Google+ Followers

Tuesday, March 21, 2017

DENYUT NADI RAKYAT SANGAN DEKAT DI HATI NAJIB


Kalau tak cukup juga,  ia bukan salah kerajaan lagi. 

Takkan semua benda nak di bebankan atas nama najib sahaja. 

Ini kemungkinan juga hasutan atau sabotaj ekonomi dari pembangkang yang irihati dengan pencapaian PM. 

Salah rakyat yang tidak mengubah cara hidup,  masih bermewah mewah dan boros. 

Kemungkinan besar ada yang salah guna duit BRIM  fengan membeli kereta mewah atau makan di restoran bertaraf lima bintang

10 comments:

  1. nak kata orang melayu bodoh nanti marah, tapi kalau tak bodoh bangang, otak ade letak kat lutut, orang melayu ni memang bahalol lah, bila kerajaan bagi brim awat tak payah kerja ka, fikir logik lah skit maksud brim pun BANTUAN bukan nak menyara kos hidup sepanjang tahun, aku pun heran orang melayu ni terutama gaji bawah 4 ribu ni, contoh nya nelayan nak kata dengki pun tak pe, jadi nelayan elaun sara hidup kerajaan bagi setiap bulan, jaring kerajaan bagi, subsidi minyak diesel kerajaan bagi, enjin motor kerajaan bagi, pukat koyak kerajaan tolong, anak sekolah free, makan anak kat sekolah kerajaan bagi bayar duit PIBG saje pun bising, sekolah baju beg kerajaan bagi, hospital bayar seringgit dapat ubat mahal untuk 3 bulan kerajaan bagi, masuk kolej pendahuluan kerajaan bagi, pinjaman pendidikan kerajaan bagi, dah bagi semua komplen je yang dia orang bagi kat kerajaan kami yang bayar cukai pendapatan semua anak kat sekolah dan universiti kerajaan tak bagi ape pun. penat betul lah dengan orang melayu yang banggang dan bahlol ni. tuan punya blog ni pun cam penyangak je tak ade otak, bagi lah ide yang bernas skit otak cam takua je, bodoh kecik2 tak nak mampus dah besar menyusahkan orang je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen anon 5:37:00 PM ada betulnya walaupun banyak juga yg tak betul terutamanya tentang BR1M ni. Kenapa kerajaan Najib memperkenalkan BR1M ? Ianya berlaku bilamana ekonomi negara semakin teruk sehingga menjejaskan kuasa beli rakyat. Persoalannya kenapa menjadi semakin teruk ? salah rakyat ke atau kerajaan Najib ? Peningkatan harga barangan keperluan ni semua salah rakyat juga ka atau salah kerajaan Najib ? Hampir kesemua barang kepeluan utama yg bersubsidi telah dihapuskan - salah rakyat ka atau kerajaan Najib ? Banyak kakitangan atasan kerajaan terlibat dengan gejala rasuah sekala besar dan ini pun salah rakyat ka atau kerajaan Najib ? Ringgit Malaysia merudum dan tak diterima lagi di Thailand - salah rakyat juga ka atau kerajaan Najib ? Skandal 1MDB - pun salah rakyat ka ? Lain kali guna otak yg dikepala dan jangan guna kepala lutut sebelum buat komen.

      Delete
    2. 537, kalu samapai 8 juta org perlu bagi Br1M, Malaysia dibawah UMNOBN sah telah GAGAL.
      Jumlah penduduk 30 J tapi yg sara keluarga cuma dlm max 10Juta maximjm.
      kalu 80% kna tongkat, Malaysia layak jadi OKU.
      PAS lain la, dpt 90J

      Delete
  2. 'Kerajaan tu sapa?? Selain dari Sultan2 dan Raja2...yang lain tu dipilih oleh rakyat untuk mewakili..untuk menjadi kuli kita..bukan sebaliknya....mereka bukan tuan kita..dan kita bukan hamba mereka..kita pilih mereka..bayar gaji mereka..bagi macam2 kemudahan..supaya mereka dapat berfikir dan bekerja keras menjada kebajikan kita sebagai rakyat. salahkah rakyat menjalankan hak mereka sebagai rakyat dengan membuat demand...kalau rasa2 takleh nak buat..turun..bagi laluan kpd org lain yang leh kerja dan lebih beramanah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pekerja yg makan tuan. Dibayar gaji elaun utk hina Tuan. Pekerja jenis lahanat yg harus DIHUKUM dan diNYAHKAN!!
      Org dulu2 dh kata...N adalah huruf terakhir, sudah2 la, Melayu dh boleh bangun celik. Apa mahu tidur lagi !!!

      Delete
  3. Skang makan nasi dgn ikan jaket goreng pun dah $4. Mlm pulak beli brg basah utk masak cikai pun $8 - $10. Ikan kembung pun dah $20 sekilo. Jadi dari mane dtg $1.40 tu cukup. Beli nasi kosong $1. Campur ikan kering 1 peket $2. Pun tak cukup jugak. Ooo, beli roti krim $0.95. Dah jimat $0.45 sen sehari. Syer dgn family. Ha, baru cukup. Nasib la sape anak ramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia mana tau bro..anak bangsawan....semua dah tersedia....masak pun ada orang tolong masakkan. Entah2 tak pernah pun pergi pasar seumur hidup dia laki bini...lagi lar skrg jd PM...semua kita rakyat yang tanggung..mana dia tau cukup ke tak cukup

      Delete
  4. Senang cakap. Cakap memang senang. Nak buat yg susah. Contoh diatas la. Dia kata $1.40 cukup. Try buat. Jgn kata yg gaji $5000 la.-yg gaji $1000 kebawah pun tepuk kepala dgr. Kalau gaji sehari $30 tambah $1.40. Nak buat makan memang cukup. Dgn syarat duduk dgn family walaupun dah kawin. Jgn pakai hp yg ada internet ( tgk tv3 dah). Baju beli bundle. Anak tak payah bawak berjalan. Kurung kat rumah. Belanja sekolah tak payah, bawak bekal. Banyak panduan ni kalau nak tulis. Dan jadi nelayan. Dpt banyak bantuan. Itu ikut kata 5.37. Cuba ikut, kalau tak jadi melayu bodoh. Org senang dpt duit, nak duit mintak mak. Org kerja , dia pegi memancing kolam. Kadang2 hairan org mcm ni. Org layan blog pun dia nak marah, pasal tak buat kerja katanya, kerja org gak yg dia sebok. Tak pe la bro. Sekurangnya aku ni ada kerja, perniagaan sendiri. Aku tak sebok pasal duit aku tak cukup. Yg aku cerita org yg $30 sehari. Tak rasa tak tau.

    ReplyDelete
  5. RM1.40 sehari.. makan kucing kurap sekor pun tak cukup. Tambah beli ubat kurap dan gst6%..

    ReplyDelete