Tuesday, October 25, 2016

APA STATUS BERSIH, HALAL KE HARAM

Bermula dengan Rahman Dahlan yang akan mengambil tindakan (mengugut)  ke atas syarikat dapat projek kerajaan yang menyokong BERSIH, diikuti dengan Zahid Hamidi yang bernada sama.. 

Sekarang ni siapa ikut cakap siapa (?) Seolah Zahid akur dengan Rahman Dahlan. 

Jangan kelirukan rakyat. 
Adakah BERSIH itu halal atau tidak? 
Perhimpunan BERSIH5 November nanti halal atau tidak? 
Rakyat nak tahu status? 

Kalau Perhimpunan BERSIH haram,  istiharkan,  tangkap mereka yang terlibat, itu baru nama kerajaan.. 

Kalau halal,  tidak ada sebabnya ia dianggap mengancam keamanan,  jika halal tidak ada sebab nak ugut kecualilah syarikat tersebut dapat projek secara rasuah!!! 

Kalau dapat projek secara rasuah,  beranikah Rahman Dahlan dan Zahid bertindak? 
Kalau dapat secara rasuah,  siapa yang terlibat?  Di bawah Kementerian mana?  Siapa Menterinya? 

Kalau dapat projek secara sah dan layak,  kenapa pula nak ugut. 

Baju Merah sah ke tidak?  Siapa di belakang?  Siapa petualang?  Bila Zahid nak cari dalangnya?  Bila mudin nak kejar sampai ke lubang cacing.. Atau dalangnya sudah pun diketahui??? 

Rengkas cerita,  bila buka mulut jangan sampai rakyat tahu,  pemimpin nak kencing. 

20 comments:

  1. Kluangman.... jangan jadi bodoh.....DAP pun halal....PKR juga halal...... taoi kau rasa ada tak gomen bagi DAP atau PKR projek?..... ada ... sebab mereka daftar atas nama syarikat untyk syarikat tertentu...... tak ada hal pun bagi gomen sebab gomen sedia ada amat tolerate...... tapi kalau dia tak nak bagi pun boleh sebab itu hak dia...... dalam hal ni kerajaan mula nak tapis jenis manusia mengguting dalam lipatan..... jenis manusia anjing yg menggigit tangan...dan manusia yang tikam belakang..... so dalam hal ni tak kira halal haram..... hatta kalau gomen nak kasi hang projek atau tidak pun tergantug juga sejauh mana ancaman hang....kalau setakat hang anak haram gomen tak luak pun..... tapi kalau halal tapi perangai macam haram..... humban ajer permohonan projek hang dalam tong sampah...... puiiiii....halal haram konon....

    ReplyDelete
  2. Saya pun nak tahu, perhimpunan BERSIH pada 19 September
    ni nanti, HALAL atau HARAM sebab mereka dah ada permit
    polis. Kalau haram,maknan, takda permit polis, jadi tak
    patut diadakan perhimpunan itu.
    Kalau permit dah diberi, maknannya HALALlah.
    Kenapa Rahman Dahlan & Si Komidi gubra.....????
    Takut ke SEMUA KAUM RAKYAT MALAYSIA bersatu berhimpun.....????

    ReplyDelete
  3. Bukan soal halal haram wahai mak minah....... soal patutkah kita biarkan ada org yg ambil faedah dari kerajaan tapi dok menyokong dan support gerakan menggulingkan kerajaan sedia ada.... nak tanya....kalau berjaya dalam gerakan ni siapa yang paling berkuasa?.... Azmin??? Tun???? ATAU ...... JAWAB SENDIRILAH.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mnggulingkan kerajaan?
      Kenapa suharli bodoh sekali?

      Delete
    2. Mnggulingkan kerajaan?
      Kenapa suharli bodoh sekali?

      Delete
  4. Halo Suharli, najib bukan kerajaan dan kerajaan bukan najib. Tunjuk kat mana istilah tu interchangeable dalam perlembagaan?
    Kat mana dalam perlembagaan kata najib tak boleh diturunkan? Menggulingkan tu coup d'etat, menurunkan tu bukan, maksud berbeza. Samada kau memang bodoh atau kau memang sengaja putar belit supaya orang lain jadi bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malas nak layan..... perlembagaan lah pulak..... pergi sekolah dulu..... kau yg berbelit..... cuba hsng duduk kat tengah2 perhimpunan... apa depa dok sebut.... guling.... turun.... atau kedua2 nya sekali.... ??????....... oh luoa nak bagi tau PM adalah Najib.... dan Najip ialah PM. So.... suka hati dia nak turun ker idak...yg pasti dia masih mendapat sokongan majoriti..... itu sistwm kita..... bla...bla..bla...bla.... cari sendiri...

      Delete
    2. Memang tak perlu dialayan dia ni.
      Bodoh bertingkat-tingakt.

      Delete
    3. Suharli, bla bla bla last2 soalan pun tak jawab. Bukan sebab kau malas nak layan tapi kau tak mampu jawab. Samada kau bodoh atau kau putar belit supaya orang lain jadi bodoh.

      Delete
    4. MM NIXOFF..... TAK PAYAH spin lah weiiiii.... kita bincang secara umum... bukan khusus..... yg kau belit dan merepek najib bukan kerajaan atau kerajaan bukan najib tu kenapa..... kluangman punya isue pun umum bukan khusus....dia sendiri sebut kerajaan..... dlm soal ni menyentuh tentang rahman dahlan aka government servent..... yg cuba pertahankan kerajaan atas tindakan segelintir syarikat yg mendapat projek kersjaan tapi menyokog bersih yg semua org tahu mahukan kerajaan yg dipimpin oleh najib aka goveenment servent gak (ikut kata kluangman yer) di tukar a.k.a gulingkan.... bukanlah satu rahsia. Cuba buktikan kpd pembaca bahawa mereka ni dari bersih 1 sehingga 4 HANYA mahukan najib turun dan digantikan timbalannya... dan mereka akan BN teruskan memerintah..... Apapun kalau kamu rasa kamu setuju dengan gerakan bersih terpulang kamulah.... sebab memang itu yg kamu mahu..... tak boleh di tegur apa lagi di sanggah. PAS pun dah tahu apa ajenda bersih..... kamu aja yg terkesep-kesep..... tunggu aja PRU14......

      Delete
    5. Bla bla bla, bla bla bla, apa ko merepek ni? Ko punya spin nak jadikan orang lain bodoh ye? Itu garis panduan dari najib atau hulubalang najib kat ko? Bla bla bla, isi pun takde

      Delete
    6. Ikut hanglah..... dok sibuk isi aku.... hang punya isi ada ke? Aku tanya soalan mudah pun hang tak bleh nak ulas.... soalan mudah jer.... bagitau mana bukti yg perhimpunan bersih ni bukalah perhimounan nak jatuh atau gulingkan kerajaan.... hanya sekadar mahu najib letak jawatan jer.... puiii meh aku tolong jawabkan.... jawapannya takder bukti.... yang ada hanyalah bukti bahawa perhimounan bersih adalah perhimpunan yg didokong oleh pembenci kerajaan dan dijunjung oleh parti pembangkang..... apa hengat rakyat bodohker nak kata mereka nak najib letak jawatanjer kalau bukan niatnya nak gulung semua anggota kebinet..... Tun kata... saya sokong sbb nak selamatkan malaysia.... muhyiddin kat errrrrr.... cerita apa ni????er sokong...sokong..... mukriz kata itut abahlah...hehehe... yg best kita mahu hapuskan rasuah...kata Guan Eng...... yg lain2...malas nak cerita.... yg pasti para penaja bersih dah mula gabra.... kali ini gomen mula bertindak.... alamat makan pasir lah deme.....puiiiii...

      Delete
    7. Ikut hanglah..... dok sibuk isi aku.... hang punya isi ada ke? Aku tanya soalan mudah pun hang tak bleh nak ulas.... soalan mudah jer.... bagitau mana bukti yg perhimpunan bersih ni bukalah perhimounan nak jatuh atau gulingkan kerajaan.... hanya sekadar mahu najib letak jawatan jer.... puiii meh aku tolong jawabkan.... jawapannya takder bukti.... yang ada hanyalah bukti bahawa perhimounan bersih adalah perhimpunan yg didokong oleh pembenci kerajaan dan dijunjung oleh parti pembangkang..... apa hengat rakyat bodohker nak kata mereka nak najib letak jawatanjer kalau bukan niatnya nak gulung semua anggota kebinet..... Tun kata... saya sokong sbb nak selamatkan malaysia.... muhyiddin kat errrrrr.... cerita apa ni????er sokong...sokong..... mukriz kata itut abahlah...hehehe... yg best kita mahu hapuskan rasuah...kata Guan Eng...... yg lain2...malas nak cerita.... yg pasti para penaja bersih dah mula gabra.... kali ini gomen mula bertindak.... alamat makan pasir lah deme.....puiiiii...

      Delete
  5. Sorry, aku terlupa, puak pendedak ni halal ke haram semua depa sebat. Sebabbtu mereka tidak dapat bezakan yang mana satu halal yang mana satu haram.

    Kerajaan adalah rakyat, bila pula kerajaan itu Najib bin Razak? Dia sekadar makan gaji dari sebuah kerajaan rakyat.

    Makan gaji, bererti ada majikan.
    Majikan boleh pecat dia ke tidak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba tnya najis tu.
      Dl jatuhkan dollah badawi tu halal ke x?

      Delete
    2. Cuba tnya najis tu.
      Dl jatuhkan dollah badawi tu halal ke x?

      Delete
    3. Relax ajer Pak Lah ngan Najib..... portal mana yg dok cerita Najib jatuhkan Pak Lah...... Tun punya berak org lain kena kasi clear plak

      Delete
    4. Relax ajer Pak Lah ngan Najib..... portal mana yg dok cerita Najib jatuhkan Pak Lah...... Tun punya berak org lain kena kasi clear plak

      Delete