Google+ Followers

Friday, December 2, 2016

NIK ABDUH SALAH BIDANG

Mungkin politik atau siasah bukan tempat yang sesuai bagi Nik Abduh.

Lebih baik jadi Jaga atau Nujum.


Perjuangan Nik Aziz dahulunya dekati DAP dan tarbiyahkan mereka dengan menunjuk akhlak Islam.
Malangnya Nik Abduh yang tidak kesampaian ilmu memilih jalan dan fikiran yang sonsang. 



30 comments:

  1. Piraah babi.
    Dulu kauorg bkn main sanjung.
    Skrg bila nNik Abduh dah kembali kpd perjuangan kauorg cemuh.
    Dasar babi pelkharaan Dapigs la kauorg ni.
    Babi tunggal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiranya tuan guru nik aziz silaplah Ye?

      Delete
  2. Dulu lee kuan ikan yu, pakai songkok nak tarik melayu, skrng corong Azan dlm mesjid je blh...klu dah oink-oink tu tetap oink-oink gak...tarak blh percaya punya maaa

    ReplyDelete
  3. kd, tak adakah calon melayu mewakili dap dalam pilihanraya? mp raub di pahang sekarang adalah melayu. jadi bila pakatan menang adakah dap tidak layak menjadikan mpnya sebagai pm? yang kau hentam nik abduh kaw-kaw ni kenapa kd. bila masa nik abduh jentik telur kau... marah dari dulu lagi....

    ReplyDelete
  4. Dah terbalik kot...pakcik keluang ni dulu sangat anti DAP tapi sekarang tanpa dia sedar akibat dari ikut perasaan terlalu benci najib dan seterus nya Umno sikit-sikit dan lama-lama telah menjadi pemuja DAP.Sekarang dah rasmi nya bertukar jadi pejuang DAP tegar haha

    ReplyDelete
  5. dari makan dedak baik ikut DAP...makan dedak jadi darah daging ooo...satu keturunan ikut darah daging haram tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. makan dedak kan lagi baik daripada makan babi semeja dengan dap. ko nak kata dedak ni haram ke dol? kalau dedak haram, tentu darah daging ko juga haram sebab hari2 mentekedarah ayam yang makanannya dedak.

      Delete
    2. Si bahlol pemakan dagung babi dapigs laknatullah mmg mcm tu.
      Tak yah d tegur.
      Perut dah penuh dgn daging babi.
      Mmg dwsar si dol dan keturunan pemakan babi dapigs laknatullah

      Delete
    3. Kau ni jenis binatang apa makan dedak?..

      Delete
    4. Lagi terok makan duit haram termasuk satu keluarga...

      Delete
  6. Niki Abduh.......otak bodoH
    Tak dapat beza antara Fardu Ain dengan Fardu Kifayah,
    Sebab tu hari-hari dia menjoyaH.
    Semua orang dia kata salaH.
    Matanya buta, tak baca suraH

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik minah, berpada-pada mengata bodoh pada nik abduh. ilmu agama nik abduh diperolehi daripada ayahandanya nik abdul aziz. ilmu agama ko pulak daripada mana asal usulnya? konon mata orang buta tak baca surah, ko baca apa sampai mata merah bertaik tu?

      Delete
    2. Cik.minah tu belajar agama dari aminah wadud kot...

      Delete
    3. Ayooyooooo....pernah dengar kata-kata bijaksana,
      'IMAN TAK BOLEH DIWARISI..................????"
      Ayahnya Nik Aziz berjuang sampai ke akhir hayatnya.
      Kalau Nik Aziz masih hidup, korang pikir, DIA NAK KE
      BERBAIK DENGNA UMNO dan jadi BODOH macam Nik AbdoH....???

      Delete
  7. Ada produk biskut yang dihasilkan dari dedak.Kalau makan jadi darah daging pun takpe,tiada hukum yang melarang.Tapi kalau makan makanan yang ber intikan daging babi,bimbang itu yang jadi darah daging nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello bukan dedak LG Ye... Duit haram

      Delete
  8. aku nak mintak kd buat perbandingan antara dap di malaysia dengan yahudi di amerika. berapa ramai yahudi ada di amerika? adakah yahudi majoriti di amerika? kenapa segala polisi kerajaan amerika memihak kepada kepentingan yahudi? kd boleh nafikan? begitulah juga dengan cina dap di malaysia. jumlah kerusi parlimen dap memang sedikit berbanding jumlah kerusi mp bumiputera, namun kd jangan lupa bagaimana yahudi boleh menguasai amerika begitu juga dap mampu menguasai pakatan sekiranya diberi kuasa memerintah.

    ReplyDelete
  9. Tiada parti di malaysia yang masuk campur dalam urusan pemilihan parti lain.Bah kan Umno sebagai abang besar dalam BN pun tak pernah campurtangan dalam pemilihan parti2 komponannya tapi DAP dengan selamba masuk campur dengan menyokong sebahagian calun dalam muktamar PAS tempoh hari.Itu ialah ciri-ciri yang ada pada DAP.Tak kan tokleh bayangkan apa akan jadi kalau Pakatan berjaya memerentah malaysia.Hanya orang yang bodoh dan bebal saja yang tak tahu bagaimana DAP sekarang sedang buat-buat bodoh melihat orang melayu sedang bercakaran.

    ReplyDelete
  10. Syabas nik abduh..kipidap..Kami sokong anda...

    ReplyDelete
  11. Kat singapura dulu dulu..Bahasa Kebangsaan = Bahasa Melayu. Ugama rasmi = Islam. Sekarang?...Melayu pun dah hilang sedikit demi sedikit...M Nasir pun terpaksa lari ke malaysia. Betul kata m nasir=Siapa Mahathir?.PAP dan DAP adalah sama perjuangan dan tektik halus. Mereka kekadang boleh jadi lebih melayu dari melayu dan lebih islam dari orang islam. Dasar dan tektik PAP dan DAP adalah sama. Lim Kit Siang suatu masa dahulu adalah Setia usaha sulit Lee Kwan Yew. DAP boleh menjadi PM sebab kalau Nor Dyana menang dia pun boleh diangkat jadi PM sbab dia melayu. Di Pulau Pinang Exco Melayu..diberikan tanggung jawab untuk uruskan babai..bukan perumahan ekonomi atau kewangan. Exco agama pun x diberikan kepada parti islam..baru ini sahaja diberikn setelah didesak. Kalau tak sedar juga memang otak bangang.Tindakan Nik Abduh adalah betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang salah nik aziz!!!

      Delete
    2. Tanya Melayu Singapura, mereka nak tak berPMkan Najib.....?????

      Delete
  12. Bila orang balas balik bahawa makan dedak itu halal berbanding makan daging dapig dia orang tukar pulak kepada duit haram.Hallo brother yang ditaja majlis hari jadi berjuta-juta dari duit magnum tu halal ke? Terima duit Soros dan yahudi untuk progeram BERSIH suci murni lah tu?.Tapi bila terima derma ikhlas dari kerabat diraja yang di ketahui umum sebagai penjaga dua kota suci tiba2 boleh bertukar kepada haram.Sebenar nya tak perlu heran kerana falsafah ini terbit dari pemuja kaum yang memperjuangkan sex bebas,gay dan lesbian cuma yang sedih nya ialah kepada macai ikutan yang tak tahu apa tapi mudah terpengaruh dengan hasutan dan adu domba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4:27, terlebih makan pil perancang, meracau.

      Delete
    2. Umno n pas takut dgn cina Malaysia tp pm jual harta negara kepada negara cina kominis tak Apa pula?

      Delete
    3. Apalah bebal sgt awak ni. Zaman mahathir jd pm dulu begitulah cara membawa pelaburan asing masuk dalam negara. Kalau membawa pelaburan asing itu awak istilahkan jual negara, malaysia ni dh lama dijual kpd jepun, amerika dan lain2 masa mahathir jadi pm. Berlakukah itu? Awak ni beku sgt otak sampai tak dapat nilai kata2 mahathir sekarang adalah serangan kpd diri sendiri atas cara dia memerintah negara selama 22 tahun. Najib ikut je cara dia dulu. Salah najib maka salah besar mahathir.

      Delete
  13. Zaman Tun betul istilah pelaboran bukan pinjaman.... Mengakulah najib Dah buat salah...kalau bijak takan ikut cara Tun bagaimana anda ckp... Samalah dgn pemakan duit haram... Taat pada president walaupun...

    ReplyDelete