Google+ Followers

Sunday, December 18, 2016

APAKAH SATU DOSA UNTUK MENERIMA DAP PP LEBIH BAIK..

Ke Pulau Pinang minggu ini,  bercuti, urusan bisnes dan memang nak survey politik terkini,  3dalam1.

Jumpa rakyat marhaen,  ada motor tak ada kereta sekitar Sungai Dua dan jumpa jutawan, rumah bungalow,  tiga empat biji kereta,   berzakat puluhan ribu..

Jawapan yang dapat,  sama seperti dua tahun yang lepas.
Pengurusan Kerajaan Negeri lebih baik di bawah pentadbiran Lim Guan Eng...

Tidak perlulah dihurai satu persatu kebaikan dan kehebatan,    tidak perlu juga dipertikaikan kerana mereka yang merasa,  mereka yang lebih tahu.

Apakah berdosa untuk mengaku atau menerima bahawa DAP Kerajaan Pulau Pinang lebih excellent (?)

Soal KM didakwa rasuah,  biarlah mahkamah tentukan dan biarlah proses politik  umno dan DAP mencari penyelesaian.

Politik serba kemungkinan.


# Apa pandangan atau lebih tepat pembohongan dan momokan orang luar terhadap orang Melayu di kerajaan DAP menambah lagi benci orang Melayu PP kepada umno.

23 comments:

  1. Entry phishing.... dosa la pulak...... kikiki.... ko agak klu seangkatan dengan pluralist murtad PKR al anus@aljuboori lgbt..gay..G25..liberalist marina gerega n gang sis in islam.. syiah PAN dan DAP èvanglista komunis masih lagi anggap enteng... mudah... kàt mano lagi ko nak letak akidah ko kluang man..?

    ReplyDelete
  2. BERAPA BANYAKLA DEDAK KAU TELAN WAHAI ADMIN....DAH TAU DAP ANTI ISLAM SEJAK AZALI TAPI KAU TETAP KIPAS TETAP JILAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana dgn cina kominis? Pro Islam ke

      Delete
  3. KAU PERNAH DENGAR CINA PUJI MANA2 PARTI MELAYU??? NAK PERKUDA ADALAH...MMG BANGANG BANGSA KU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu mcm mca... Gerakan... Supp perkudakan umno!!

      Delete
  4. Masalah melayu yg diperkudakan tu spt aĺjuboori@al anus pluralist murtad yg bukan nk jahanam kan melayu esp tempat kelahiran p pinang bukan saja jahansm melayu tapi akidah iman dan kesucian idlam pun digadai... klu bole telor aljuboori pun dia jual kat yahudi baka haramjadahn ramai yg jadi barua... yg pelik BERSATU dng PAN syiah dan DAP evanglista komunis di tempat kelahiran nya di Pulau Pinang @Kedah Lama .... lgby.. gay.. G25...marina gereja pun baka baka yang mudah lupa.....

    ReplyDelete
  5. Rasanya najib yg senang diperkudakan... Contoh yg nyata 1mdb... Siapa perkudakan siapa...

    ReplyDelete
  6. Tak main la rasa rasa bodo..... mintak mamak maha.mega batuapi tahap dewa sergakan saman kes 1mdb.... its yur turn now tun.mamak and bring it tun mamak kerela to the court ... act NOW....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg memerintah sekarang? Bawalah Tun kemakamah... Jgn sembang kuat kat sini je

      Delete
  7. Bullshit... balik2 1mdb.... dah tak ada modal..... nak tanya puak hangpa lah kan.... korang ni main mesin kuda2 ajer pandai.... sibuk nak kata korang yg paling baguih..... nak tumbangkan BN.... dah sedia ker? Aku rasa belum sebab satu soalan ni pun korang tentu tsk leh jawab..... siapa calon PM korang sebenarnya neh?. Kalu yg ni pun korang masih berantakan.... baik lupakan ajerlah..... jahanam negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang berantakan cerita yang direka oleh orang umno.
      DAP halau mwlayu PP pembohongan orang umno..
      Surat layang sendiri layang..

      Zahid dan Najib sedang berantakan - fokus dalam kain sendiri, jaga jangan sampai ada tapi tak boleh guna

      Delete
    2. Piiiiiirah...... nak decide PM pun confuse nak kata org lain yg berantakan...... otak jangan kat lutut der...... pembangkang berpeluk erat berlaga pipi berkasih mesra adalah mimpi yang direka-reka.
      DAP kasihkan orang melayu - kau ingat DAP bodoh nak halau melayu macam halau ayam????? Weiii.... kalau reban ayam di roboh.... pastu buat kandang babi.... takkan kau nak panggil babi tu ayam...... bodoh punya keldai....

      Delete
    3. Suharli kesepian tidak dilayan.
      Salakan tiada siapa peduli
      Sanggup menyundal untuk dapatkan maklumat..
      Berhentilah buat kerja haram tu..
      Elok jadi nelayan, kelaut tu lebih mulia dari jadi pecacai

      Delete
    4. 😃😃... menyundal degan siapa?... itulah modal kamu... bila tak dapat nak kupas... mulalah nsk kulupkan kepala. Betukkan apa yang aku kata... DAP halau melayu secara sistematik.... robohkan perkampungan melayu.... lepas tu bina kediaman atau pusat2 kapitalis.
      Bila terperangkap.. mula belit maki bagai.... cegitulah perangai keldai2 red bean army. Pwrgilah bincang untuk pilih PM dulu.... bila dah sepakat baru bicang acaer nak selamatkan rakyat....

      Delete
    5. Knp pm kesayangan pembohong... Nak saman..fitnah...takan bodoh nak bankin keakuan peribadi... Tak tau siapa yg masukan 40m...siapa yg percaya kecuali pemakan duit haram

      Delete
  8. Si SUHARLI MASROP ni cakaplah sampai berbuih mulutnya,
    ada siapa kisah. Orang tetap tolak umngok dan undi
    pembangkang. Sudah bosan diperbodohkan oleh Najib.
    Umno kalah bukan Melayu hilang kuasa tapi NAJIB dan
    Kabinet dapornya yang hilang kusas dan punca kekayaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tengok ajer ler siapa yang kena tolak..... tq.

      Delete
  9. Cybertroopers umno in full force.alasan yg dibagi hanya mempertahankan najib saja bkn utk rakyat Malaysia..ko ingat org lain tak blh menilai?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku penulis bebas.... kalau rajin boleh cari sendiri samaada aku dibayar atau tidak.... berkumpulan atau syok sendiri. Korang nak kata apa kat aku terpulang.... ada yg tahu siapa aku kat dlm ni tp sengaja hentam aku mcm baru kali ni berbicara dengan statement 'syok sendiri' aku .... Sibuk dok kata org lain tak boleh menilai..... selama ni berapa peratus nilaian kamu benar? Ini bukan soal pertahankan najib.... jika cekap penilaian kamu.... jawab soalan yg aku dah tanya semenjak dua malam.... tapi tak seorang pun jawab...... siapa PM kita kalau UMNO/BN berjaya kamu tumbangkan... cepat jawab... siapa PM.... kalau tak bergasak.

      Delete
    2. Aku bukan suharli masrop tapi aku sependapat dgn beliau. Peduli apa kalau puak pecacai kuda tunggangan dap tak percaya.

      Delete
  10. Nak tentukan PM mudah... tak perlu siasat...tak perlu bukti.. tak perlu report... tak perlu mahkamah.... ketik jari pun dah boleh bagitau..... so siapa bakal PM korang? Rakyat bakal mengundi nanti.... pilihan rakyat sudah pasti mungkin.... mereka akan pilih kerajaan....jika kerajaan itu adalah kamu..... PMnya?.... BN senang....PRESIDEN UMNO ... YANG JUGA PENGERUSI BN ADALAH PM YANG AKAN DI LANTIK. korang???😂😂😂😂😂

    ReplyDelete