Google+ Followers

Wednesday, October 5, 2016

JAMAL MEMBANGKITKAN SEMULA SENTIMEN ABU



Aku tak tau setakat mana penerimaan orang umno atas sikap dan lagak Jamal ni.  Sekali tengok,  dia ni ada lebih gaya dan layak sebagai Ketua Pemuda umno.

Tengok lagi sekali.. Patut buka sarkas pusing Malaya.

Tindakan Jamal lebih mendorong kepada BERSIH 5 yang kurang sambutan kini mendapat publisiti yang lebih meluas. Asal Bukan UMNO (ABU)  kembali bergema kerana tindakan kasar dan ganas tidak mendapat kedudukan tinggi pada rakyat Malaysia. Api tidak boleh dilawan dengan minyak.

Kecualilah keganasan ini sudah memang dirancang untuk keperluan strategik lain!

7 comments:

  1. Bersih pun mcm paria...Sembang pasai undang2 tapi langgar undang2... mcm paria betoi manusia kelawar ini.. bershit buat takpa lak... klu tun M, TSMY turun Bersih...dgn Tun M dan TSMY mau kena lanyak... hebat sgt ka...?? Skandal 100Billion Tun M bila nak settle..??? Ni kami nak bangkit sentimen ABDAP (Asalkan Bukan DAP) atau ABCD (Asalkan Bukan Cina DAP)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom join Baju Merah. Kita jangan biarkan Melayu di hina Islam di pijak

      Delete
    2. Jangan baju merah Tempeleng baju kuning bila jumpa nanti dah la. Naya baju kuning.

      Delete
  2. Banyak yang boleh kita ketawa tentang tuduhan lesap RM100 bilion zaman Tun M. Anehnya, tiada satu bukti pun dikemukakan. Pengarang fiksyen Raja Petra (Raja Gelembong Numero Uno) kini menjadi sumber rujukan utama.

    Tapi diam saja mengenai RM50 bilion yang ternyata disonglap. Bukti depan mata tak nampak tapi dongeng diterima dan diulang2 tanpa henti.

    Jika kita faham BERSIH dalam konteks masa kini saya rasa kita boleh berfikiran waras dan kurang emosional. Lebih2 lagi kini yang berkaiatan dengan soal persempadanan yang tidak adil dan saksama semata2 untuk mengekalkan kuasa kleptokrasi yang sedia wujud.

    Jika nak komen sekali pun, lakukanlah dengan cara yang boleh dihormati dan diterima hujuh yang dikemukakan. Janganlah berfikiran dan bertindak seperti Jamal Ikan Bakar Sekinhan.

    ReplyDelete
  3. Nampaknya penyokong Najib percaya cakap Raja Petra. Jadi mereka juga bersetuju jugalah dengan kenyataan Raja Petra yang mengaitkan pembunuhan Altantuya dengan Najib dan keberadaan Rosmah dilokasi pembunuhan..

    ReplyDelete
  4. Tindakan ganas ala samseng Jamal, merugikan umno
    Yes or No

    ReplyDelete