Thursday, September 14, 2017

MAT JENIN TERLEKA DAFTAR BARU PENGUNDI MELAYU TERCOROT

Jiwa tentu tergeletek kalau menghadap realiti angka angka dan statistik jumlah pengundi Melayu baru yang daftar undi tercorot berbanding bukan Melayu.
Lebih sadis, separuh dari melayu yang mendaftar adalah atas kempen PH atau lebih tepat melalui gerakerja DAP.

Dalam masa yang sama ada puak dan pecacai mengistiharkan angan angan mereka, umno dan pas akan menang dua pertiga majoriti PRU14.

Untuk tidak berbalah dengan puak taksub ni, aku angguk je lah, bersetuju untuk tidak bersetuju.

14 comments:

  1. Kehendak Allah swt UMNO & PAS akan menang sebab menegak syiar Islam sejak zaman berzaman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, kumpul duit dari orang Islam hantar ke negara yahudi zionis Israel untuk hancurkan negara dan umat Islam.

      Cara umno yang dipersetujui pas.

      Delete
  2. Ha...ha...ha... maharaja lawak minor KD petang Jumaat ni. Tergeletek sikit tapak kaki kiri ku.

    UMNO dan BN buat kerja senyap-senyap ibarat diam-diam ubi berisi, tak kecoh-kecoh, tak heboh-heboh bukan macam tin kosong pakatan pembangkang. Adalah dua tiga kali pemimpin UMNO dan BN buat kenyataan media, saja je tu nak tengok reaksi pembangkang.

    Persiapan UMNO dan BN kali ini sungguh rapi, tabik aku pada DS Najib dan pemimpin2 UMNO dan BN yang lain. Teratur dan teliti. Cuma tunggu DS Najib palu gendang perang saja.

    Ooops... InsyaAllah UMNO dan BN menang PRU-14 dengan majoriti 2/3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kelakar tapi tergeletek sikit jer tapak kaki kiri maknanya tak lama lagi lah tu bro! Kawan saya pernah pernah kena cam tu dulu, 3 hari lepas tu.........

      Delete
    2. Tapi guru aku bagi tau jangan ditegur. Sebab bila ditegur nanti orang yang menegur tu ketulahan mati tersedak sehari kemudian.

      Huuuuuu...huuuuuu...

      Delete
  3. Pakatan pembangkang ibarat ayam betina bertelor sebiji riuh sekampung dan tin kosong. Manakala UMNO dan BN pula ibarat diam-diam ubi berisi dan rasmi padi makin berisi makin tunduk.

    Tunggulah bila Si Pahlawan Bugis palu gendang perang, bertempurlah kita...

    ReplyDelete
  4. Kalau campur dengan undi bangla, myanmar dan nepal, umno dan bn akan menang besar.

    PAS memang buat jadi bahan sendal dan penyedap sahaja - Hadi kata no kerusi pun ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hantu raya pun kalau ada ic malaysia boleh ngundi bro! Tu satu rumah ada sampai berpuluh nama pengundi tapi tuan rumah sendiri pun tak kenal. Spr kata ok, hantu pinjam alamat shj. Ada ic yg sah!

      Delete
    2. Ini olang atas gua mmg boloh nk mampos!! Ini macai sulah manyak Kali reka celita lawak. Wa manyak ketawa loo. Ini olang punya nama selupa itu anjing olang putih punya nama maa. Tatak belenti menyalak gong gong reka itu pitenah.. Aloo anjing boloh.. Kasi lepot la sama itu DOJ. Lu olang mana pecaya sama sini punya olang kan.. Lu nyalak kuat kuat maa.. Musiti lu punya Tuan Dapig's ada manyak bangga sama lu..

      Delete
    3. Haiya apek! Lu talak sunat mana boleh campur melayu punya hal maaa...lu punya amoi manyak komplen ooii, tarak bagus

      Delete
  5. Ha...ha...ha... lawak boloh pembangkang sulah mali. Sendili celita sendili sebar. Bila minta tunjuk bukti, lali talak cukup tanah.

    Boloh punya olang
    Tatak ala maluah punya olang
    Hati manyak musyuk punya olang

    ReplyDelete
  6. Daftar undi Melayu merosot umno makin menang besar bukan satu yang pelik. Baru baru ini pun Najib telah buktikan negara miskin pun boleh sponsor negara kaya.
    Sebelum ini pun, wang 1MDB hilang tidak dapat dikesan pun kerja rejim yang sama.
    Jadi janganlah pelik sangat, banyak lagi selepas ini magic dan sihir.

    Cuma selagi tupai melompat, tunggu je lah waktu dia jatuh ke tanah.

    ReplyDelete
  7. Sorry out of topic..RCI forex senyap je? Dah mansuh? Ke, tengah carik strategi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rehat dulu... bagi orang tua tu ambil nafas dulu. Kalau henjut tak berhemah nanti lain pula jadinya.

      Masa panjang lagi.

      Delete