Friday, September 9, 2011

Sykt Telco, jadi alat pembangkang sabotaj kerajaan..

Bastardo punya syarikat telco, untung jutaan setiap tahun, tapi masih mahu menekan pengguna kerana kuasa monopoli yang mereka ada....

Najib berkata kerajaan tidak pernah meluluskan apa-apa berkenaan caj cukai 6.0 peratus berkenaan sebaliknya ia dibuat syarikat telekomunikasi sendiri.

"Kita tidak pernah luluskan, keputusan dibuat pihak syarikat telekomunikasi sendiri," katanya.

4 comments:

  1. kerajaan harus bertindak supaya supaya dapat meringankan beban rakyat .buat masa sekarang ni semua nya naik.macam mana slogan rakyat didahulukan pembangunan diutamakan.yg berkenaan harus campur tangan untuk menyelesaikan masalah ini

    ReplyDelete
  2. kita harap wakil2 kita diparlimen buka mata jangan tidor,jangan sampai kan syarikat pulak kontrol semuanya sedangkan wakil2 kita ni penggubal undang2,jangan nanti dicop sebagai penggubal undang2 pondok aje.Kita harap wakil kita jangan melalak tak tentu setiap kali bersidang,hal kucing beranak pun kan main cam nak pecah dewan hal2 cam ni kojap aje le pulak...

    ReplyDelete
  3. Bukan kali pertama antara org terkaya di M'sia ni buat hal. Mula2 Astro..Wlu berbuih menteri beri amaran..wat dek je. Naik tetap naik...Nampak sgt menteri M'sia ni x berwibawa. Kemudian Maxis & Gang aniaya rakyat M'sia Lagi...Agak2 dia org sengaja & berpakat dengan puak2 PKR nak menjahanamkn pemerintahan sekarang..DS Najib bertegas sikit dgn puak2 ni..demi rakyat M'sia.

    ReplyDelete
  4. Menaikan harga barang-barang dan perkhidmatan adalah agenda untuk menjatuhkan kerajaan.

    Modus operandi beginilah yang telah dilakukan semasa PRU12 yang lalu.

    Kenaikan harga minyak, minyak masak, gula beras dan segala barang keperluan asas pengguna untuk menimbul kemarahan rakyat.

    Kalau tidak kenapa Al Jubori kata jika pembangkang menang besok harga minyak turun.

    Kepada rakyat yang berfikiran waras beban ini segaja disogok atas bahu kita.

    Tanya kepada diri sendiri kenapa pada waktu dan ketika ini hendak dinaikan cukai 6%.

    Pada hal mereka tahu keuntungan yang mereka nikmati dari duit rakyat berlipat kali ganda sebelum ini.

    Selidiki dulu siapakah mereka-mereka yang di belakang gergasi syarikat telekomunikasi ini.

    Yang dok marah sangat ni ialah juak-juak pembangkang sendiri.

    Sengaja melontar sesuatu yang tak popular untuk rakyat menyuarakan bantahan.

    Pada dan ketika inilah mereka memainkan peranan menambah api kemarahan rakyat.

    Ingatlah dulu kini dan selamanya satu apa kebaikan pun tak pernah dibawa oleh pihak pembangkang untuk Kebajikan Rakyat Keseluruhanny.

    Penerangan dari PM amat jelas. Syarikat-syarikat ini membuat keputusan bukan dengan kelulusan kerajaan.

    Selain dari minyak kenderaan penggunaan perkhidmatan telekomunikasi adalah diantara yang tertinggi.

    Kalau PRU12 isu kenaikan harga minyak kenderaan kini kenaikan caj tambahan 6% cukai perkhidmatan pula dimainkan.

    Ingatlah PM, akan ada lagi perkara-perkara begini ditimbulkan.

    Selagi kepala-kepala MASAM di pihak pembangkan juga dalam kerajaan sendiri tidak dipantau dan diambil tindakan. Selagi itulah akan mencabar kewibawaan PM.

    Insyaallah DOA adalah senjata yang paling ampuh dikurniakan kepada umat Islam oleh Allah swt.

    Berdoalah, yang terbaik untuk rakyat negara ini kesemuanya.

    Mudah-mudah akan dilindungi oleh Allah swt keatas kita semua.

    ReplyDelete