Google+ Followers

Saturday, March 11, 2017

NIK AZIZ MEWARISKAN ANAK YANG SAMDOL DALAM BERPOLITIK


Apakah kelepek dan duit masuk akaun peribadi warisan Mahathir (?)

Apakah kita pernah mendengar Nik Aziz menerima 90juta dari umno dan adakah itu yang diwariskan kepada Hadi sekarang yang saman malunya masih terhegeh hegeh dalam proses. Kalau tak ada saman je lah dan minta SR serta Husam buktikan (?)

Apakah menjadi balaci dan pemakan dedak adalah warisan Nik Aziz. 
Apakah perjuangan Nik Aziz hingga ke hujung hayatnya sekadar berada di tikar sejadah dan bermain dengan cucu. 

Apakah Nik Aziz pernah berpesan rasuah itu masih ringan dan tidak mengganggu dan meruntuh negara berbanding arak zina dan judi. 

Masa depan PAS di Kelantan sudah sampai ke penghujung apabila perjuangan Nik Aziz dilhianati...

32 comments:

  1. Dia ni masuk umno lagi baik

    ReplyDelete
  2. Hidup najib, mati umno!

    ReplyDelete
  3. Jika mereka benar bersalah, quran sebut...


    Al-Kahf:57 - Dan tidaklah ada yang lebih zalim daripada orang yang diberi ingat dengan ayat-ayat Tuhannya, lalu ia berpaling daripadanya dan lupa akan apa yang telah dilakukan oleh kedua tangannya; sesungguhnya (disebabkan bawaan mereka yang buruk itu) Kami jadikan tutupan berlapis-lapis atas hati mereka, menghalang mereka daripada memahaminya, dan (Kami jadikan) pada telinga mereka penyumbat (yang menyebabkan mereka pekak). Dan jika engkau menyeru mereka kepada petunjuk, maka dengan keadaan yang demikian, mereka tidak sekali-kali akan beroleh hidayah petunjuk selama-lamanya.

    Al-Kahf:58 - Dan Tuhanmu Maha Pengampun, lagi melimpah-limpah rahmatnya. Jika Ia mahu menyeksa mereka (di dunia) disebabkan apa yang mereka telah usahakan, tentulah Ia akan menyegerakan azab itu menimpa mereka; (tetapi Ia tidak berbuat demikian) bahkan ditentukan bagi mereka satu masa yang mereka TIDAK sekali-kali akan dapat sebarang tempat perlindungan, yang ialah daripadanya.

    Al-Kahf:59 - Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.

    ReplyDelete
  4. Apakah mereka mahu segera bertaubat jika benar mereka salah? Nasihat mereka dengan baik dan sabar.

    Al-Mā'idah:34 - Kecuali orang-orang yang bertaubat sebelum kamu dapat menangkapnya, (mereka terlepas dari hukuman itu). Maka ketahuilah, bahawasanya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

    Al-Baqarah:210 - (Orang-orang yang ingkar itu) tidak menunggu melainkan kedatangan (azab) Allah kepada mereka dalam lindungan-lindungan awan, bersama-sama dengan malaikat (yang menjalankannya), padahal telahpun diputuskan perkara itu (balasan azab yang menimpa mereka); dan kepada Allah jua kembalinya segala urusan.

    Al-Baqarah:160 - Kecuali orang-orang yang bertaubat, dan memperbaiki (amal buruk mereka) serta menerangkan (apa yang mereka sembunyikan); maka orang-orang itu, Aku terima taubat mereka, dan Akulah Yang Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani.

    'Āli `Imrān:89 - Kecuali orang-orang yang bertaubat sesudah (ingkar) itu, serta memperbaiki keburukan mereka, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

    An-Nisā':146 - Kecuali orang-orang yang bertaubat (dari perbuatan munafik itu) dan memperbaiki amalan mereka (yang salah), dan mereka pula berpegang teguh kepada (ugama) Allah, serta mengerjakan ugama mereka dengan ikhlas kerana Allah, maka mereka yang demikian itu ditempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman (di dalam Syurga); dan Allah akan memberikan orang-orang yang beriman itu pahala yang amat besar.

    ReplyDelete
  5.  Apakah mereka mahu segera bertaubat jika benar mereka salah? Nasihat mereka dengan baik dan sabar.

    Al-Baqarah:210 - (Orang-orang yang ingkar itu) tidak menunggu melainkan kedatangan (azab) Allah kepada mereka dalam lindungan-lindungan awan, bersama-sama dengan malaikat (yang menjalankannya), padahal telahpun diputuskan perkara itu (balasan azab yang menimpa mereka); dan kepada Allah jua kembalinya segala urusan.

    Al-Mā'idah:34 - Kecuali orang-orang yang bertaubat sebelum kamu dapat menangkapnya, (mereka terlepas dari hukuman itu). Maka ketahuilah, bahawasanya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

    Al-Baqarah:160 - Kecuali orang-orang yang bertaubat, dan memperbaiki (amal buruk mereka) serta menerangkan (apa yang mereka sembunyikan); maka orang-orang itu, Aku terima taubat mereka, dan Akulah Yang Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani.

    'Āli `Imrān:89 - Kecuali orang-orang yang bertaubat sesudah (ingkar) itu, serta memperbaiki keburukan mereka, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.

    An-Nisā':146 - Kecuali orang-orang yang bertaubat (dari perbuatan munafik itu) dan memperbaiki amalan mereka (yang salah), dan mereka pula berpegang teguh kepada (ugama) Allah, serta mengerjakan ugama mereka dengan ikhlas kerana Allah, maka mereka yang demikian itu ditempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman (di dalam Syurga); dan Allah akan memberikan orang-orang yang beriman itu pahala yang amat besar.

    ReplyDelete
  6. betul la si abduh tu ckp. KD terlebih makan dedak Madey. nk backup madey pun berpada2. 22 tahun ko ingat madey bersih sgt ke. dia dh kaya raya. ko je pung pang pung pang. apa yg ko tulis ko jwb la kt sana ya kd :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon yg bodoh.

      Betullah apa KD cakap. Kalau Tun M buat salah tangkap dan dakwalah, kuasa di tgn Najib dan Apandi. Ni gebang dalam blog ja apa cerita?

      Setakat cerita bohong dan cerita2 yg takdak kaitan dgn salah laku Tun M mcm Forex dan BMF tu apanya? RCI bila nak buat. Tun dah persilakan buat RCI, tak buat juga tapi dok gebang memanjang.

      Aku sokong KD 100% walaupun tak sokong semua pendapat dia.

      Ko dan aku juga akan sama2 menjawab di sana. Silap hb tak perlu tunggu di sana. Di dunia lagi Dia boleh turunkan 'penghakimanNya'.

      Kita sama-samalah menunggu.

      Delete
    2. anak nik aziz dgn anak tun razak sama je pelahapnya..
      perasan bagus je tapi kurang bijak. diangkat jadi pemimpin atas ehsan ahli parti utk memgingati aruah bapa mereka. itu saja..

      Delete
  7. Saya orang Kelantan....walau tak pernah jumpa Nik Abduh ni tapi tahu sangatlah cerita dia ni....TAK BERAPA CERDEK....style kampong ,orang Kelantan kata"darat"....ikut macam pesen arwah ayah dialah,tapi ayah dia tu lainlah...sebab orang Kelantan hormat tapi siNik Abduh ni orang Kelantan pun tak berapa nak kenal....tapi nak berlagak macam orang2 cerdek pandai!!....

    ReplyDelete
  8. Biasalah bapak borek anak rintik..kalau fitnah dia dulu..aku to heran bila kelantan dpat banjir besar dulu..dulu bapak dia skarang anak dia sambung...dh kena macam2 pun tk sedar...abduh yang bodo lanun tun teerang makan duit kenapa tak lawan....aku risau kau ni butahati

    ReplyDelete
  9. KALAU TAK SEBULU DENGAN KITA, MACAM2 LA KITA KATA..CUBA KALAU NIK ABDUH MASUK PARTI CAP BUNGA, WAJIB PAKAT PUJI.

    TUN GEBANG JA LEBIH...ANAK2 SEMUA JUTAWAN.. BOLEH KD EXPLAIN DIA AMBIK MANA DUIT.....PROKSI !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Najib zahid rahman dahlan kj semua miskin2 belaka.

      Zahid masa zaman pemuda ada duit 300 juta tu pun sbb zaman mahadir. La ni dh papa

      Delete
  10. KD MESTI BOLEH EXPLAIN SEBAB BANYAK DEDAK KAN KAN

    ReplyDelete
  11. Kenapa dia mewarisi kebodohan saja...kalau dia orang pandai tentu dia menolak kebodohan dan hanya mahu mewarisi kepandaian. Tak lah dia jadi ulama bahlol

    ReplyDelete
  12. KD tolong ajar Zairil Khir Johari sikit, nampaknya dia tu lebih samdul dari Nik Abdoh. Nak cakap pasal Islam tapi macam tenggelam je pun.

    ReplyDelete
  13. Assallamuallaikum
    Dari Anak Melayu Singapura.

    Ada sesiapa pernah ke Spratly Island. Di sana ada tiga terumbu yang telah dijadikan station TLDM.

    Di usahakan oleh Tun, supaya tidak di duduki oleh Vietnam.

    Dari pandangan ekonomi memang perbelanjaan nya besar.

    Yang melaksanakan projek itu ia lah M-Ocean, ada pendapat mengatakan M itu Mahathir.

    Tapi di sini yang hendak di ambil iktibar ia lah, pandangan yang melihat kedaulatan negara menjadi agenda yang amat sangat penting untuk kelestarian rakyat Malaysia di perairan yang bersengketa

    Kedaulatan yang di janjikan oleh Tun untuk anak cucu bangsa Malaysia.

    Aku beri penghormatan kepada Tun kerana aku melihat bekas yang di tinggalkan.

    Begitu juga pulau Ligitan dan Sipadan.

    Kenangilah jasa Tun Mahathirdan juga Almarhum Ghafar Baba.

    Aku pernah ada di Spratly Island.

    Di sini aku terima kritikan jika pandangan aku berbeza.

    Wasallam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Tun M, bergolok gadai utk pastikan sebahagian Spratly jadi hak Malaysia.

      Kalau Najib yang dah jadi hak pun dia senang2 jual asal masyuuk kat dia..

      Delete
  14. Tarantula diatas ni seekor lagi contoh manusia tak cukup akal...asyik2 dok tanya dimana anak2 Tun dapat duit sampai jadi kaya raya??....

    Anak2 Tun kaya sebab diorang semuanya cerdek2....berkelulusan dalam bidang bisnes dan memanafaatkan segala ilmu yang ada untuk menjadi kaya raya...bukan bongok macam engkau dan asyik dok hasat dengki

    Apa kau ingat Tun tu bodoh ka ?,bila bersara biarkan anak2 jadi papa kedana!!....padahal beliau menjadi PM 22 tahun,kalau nak diikutkan beliau boleh memberi lebih dari itu kalau beliau nak ,tetapi beliau tak berbuat demikian kerana beliau seorang yang sangat jujur dan tidak mahu mengambil kesempatan.Hanya orang2 yang cerdek dan ikhlas yang dapat mengenali siapa itu Tun Mahathir??...

    ReplyDelete
  15. Salleh keruak tak nak komen ke?

    ReplyDelete
  16. Tarantula yg tk brapa nk cerdik..disarankan jgan dok lepak dgn orang umno jer tu yang bebal cuba gi pasar ke kadai kopi ker.rakyat tnga panas dgn harga barang. Yg cerdik dlm umno dh banyak blah .yg tinggal cuma yg sakibaki yang tktahumalu janji asyuk yer la bila lagi ye task conto. Tarantu..Nick abduh kau ikut la dorang belajar last dgn diaorang mcamana nk kaya cepat tkyah susah

    ReplyDelete
  17. Lojik ker kalau duit 100 juta duit kbs hilang kj tak tahu..org lain yg kantoi..bagi budget nk bela lembu kt laki 0rang kuat umno..macam takda org lain..oooi banyak lagi tak telus kalau nk crita..takkanla nik abduduhduh bin nik aziZ tk nampak...kesian pas ada leader macam ni

    ReplyDelete
  18. Pernah baca dlm harakah jugak. Masa tu dah start la bergesel sesama sendiri. Arwah baru meninggal. Nik abduh ni tak rasa mcm arwah rasa dlm sepak terajang politik. Dia naik selepas pas menang besar pada PRU13 ke PRU12. Jadi masa pas merudum dia tak aktif politik. Yg tulis tu tak silap kolum Lan H ke Catatan Hujung. 2 wartawan yg hebat dan takde dlm harakah lagi. Atau baca dlm keadilan. Tak ingat.

    ReplyDelete
  19. Tabik hormat saya kepada saudara Ismail Ahmad Anak Melayu Singapura diatas.Walau pun saudara dari Singapura tetapi saudara dengan begitu ikhlas telah menceritakan segala jasa2 peninggalan Tun diSpratly Island tu.Terima kasih diatas penghargaan saudara yang sebegitu besar terhadap Tun walau pun saudara bukan orang Malaysia.Sesungguhnya saya merasa amat malu kepada saudara kerana rakyat Malaysia sendiri ramai yang tidak menghormati Tun apatah lagi untuk berterima kasih.

    Kepada saudara diSingapura ,semuga tidak mdmutuskan silatulrahim diantara kita sesama Islam dan doakanlah kejayaan perjuangan Tun .Amin..

    ReplyDelete
  20. Assallamuallaikum
    Dari Anak Melayu Singapura

    Alhamdullilah Anon.

    Saya lahir sebelum kita berpisah.

    taqdir yang menentukan saya bermaustautin di Singapura.

    Insyaallah saya akan mendoakan demi kejayaan saudara2 yang berjuang untuk bebas dari penjajahan minda.

    Semoga berjaya.

    Wasalam



    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih saya kepada Anak Melayu Singapura.Walau pun kita terpisah tetapi semua rakyat Melayu diSingapura tetap dihati kami.

      Delete
  21. Melayu Singapore tak de sirang pun beroangkat tinggi dlm kjaan Slork dan angjatan tentra Singapork...skg barua dan anjing Spork di malaysia sedang mensabotaj economi Malaysia. ... masa utk hancurkan anjing dan barua Singapork dlm PRU14 nnti... ini kali lah...

    ReplyDelete
  22. Anonymous Saturday, March 11, 2017 8:46:00 AM..
    Setuju dengan catatan tuan. Tun M bina Stesyen Lima (Pulau Terumbu Layang-layang) melalui turnkey projek yang dilaksanakan oleh Promet. Saya dilantik sebagai Pegawai Projek Terumbu Layang-Layang ketika itu. Terlalu banyak ujian ditempuhi bagi menjayakan projek tersebut. Terumbu Layang Layang ketika itu langsung tidak kelihatan ketika air pasang sehinggalah ditambak menjadikan ia sebuah pulau yang boleh diduduki sepanjang masa. Kawasan yang ditambak seluas 3.72 ekar dikelilingi "steel caisson" yang disumbat dengan "coral sand". Sebab itu saya amat mengagumi Tun M sepanjang masa sehingga kini walaupun ramai(orang UMNO) yang mencercai beliau dengan berbagai tuduhan yang tidak dapat dibuktikan.

    ReplyDelete
  23. Assallamuallaikum
    Dari Anak Singapura.

    Anon 4.14, Bro ko hinalah Negeri aku tapi ko lupa berapa ramai anak Malaysia yang menumpang rezeki. Sedarlah bro.

    Kami anak melayu senantiasa cuba membantu anak2 Maĺaysia di Singapura.

    Bro, 4,50, saya di sana start up and commissioning of fresh water maker di ketiga tiga terumbu bro, itupun dah lebih 12 tahun dulu. Bro, cubalah awak berikan gambaran pembangunan yang Tun Mahathir usahakan tanpa meminta di kagumi.

    Kerana itu saya hormati Tun.

    Wasalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak singapura, bagi saya anda lagi beruntung hidup disana. Maaf cakap, negara yg ditadbir oleh org bukan islam biasanya lebih tegas dgn perasuah. Walau tak semua. Saya dulu pernah duduk di johor bahru. Tapi tak pernah berkesempatan pergi sana. Cuma tgk dari pantai lido. Tahun 90an masa tu. Ape pun terma kasih pandang tinggi dgn tun. Org kami pun ramai dah hina dia kerana tidak sehaluan LAGI. Harap satu hari bila duit kita tak jauh beza, saya sampai kat sana.

      Delete
  24. Anon 4:14:00 PM ni bangang.Harap Anak Melayu Singapura tak payah layanlah manusia tak cukup akal macam ni....buang masa je.

    ReplyDelete