Saturday, August 20, 2016

ADALAH TIDAK LOGIK DAN RELEVAN UNTUK NAJIB MENGAJAK ORANG LUAR MENJAGA PARTINYA YANG SEDANG ROSAK...




Satu kelebihan kepada pemimpin kanan umno adalah apabila mereka hilang kuasa, boleh pula mereka bermandi peluh dan santai duduk di kerusi plastik bersama rakyat.

Mereka juga akan bercakap tanpa berlapik,  direct ke muka pihak yang terlibat, kaw kaw bagi penjelasan kepada rakyat. Antara sebab mereka berani bercakap adalah atas kapasiti mereka "bersih". Tidak ada file rasuah dan skandal..

Sebab itulah tak ramai pemimpin umno yang sokong dan turut jejak mereka kerana masing-masing dot dot dot.
ini adalah penggal terakhir umno jadi kerajaan,  bererti ini last kopek dot dot dot  !!!
* dot dot dot itu bermaksud berkhidmat untuk bangsa,  ugama dan negara seperti yang mereka sering laungkan... Takkan tak faham kot.

Berbalik kepada Muhyiddin dan Mukhriz (gambar di atas) ia membawa maksud adalah menjadi kewajipan setiap rakyat untuk menghilangkan kuasa pemimpin umno sebagai kerajaan supaya mereka sedar,  insaf dan boleh duduk bersama rakyat untuk memperjuangkan sesuatu kebenaran.

Bila jadi pembesar dan berada di atas, perjuangan mereka menjadi kelabu asap dan lupa daratan...



Dalam satu ucapan Najib di Tumpat supaya Tun Dr Mahathir tidak melampaui batas sehingga menghancurkan parti...

Pertama: Siapa sebenarnya yang merosakkan parti dan membusukan bangsa Melayu,  Islam dan Negara (?)

Kedua: Tun Dr Mahathir sudah keluar parti atas dasar tolak Najib dan penubuhan BERSATU bererti tolak umno.
Tun Dr Mahathir sudah tiada kaitan dengan umno dan samada parti itu lingkup atau hidup bergantung kepada mereka sendiri.
Najib perlu jaga batasnya kerana dia sudah tidak relevan untuk mengajak orang luar membantu menjaga partinya yang sedang rosak.




23 comments:

  1. hoho ho... tepat sekali admin... kipidap!!

    ReplyDelete
  2. salam

    adus najib najib..apahal lah asik melalut je..patutlah menteri dia melalut sbb kepala pun melalut ekor pun kena melalut juga...

    biarkan umno 2.6 bilion terjun dengan labu2nya

    gie7

    ReplyDelete
  3. Wei...sapa y melalut
    Betul la apa yg Ajibgor cakap
    Masa dlm UMNO semua seteru dikutuk baai nak rak
    La ni....malu nak tengok muka masingx
    Betul kata separoh oran bukan jilat ludah tapi jilat kahak sendiri....sebab terlalu kotor sikap keperibadian masingx
    Bengap ke apa bila admin kata Ajibgor musnahkan parti...
    Kipidap Kluangman membuat statement yg bertujuan membodohkan orang lain
    Apa nak dikata ini blog dia...seronok juga join,bukan nak jadi bodoh tapi menilai kebodohan kumpulan yang dah asyik kena kelentong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai pendedak August 20, 2016 10:08:00 PM,

      Najib mmg sedang memusnahkan parti UMNO. Yang dia gi libatkan parti dgn isu peribadi dia kenapa? Pastu siap suruh org taat setia la, ape la padahal dia dah buat kesalahan besar yg kini sedang dlm proses pendakwaan di luar negara. Dah elok2 UMNO ditubuhkan oleh Onn Jaafar utk perjuangkan hak2 org Melayu, skang Najib buat UMNO supaya perjuangkan diri dia sendiri pulak. Tun M pada mulanya menegur Najib baik2 malahan siap buat surat kat dia tapi dia buat bodoh je. Skang ni bila Tun M dah bertindak camni barula terhegeh2 nak tempelak org tua tu. Kalo Najib gentleman, step down and retired from politics to let the court procedure going smoothly.

      #pendedaktegarno1
      #ilovepmbgdedak

      Delete
  4. UMNO sudah pun kena tegur pasal masih menyokong Najib...... suara datang dr luar dan dalam parti. Orang dalam parti kalau tegur Najib kena pecat. Tun M kata kalau Najib undur UMNO tidak lagi dibebani oleh masalah keperibadian DSN. Sekarang Tun M tubuh parti baru nak lawan UMNO. PRU 14 dijangka meriah. Ada parti khusus nak lawan UMNO. DSN kena beri peluang dan luluskan dulu keujudan parti BERSATU ni. Lepas tu nak cakap apa pun boleh.

    ReplyDelete
  5. Cakap berkobar2.... tapi tak ke depan pun, kalau disuruh naik pentas menggigil kesejukan, kalau di suruh memberi ucapan terkencing dlm seluar. Kah... kah... kah..geng2 mee segera ni.

    ReplyDelete
  6. Betul ke ahli umno berjuang kerana agama, bangsa dan negara??? Setahu saya kebanyakannya berjuang untuk kepentingan diri sendiri dan kuncu kuncunya. He he he. CASH IS KING. Ha ha ha.

    ReplyDelete
  7. 1.Kesian dekat khalid bila merayu kepada ahli umno supaya tidak tinggalkan parti disebabkan kesalahan individu dalam umno..
    2. Sebetulnya semua yang bersalah dalam umno telah pun meninggalkan parti umno dan tidak lagi menjadi ahli umno pun. Selebihnya ada yang telah dipecat pun dari umno. Yang ada dalam umno sekarang ini adalah semuanya yang suci bersih dan anugerah tuhan saja
    3. Jadi kenapa pula nak merayu sebegitu? Siapa lagi pulak penyagak yang dibenci rakyat masih berada dalam umno?
    4. Tidak disangka juga parti bersatu yang ditubuhkan oleh orang2 yang pentingkan kroni, gila jawatan dan kuasa telah menjadi pilihan ahli umno untuk beralih parti.
    5. Kesian dekat anugerah tuhan terpaksa terpekik sana, terpekik sini untuk mempromosikan dirinya yang semakin tidak laku.

    ReplyDelete
  8. bila ada kerajaan baru ..agaknya macam mana lah pulak reaksi pemakan dedak ni..nak bercakap takut kena hentam duit dalam simpanan tak selamat sebab bercampur dedak..

    ReplyDelete
  9. siapa lagi .. madey kutty tua nyanyok nak mampos tu lah perosak UMNO... negara dan bangsa .... sebab nafsu dan ego keling kutty ... pooodahh cit go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. pencacai mcm nilah yg wajib jaga umno..Tun bkn lg ahli umno bro..
      jgn meroyan sgt..jilat kuat nak jaga umno pun tak reti..
      bye2 umno..
      JOM KITA SOKONG BERSATU

      Delete
    2. go fly kite nie adalah anjing najib tahab 1 and termasuk dalam golongan munafik and kamjat.
      selagi dia dok dapat dedak selagi tu lah dia akan jadi anjing najib walaupun dia tau najib kamjat adalah penyangak NO 1.....tapi dedak punya pasai, dia sanggup jadi anjing lah...
      esok isnin and lusa SELASA !!!
      tak mau saman WSJ ka ???
      ADA TELOQ ???

      Delete
    3. Pecacai ni memang tahap bangang Tun tidak buat hutang sampai 50 billion. Bodoh tahap jamban.

      Delete
  10. dia lupa kot yg Tun bukan lg ahli umno...heeee

    ReplyDelete
  11. pencacai mcm nilah yg wajib jaga umno..Tun bkn lg ahli umno bro..
    jgn meroyan sgt..jilat kuat nak jaga umno pun tak reti..
    bye2 umno..
    JOM KITA SOKONG BERSATU

    ReplyDelete
  12. UMNO boleh pecat ahlinya hanya kerana menegur jenayah presidennya. Bila dah keluarpun UMNO masih mengharapkan mereka yang sudah bukan ahli UMNO tapi kena terus menyokong UMNO. Tindak tanduk UMNO sudah jadi gila.

    ReplyDelete
  13. yup..mmg tun m yg rosakkan parti dan akhirnye terpaksa keluar umno bersama org2 yg telah dipecat dr umno....hehehe....
    apa2 pun kta menang 3 perak 1 gangsa masa najib jd PM....alhamdullillah...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab tu takkan menang EMAS selagi NAJIB jadi PM.
      Dah tahu, akan mendabik dada yang kosong.

      Delete
    2. sbb cina2 tu dah dpt arahan dap jgn bg emas..kihkihkih

      Delete
  14. Anon 11.12
    Melalak macam anjing la lu
    Bangang...terlalu banyak jilat kahak
    Apa hal Ajibgor nak letak jawatan...
    Bodoh mana yg kau dengar dia akan didakwa di luar negara....malah negara no 1 di dunia tak berani sebut nama sapa itu No 1....kena klentong lagi
    Betul ke di jahanamkan UMNO....Biol......You are really NUTS ...

    ReplyDelete
  15. Pantun 1

    Anak punai diatas dahan,
    Sedang mematuk-matj]uk cari makan,
    dedak diberi tak cukup makan,
    nak lagi..berkoyan-koyan...

    hehehehehhe

    ReplyDelete