Monday, September 25, 2017

TOLAK KERAJAAN ZALIM






Jika ketua kerajaanya orang kapir (contoh Pulau Pinang) kalau zalim - wajib tolak - gantikan.
Jika ketua kerajaannya orang Islam (contoh Malaysia) kalau zalim - wajib tolak - gantikan.

......

Definasi zalim sangat luas..
Fahami lah mengikut konsep dan ilmu masing²..
Ia bermula, dengan menzalimi diri sendiri. Diikuti menzalimi pihak lain..

Bagi sebuah kerajaan...
Adakah pemimpin anda berakhlak seperti Rasululullah..
Se amanah Khalifah Omar Al Khatab..

.......

Sistem Malaysia demokrasi dan raja berpelembagaan..
Pada prinsipnya:
Rakyat boleh mengekalkan kerajaan sekarang dengan mengundi BN.
Atau rakyat boleh pilih AMANAH, PKR, BERSATU membentuk kerajaan baru.

DAP bebas memilih menyokong mana mana parti (Kerajaan BN atau Kerajaan Baru) tetapi kekal minoriti dan bukan dominan.

......

Tanda tanda pemerintahan zalim..

Apabila tersedar dosa menipu dan menzalimi rakyat, pemerintah dihujung kuasa akan cuba memberi tekanan kepada pesaingnya secara ugutan, tangkapan, pemenjaraan jika pujukan (dengan mulut) dan bujukan (merasuah) tidak berkesan.

Pemerintah juga kelihatan cemas dan meluru ke setiap penjuru negara atau terbang ke serata negara untuk menagih sokongan.

Mereka juga akan menangkap kambing² hitam untuk menutup kurap panau mereka sendiri dan pihak penguatkuasa diminta melakonkannya.

Pemerintah juga secara tiba² menjadi pemurah kepada rakyat dengan pelbagai insentif dan tawaran percuma.

Rakyat berhak menerimanya tetapi mungkin sudah terlewat membalasnya dalam bentuk sokongan dan undi.

Kebiasaannya rakyat tidak memaafkan sebarang bentuk kezaliman dan meminta yang bersalah diseret ke muka pengadilan.

.......

Bagi penyokong pemerintah yang zalim ini pula (mereka gelarkan diri mereka sendiri sebagai pecacai) apabila kehabisan ilmu dan hujah akan kelak mendapat penyakit kusta, penyakit hati dan gangguan saraf sel otak untuk berfungsi akan mula memaki hamun dan menuduh lawan mereka kapir atau ke neraka.

Hakikatnya mereka sendiri belum dijamin masuk syurga kerana terlilit dengan fitnah dan dedak.

Semoga Allah masih memberi mereka dan kita semua taufik dan hidayah, kembali ke ihdinass sirotolmustaqim.

Wallahua'alam.


........




115 comments:

  1. Hanya 3 perkataan dari KD dan saya sokong 100%. Tidak ada alternatif lagi.

    "Akan tiba masa selepasku pemimpin (zalim dan penipu), barangsiapa yg berserta kumpulan mereka dan membenarkan penipuan mereka dan membantu kezaliman mereka, maka ia bkn dariku, dan aku bkn darinya, dan dia takkan mendatangi telagaku. Sesiapa yg tdk membenarkan mereka dan tdk membantu mereka maka dia dari kalanganku dan aku dari kalangannya, dan dia akan mendatangi telagaku" - Tirmizi : 2259, A'sqalani : 213 /215 sahihkannya. Nasai : 4208/7783, Ibnu Hibban : 279.

    "Sesungguhnya Allah tiada menunjuki kaum yang zalim".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jon Die....esok kalau hang baca ayat hang ni kat MahaKUTTY Al-Munafiq!

      Delete
    2. Sdr Baggio,

      Tun M malah pernah digelar Maha Zalim dan Maha Firaun. Adakah dia melatah?

      Tak ada hal untuk membaca apa-apa ayat pun di hadapan Tun M.

      Kebenaran pasti datang dan kebenaran juga pasti menang.

      Delete
  2. JD, jauhilah jual ayat dgn harga yg murah. Fahamilah istilah zalim dlm Al-Quran. Org kafir dgn definasinya sendiri adalah zalim kerana mereka sekutukan Allah. Bacalah Surah Al-Baqarah ayat 51. Kaum Yahudi digelar zalim oleh Allah kerana sembah patung anak sapi. JD macam dah dirasuk. Mohon laknat Allah dan putar belit ayat Allah untuk naikan kafir evengelis sebagai pemimpin. Kafir ini sah memusuhi Islam dan amalannya. Ingat laknat tu bukan semestinya bertimpa ketika itu juga. Laknat dah dahsyat ialah apabila Allah tutupkan hati dan seorang itu mati dlm keadaan kafir. Ingat definasi kafir itu bukan tak percaya saja tapi juga termasuk mereka yg engkar suruhan Allah. Jangan gadaikan akhirat sendiri kerana kemaruk nak naikan pemimpin kafir dan mereka yg punyai agenda tersendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa?

      Bersumpah laknat itu tanda dirasuk. Alangkah jauhnya sdr J spin.

      Berani bersumpah laknat adalah tanda seorang itu di pihak yang benar.

      Gebang pi gebang mai nak sumpah laknat pun takut, itu tandanya kaum penipu.

      Delete
    2. Kau percaya ke dgn sumpah laknat Saiful berkenaan diliwat Al Juboori?
      Kau percaya ke dgn sumpah Dato Eskay berkenaan isu video Al Pelacuri dgn China Doll?
      Kau percaya ke dgn sumpah NAJIB tentang isu Altantuya?

      Kau jawap ni dulu.

      Gentleman sikit Doe. Jgn tau nk pergunakn nas dn hadith utk niat songsang kau tu.

      Faham dak?

      Delete
    3. Mmg aku percaya. So apa masalahnya?

      Bila aku berhujah bhw liwat itu fasiq khianat itu munafiq masih tak mampu nak faham lagi?

      Delete
    4. Tp kenapa Al Juboori masih puak kau angkat sebagai Ketua Umum PH?

      Manusia Fasiq kau nk julang jd imam? Disiplin ilmu celah mane kau kiblatkn ni?

      Kah kah kah kah kah

      Akhirnya munafikun percaya dgn sumpah sumpah di 6.47 utk men justifikasikn sikap suka bersumpahnya.

      So, layak ke Al Juboori tu?

      Kau percaya ke klau aku bersumpah yg Mahathir menipu tentang "tak tahu" skandal forex tu? Sebagaimana kau bersumpah bertujuan memaksa org lain percaya fitnah jahat kau?

      Kah kah kah kah kah
      .

      Delete
    5. Sebab meliwat itu fasiq sedangkan UmNo dan Virgo sebagai buktinya telah melengkapkan sifat munafiq selain telah berpaling dari jalan yg lurus.

      Barangsiapa yang bersegra kepada Yahudi dan Nasrani maka ia menjadi sebahagian mereka.

      Eh bukan kamu ka yang kopipes kata kalau fasiq pun masih Islam. Kenapa berputar pula? Oh ya lupa, kamu berlidah pembelit seperti Yahudi.

      Aku dah sumpah laknat menyaksikan kamu membelit seperti Yahudi dan beralasan seperti Nasrani.

      Seingat aku kamu tak mampu menyangkal pun dengan sumpah laknat balas melainkan merayu meminta nyawa dari tuan rumah.

      Dan kini kamu kembali menjadi orang yang sombong kpd kebenaran.

      Delete
    6. Penjual agama 9:02 melelong dgn lebih murah lg agamanya.

      Dh takde ke Muslimin yg baik di Malaysia ni. Kerja kau menyesatkn je dn menipu utk agenda kianat kau.

      Adakah yg fasiq itu satu satunya pilihan berbanding memilih yg kafir?

      Kau menipu dn melindungi demi dedak haram untuk anak isteri kau.

      Kenapa masih terlalu ramai tp yg Fasiq juga kau julang sebagai imam?

      Disiplin ilmu celah mane ni?

      Kau tunjuk kianat je.

      Bersumpah menutupi kemungkaran kau.

      Check mate!


      .

      Delete
  3. Hebat spin MrJ.......Ni nak tanya....2.6B, 42M, Permata100++ Mil....why don't just come out clean klu tidak itu pun engkar suruhan Allah. Oh ya hal Aabar + ipic yg JD tanya dulu pun MrJ belum respond......bila nak respond

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mash take habis-habis dgn permits 100m. Rafizi day mengaku dis hanya bergurau, Kay mash lagi dok ulang.

      Bodohnya

      Delete
    2. 9.00.......do u know which permata I am refering to? Simpan sikit bodoh tu....baca byk2..... Jgn dok tgk tv3 etc. saja bang......

      Delete
    3. RM42 milion, RM100 milion, RM2.6 bilion tu sikit sangat! Tanyalah RM25.8 bilion, barulah gempak sikit. Mana RM25.8 bilion?

      Delete
    4. Jangan lupa 200 billion simpanan kerajaan hilang tahun 2011 hingga 2012 najib dah jadi pm.

      Tak cukup ke 1mdb kena songlap?

      Delete
    5. Putar jangan tak putar. Mana kenyataan dan video klip bro Lim Kit Siang, bro Anwar Ibrahim, bro Mat Sabu, dan bro Pandan yang mengesahkan perkara tersebut? Mana?

      Delete
  4. Nk ketawa jap. Kikikiki. Macai madey ni berkali kali tanya soalan bodo. Isu dh basi. Muntah dn cirit birit nanti klau dihadamkm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sekoq lagi lebai kulop buta mata pasai byk mkn dedak.....dey tambi go and do more reading la....minah saleh Aussie pun tau malu...terima hadiah hasil duit 1mdb dia xmau....tapi di Msia.....hihihi...lu cari jwb sendiri....

      Delete
    2. Dey macai 9:42, mana RM25.8 bilion?

      Delete
    3. Tak basi sebab skrg ni rakyat hidup susah

      Delete
    4. Tahun 2012, 200 biilon lesap pergi mana?

      Delete
    5. Mana kenyataan bro Lim Kit Siang? Mana? Mana?

      Delete
  5. Salam. Kalau Paul Staden dan Jho Low diambil Najib sebagai Penasihat juga sebagai rakan sekutu Najib, dimana pula terpakai nya ayat ayat itu terhadap Najib dan Kerajaaan nya. Apalah Najib juga tergolong sama dalam pensubahatan bersama Kafir???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape relevennya kamu bertanya soalan mcm ni wahai cahaya al malap? Kamu nk madey gantikn NAJIB sebab NAJIB bersubahat dgn kafir? Itu tuduhan kamu?

      Lain kali otak letak kt kepala sebelum berbicara. Yg nk digantikn tu tak bersubahat dgn Harbi ke? Ambik balik otak yg letak kt lutut tu.

      Delete
    2. Ape relevennya kamu bertanya soalan mcm ni wahai cahaya al malap? Kamu nk madey gantikn NAJIB sebab NAJIB bersubahat dgn kafir? Itu tuduhan kamu?

      Lain kali otak letak kt kepala sebelum berbicara. Yg nk digantikn tu tak bersubahat dgn Harbi ke? Ambik balik otak yg letak kt lutut tu.

      Delete
    3. Cahaya Al-Majid, kalau tuan kau bersekutu dengan Soros, Hillary dan Clinton Foundation, macamana pulak?

      Delete
    4. 11.17 apa yg penting adalah bersekutu dengan sesiapapun tidak merompak wang rakyat, doj sahkan, singapore sahkan, rahman dahlan sahkan.

      Delete
    5. 12.25 semua sahkn? Letak nama NAJIB ke? Court mane dh didakwa dn mutlak disahkn ialah NAJIB? Mungkin Food Court dlm kandang DAPig's kot yg tempat korang melantak dedak haram tu.

      Isu basi la bingai!

      Delete
  6. Zalim tang mane? Cuba huraikn?? Nk tau jugak ape definasi zalim bg puak PH ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zalim bg mereka kerana rakyat bebas bergerak kemana2.Shop mall sentiasa dipenuhi org ramai.Kedai2 mkn tradisional dn mkn segera org beratur nk beli dn perusahaan publik holidaypun beroperasi disebabkn production yg meningkat. itulh definasi zalim bg mereka.

      Delete
    2. Tambah sikit anon 9:35.

      Jumlah kenderaan semakin banyak disebabkan semakin ramai yang mampu membeli kenderaan baru walaupun harga minyak dikatakan mahal di negara ini tidak seperti di Singapura, Thailand dan Indonesia.

      Semakin ramai orang tanam kelapa sawit yang dianggap sebagai emas hitam.

      Semakin ramai orang tanam durian Musang King yang boleh dieksport ke luarnegara dengan harga mencecah RM100 sekilogram.

      Semakin ramai orang menjadikan pertanian itu satu perniagaan.

      Delete
    3. Zalim kerana najib rompak dan samun wang rakyat, pastu upah beri habuan pencacai dan pendedak buat kerja kipas najib n semah diang malam.

      Pencacai boleh menerima habuan istimewa apabila tiba hari keadilan di mahkamah dunia dan akhirat.

      Cuba ko pikir macai, takkan selamanya najib berkuasa, betul tak?

      Delete
    4. 12.33 betulllllll

      Tak selamanya Atok Tua tu nk menongkat langit.
      Tak selamanya Atok Tua tu nk org dengar cakap dia je.
      Tak selamanya Atok Tua boleh kencing semua orang.

      Cuba ko fikir Jing..
      Betul tak?

      Delete
    5. Virgo,

      Aku punya alasan yang kuat untuk percaya bahawa kamu akan lebih dahulu dipanggil pulang oleh Allah berbanding atok tua itu.

      Bersaksilah perkara ini aku telah sebut terus kepada kamu.

      Kelak sekiranya ia benar-benar berlaku (dan aku percaya 99% ia akan berlaku) maka bersaksilah bahawa aku telah memberikan kamu peringatan ini.

      Sesungguhnya peringatan yang diberikan tidak pernah sia-sia. Sekiranya yang diberi peringatan itu tidak sempat mengambil peringatan sekalipun, yang memberi peringatan itu kelak akan menjadi saksi di hadapan Allah bahawa si penerima peringatan yang engkar lagi sombong itu sebenar-benarnya telah diberikan peringatan.

      Supaya kelak mereka tidak lagi punya alasan di hadapan Allah.

      Delete
    6. john doe Monday, September 25, 2017 9:13:00 PM

      Aku dh screenshot komen kau ni. Report Polis akan aku buat. Bukan takut tp aku nk tengok adakah ini satu ugutan. Kau tunggu. Aku rasa dh ada kes ni. Klau terjadi ape ape kt aku pihak berkuasa dh ada cluenya.

      Harap Maklum..
      Jgn cakap aku tak bgtau ye Doe.

      Delete
    7. Kah kah kah ko dah screenshot? Pastu ko nak buat apa pekasam ke?

      Delete
    8. Hehehe..

      Takpe.. Kita tengok siapa yg jd pekasam nanti.

      Report Polis dh aku selesaikn. Biar Polis yg menjalankn siasatan.

      Aku nk tengok sejauh mane kejantanan Si Doe ni.

      In Sha Allah kita akn tau siapa sebenarnya dia.

      Delete
  7. Atok Tua 92 lebih mulia dr Rasulullah mengikut pandangannya sendiri sebab pernah menghina Rasulullah dgn berkata Tak Perlu menyanjung atau mengagung agungkn Rasulullah tp sekadar bersyukur pd Allah SWT je. Tp dia suruh pulak org lain sanjung dia hingga menggelarkn TOP DOG utk dirinya sendiri.

    Memang paling amanah la Atok Tua 92 ni. Siapa berani pertikaikn yg dia "Tak Tahu" selama 7-8 tahun tentang kehilangan RM 30,000,000,000 akibat bermain Forex? Terlalu amanah tu.

    Zalim? Mane de zalimnya Atok Tua 92 tu. Akta ISA tu mane de zalim? Yg NAJIB gi mansuhkn Akta tu watpe. Akta tu la yg Atok Tua gunakn dulu utk bg makanan free selama 2 tahun tanggung beres kt Resort Kamunting.. Ramai tau yg Atok Tua 92 BG bercuti dgn Akta ISA tu. Zalim lg ke tu???

    ReplyDelete
  8. Hebatnya, Mahathir sebab beliau tidak ambil orang Yahudi atau orang Kafir sebagai penasihat. Mahathir tidak bergantung idea dari orang lain waima Kit Siang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nmpk sgt baru setahun jgung knl mahadet.. Mahadet pnh guna punasihat yahudi.. Ini fakta ramai xtahu

      Delete
    2. Menuduh memang mudah . Sedang kan Zionist beliau cela, Buah dia tentang Margaret Thatcher dia ajar secukup. Pernahkah Mahathir melutut kepada kaum ini?

      Delete
    3. 5.57 al malap. Atok Tua tu buat ke ape yg dia cakap dn dia cakap ke ape yg dia buat?

      Mmg tak melutut pun? Bayar jota jota sekadar nk bersalam cium tangan je mcm adegan dlm cerita musang berjanggut.. "Ummm harumnya bau tangan puspawangi" berkata menteri nikah kawin slepas bersalam.

      Kah kah kah kah kah
      Kau tunjuk bodoh lg.

      .

      Delete
    4. Kenapa nak dihairankan?

      Macai najib cakap "anak murid bawa kertas a4 ke sekolah sekeping sorang"

      Delete
  9. Mr J,
    Saya terbaca satu hujah anda di blog KD ni. Anda kata muslimin yg sokong pemimpin kafir ALLAH masukan ke neraka bersandarkan QS an Nisa` ayat 97. Pertanyaan saya , mohon anda jawab.....

    - ke neraka kah 180 juta umat muslim di negara India yg menyokong pemimpinnya kafir HINDU
    - ke neraka kah 23 juta umat muslim di negara China yg menyokong pemimpinnya kafir kominis
    - ke neraka kah 5 juta umat muslim di negara Amerika yg menyokong pemimpinnya kafir Yahudi

    ALLAH kah yang zalim atau anda Mr J yang menzalimi diri n orang lain dgn lidah pendustamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doe Kianat ni kata pandai dgn disiplin ilmu pegangannya utk beriak takbur tp bab ni pun kau tak tau? Basic simple mcm ni pun kau tunjuk bebal

      Jawapanya ya jika jelas kekafiran dn kekufuran sang penguasa dn mereka menyokongnya.
      Jgn kata penguasa kafir tp penguasa islam yg kufur pun haram menyokongnya.

      Kau tau ke semua Islam yg dlm negara kafir tu menyokong penguasa kafir tu?

      Zaman nabi pun sewaktu hijrah, nabi berlindung kt mane? Ada ke negara Islam time tu? Nabi sokong ke penguasa kafir tu?

      Kau ni bodoh la. Kau sempitkn Islam dgn sifat kianat kau.

      Delete
    2. Sorry J sbb aku tolong jawapkn.

      Si Doe kianat ni dh makan terlalu banyak dedak haram tu pasal le otak dia berputar cari isu utk kianat Islam..

      .

      Delete
    3. Yg Penjual Agama tu pandai ialah bersumpah gaya munafikun. Bersumpah tayang merata rata bertujuan menyesatkn supaya org percaya dgn kata kata dustanya. Menutupi kemungkarannya dgn bersumpah. Ini la akibatnya bila selalu takbur beranggapan dirinya benar dn betul sentiasa. Pesan aku! Itu taktik lama la bebal. Munafikun zaman Nabi SAW dh tunjukkn sifat sifat mcm ni. Asal sumpah je bermakna benar????

      Delete
    4. Virgo sudah tak keruan.. Anon yg muncul pun dikatakan itu saya.. Tanda-tanda narsisis yang kronik.

      Sudah lah tu, soalan anon tu pun tak dapat dijawab. Merapu meraban dan spin saja kemampuannya, selain memoerolokkan, mencerca, memutar lidah dan menambahkan perkataan yang tidak wujud pada kalam Allah.

      Itu belum dikira soalan saya tentang bersubahat dgn kaum2 pembunuh Muslimin Palestin, pembunuh Muslimin Uighur, pembunuh Muslimin Arab dan Turki dan sekarang Yemen, pembunuh Muslimin Iraq dan Afgahnistan dan menjual nama Muslimin Rohingya.

      Sungguh Virgo tiada jawapan balas sebab dia sebenar-benarnya di pihak yang bathil.

      Nah hadiah tambahan utk Virgo pendusta kaedah 3 dalam 1:-

      Sabda Nabi saw:-
      "Akan tiba masa selepasku pemimpin (zalim dan penipu), barangsiapa yg berserta kumpulan mereka dan membenarkan penipuan mereka dan membantu kezaliman mereka, maka ia bkn dariku, dan aku bkn darinya, dan dia takkan mendatangi telagaku. Sesiapa yg tdk membenarkan mereka dan tdk membantu mereka maka dia dari kalanganku dan aku dari kalangannya, dan dia akan mendatangi telagaku" - Tirmizi : 2259, A'sqalani : 213 /215 sahihkannya. Nasai : 4208/7783, Ibnu Hibban : 279

      Demi Allah saya bersaksi bahawa kesemua geng A9 termasuk VIRGO adalah mempunyai ciri yang tepat di dalam kategori yang dimaksudkan di dalam hadith di atas. Sekiranya mereka tidak sempat bertaubat sebelum mati, maka kelak Nabi tidak akan mengaku mereka sbg umat. Wal'ayazubillah.

      Sabda Nabi saw lagi:-
      "4 ciri barangsiapa ada padanya maka ia adalah munafik tulen. Barangsiapa yang memliki sebahagian darinya maka padanya sebahagian ciri munafik sehingga ia tinggalkannya. Apabila diberi amanah ia khianat, apabila bercakap ia dusta, apabila berjanji ia mungkir, dan apabila berdebat ia fujur'. (Sahih Bukhari)

      Demi Allah saya bersaksi bahawa kewujudan kumpulan cyber A9 yang kerjanya mempertahankan dengan fujur sekali penipuan, kemungkiran dan pengkhianatan UmNO adalah bukti UmNO telah kelengkapan kesemua 4 ciri munafiq di dalam hadith di atas. Sekiranya ia dilakukan di dalam keadaan sedar, maka pelakunya 'telah memilih untuk menjadi munafiq'

      Demi Allah saya bersaksi.

      P/s - VIRGO yang kaki gebang dan pernah mendoakan laknat ke atas saya juga ketakutan untuk mengaminkan doa saya agar kebathilan itu lenyap di tahun 1439 ini. Tanda-tanda yang sangat jelas VIRGO pun sedar ia di pihak yang bathil.

      "Apabila datang kebenaran maka lenyaplah kebathilan. Sesungguhnya yang bathil itu pasti lenyap."

      Demi Allah saya bersaksi.

      Delete
    5. Virgo yg x pegi skolah tu ker bro john? Dia punya putar sampai terbelit dgn ekor sdiri yg berkerak dgn taik!

      Delete
    6. Father Doe 1:41 bersumpah lg dgn nama The Father, The Son and The Holy Ghost.

      Ini la munafikun yg sejati. Bersumpah itu pd anggapannya berada dipihak yg benar. Father boDOE ni sesat dn menyesatkn. Lpas tu dia nk ajak semua org jd wira sesat mcm dirinya yg kianat dn permainkn nas dn hadith sesuka hati dn bersumpah tanda mutlak kebenaran..

      Mungkin anak bininya dn dirinya dh terlalu banyak melantak dedak haram hingga terpancar jelas dn terang sifat sifat kianat Islam dn berciri ciri munafik yg sejati.

      Kau jaja la sumpah tu merata rata dgn menganggap kau dipihak yg benar tp hakikatnya ramai yg nampak sifat kianat Islam yg tebal dlm diri kau.

      Delete
    7. Penjual agama ni menjunjung DAP sambil memfitnah kerajaan pimpinan org Islam sebagai dzalim. Agenda Kianat Evengelis tak pernah dibantah atau diperangi sebaliknya didukungi pulak.

      Orang semacam ni kita nk percaya ape yg keluar dr mulutnya?

      Menghina Allah, Hina Nabi, Hina Amalan Islam kau junjung teguh diatas kepala kau. Sedar tak?

      .

      Delete
    8. Bro Macy, benar sekali.

      Mereka hanya mampu mencerca tapi langsung tak mampu menyangkal baik dengan hujah mahupun dengan sumpah laknat balas.

      Demikianlah kemampuan golongan pendusta. Berpusing-pusing tapi tidak menyangkal.

      Delete
  10. Cahaya al malap dtg lg dgn otak letak kt kepala lutut.
    Aku sokong kau sebab Vincent Tan, Ananda Krishnan, Arumugam dn byak lg geng geng penyamun dia tu para ulama dn Islam. Tak lama lg Kit Sial akn peluk Islam pulak akibat dakwah Madey ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adakah nama yang anda sebut itu merupakan penasihat Mahathir? Tidak bukan. Mereka itu tergolong orang orang yang kaya. Mahathir pandai kerana menggunakan kekayaan dan duit orang ini dalam membangunkan negara.Memang mereka dapat habuannya tetapi tidaklah seperti Jho Low Dan Paul Stadion dapat. Siapa Melayu berduit atau jutawan dikala itu? Melainkan Melayu UMNO saja tetapi adakah kekayaan mereka beratsus ratusan juta ? Kalau kamu tidak berada dizaman itu, kunci mulut.

      Delete
    2. Cahaya Al Malap 5:37 mengesahkn otaknya mmg kt lutut.

      22 tahun diberi kuasa hanya utk mengkayakn kroni dn family. Melayu yg kaya cuma Mirzan, Mokhzani dn Mukhriz.. Tu pun bkn melayu tulen(keturunab mamak Kerala).

      Melayu mcm kau dpt ape dizaman tu?
      Kau dpt tengok je klcc, menara kembar petronas, putra jaya, dan litar sepang. Yg berlumba kt litar tu kau dpt tengok siaran tertunda je kt TV3 suku.

      Golongan kafir kroni Madey tu bantu membangunkn negara? Kau mimpi ke tengah tengah panas buta ni? Agak agak la klau nk menjilat pun!

      Madey sedut duit petronas dn kekayaan negara utk mereka la. Ujudkn projek semata mata nk penuhkn tembolok anak beranak,family dn kroni moni dia tu adalh keutamaannya. Lg kau nk nafikn?

      Klau tak tau baik diam diam berkubang dlm kandang je. Jgn bawak najis tu merata rata.
      .

      Delete
    3. Kemampuan pendusta ini hanya mencerca.

      Apabila tiada modal utk mencerca, maka nama pilihan orang lain pun diberikan samaran berunsur cercaan.

      Dan itupun dibuat di sebalik dirinya sendiri kekal menjadi anon.

      Kesiaaaaan.. Hati bernanah..

      Delete
    4. Tak dengar pun anak Mahathir Millionaire MASA tu. Yang Meletop ketika itu adalah Tan Sri Wan Azmi, Halim Saad dan beberapa kerat melayu yang terkait dengan UMNO. Sebenarnya ramai Melayu yang dapat imbuhan dari UMNO masa tu, tetapi benar kata Mahathir, Melayu UMNO mudah lupa diri. Mahathir dah jayakan melayu tapi melayu tak reti guna kekayaan melainkan menunjuk nunjuk sehingga lah sekarang. Salah ke Mahathir lagi?

      Delete
  11. In sya ALLAH....AMIN....YA ROBBAL`ALAMIN

    ReplyDelete
  12. adakah madey & mydin berakhlak seperti Rasululullah, Se amanah Khalifah Omar Al Khatab.? tu je nk tanya hohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalay muhyiddin dan mahathir kurang bagus, tolak mereka.

      Kekalkan je penyamun tarbus sebagai ketua.

      Itu je nak bagitau oooo

      Delete
    2. 11:24

      Madey dn Midin Nika tu dh tak payah tolak pun. Mereka sendiri dh terjun dlm kubang najis DAPig's..

      Hohoho. Itu je nk habaq.

      Delete
    3. Bagus bagus..

      Yang bangang rela dirinya berketuakan penyamun.

      Saham neraka terbesar.

      Delete
    4. Jawapan yang mudah...

      Tidak ada sesiapa pun pemimpin di akhir zaman ini yang mampu menyamai iman dan akhlak para khulafa ar-rasyidin.

      Soalan balas jauh lebih mudah.

      Adakah Najib termasuk atau tidak termasuk di dalam kategori pemimpin zalim dan penipu di akhir zaman seperti di dalam sabda Nabi saw?

      Jawab dengan jujur. Sebab kelak soalan yang sama akan ditanya di sana.

      Delete
    5. Father Evengelis 1:45 berkhutbah lg.

      Father DOE.. Kalau NAJIB Father dh tuduh dn fitnah semacam tu. Siapakah yg Puak Kianat Islam dr jemaah Father tu yg tidak termasuk didalam kategori pemimpin zalim dn penipu? Siapa ?

      Adakah Lim Kit Sial?
      Adakah Atok Tua 92 ?
      Adakah Anwar Al Jub*ri ?
      Adakah Midinicca ?
      Adakah Boboi ?

      Siapa?
      Biar kita nilaikn mereka pulak. Asyik2 Father je menilai dgn menggunakn kacamata PH dn bias.

      Cukup gentleman ke ?

      Delete
    6. Nak nilai apa lagi Virgo pendusta.

      Aku dah bersumpah laknat UmNO adalah pengkhianat agama yang telah berpaling dari jalan yang lurus. Masih tidak cukup lagi.

      Apa tidak mampu bersabar menunggu ketetapan kebenaran itu turun?

      Mahu mempercepatkan tempoh?

      Silakan, aku tidak menghalang.

      Delete
    7. Father Doe 8:01

      Bersumpah lg munafikun ni. Semua perkara duselesaiknnya dgn bersumpah..

      Bg le satu nama yg layak menggantikkn NAJIB jika benar NAJIB zalim dn penipu? Dn pemimpin pilihan PH itu tiada kezaliman dn penipuan..

      Baru boleh kita nilaikn. Takkn nk lawan penyamun dgn menjulang Bapak Penyamun?

      Cukup gentle ke?

      .

      Delete
    8. Aku kan dan berusmpah laknat kamu memiliki lidah Yahudi dan nasrani. Kalau fasiq sekalipun krna bertabayyun, apa yang buat kamu fikir aku akan percaya saja apa keluar dari mulutmu?

      Sudahlah pendusta, syok sendiri pula.

      Kesian.. Hati bernanah..

      Delete
  13. Najib tidak menipu dan zalim.... bantuan di beri dikatakan zalimm... pembangkang masih boleh menyalak sisng mslam.buat fitnah ...

    ReplyDelete
  14. Selalu membaca komen diblog mutakhir ini dan tertarik memberi komen berkenaan isu ini. Telah membaca komen sdr John Doe dan komen komen balas dri pihak lawan dan kawan. Saya akui komen sdr John Doe belum dapat dipatahkan hujahnya. Komen lawan terutama dari sdr Virgo( yg digelarkan oleh sdr John dan diakui oleh empunya diri) tidak dikupas secara terperinci dan gagal menidakkan hujahan sdr John. Hujahan sdr Virgo untuk mematahkan huraian sdr John dengan memberi contoh berdamping dgn golongan penentang islam juga dapat dipatahkan oleh sdr MACY dimana MCA juga sekapal dgn DAP. Yg tinggal hanya tuduhan kezaliman pemerintahan skrang masih lagi perlu dipatahkan dgn bernas dan penuh ilmiah kerana saya juga berpendapat kerajaan telah berlaku zalim kepada majoriti rakyatnya dgn sistem percukaian yang tidak adik. Jika subsidi di tarik atas alasan tidak menepati kumpulan yg disasarkan, mengapa pula sistem percukaian tidak diberi alasan yg serupa. Harap yg mengatakan kerajaan tidak zalim dapat memberi alasan yg padat dan rasional serta dapat diterima akal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 556, kalau kita berhujah dengan lembu, apa yang dia jawab..
      Mooooo..moooo..dia jawab juga.

      Begitu juga kalau kita berhujah dengan tak ada ilmu...apa yang diajawab..
      X@((-+£€£%_><©®αβππ..
      Dia jawab juga..

      Hari ini masih ada murid2 yang berlapar ke sekolah..
      Hari ini ada yang gagal ke universiti kerana ibubapa tidak mampu..
      Hari ini ada yang masih menyewa rumah sejak kahwin hingga bercucu..

      Cuba ukur jarak mereka dengan kehidupan keluarga seorang PM, TPM dan Menteri,MB, wakil rakyat dan Ketua Bahagian..

      Bukan sahaja mereka bermewah tetapi mana datang sumber kemewahan tersebut..

      Delete
    2. Kikiki.. Berlapar ke sklah byk faktor.. Nk kata mlysia xde keje berduyun warga asing nikmati kmewahan negara ni.. Jgn buta hati busuk hati slhkn kerajaan

      Delete
    3. Ish ish ish (menahan airmata)

      Kesian kt Father Doe 5.56 ni. Bau kianat tak dpt dilindungi. Merebak kebusukknnya walaupun menyorok..

      Minta belas dn simpati ye?

      Dibibir hanya bermain main perkataan Virgo. Kenapa Father? Adakah Virgo tu buat hidup Father jd tak keruan sejak kebelakangan ni? Atau adakah saudara Virgo atau tikus kerdil tu telah mengganggu lena Father dgn igauan buruk yg tak pernah dijangkakn?

      Sedih hati ini melihat Father berkeadaan tidak menentu dn tak keruan. Rasa nk menitis airmata ini mendengar keluh resah Father ini.

      Sabar dn taubat byk2 Father. Jgn bersumpah di mulut tp kianat dihati. In Sha Allah akn dpt ketenangan kembali. Mari sama sama kita perangi agenda musuh Islam yg sejati iaitu Puak Kafir Harbi Kianat Islam DAPig's. In Sha Allah perjuangan akn lebih diredhai..

      Sekadar menasihati. Sebak jiwa ini bila mendengar keluh resah Father.

      .

      Delete
    4. Kah kah kah..

      Narsisis sedang bercakap tentang dirinya sendiri.

      Merapu meraban tapi langsung tidak mampu menyangkal.

      Tulis panjang pun tiada isi hanya keluhan rasa.

      Hati bernanah..

      Delete
    5. 8.06 ko punya hujah taik boleh simpan dlm perut jangan keluarkan biar jadi makanan otak ko.

      Apabila tidak dapat membalas, maka mula otak bercelaru, puncanya habuan haram diterima

      Hati ko tidak berkaruan kerana hujah sampah, pembaca dan rakyat tak boleh terima.

      Ko menangis sebab apa? Kerana segala perbuatan durjana ko akan diadili di mahkamah dunia dan akhirat.

      Delete
    6. Ye ke?

      Pemerintah atau Pembangang yg bernanah dihati wahai Father?

      Kah kah kah kah kah

      Dh bertahun tahun masih tak terubat dn terawat lara tu.

      NARSISIS

      Kah kah kah kah kah

      Delete
    7. 8.27 dah mula kah5, ketum dah ambil?

      Delete
    8. 8.27 boleh tak beri hujah terang dan nyata supaya rakyat boleh faham?

      Delete
  15. Sbg pembaca komen di blog ni diperhatikn bahawa terdapat segelintir penyokong pakatan spt terlalu taksub kpd mahadir.sbg pemimpin mahadir tdk lari dr mlakukn kslpn semasa berkuasa ttp cuba diputihkan oleh peminat nya dgn apa cara sekalipun termasuk dgn hadis dn nas. Pndangn dr saya yg masih blm buat kptusan nk undi siapa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 622, penyokong penyamun yang menyamar...jujurlah pada diri sendiri.

      Kalau pemerhati dia akan beri pandangan yang adil kepada kedua dua pihak..


      Delete
    2. Sokong 7.10, terang dan nyata macai berbohong, tak per ko kutip sebanyak mungkin fitnah, ko akan diadili.

      Delete
    3. Sesungguhnya AlQuran dan hadith adalah panduan kita. Sekiranya ia ditolak, di manakah pengakuan kita bahawa kedua-duanya adalah petunjuk.

      Apa lagi kalau ia diperolok-olok atau dicerca. Ia biadab dan durhaka.

      Delete
    4. Yg perolok olok dn permainkn Al Quran dn hadith dgn meletakknkn ditempat yg salah adalah diri Father 8:07 sendiri.

      Father kerap kali meludah ke bintang.

      Belajar memuliakn ayat ayat Quran dn hadith. Letak ditempatnya yg hak.

      Faham tak munafik?

      Kau sokong puak kianat Islam dn melindungi nas dn hadith yg menentangnya.. Faham dak?
      .

      Delete
    5. Sekiranya aku tak yakin aku di pihak yang benar adakah aku akan berani bersumpah laknat?

      Sekiranya kamu benar yakin di pihak yang benar mengapakah doa agar kebtahilan itu dilenyapkan dengan segera tanpa menyebut siapakah golongan itu tapi itu pun kamu tak berani nak aminkan..

      "Mereka itulah orang-orang yang tiada dikehendaki Allah untuk disucikan hatinya".

      Wal'ayazubillah.

      Delete
  16. Salam. Golongan fakir miskin, asnaf dan yang tergolong dengannya, semuanya terpaksa membayar cukai GST, tidakkah ini penguasa yang zalim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bantuan jg diberi..

      Delete
    2. Apakah jumlah asnaf yang kena cukai sama jumlahnya dengan asnaf yang terima bantuan.

      Delete
    3. Macai najib cakap mudah, mana depa nak rasa kesusahan rakyat, depa dapat habuan pemberian haram najib, pemberian haram itu pula hasil rompakan najib terhadap rakyat.

      Delete
    4. 653, yang aku sangat PASTI, seluruh asnaf , tiada pengecualian , kena bayar ccukai GST tu, ZALIM kan???..dan aku juga sangat pasti tidak semua asnaf yang diberikan bantuan oleh KERAjaan MALINGsia sekarang ini. Tak perlu data, common sencens je ..atau kojola , virgo , macai JIBOHIPOKLEPTO boleh bagi data???

      Delete
    5. Tgjwb kamu utk melapurkn pd phak berwajib sekiranya ada asnaf tercicir.. Bkn memekak dlm blog tuduh krjaan zalim

      Delete
  17. 5.56 memuji dirinya sendiri. Kesian kt Penjual agama ni. Bau kianat Doe dlm tulisan kau menusuk seperti busuknya hati kau. Tak payah berselindung la. Yg Haprak tetap Haprak !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hairan, kenapa Macai tak tulis dap, comango,lgbt, pesta arak dan murtad?

      Delete
    2. alanak bacjfire lagi cai 741. Bising bising beer, terlupa pulak bir non alcoholic, bir arab palestin. Pulak lagi terlupa BAPAK BOS En Jiban Taek High yg rasni bukan kilang tersohor. kalu keluar gambar masak nehh.
      Terlupa pulak 5% alchohol bersamaan sesuap tapai kesukaan kita.
      Alahai asyok Kantou la Ed AhWang dan Joban Taek Hihh neeh....
      Apehal, ni mesti kerja Allah yg bagi kantoi bersiri.
      Mau laean lagi kerrrr?

      Delete
    3. 7.54 dah lari tajuk ke macai?

      Delete
    4. Haha..

      Adakah wujud narsis lain selain Virgo di dalam geng A9 sehinggakan sesiapa saja yang menyatakan sokongan kepada saya akan dianggap itu saya sendiri.

      Maaflaj, saya tidak melalukan perkara sebegitu. Kemunculam saya pasti di atas pengenalan diri sendiri dan tidak berselindung.

      Demi Allah 5.56 bukan saya.

      Kesian puak macai. Hati bernanah..

      "Mereka itulah orang-orang yang tiada dikehendaki Allah untuk disucikan hatinya".

      Wal'ayazubillah.

      Delete
    5. 754 jawap 741 dgn tepat sekali.
      803, yg tak mampu faham konteks perbincangan.
      kena belajar byk lagi.
      Dedahan kantoian , pada kezaliman adalah kerja Allah Taala.
      Kita cuma diberi pilihan mengiakan dan menjadi saksi pada Makruf atau Mungkar.

      Delete
    6. Bersumpah lg.. Ape perkara dn ape isunya hanya munafikun yg gemar bersumpah.. Ciri ciri munafikun dh kuat terpahat ni. Mula mula permain bertakbur tentang diri sendiri pastu mempermainkn nas dn hadith sesuka hati demi sekadar menghalalkn bicaranya pastu kerap bersumpah utk menunjukkn kebenaran bicaranya. Ciri ciri munafik sejati.

      Delete
    7. Macai 8.18 jangan takut bersumpah, najib pun pernah bersumpah, isu apa macai? Ayuh macai ikut cara ketua penyamun kamu tu, betul tak?

      Delete
    8. Beralasan lagi...

      Benar-benar seperti Nasrani..

      Delete
    9. Adakah NAJIB sering bersumpah di semua perkara?

      Kau tanya Ketua Umum PH tu knapa takut bersumpah?

      Orang yg kerap bersumpah tu adalah munafikun? Jelas dlm Islam tentang cara puak munafikun ni berhujah.. Faham Dak?

      Delete
    10. 9.12 jangan berdolak dalih, kalau najib di pihak benar kenapa takut? Kalau macai yakin sepenuh hati dengan najib kenapa babitkan ketua umum, kenapa cop org lain munafikun?

      Delete
  18. SETUJU KD... tolak mahathir anak lelaki iskandar kutty haramjaddah...tolak boboi botak mukhriz bebal lagi biol..aman lah melaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 645 ini specis hilang hujah dan ilmu.
      Kerana kecewa amat sangat, nanah dari hati yang busuk sudah keluar.
      Apa dosa Mukhriz?
      Kerana tak sokong Najib, itu je?

      Ada lagi berjuta rakyat tak sokong najib..

      Delete
    2. Sebab Boboi tu tak layak! Ramai lg yg lebih layak dr dia.. Faham dak?

      Atok Tua nk gunakn darah dagingnya utk melaksanakn agenda rakus, sakau dn zalimnya. Pak Lah dn NAJIB tak mampu diremote control olehnya. Maka pilihan terbaik utk kroni dn family hanyalh Boboi Botak Bengap tu.

      22 tahun diberi kesempatan menjarah kekayaan hasil minyak dn hasil bumi masih tak puas lg.

      NAJIB anda telah membuatkn Atok Tua ni memahami erti "Buku dgn Ruas"

      Faham Dak?

      Delete
    3. Betul gak 9.22 cakap tu, ramai yg lebih berkelayakan.

      Tetapi ada sedikit kemusykilan, kenapa 22 tahun memerintah menjarah kekayaan, takder pula kes mensabitkan di mahkamah di amerika dan singapura seperti skandal 1mdb?

      Delete
  19. 645, alamakkk! makin lama makin keluar.
    Bapak Jiban Teek Hai yg buka kilang beer.
    Lupa pula bab setiap aksi dibalas reaksi kantoian yg sudah bersiri2.
    PH sudah tentu tak dpt ubah masa lalu.
    Kerja dedahan kantoi ni tentu dari kuasa lain?
    Lagi tekan Tun , lagi Rancang,Laksana..lagi kantoi.
    Kerja Siapa yaa 645?

    ReplyDelete
  20. Kami sekeluarga pengundi BN. Terbaik dulu dan kini

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiada pksaan dalam membuat amal,mungkar mahupun mengundi. tepuk dada ,tepuk kepala. Petunjuk hanya cadangan laluan...hala pergi mana satu, tu kerja masing2. Moga mendapat yg terbaik.
      Allah dah janji,petunjuk..pilih la ikut yg nampak.
      Saya dh siap mengundi utk perubahan, itu yg ranai nampak.

      Delete
  21. Barry waine tulis dalam buku wang negara hilang beratus billion, adakah sama seperti najib songlap wang seperti dakwaan doj di mahkamah amerika? Mo1 pula telah disahkan oleh rahman dahlan.

    Kes sedang berjalan di Mahkamah kafir harbi plak tu.

    ReplyDelete
  22. Siapa itu Barry waine???
    Billionerrr, millionerrrr, thousandnerrr????
    Pantang datuk nenek aku menyokong pemimpin munafik penipu perompak penyamun harta n wang rakyat. MENZALIMI RAKYAT tanpa sempadan
    Tolak UMNO BN JIBOHIPOKLEPTOKRASI dalam PRU 14 nanti In Sya ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dsh la balun wang rakyat,songlap geng2 atas undang2 tak boleh dakwa. Pemuda Wak Jahid pun telan 40 juta. Dh mcm2 keluar.
      Tak cukup ty Kr1m,Kbuku1m, loyat melayu..semua jahanam. Br1m duit kita,,jd apa ug umno bagi?bala ada la. perasan hebat Pres Tiram peluk tubuh coma jawap..Great (haha dlm perut). Apa melayu dh rasa boleh salut aib, habya dgn gah agama.
      Agama amalam pun sudah di noda.
      mertua serah genting selamnya.
      bapa launching kilang beer teebesar.
      bapa kampetei askar jepun
      Usahla main agama dan bangsa dan khazanah amanah.
      Masa ketika dah sampai. berkali2 Rancabg,hari2 media cuci. Taek tak kan jadi bersih wahai Jiban Teek Hai.
      Yang membongkar bersiri2 puak mu sekarang bukan lain tapi Allah.
      Lawan bangkang lah selagi mahu, ketepatanNYA dan JanjiNYA adalah TETAP.
      Kami rakyat yg dizalimi dan dimalukan tetap menageh janji itu.
      Buat la apa domba atau tindakan cuci taek yg puak kau mahu. Masa sudah sampai bagi UMNO RAHMA...........END.

      Delete