Google+ Followers

Thursday, September 21, 2017

ANTARA ANAK DAN IBU


Dalam perjuangan yang begitu besar, punya nama yang besar, kadangkala tewas juga dengan perkara dan masalah kecil.

Nawaitu perjuangan kena betul. Malu sikit dengan kami yang menyokong, tanpa ahli, tanpa nama, tanpa jawatan, tanpa pengaruh...



21 comments:

  1. Apa nk heran kaki clubbing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno lagii byk kaki club..πŸ˜²πŸ˜²πŸ’ƒπŸ’ƒ

      Delete
  2. Ted dah sihat ke.... kalau tak abis jer dia tulis mcm cipan marah marah jer trus kincit bijan lam selua... prooootttttTttTtt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntahapaapantahh..teruk betul servis tenet maxis ini..langgan mahal2 tapi servis macham sifut barbie..nk komen punyalah susah ditambah lagii i'm not robot..berulang2 buat pening kepala jerr..πŸ†™πŸ†™πŸ’₯πŸ’₯πŸ’₯πŸ’₯πŸ’₯πŸ’¨πŸ’¦πŸ’«πŸ’«πŸ’«πŸ’«πŸ”₯πŸ·πŸ–

      Delete
  3. Halau IBU untuk mempertahankan BAPAK??

    ReplyDelete
  4. Kah kah kah kah kah

    Nk halau ke? Nk melingkup ke?
    Itu masaalah kluarga anda..
    Kami tak nk masuk campur!!!

    So.. Selesaikan sendiri kebobrokkn kluarga Taman Munge anda..
    Kami "TAK TAHU"

    Kluarga sendiri kacau bilau dn tak betul.. Ada hati pulak nk jd juara memperbetulkn kluarga orang lain???

    U DONT KNOW?

    BUT WE KNOW WHAT U DID...


    .

    ReplyDelete
  5. Status kalau dah anjing memang kena duduk diluar.
    Nak tarik perhatian..menyalak
    Lapar dedak...menyalak
    Nak bodek boss..menyalak makin kuat
    Nak masuk..kena tendang..menyalak lagi..
    Betul² hanjing manjing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang hanjing betul komen kau...

      Delete
  6. Salam sejahtera buat tuan blog dan rakan-rakan para pejuang kebenaran yang dihormati.

    Tiada kaitan dengan entry tapi ada kaitan dengan kehidupan kita sebagai Muslim yang mengaku beriman.

    Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan salam maal hijrah kepada tuan blog dan semua rakan-rakan yang mempertahankan kebenaran dan menentang kebathilan.

    Marilah kita sama-sama berdoa kepada Allah agar kebathilan itu lenyap pada tahun 1439H ini. Mudah-mudahan pada fajar 1 Muharam 1440 kebathilan itu sudah pun menjadi sejarah.

    Mudah-mudahan pada 1 Muharram, maal hijrah tahun 1440 :-

    Yang pernah gelap telah pun menjadi terang,
    Kejahatan telah pun bertukar kepada kebaikan,
    Penindasan telah pun bertukar kepada pembelaan,
    Pecah belah telah bertukar menjadi ukhwah,
    Segala kezaliman pula telah lenyap musnah dan tidak kembali lagi.

    Aamiin aamiin aamiin ya robbal-a'lamiin.

    Doa di atas tidak menyebut spesifik siapakah pihak yang benar dan siapa pula yang bathil.

    Kalau benar-benar yakin diri dan kumpulan sendiri di pihak yang benar maka berdoalah atau sekurang-kurangnya aminkanlah doa agar kebenaran itu hadir di tahun ini.

    Yang memilih untuk menyokong kebathilan akan mendapat balasan sesuai dengan apa yang ia pilih dan Allah tidak sesekali menganiayai manusia sedikitpun melainkan manusialah yang menganiayai diri mereka sendiri.

    Tempoh yang diberi untuk bermuhasabah dan kembali ke jalan yang benar telah diberikan melebihi dari cukup bagi yang mahu berfikir menggunakan neraca akal dan iman. Sebarang lanjutan tempoh tidak akan membawa apa-apa faedah lagi apabila mata dan hati telah dibutakan oleh dedak duniawi. Ia hanya akan merugikan orang-orang yang ikhlas tetapi bingung akibat ditipu oleh golongan pembenci kebenaran baik yang berwatak memperolok-olokkan seperti kaum Musyrikin, atau yang memutar lidah membelit seperti kaum Yahudi, atau yang beralasan seperti kaum Nasrani, mahupun yang memilik dua daripada tiga sifat golongan pembenci kebenaran ini mahupun ketiga-tiganya.

    Lebih baik selamatkan golongan yang ikhlas tetapi dikelirukan berbanding berterusan memberikan tempoh kepada orang-orang yang telah jelas bahawa mereka telah pun membuat pilihan.

    "Apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan. Apabila kebathilan itu telah lenyap maka tidak akan kembali lagi."

    Kebenran hakiki 1439H, mudah-mudahan, in shaa Allah, Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tolong kongsi kt mana tak betul lantas brrsifat jual agama?
      Ikhlas tanya , mohon jwp tanpa maki 856.
      Ubahlah pendirian saya dgn jawapan yg baik jelas.
      T.kasih 856

      Delete
    2. ucapan maal hijrah pun nk selit politik. Org dh celik la dgn disiplin ilmu guna kayu ukur PH kau tu. Bukan nk tegakkn Islam pun. Kau nk tegakkn PH dgn menggunakn dalil nas dn hadis sewenang wenangnya disemua tempat yg boleh menguntungkn kau. UMNO dn PAS kau tentang dgn dalil nas dn hadis tp DAP yg jelas kianat Islam kau sokong dn buat buat buta. Kau bersekongkol dgn DAP tu ape hukumnya? Sokong puak yg perjuangkn murtad ape hukumnya? Sokong puak yg hina pendakwah menegakkn Islam dipanggil syaitan, ape hukumnya? Sokong puak yg memperjuangkn LGBT, Sekedudukkn, Khalwat, Hina Nabi, Hina ibadah korban dll tu ape hukumnya? Disiplin ilmu celah mane yg kau perjuangkn? Ini sikit je aku bg contoh.

      Delete
    3. kt mana specifik dlm doa Tn John tu yg sebut parti politik atau individu.
      Para mana doa terkandung keburokan?
      Sila ulas cara matang supaya sy dpt terus ubah pendirian dan sayangi UMNO..ataupun PAS.
      Elak pulas,kilas dan maki, mohon sgt2.

      Delete
    4. Reply to TIKUS @ VIRGO at 9:48

      Aik, doa minta kebenaran hakiki didatangkan segera pun takut?

      Kan dah bagi contoh banyak tu (walaupun disebut sikit) yang secara konstraktif katakan kami inilah di pihak yang salah / bathil.

      Apa lagi.. Aminkanlah doa agar kebathilan itu hancur di tahun 1439H ni.

      Atau kamu hanya mengesahkan lagi fakta yang sudah terang lagi bersuluh memang sahlah kamu ini seorang pembenci kebenaran.

      Islam hanya di mulut sebagai modal jualan tapi bukan di hati.

      Kalau yakin di pihak yang benar aminkan je.. Kenapa perlu kutuk?
      Doa aku tak spesifik pun siapa yang diminta agar dihancurkan pada tahun 1439H melainkan secara general saja aku katakan yang bathil itu akan hancur.

      "Bahkan dia datang dengan membawa kebenaran sedangkan kebanyakan kamu membenci kebenaran itu".

      Delete
  7. Doe 10:04

    Siapa kau yg harus meminta aku utk mengaminkn doa kau yg tanpa aku dapat fahami ape niat sebenar kau?

    Apakah semua yg kluar dr perkataan kau adalah benar dn terpaksa di aminkan?

    Kenapa kau tak berani menjawap persoalan aku tentang sokongan dn gandingan kau dgn DAP yg jelas kianat islam?

    Bgtau aku ape hukumnya bersekongkol dgn puak puak KIANAT ISLAM?

    Tolong jgn jual agama !!!

    Jawab...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceh aku dah jawab pun dulu dan kamu tak berminat pun dengan kebenaran sebab minatmu hanya pada dedak.

      Aminkan doa pun kamu nak spin. Bukankah kamu telah doakan laknat ke atas aku dan aku terimanya sbg cabaran supaya siapa yang bathil itu yang akan benar-benar dilaknati. Dan bukankah kamu juga yang sebut 'ad-dua' silahul-mukmin' untuk berikan justifikasi kepada doa kamu yang melaknat aku.

      Aku tak perlu untuk jawab perkara yang telah diulang-terang kepada golongan yang telah buta mata hati akibat dedak.

      Doaku mudah saja iaitu supaya pihak yang bathil itu tidak lagi diberi tempoh melebihi tahun 1439H.

      Langsung aku tidak berikan apa-apa definisi mahupun fakta untuk menunjukkan siapakah golongan yang bathil itu, tapi aku berani berdoa.

      Ada pula kamu telah berikan begitu banyak contoh bahawa kami di pihak yang bathil tapi apabila diajak berdoa kamu telah berlasan.

      Teruskan beralasan, tempoh itu tetap akan tamat.

      Dan aku punya segala sebab untuk percaya bahawa tempoh itu takkan melangkaui 1440.

      In shaa Allah ia akan berlaku juga. Aamiin.

      Delete
    2. Pembetulan:-

      beralasan dan bukan berlasan.

      Delete
    3. Oklah TIKUS @ VIRGO.

      Aku mohon untuk offline dulu ya.

      Sebelum tu jangan lupa doa laknat kamu ke atas aku tak berapa lama itu telah aku terima sebagai cabaran ya.

      Sama ada kamu atau aku.. Itupun bukan di atas doa aku tapi di atas doa kamu. Aku hanya membeli apa yang kamu jual.

      Adios, saudaraku. Kamu telah diberikan peringatan.

      Delete
    4. Doe 20:57

      Ini la disiplin ilmu yg betul dr Ostat Kianat Doe...

      Ostat kianat ni sering bermain dalil nas dn hadith dgn sewenang wenangnya mengikut niat jahatnya yg ingin menyesatkn.

      Ostat Doe dh menelanjangi dirinya sendiri..

      Dia tak jawap ape ape pun tentang sokongannya dgn bergandingan bersama Puak Kianat Islam..

      Orang mcm ni ke kita nk percaya kata kata dustanya utk melawan kebathilan???

      Dia tak berani nk jawap sebab berniat menutupi kemungkaran.

      Ostat Doe ni terang terang menjual agamanya. Bila tak mampu utk jawap dia pilih merapu rapu dedak la ITU la ini la bla bla bla dgn mainan fitnahnya.

      Sekarang ni dia putar bab aku takut berdoa pulak.

      Semua kat sini nilai la akhlak Si Doe ni.

      Ini la manusia yg selalu takbur memuji dirinya sendiri dgn permainkn nas dn hadith.

      Anda nilai sendiri siapa Yahudi? Nasrani? Musyrikin dn Munafikun?

      Xde satu pun niat dia nk bela Islam.. Dia nk bela PH je.

      Pengkianat Agama Islam.



      .

      Delete
    5. Whateverlah TIKUS @ VIRGO,

      Apabila aku menjawab sesuatu isu mengikut disiplin ilmu maka dituduh aku menjual agama. Malah berdoa pun dituduh menjual agama.

      Apabila aku memilih untuk tidak menjawab lagi (kerana sudah pernah dijawab pun) dan terus je bahagian berdoa juga dituduh aku menjual agama kerana tidak menjawab.

      Menjawab atau tidak menjawab, tuduhan yang sama akan keluar.

      Hakikatnya hanya yang tidak yakin diri di pihak yang benar mahupun yang yakin diri di pihak yang bathil saja akan takutkan doa kebathilan dihancurkan.

      Delete
  8. Aku seronok giler tengok mangkuk mangkuk hayun dalam PPBM gadoh pasal MahaKUTTY! Wakakakaka!

    ReplyDelete