Google+ Followers

Friday, March 3, 2017

KALAU TUMPANG BUAT CARA TUMPANG

Raja Arab mai melawat Malaysia,  tiga hari.

Raja Arab pi melawat Indonesia,  dua minggu


dengan rombongan yang lebih besar dan bekalan makanan serta kenderaan sendiri.

Dah tentu bawa petrol sendiri.

Di Malaysia,  yang menjemput Raja Arab adalah Sri Paduka Baginda YDP Agong, apahal lak ada makhluk lain nak tumpang glamour, lebih².

39 comments:

  1. Jgn jadi bodoh kluangman..jemputan YDPA bermakna jemputan resmi kerajaan..Agong sebagai ketua negara..Raja Salman dah balik Arah dah pun semalam...cuba jadi cerdik sikit bila ber blog

    ReplyDelete
  2. Raja Saudi setaranya adalah YDPA Malaysia...sorry la...yg lebih2 nampak sgt najib yg dok syok berselfie utk dijaja satu malaysia. So yg bodoh di sini adalah AnonymousFriday, March 03, 2017 11:57:00 PM sebab benak sgt otak smpai tak nampak kelicikan najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah di sebut sebagai mwnteri yang mengiring.... yang bersanding pengantin...kenapa tak bising plak pengapit naik pelamin..... bofoh hangpa ni.

      Delete
    2. Suharli muncul lg..
      Najib xpe lg, yg suami dia sibuk interframe tu yg xle blah.
      Sian King salman terpkasa tgk aurat.
      Hehehe

      Delete
    3. Bini ngan anak jokowi pun enter frame gak.... jangan lah double atandard.

      Delete
    4. jokowi presiden indon setara king salman..
      najib hanya pengiring jer..

      Delete
    5. Tulah kau... belajar janganlah sekerat2. Atau janganlah ikut dan kau nak cakap jer.... memanglah najib bukan raja atau sultan. Ikut taraf mana nak sama. Kita bukan negara Republik. Kita negara yang ada raja berperlembagaan. Dalam negara kita dan perlembagaannya hangpa bacalah apa peranan perdana menteri. Layak ke tak layak dia berurusan ngan Raja Salman.

      Delete
    6. Oh ya... jokowi jadi presiden tu sebab keturunan ker atau sebab dipilih rakyat melalui pemilu?.... sjapa PM indonesia?.... singapura.... siapa presiden dia?... acanar plak mereka ada PM tak macam USA..Indoneaia... filipina... dan banyak lagi negara berpresiden tapi tak ada PM.... maknanya perlembagaan mereka berbeza...kita juga berbeza sebab ketua negara adalah Raja atau YDPA.... dan PM adalah selaku ketua pentadbir negara.... apa itu Pentadbir Negara.... isk.... carilah sensiri.... senang cakap jgan lah tang Najib hang kata tak layak.... bila sebut Tun plak mungkin kamu akan kata... layak pula. Apa punya wengggg lah korang ni.

      Delete
  3. Wahh..santaii saja jokowi pakaii..sedarhana saja..πŸ˜ŒπŸ˜„πŸ‘”πŸ‘–πŸ‘œπŸ‘‘πŸ’

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau nak kata siapa yang tak santaj ni.... Yang diPertuan Agung ker Najib? Jangan main tibai jer beb.

      Delete
    2. Najib.
      Ape yg bebal sgt nk phm

      Delete
    3. Aku taulah najib.... YDPA pun tak santai gak... pakai formal. Tak payahlah nak banding2. YDPA kita pun biasa pakai jubah melayu gak... tapi bila jumpa kenamaan baginda tau menghormati tetamu.

      Delete
    4. Ada jubah melayu pulak

      Delete
  4. kenapa nak dibanding banding pemberian orang???

    Masya Allah.....inialh umat akhir zaman yg selalu nak memecahbelahkan umat akibat dari dengki kesumat dan politik sempit ...

    ReplyDelete
  5. Manusia berhati iblis lah kamu ni ---KD..

    Beristighfarlah!!!....Jadilah rakyat yg bersyukur dan tak dengki pada orang lain..

    Semua tu telah ditentukan oleh Allah...kita kena redha dan menerimanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tipu kena bohong kena belit kita kena redha je lah ye... Bermaharajalela penyamun penyamun sebab rakyat Malaysia redha apa Yg anda buat dah ketentuan lahkatakan... Tak gitu

      Delete
    2. Yang kau jena teepoo ngan Tun tu kau redha lak yer.... Tun kata u-turn tu tanda pemandu bijak.... jilat lah jilat.... bijak untuk menyedari penipuan bodoh dja dah kantoi....

      Delete
    3. Suharli,
      Forest city ni freehold ke leasehold?
      Ana fining siapa yg tipooo

      Delete
    4. Ketua dia yang takde habis belajar tu tak tahu maksud freehold leasehold...kesian kan? Sebab tu dia tibai je duit yg masuk akaun dia sebab dia tak tahu duit sape tu...memang tak ubah IQ seorang yang bangang.

      Kalau dah ketua dia bangang camtu, bayangkanlah level pencacai2 dia..taik lagi mulia kot...at least boleh dijadikan baja. Kah kah kah

      Delete
    5. Semua projek kat FC tu freehold ker? Berapa perafus yang freehold? Hang beli kondo freehold... bila hang jual kondo tu boleh ker hang claim ngan tanah2 nya sekali?... pergi semak lah weiii jangan main pukul rata jer... nampak satu sinGe freehold bergambor.... belajar dulu strategi pemasaran.. berapa kerat projek leasehod di bangunkan lepas tu dipacak kwliling tapak project banner leasehold?..... tak tau strategi pemasaran jangan biaing..

      Delete
    6. Oo.. strategi pemasaran. Tp buyer nnt dpt freehold ke leasehold?

      Delete
    7. Suharli masrop, kamu otak udang, laki pengampu, tak pilih halal haram.

      Delete
    8. Strategi pemasaran kepala bapak kau la suharli..nak menipu pun agak2la..promosi tulis freehold, dlm s&p tulis leasehold...camtu ke strategi pemasaran kau? Itu MENIPU namanya lah wei..

      Dalam S&P tu nanti tulis freehold ke leasehold...?

      Tu laaa..melantak dedak haram je kerja kau..kau fikir hidup kau berkat ke?

      Delete
  6. 1/3 - 9/3 = dua minggu.. terbaik matematik tuan adminku sayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia orang tak ikut tarikh.... dia orang kira ikut minggu ni dan minggu depan = dua minggu..... sebab tu selalu fail dalam exam.... hehehehe bodoh di habis2kan.

      Delete
  7. KD buat apa lama lama tiga hari pun dah dianggap lama sebab senang je buat deal dgn pemimpin Malaysia ni... Ulor je bereslah

    ReplyDelete
  8. KD... dalam salah satu majlis yang di hadiri oleh Raja Salman... latar belakangnya adalah kain kiswah kaabah.... barang yang memang kita dah ada...nak irihati apa lagi?

    ReplyDelete
  9. Tu satu lagi...sambutan tarian tradisional Di Bali....naper... tak kata kenapa malaysia tak buat macam tu?.... bagi bola tanggung namanya tau tak... kita menghormati pemimpin islam datang kenegara kita apa ker hal kita sebagai negara islam nak hadiahkan pertunjukan begitu... kalau ada pun memang jadk belasahanlah pemimpin kita. Bali tu negeri Hindu....itu budaya dia. Hang pasti ker Raja Salman terlopong menonton?... come on lah KD... sensitif sikit... lainlah kau ni sememangnya alat DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suami najib dh xtutup aurat cukuplah hidangan buat king salman

      Delete
    2. Takpayah swbutlah beb..... sebab gu beriga arab depa crop gambar.... errrrr tu tarian bali tu masuk paper arab tak agak2 hang... atau jadi bahan cerita tak kat sana?

      Delete
    3. Xmalu betul. Dh semua lelaki ada pulak seko betina terhegeh2 nk jgk bergamba

      Delete
  10. Ooiii KD, kau ni asyik mencari salah orang je. Tak de kerja lain ke. Raja Salman tu nak melawat Indonesia satu bulan ke apa masaalahnya. Dia nak melawat Malaysia satu hari ke apa masaalahnya.

    ReplyDelete
  11. Kau ni dah biol KD, Raja Salman melawat Indonesia bukan dua minggu la.Selepas tiga hari dia berangkat ke Brunei dulu, lepas tu baru dia lepak kat Bali. Tak sampai sembilan hari pun.
    Itu pun kau tak pandai kira...punya la nak cari salah orang.

    ReplyDelete
  12. arab saudi ada melabur usd7billion kt sana? tanya je :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indonesia susah sikit berbanding Malaysia... Kat Malaysia melabor Blh terus jd harta sendiri ada faham


      Delete
    2. Melabor xkesah sgt. Ada derma x?

      Delete
  13. mula baca posting kd ni rasa geram dan tak selesa jugak sebenarnya. sekali terlintas agaknya kd ni jiwa kacau, fikiran tak tenang. jadi aku tak jadi nak marah, baik aku senyum je. nak marah pada orang yang tak stabil rasanya tindakan tak cerdik. baik baca dan senyum. moga kd akan stabil dan berfikiran rasional serta tidak terbawa-bawa cara blogger lain mengadu-domba dan menunjukkan jiwa dengki sebab jiwanya sakit.

    ReplyDelete
  14. raja salman lawat indon 2 minggu? dah la kd, makan ubat tu supaya jiwa tak kacau...

    ReplyDelete

Sendiri cakap, sendiri tanggung..