Google+ Followers

Wednesday, March 8, 2017

KEMASKINI: EXCO PULA DITAHAN. ASAL:KETUA PEMUDA BAHAGIAN DIREMAN




Ketua Pemuda Umno Bahagian di Johor dan rakan wanita direman 3 hari
8 Mac 2017



JOHOR BAHRU - Mahkamah Majistret, di sini, hari ini membenarkan tahanan reman selama tiga hari terhadap seorang Ketua Pemuda Umno Bahagian di negeri ini bersama rakan wanitanya untuk membantu siasatan bersabit kes penipuan tawaran memiliki Rumah Mampu Milik Johor (RMMJ).




Majistret Mohd Azlan Shah Mohd Allias membenarkan kedua-dua suspek yang berumur 41 hingga 43 tahun ditahan reman bermula hari ini sehingga Jumaat ini.

Ini bagi membolehkan siasatan dijalankan di bawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan.


Lelaki bersama peniaga wanita berkenaan tiba di pekarangan Mahkamah Majistret kira-kira jam 3 petang dengan berpakaian lokap berwarna unggu dan diiringi beberapa anggota polis.

Terdahulu, kedua-dua suspek ditahan selepas dipanggil ke Ibu Pejabat Polis Daerah Iskandar Puteri kira-kira jam 5 petang semalam untuk diambil keterangan.

Kedua-dua suspek dipercayai terbabit dalam penipuan tawaran memiliki RMMJ melibatkan empat mangsa dengan jumlah kerugian RM120,000 sejak tahun lalu.

Difahamkan penipuan itu terbongkar selepas mangsa mendapati namanya tidak terdapat dalam rekod permohonan selepas membuat semakan di pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri.



# Blog ini kurang berminat dengan isu tempatan seperti atas cuma secara kebetulan ia sedikit sebanyak jadi bahan, petencah dan nasi tambah politik Khalid Nordin 

31 comments:

  1. Umno xamal rasuah.
    Siapa xpercaya sila keluar umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Presiden UMNO cuma tipu jer....
      Tak rasuah Presiden UMNO cuma dapat derma duit putar sekelian dunia kemudian masuk account Presiden UMNO....
      Tak curi cuma tak tahu jer..buat selenge dan toya jer duit SRC masuk......
      Tak guna duit rakyat tapi cuma Presiden UMNO bayar credit card belanja sakan kat Italy...

      Tak dUMNO tak buat semua tapi kelentong adalah, temberang memang makan nyer, songlap tak buat, ambik adalah, guna duit rakyat tak ada tapi, pakai adalah....

      Dari Presiden UMNO sampai ke tali barut dan suku sakat hingga ke tukang sapu UMNO semua dah melarat busok tak ada MARUAH lagi kutttt!!!! Tuh yang lahir nya cencaluk, masrob ahhhh....dah macam ulat dahhhh....dUMNO nih!

      Delete
    2. UMNO Keramat Mahjung! oops Mahsong! Fahang molek2 tu!!

      p.s Audi dh bukin?

      Delete
  2. Bagus la reman tak macam puak puak barua dan anjing belaan Singapork melalui ptoksi DAP di sini... cakap lain buat lain.... bdari banglo lajak.laris sampai 36 penduduk Kg Kerinci papa kedana ...... kejap lagi kena delete la nihhhh... kikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari tingkah usaha alih tiang ko, jemaah lain dapat dilihat gerakan mengelupor ko. Apakah ianya bak duri mrncucuk punggung, atau bersifat panas sesak didada. Jemaah mesti kesian tgk ko 4:11. Taubat lah.

      Delete
  3. Siapa Yg berkuasa...? Kalau kecewa pun Salahkah diri sendiri... Knp salahkan org lain...rasanya singapork Banyak kat johor atas dasar dap atau umno?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singapork bnyk kt johor sbb UMNO

      Delete
    2. UMNO BN ". (*pihak yg perintah)

      Delete
    3. Thats a good one!!

      UMNOnok hahahahaha....

      Delete
  4. Memang sesuai pun DITUMBANG,DITUKAR DAN DIBUANG lupus terus.
    Apabila sah basi,usah paksa diri nak dimakan lagi.
    lauk pauk pun perlu diperbagai, baru datang selera berterusan dan berkhasiat.Terus membawa berkat.

    Nasihat Awam Kenentirisan Kesihatan

    ReplyDelete
  5. Spesis umno dah wajib di musnahkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berat mata memandang, berat lagi lori sampah nak kna hangkut. Byk dan pepejaldajal pulak tuu

      Delete
    2. Rasanya jadikan Spesis UMNO ni pembangkang jer pon baik!!!

      Biar dia rasa!!!

      Delete
  6. Fuckkkk...kikikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Johor exco member Abdul Latif Bandi has been arrested in relation to a probe concerning housing and land issues.

      According to Star Online, he was arrested at the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) office in Johor Baru where he was being questioned this morning.

      Delete
  7. Tangkapan demi tangkapan, kita jangan teruja sangat
    Bebas dan lepas dan bebas dan lepas

    Drama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sesangat dengan anon 07.00 PM diatas ni.....hanya DRAMA UMNO.....

      Delete
  8. Tangkap salah lepas pun salah.Takdak satu pun yang betul melainkan puak2 yang biul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada siapapun kata tangkap salah atau lepas salah.

      Cuma nasihat, bila tengok drama jangan ikut teruja dan emosi, semua ada dlm skrip.

      Ada penetbit, ada pengarah

      Delete
  9. Kes lembu.kes mara.1mdb.felda...kalau tangkap nyamuk baik tak yah th yg canal umnongok cacai ketua pemuda kantoi.kasta. rendahphnya...kasta tinggi umno buat det jer.....gelilah tengok umno macam tengok lauk basiiii..dh bole buang...rakyat dh Nenyampaaaahsampahngokumnobongok

    ReplyDelete
  10. SPRM baru tangkap seorang dua macai din pagoh dlm Kerajaan UMNO Johor.. dah riuh rendah sorak sakan macai kt bawah ni tak tau hujung pangkal..

    kah..kah..kah SPRM tgh mencuci UMNO Johor dr kroni Din Pagoh... macai kat bawha ni menyalak seronok tak tahu kepala ekor..

    lainlah tokong Lim Banglo NoSwimming Pool.. dh kena dakwa di mahkamah pun masih diangkat jd hero... hero penyamun dan kongsi gelap cina.. AtokNyanyok apa kesah.. dia rasa boboi boleh menang ini kalilah..

    kah...kah...kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tipu..
      Tengku palsu adnan kata umno xde rasuah.

      Ini semua fitnah. Sprm bersekongkol dgn pembangkang.
      Umno xjual hak bumiputera.
      Umno pertahan melayu.

      Ini semua angkara dap, singapork, mamak, yahudi dan soros.

      Kah..kah..kah..

      Delete
    2. Siapa MB. Johor?siapa Yg berkuasa? Berapa tahun dah TSMY Tinggalkan Johor? Knp lah bingai sangat... EXCO tu lantikan TSMY ke?katakan b###h marah pula...tp tu lah kenyataannya terimalah seadanya ye

      Delete
  11. Adalah dimaklumkan cencalok@suharli masrop sedang kesipuan.

    Masih mencari idea ingin mengaitkan saddam husin dan ghadafi dgn rasuah umno plk

    ReplyDelete
  12. Takpa lah SPRM tolong bersihkan UMNO dari rasuah.. UMNO tak halang usaha SPRM. UMNO berjuta ahli, bukan maksom. Apakah org lain pulak maksom bila cerita ini keluar?

    Apakah itu penamat pada UMNO.. UMNO tk lindungi perasuah mcm zaman 22 tahun mamak perintah UMNO.. BPR jadi alat perkakas politik org tua shj.. bkn utk cuci rasuah.. padanlah boleh tahan 22 tahun.. zaman xde wassap, tweeter, smartfon.. ko menipu siang malam kt TV3 zmn tu semua melangut percaya..



    Yg masalahnya ada org tua gila sokong parti yg pemililihan pun penuh dgn rasuah..

    sekor anak dia tu pulak sudah disabitkan mahkamah dengan rasuah banglo, tapi boleh pulak tido sebantal puja memuja dan bersekedudukan.. apa macam ni kalau kena pd UMNO bergencot sakan macai BANGANGG??

    apa kah itu dh jamin chap bunga boleh menang di Langkawi?? Ainina nak duduk diam kot.. lepas kena kencing dgn MahaPenipu??

    Meratib umno siang malam.. seolah2 itu boleh mensihir rakyat supaya tolak UMNO dan undi parti boboi kawin dgn cina kapir? malas lah nk komen org Meroyan yg Perasan hebat.. tunggu je lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sprm tangkap dpt bersihkan umno dari rasuah?
      Kah kah kah.

      Umno xwujud kalau betul2 nk basmi rasuah dlm umno.
      Kah kah kah

      Alih tiang gol xselesai mslh.
      Kah kah kah

      Delete
  13. MENGAMUKLAH MAHATHIR BILA ANTHONY LOKE KATA WAN AZIZAH CALON PERDANA MENTERI, BUKANNYA SI BOBOI BOTAK!!!


    Apalah Anthony Loke dan DAP ni...

    Tahulah DAP dan Lim Kit Siang merupakan penguasa sebenar di dalam Pakatan, manakala parti Cap Bunga, PAN dan PKR hanyalah penurut perintah, tapi janganlah memperlekeh-lekehkan si Mukhriz yang sudah sedia lekeh itu.

    Cadangan dan kenyataan DAP bahawa sekiranya DAP dan sekongkolnya menang pada PRU-14 nanti, maka calon Perdana Menteri yang mereka persetujui adalah Wan Azizah.

    Cadangan dan kenyataan seperti itu sudah tentulah akan menaikkan kemarahan Dr. Mahathir. Walaupun partinya jenis 'cap ayam' dan tidak mempunyai asas, tetapi perasan besar selain sentiasa menganggap rakyat Malaysia masih tidak belum tahu siapa sebenarnya Mahathir dan ahli keluarganya terutama kekayaan yang dibolot oleh anak-anaknya.

    Kata Mahathir, keputusan yang dibuat oleh DAP untuk menentukan siapa yang akan menjadi Perdana Menteri jikalau mereka berjaya merampas Putrajaya dari Barisan Nasional, bukannya keputusan DAP semata-mata.

    "Parti-parti lain juga mempunyai hak untuk menyuarakan pilihan mereka sekiranya mereka berasakan seseorang individu itu sesuai untuk jawatan berkenaan. Kami tidak menolak keputusan DAP itu, tetapi ia hanyalah keputusan sebuah parti," katanya dalam satu sidang media yang diadakan di Yayasan Kepimpinan Perdana.

    Sepanjang beberapa tahun Mukhriz atau lebih dikenali sebagai BOBOI terlibat dalam politik, bermula dengan menjadi calon Ketua Pemuda UMNO, kemudian calon Naib Presiden kemudian sebagai Menteri Besar Kedah walaupun dia sebenarnya tidak layak, tidak ramai yang menaruh keyakinan kepadanya. Mukhriz dilihat tidak berbakat langsung sebaliknya terlalu bergantung kepada bapanya.

    Sedangkan Mahathir pula akan berusaha sedaya mungkin untuk menaikkan anak lelakinya itu di persada politik negara sebagai salah satu legasinya.

    -SUMBER BLOG

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mn ahli umno xnk rasuah. Kalau presiden seekor pencuri.

      Dh la tu yg dijual unit bumiputera. Sapelah duk bangsatkan org melayu ni

      Delete
  14. masing2 kepala2 penyamun dalam PH cuba berlakon mcm boleh berkawan.. boleh bertolenransi.. mcm baik2 lh sgt.... dancing2.. serasi lah kunun.. kah..kah..kah nk tipu rakyat.. nafsu meluap2 tk boleh tahan lagi dh.. lambat sgt DSN umumkan PRU14.. mcm dua couple yg sudah intim siang malam berkepit.. tak boleh tahan lagi dah.. lagi lama tunggu lg jahanam.. terlanjurlah jwbnye..

    kah...kah...kah..kah.. aksi macai upahan 94 banganggg di merata2 blog utama.. sudha jelas saki baki dedak sudah tk boleh tahan lama.. kah..kah..kah dedak haiwan belaan pakatoon..

    CEC pun kira tarak betui.. ada hati mau betui lain org.. kah..kah..kah.. bodo x100 sape ikut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alih tiang gol xselesai mslh cai.
      Umno rasuah ni

      Delete
  15. Fokus pada isu rasuah, fakta dan nyata.

    Persepsi dan analisa politik murahan tidak mampu menghalang persepsi umno dan rasuah, berpisah tiada.

    ReplyDelete