Sunday, September 4, 2011

Rakyat bosan dengan PAS dan UMNO - isu mundur

Aku dah kata dah, puak politik memang pelahap, sekarang ni halal atau haram mereka belasah, sah tidak sah, betul atau tidak mereka langgar semacam sahaja. yang penting nampak menang, nampak betul.

Akibat asakan yang bertalu dari UMNO dalam mencari publisiti murahan sedangkan sepatutnya soal sejarah bukit kepong biarlah budak tingkatan lima yang menjawab akibatnya PAS kini mendesak UMNO untuk berdebat.

Sudah tentulah UMNO sejak dari dahulu lagi tidak berani untuk berdebat dengan pelbagai alasan yang cerdik dan stu-pidpiang.

Dan yang mengajak untuk berdebat (PAS) tentulah berkali ganda lagi stu-pidpiang sebab soal sejarah memerlukan kajian yang mendalam dan bukannya sesuatu sejarah dibuktikan dengan perdebatan politik taik minyak UMNO dan PAS.

Wei, rakyat bosanlah dengan bah-al-ol kau orang ni.







KUALA LUMPUR, 4 Sept — PAS bersedia untuk berbahas dengan Umno berhubung kontroversi tragedi Bukit Kepong dan fakta sejarah negara — yang kini menjadi senjata terbaru parti Melayu itu untuk menyerang kepimpinan Mohamad Sabu.
Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, ramai pejuang kemerdekaan yang tidak diiktiraf dalam sejarah termasuk Muhammad Indera atau Mat Indera, salah seorang yang terlibat dalam tragedi Bukit Kepong.
“Mat Indera dan ramai para pejuang kemerdekaan yang tidak diiktiraf dalam sejarah yang telah menjadi fokus utama serangan media perdana pro-Umno kepada PAS memerlukan satu penyelesaian konkrit.
“PAS berasa simpati kepada kesan mendalam kepada waris Mat Indera dan tokoh-tokoh pejuang kemerdekaan yang lain yang bangun menentang penjajah tetapi jasa mereka digugurkan dan tidak diiktiraf dalam sejarah akibat terpaksa menanggung pelbagai tuduhan liar ‘pejuang-pejuang pertahanan sejarah versi Umno’ tanpa ruang untuk menjawab,” katanya dalam satu kenyataan.

4 comments:

  1. memang membosankan, cuba tengok balik,
    1. isu lubang taik
    2. isu rasuah
    3. isu babi
    4. isu betina
    5. isu mabuk
    6. isu judi
    7. isu harga barang
    8. isu tol
    9. isu ugama dll
    cuba tengok org barat bila pilihanraya
    isu dia org
    1. pendidikan
    2. kesihatan
    3. dasar luar
    4. pengangguran
    5. keselamatan
    Mana ada bincang benda yang tak bermunafaat,
    ini bermaksud kita belum maju lagi, dari pemimpin sampailah ke pendatang haram, masih mundur, wawasan 2020 hanyalah dongengan kosong

    ReplyDelete
  2. kat negeri selatan tu MB dah lama sangat..banyak sangat term dia..kasi chan orang kata pada orang lain yg lebeh muda, lebeh agressive, lebeh oomph..tak kan lah nak mendongkat langit jadi MB aje...

    ReplyDelete
  3. Semua MB dah rotten...Kelantan, biarlah yang lebih aggresif dan muda..Sekadar ceramah siang dan malam negeri takkan maju.

    ReplyDelete
  4. Bukan sekadar MB, Menteri kabinet pun dah macam tak cukup empuk dan ada yang terlebih masak, lembek.. PM pun dah 'weng'..elok tukar semua sekali, tukar parti pula...

    ReplyDelete