Sunday, September 24, 2017

JANTUNG HAMPIR GUGUR...JANGAN BUAT LAWAK...BETUL KE PULUHAN RIBU SAMBUT MAHATHIR DI SARAWAK..















37 comments:

  1. Mah...ooo semah! Tolong amik abang ubat sakit jantung tu! Madey ni x abis abis nyusahkan abang la!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaa! Rilek la bro! Ari masih panjang! Chill out!

      Delete
    2. Hoi Macy ckp baik sket.
      Bila masa pulak najis sakit borosmah yeltsin tlg amekkn ubat?
      Najis sakit sendiri cari ubat.
      Tp sekali diktator berdehem, kepit kecut perut pahlwan bugis

      Delete
  2. Caption KD dahsyat..... puluhan ribu.... iyolah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ntah kd, x patut btul! Kau dah spoil kan hari dorang ni. X patut! Kejam!

      Delete
    2. Tak apa sdr Suharli,

      Nanti sdr boleh tonton berita TV3 untuk mengetahui jumlah yg 'tepat'.

      Kalau TV3 kata rakaman di atas tu tipu pun percayalah saja.

      Delete
    3. Apa nk heran.. Smbutn mcm tu.. Kuching rmai dap.. Muka2 yg dtg pn dh thu.. Lgpun sarkas mmg ramai org nk tgk.. Rkyt srwk sedar 22thun apa dia buat pd srwk

      Delete
    4. Cuma super mega maharaja lawak jer x ada org nak tengok, yg peliknya satu dunia gelak.

      Delete
    5. Mana tidaknya dah mabuk laut...

      1. 2500 orang dikatanya 1.8 juta ahli.

      2. Kajian ke atas 30,000 orang dikatanya mewakili 14.6 juta pengundi.

      3. Kehadiran ke siri jelajah yang hanya 5,000-8,000 orang dikatanya puluhan ribu.

      4. Mula-mula RM55 bilion, lepas tu RM41 bilion, lepas tu RM2.6 bilion... mana satu yang betul daaa. Auta saja lebih.

      Biarlah si Luncai terjun dengan labu-labunya. Kali ini kita tengok aje la si Luncai era baru ni dibaham oleh si Bujang Senang.

      Delete
  3. Suharli,

    I was there within the crowd of more than 2000 people. Saw a lot of malay folks from BN's leading component party PBB who cheered tdm. Just wonder why sarawak dun speaker was at the airport receiving tdm..."asked by top leadrship in PBB"?.

    As a sarawakian but apolitical, we felt new fresh air being blown into the states. Hope PBB would respond positively.

    Hope more visits by tdm in the next 2 to 3 months to see the positive side of a new undertaking in sarawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tertanya-tanya berapa peruntukkan yang diberikan kepada Sarawak sepanjang dia berkuasa? Juga berapa kali dia melawat Sarawak? Berjasakah dia kepada Sarawak?

      Berbanding DS Najib. Sudah dimansuhkan kabotaj dan sudah ada Lebuhraya Pan Borneo tanpa tol, dan banyak lagi peruntukan untuk Sarawak kini dan masa akan datang.

      Delete
    2. Berjasa to all malaysians. As a sarawakian, I benefitted from his leadership, vision.

      Did najib gave out cabotage without state request? Do u know who got pan borneo contract? A Sarawakian who was also onboard TATOOSH...It takes an intelligent mind to understand the role of conspirators of 1MSN.

      Delete
    3. Who benefit the Pan Borneo Highway? Non-Sarawakians?

      If Najib concurred with State's request to abolish cabotage, it only means one thing that he cares for Sarawak and its people.

      If a person during his leadership of 22 years made few visits to Sarawak compare to a person of only 8 years in office and already made 40 plus visits to date, the latter must be serious enough of his vision and mission to make Sarawak a developed state that the former had failed.

      Delete
    4. U think najib bloody cares about sarawak? Patut juga u orang malaya..tak reti malu.

      40 visits to corrupt us?

      We need more than visits......

      A kleptocratic leader does not hv right to lead us.....

      Dah lah curi duit 1MDB.

      Tak tahu malukah?

      Delete
    5. Who should be ashamed? You or me? Any proofs, I mean real and concrete proofs that Najib did as you alleged. Or you just speculate about it.

      Delete
    6. In the court, you can prove or disprove.

      No OSA, no puppet AG, MACC, Bank Negara officials.

      But....semua takut.....

      Delete
    7. 10.23,

      Why OSA? Plse answer intelligently

      Delete
    8. The reports are accessible to all PAC members include 5 opposition representatives. Surely they had read them through - thoroughly.

      Don't you trust your elected representatives and leaders?

      Delete
  4. Salam,

    Ramai pertikaikan yang hadir di ceramah tdm di kuching malam tadi adalah mata sepet dan bukan muslim. Betul sebab kawasan di situ ramai penduduk cina. Namun ramai melayu dan muslim juga hadir....setengah ribu ada....sebab saya lihat debgan mata kepala saya sendiri. Sebilangan besar ahli PBB dari petrajaya.

    Oleh yang demikian, adalah diharapkan, PH usahakan satu lagi ceramah sekali ini kawasan petrajaya yang penduduknya ramai melayu muslim. Kalau angka yang hadir 2000 lebih orang....sah wind of change is coming to sarawak.

    Perlu diingat, di sarawak kita tak guna budak sekolah atau ipta (macam umno) untuk nampak ramai yang hadir.

    Hope you guys in PH will read this comment. Thank you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada jamuan makan dan cabutan bertuah ke?. Mana mngkin blh ramai kalau tak ada cabutan bertuan n makan2

      Delete
  5. Ha.ha.ha.

    Ahli-ahli DAP rupanya yang dikerah menghadiri sambutan tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP area. Tak perlu di kerah. Not like umno area....pity old folks n school n univ students

      Delete
    2. Iye la tu... terdesak sangat la tu. Cer citer berapa kali dia melawat Sarawak sepanjang 22 tahun tu?

      Delete
    3. Baper baper kali tu penting ke? Aku sendiri pun x pernah melawat serawak tu! Kau dah baper kali sampai sana?

      Delete
    4. Banyak kali la juga, isteri aku orang Sarawak.

      Delete
  6. spt biasa.
    utk tujuan kawal gigil, tv3 akan masokkan ubat tenang pada Umnobn.
    :shot2 angle yg menampak sedikit pengunjung.
    - story l8ne yg dombakan narative etnik spt, hanya mata sepet yg hadir..etc
    .Woi UmdoBN, u guys are so so predictably slowmo sloth.
    Sarawak is niw UMNOBN's fixed DEATHPOSTIT.
    Good Riddance Kleptos

    ReplyDelete
  7. Kenapa kehadiran mencecah lebih 20 ribu orang..
    Di sarawak, umno tidak diterima, diharamkan ujud, di tempat yang tiada umno, sabotaj pun tiada..rakyat bebas keluar

    ReplyDelete
  8. Tu bukan setakat puluhan ribu, tapi ratusan ribu tu...

    ReplyDelete
  9. New deal new hope for sarawakian and sabahan...

    Hidup Tun..

    ReplyDelete
  10. Kalau saya banding menteri persekutuan dari sarawak wan junaidi dengan mahathir....antara nasi basi dengan nasi briyani. Wan junaidi itu habuk tak dak.....orang sarawak tahulah. Saya orang sarawak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak Pak Pandir betul la kau ni anon 10:10.

      Delete
    2. Anon 10.10 kuat menyamar. kalau kat sarawak dia jadi org sarawak. kalau kat sabah dia jadi orang sabah. ha ha ha menyamar orang sarawak konon

      Delete
  11. apa yang nak dirisaukan , dulu anuar pusing Malaysia...asyik penuh yang dating di ceramah anuar tapi bila PRU kalah juga...bila Allah tentukan PRU memihak pada BN, mula pakaton tak boleh terima...aku dah jemu dengan putar belit Mahathir dan kuncu2nya...tatanglah buah kerandut Mahathir yang memang dah kecut tu...hehehe

    ReplyDelete