Google+ Followers

Tuesday, December 20, 2016

AKIBAT MENDUKUNG BIAWAK HIDUP






Mati itu urusan Allah.
Itu mungkin yang terakhir petang ini.

28 comments:

  1. TAKUT YANG MINTA TU MATI DULU..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tidak bersetuju dengan doa dan tulisan Anon Dec 19, 28:00.
      Tulisan sebegitu agak keterlaluan. Tidak mengapa jika menasihati untuk mengingati tentang mati.... bukan mendoakan sedemikian. Mujur penulis hanya sekadar menulis dengan menggunakan Anon... jika tidak pasti perbuatan anon itu bakal mwngaibkan diri sendiri. Lebih2 lagi bila tulisan tersebut terpapar secara jelas seperti di atas.

      Delete
  2. Replies
    1. Bersopan sungguh bahasa kamu dan ini jelas menunjukan keperibadian mulia mak bapak kamu termasuklah mangkok ayun yg menyumpah orang supaya mati cepat.

      Delete
  3. Ayat tu nampak? Bank bsi bersalah sebab kena siasat bukan sbb src muahahah..pandai putar ayat

    ReplyDelete
  4. Mcm sorang pekerja buat salah.. semua ceo.. pengarah... Datuk Bandar (klu tertuduh kerja d PBT).. tukang sapu pin dituduh bersalah... ini fitnah yg cuba dilontarkan oleh geng maha mega batu api mamak kitty medey terhadap 1mdb.... bila mintak maha mega sibatuapi yg saman sendiri smpi la ni tulir masuk lam
    Perut.... klu adu domba kan org lain si mamak ni paling campion.... puiiiiiiii....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada sesiapa buat tuduhan????

      Siapa simpan duit SRC di BSI?
      1MDB siapa punya?
      Menteri itu dari parti mana?

      Sendiri buat sendiri jawab.

      Yang rasa panas, bersalah tu kenapa?

      Delete
  5. Jangan citer banyak la .. now is the time mamak kerela saman 1mdb.... mamak turn now.... klu batuapikan orang lain ... mamak ni paling champion...puiiiiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan citer banyak la.. kalau duit yang di BSI dibekukan oleh Swiss pasti selamat dari dirembat tanpa henti. Duit 42 juta tu yang dirembat si putar alam kenapa tak minta dikembalikan? Geng baik ada geng jahat pon ada, macam cerita movie. Ada hero ada crook.

      Delete
  6. Bro,

    Justo dah kuar penjara thai dan balik ke switzerland. Kejora atau Keris Lembik...apa pendapat anda?

    Today its me, tomorrow you...najib

    ReplyDelete
  7. Okkk bring on justo here..... kita nak tau camna justonkena tipu dng bapak penipu tong kong ooi nak beli citer 1mdb petro saudinyg diputarbelit... nurul takade duit akkan bayar klu memerintah nnti... kikiki.. mana maunyer aljub@ alaud jadi PM... sg bloh ade lerr... kikikiki... tony pua dan clara bohsia dng SR putat nelit petro sSaudi. ... bring onn justo kat malaysia ... kita tunggu sapa yang kenaaa..... kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi apandi dan khalid masih berkuasa, orang bodoh saja mahu ke malaysia.

      Mengapa Yak, Yeo dan Yvonne dapat dibicara di singapura. Sebab AG dan IGP singapura cekap dan bukan talibarut sapa2. Mereka professional.

      Saya selalu berpesan..BERREALITI, BERFAKTA DAN BERKEBENARAN. Nak doakan kd dan mahathir awal adalah salah, takut yang berdoa itu pergi dulu..

      Wallahuaklam

      Delete
  8. 3.23
    Nak seribu daya ...bodooo... bring it on.... tak payah nak cari alasan.... tak mamak karela maha batu api nk saman pun tunggu petmission apandi.... jgn bagi alasan bodo..... rakyat tak bodoh.... macai mamak yg buat2 bodoh.....puiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bring it ON?

      Memang Tun M dan saman Jibo pun. Mengapa Jibo masukkan permohonan nak batalkan saman tu.

      Kalau benar duduk dalam kandang saksi la.

      Kalau pertuduhan jenayah bukan kena tunggu permission Apandi tapi Apandi saja ada kuasa buat pertuduhan.

      Fakta simple camni pun tak tau nak sembang kemas. Ceh..

      Delete
  9. Kenapa khairuddin di tangkap?

    Kenapa matthias ditangkap?

    Kamu jangan jadi bodoh macam najib. Mula2 tak mengaku, pas tu mengaku.., bodoh bodoh...

    Bukan alasan namun kenyataan, no one wants to come to malaysia selagi apandi dan khalid barua najib

    ReplyDelete
  10. Assalamu'alaikum, Hendaknya kita berhati-hati dalam masalah melaknatkan orang. Dalilnya adalah ketika Nabi SAW mendoakan laknat untuk Abu Jahl, begitu juga orang-orang musyrik Quraisy lainnya, Allah ta’ala menegur beliau melalui firmanNya:

    لَيْسَ لَكَ مِنَ الْأَمْرِ شَيْءٌ أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ أَوْ يُعَذِّبَهُمْ فَإِنَّهُمْ ظَالِمُونَ

    “Tak ada sedikitpun campur tanganmu dalam urusan mereka itu atau Allah menerima taubat mereka, atau mengazab mereka karena sesungguhnya mereka itu orang-orang yang zalim” (QS. Ali Imran:128).

    Meskipun boleh, bagi seorang mukmin meninggalkannya lebih utama. Karena Rasulullah SAW bersabda,

    لَيْسَ الْمُؤْمِنُ بِالطَّعَّانِ وَلَا اللَّعَّانِ وَلَا الْفَاحِشِ وَلَا الْبَذِيءِ

    “Seorang mukmin bukanlah orang yang banyak mencela, bukan orang yang banyak melaknat, bukan pula orang yang keji (buruk akhlaqnya), dan bukan orang yang jorok omongannya” (HR. Tirmidzi, no. 1977; Ahmad, no. 3839 dan lain-lain)

    Melaknat seorang muslim adalah terlarang. Sungguh mengherankan bila seorang muslim begitu mudah mengucapan laknat kepada saudaranya. Padahal perkara laknat ini adalah perkara yang serius.

    Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam bersabda : “Siapa yang melaknat seorang Mukmin maka ia seperti membunuhnya ” (HR. Bukhari dalam Shahihnya 10/464).

    Beliau juga bersabda: “Orang yang banyak melaknat tidak akan diberi syafaat dan syahadatnya tidak akan diterima pada Hari Kiamat” (HR. Muslim dalam Shahihnya no. 2598 dari Abi Darda radhiallahu ‘anhu)

    Maka jadilah insan muslim yang santun dan lembut tutur katanya. Nabi kita shallallahu ‘alaihi wa sallam adalah nabi yang penuh dengan kasih sayang. Beliau pernah bersabda,

    إِنِّي لَمْ أُبْعَثْ لَعَّانًا وَإِنَّمَا بُعِثْتُ رَحْمَةً

    “Sesunguhnya aku tidak diutus sebagai tukang melaknat, sesungguhnya aku diutus hanya sebagai rahmat.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat jelata manusia alah bisa tegal biasa tapi si Lanun Bugis....berkata...

      Bangang
      Bangsat
      Haram Jadah
      Sekor Sekor

      Tuh Perdana Menteri oi cakap macam tuh....dah lah dia rembat, menipu lagi, salah guna kuasa lagi.....tang nih nak buat cam mana?

      Lembut cakap PM boleh tarik diri tak? Atau PM pi berambus?

      Delete
    2. Kejora....

      Kamu yg masih sembunyi2 & tidak dikenali asal-usulnya serta tahap pendidikan asuhannya perlu diberi peringatan....Barangsiapa yg bukan ahli tafsir yg menjual agama dgn menafsir Al Quran & Hadith2 dgn akal & akalnnya, maka dia telah mempersiapkan tempat untuk disiksa di neraka Allah SWT.

      MENGGADAIKAN AGAMA KERANA DUNIA

      Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah saw. hersabda; “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)”.
      H.R Termizi

      Keterangan

      Golongan yang dimaksudkan di dalam Hadis ini ialah orang2 yang menjadikan agama sebagai alat untuk mendapat keuntungan dunia. Mereka rela menggadaikan agama untuk meraih keuntungan dunia. Dan apabila bercanggah kepentingan dunia dengan hukum syarak mereka berani mengubah hukum Allah dan memutarbelitkan kenyataan. Mereka juga pandai mengemukakan hujah-hujah yang menarik dan alasanalasan yang memikat hati, tetapi sebenarnya hujah-hujah dan alasan tersebut hanya sernata-mata timbul dari kelicinan mereka memutarbelitkan kenyataan. Mereka menipu orang lain dan juga menipu diri mereka sendiri.

      Ingat tuuuu......!!!!

      Delete
    3. Tahniah 409 adalah contoh terbaik Mekayu Selam- sejenis melayu yg dikayukan,mengaku Islam.
      Habitat: Bergelumang dibawah tempurong yg dipenuhi Taek Low. Dia tak dpt hidu bau busuk
      Sifat: Perasan pandai , lelong ayat2 AlQuran dan hadith
      Prinsip: Matlamat halalkan cara, boleh buat masjid dgn wang rompakan. Boleh pergi Mekah masokkan dosa dlm washing mesin keluar pahala.
      Makanan ruji: Dedak Basi
      Populasi: Patut pupus

      Delete
  11. 4.07
    Mangang sungguh.... tiap2 ari beratus ribu dtg ke Malaysia. .. pati bersabung nyawa nk dtg ke Malaysia. ... jgn bagi alasan mangang.... bring it NOW.... pling simple mamak kerela saman sendiri... ada brann...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang bran pun.

      Tun M dah saman sivil pun najib di atas kausa melanggar amanah jawatannya.

      Jibo yang tak beran masuk kandang dan nak batalkan saman atas alasan teknikal.

      Dahla lari cempera masa nothing to hide, tak berani buat referendum sokongan dsbgnya.

      Tabur dedak suruh spin bolehlaaa..

      Delete
  12. Bangang betul kamu ini. Bukan tourist tapi orang nak lapur pasal 1MDB. Hang ni budak sekolah ke? Cara bercakap bangang bangsat tak ada kredibiliti.

    Tunggu justo balik ke switzerland....insyaAllah...terburailah cerita najib.....masa itu jilatlah najib dan ikut dia masuk jel

    ReplyDelete
  13. Tak kira la touris ka sapa ka... tak kan nak org luar plak nak lapur pasal 1mdb...yg taknade intigriti pegawai bank asing berurusan dng 1mdb...

    ...tak yah org luar.... mamak kerala kan adaaa.....!!!!!

    ReplyDelete
  14. Budak gila dan bodoh.......jilatlah.....moga bermimpi sg buluh

    ReplyDelete
  15. 4.40
    yang takde intergriti pegawai bank asing..aku setuju..sebab tu dia org didakwa..tp duit masuk poket sape? kat mamak kerala ke saudara?

    ReplyDelete
  16. Jon Doe
    Mamak bawak kes apa...?.Amanah nape x specific pasal 2mdb trus... klu membatuapikan DoJ..FBI.. SR..WSJ...3 Tan Sri... terkinja kinja specific pasal 1mdb.... saman la pasal 1mdb.... kemukakan bukti.. bukan hearsay semata mata... yg peliknya klu fitnah pandai plak specific dng 1mdb.... atau lutut dah longgar tulir dah.masuk.dalam.... kiikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sah kamu ni langsung tak tahu apa2. Memang isi saman Tun M ke atas Najib pasal pecah amanah jawatan PM berkaitan 1MDB, SRC, 2.6b dan 40j itulah.

      Padan hanya diberikan dedak gred F.

      Jahil dan tidak boleh diajar. Spin tapi terkena lutut dan t*lir sendiri.

      Lepas ni alih tiang gol lagila tu..

      --------------------------------

      PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad memfailkan saman terhadap Datuk Seri Najib Razak kerana didakwa telah menyalahgunakan kuasanya.

      Selain Dr Mahathir, dua lagi individu yang lantang mengkritik Najib, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan Anina Saadudin turut dinamakan sebagai plaintif kedua dan ketiga dalam saman itu.

      Dalam tuntutan saman itu, Dr Mahathir, Khairuddin dan Anina mendakwa Najib dengan sengaja mengganggu siasatan keatas 1MDB dan syarikat-syarikat berkaitan, RM42 juta daripada SRC International dan derma politik RM2.6 bilion.

      Ketiga-tiga plaintif mendakwa Najib menggunakan kedudukannya sebagai Perdana Menteri, Pengerusi Barisan Nasional (BN) dan Presiden UMNO bagi melakukan salah laku berkenaan.

      Dalam tuntutan saman itu plaintif menyenaraikan kronologi tindakan Najib yang didakwa salah guna kuasa bermula Mac 2015 ketika siasatan dilakukan.

      Antaranya, menamatkan lebih awal perkhidmatan bekas Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail; dan mengugurkan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri; selain itu turut menafikan haknya berucap pada Perhimpunan Agung UMNO tahun lalu.


      “Kita boleh katakan kronologi tersebut telah membawa fakta dan kesimpulan yang menarik iaitu Najib berterusan campur tangan dalam proses undang-undang bagi memastikan segala pihak autoriti yang bertanggungjawab tidak dalam menjalankan tugasnya dalam isu derma RM2.6 bilion dan RM42 juta,” kata kenyataan itu.

      Mereka juga menyatakan telah terkesan dengan setiap tindakan yang dilakukan oleh Najib.

      “Dr Mahathir telah hadir pada Himpunan Bersih 4, yang mana beliau telah membuat kenyataan yang mengkritik Najib. Kemudiannya telah dipanggil oleh pihak polis untuk siasatan kerana didakwa melakukan jenayah fitnah.

      “Dia sekali lagi menjadi perhatian pihak polis kerana posting yang dibuat terhadap Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali,” kata plaintif dalam tuntutan saman itu.

      Delete
  17. Suharli pertahan najib,najib pulak dok pertahan jho low..Sbb kalau tak bertahan,terburai, nampak la anu rosmah

    ReplyDelete