayan mat sabu kelabu.

    Memang le syok dok bantai mat sabu yang bagi bola tanggung...dok pakat libas

    ReplyDelete
  4. Pada peringkat awal, kenyataan mat sabu yang songsang telah diterima oleh semua pihak sebagai satu kesilapan. Hinggakan karpal pun minta mat sabu tarik balik.

    tetapi apabila serangan bertalu talu dibuat ke atas mat sabu tidak setimpal dengan kesilapannya maka pihak pembangkang telah mengambil keputusan untuk bersatu dan menyokong mat sabu.

    Bila pertembungan pendapat ini berlaku antara dua pihak yang sama kuat dan ada penyokong masing2 maka isu sebenar tergantung menjadi keliru?

    Mana satu fakta yang benar?

    ReplyDelete
  5. Ia sudah tercatat sebagai sejarah dan jika ada persaolan biarlah pakar sejarah menjawabnya.

    Apa latarbelakang mat sabu untuk memberi pandangan yang tersasar jauh dengan catatan sejarah dan apapula latarbelakang pemimpin politik lain untuk menjawab dengan tepat.

    Mereka semua hanya sekadar bermain 'politik murahan' - pengemis undi.

    ReplyDelete