Google+ Followers

Monday, September 4, 2017

UMNO SUDAH MULA MASUK KE FASA GAGAL APABILA DAP SUDAH MULA DITERIMA MELAYU MELALUI PAKATAN HARAPAN..

Apa sudah jadi dengan kempen umno menakutkan 
Melayu dengan DAP (?)


Kenapa sudah tidak berkesan, kenapa sudah ditolak (?)

Pemimpin umno kena tahu, kena cari puncanya, kena cermin diri berkali kali...


Adalah pelik seorang Menteri Kabinet seperti Salleh Keruak bercakap dengan nada perkauman sedangkan hakikatnya dia perlu menjadi Menteri pada semua bangsa dan ugama.

Bercakap demi Melayu dan Islam secara tidak rasional di ambang PRU sangat jelik...lebih lebih lagi cuba mempertahankan dan bersekongkol dengan kemungkaran.



59 comments:

  1. Kd.... cuba hang tanyakan balik soalan ni kepada Tun..... kecualilah kalau dia buat UTurn semula.... bukankah Tun pernah berkata dulu tidak mustahil PM adalah dari bangsa lain menurut perlembagaan. Dia sendiri tau... pembangkang hanya akan .enang jika melayu berpecah... dan lebih malang lagi perpecahan itu menyebabkan DAP yang akan mengetuai kerajaan kerana kerusi DAP adalah lebih banyak dari mana2 parti sekutu secara individu. Tun sekonyong2nya mengetahui dan sedar perkara itu.... tetapi baginya tidak pesulilagilah asalkan UMNO berjaya ditumbangkan sebagai perlambangan bertapa berkuasanya "firaun" ini.... malah tak pedulilah juga baginya apa yang bakal berlaku terhadap melayu sesudahnya kerana usianya sendiri sudah hampir menyembam ke bumi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zack Armstrong4 September 2017 at 23:12

      Ini salleh si karabau buta sejarah ker?

      Di Sabah. Setiap 10 tahun bertukar kerajaan negeri drp usno berjaya pbs dan skrng ini umno.

      Ada kah pribumi atau melayu sabah mati kering atau mati kelaparan?

      Salleh si karabau hidup di zaman usno lagi. Dah 4 kali bertukar parti yg memerintah kerajaan negeri Sabah.

      Apa yg nyata salleh si karabau makin kaya raya.

      Tak rasa malu ker salleh si karabau nak menipu rakyat? Terutamanya rakyat Sabah.

      Deii salleh muka taruh di celah kangkang ker?
      Bikin malu saja berstatus sebagai menteri komunikasi kerajaan persekutuan kalau demographi kaum di Malaysia pun tak tahu.

      Dah la bodoh. Ada hati pula nak tipu rakyat di seluruh Malaysia.

      cilok from Shahbudin.com

      Delete
    2. Apabila Melayu berpecah dan hilang kuasa maka Melayu akan di hina Islam akan pijak. Sebab DAP adalah anti Melayu, anti Islam dan anti Sistem Raja-Raja Melayu

      Delete
    3. Anon 541. Balik baca al Quran, lepas tu baca Perlembagaan..

      Kamu ni baru keluar dari lubang cacing ke

      Delete
    4. Shah, join bersatu kalau kamu ingin mahu melayu terus bersatu..

      Umno akan dibubarkan selepas pru..

      Delete
  2. Buat pe jilat fan pencacai dan pemuja yang buta... jangan cenderung melihat kepada ungkapan PM ya.... logik sememangnya DAP yg pegang keruai PM lantaran mejoriti kerusi MP yg dia ada.... kalau dia kata tak sudi pun tak mengapa sebab dia pandai main wayang kulit sebagaimana yang berlaku di perak sewaktu Nizar Lambai jadi MB.
    Kamu semua lihatlah maksud kepada tulisan di atas bahawasanya tidak mustahil DAP berkuasa kerana melayu asik nak bergasak jer rasa merekalah yang paling pandai... melayu totok (UMNO) tak pandai ...simple mathematics.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa masalah PM Malaysia kalau bukan Melayu Islam, iman kamu berkurangkah?

      Apa kualiti PM Singapura dan PM Malaysia?

      Delete
    2. Bung Suharliiiii!!!...............NAJIB baru sedar, DUIT TAK JATUH DARI LANGIT!!!
      Habis macam mana duit boleh masuk dalam akaun dia di AMMB tu....????
      Bukan ke duit itu berpusing-pusing keliling dunia, dipusingkan oleh langit nan biru dan akhirnya dinamakan sebagai DERMA TOK ARAB.........?????
      Banyaklah duit kat langit, mencurah-curah turun masuk poket Najib.
      Kenapa sekarang baru Najib sedar duit tak jatuh dari langit tapi dari poket rakyat melalui GST..............?????

      Delete
    3. Mengucap KD! Mana ada negara Islam berketukan Kafir Harbi Laknatullah! Tolol sungguh puak Pakatan Hopeless ni!

      Delete
  3. Siapa yg sebenarnya firaun skrg ni? Siapa yg mengamalkan segala bentuk paksaan dan mengumpulkan kekayaan melalui tipu daya? Tun ke atau pemerintah yg ada skrg? Kalau dah ketua sendiri terpalit dgn segala yg tidak amanah.. Maka yg lainnya lagi lah tak amanah... Kalau nk spin utk dedak pun.. Buatla kerja sikit.
    1999 kerusi umno yg kononnya mewakili komponen melayu lg sedikit... Tak pula mca atau gerakan jd pm?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba kau tulis di sini, pd tahun 1999, jumlah kerusi individu bg parti komponen BN ada berapa?
      Umno -
      Mca. -
      Mic -
      Lain-lain -

      Dah basu berak ke belum?

      Delete
  4. Suharli dari dulu minda tak terbuka

    Realitinya melayu muslim tak percaya lagi umno pembela bangsa dan agama. Mereka percaya kepimpinan umno dah bangsatkan bangsa dan lacurkan agama demi berkuasa

    Realitinya juga melayu muslim dan dalam sudah dalam mode berpindah pada kepimpinan mahathir yang pernah mengharumkan nama malaysia baik dari segi geopolitik, ekonomi dan pembangunan negara. Bangsa india dan cina lebih percaya mahathir dari najib

    ReplyDelete
  5. Suharli kamu duduk mana, tolong bagi akamat penuh, aku hantar team pemulihan, daya berfikir kamu tidak sepadan dengan umur.

    Apabila sejarah menggambarkan tentera Islam yang kecil boleh mengalahkan tentera kapir yamg besar ia membawa maksud kualiti iman.

    Apabila tentera abrahah diserang burung ababil ketika dalam perjalanan cuba meruntuhkan kaabah ia membawa maksud pertolongan Allah akan sampai pada pihak yang benar.

    Jangan kamu tertipu daya dengan harta Qarun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu tu yang baru fresh minggu lepas masuk subjek tamadun Islam..... pergi tanya Melayu Singapura.... apa kata mereka... Jangan interview guna camera.... dudjlah berbual ala2 ngeteh.... dia akan kata ya singapura mmg maju... tapi.....

      Delete
    2. Melayu dah jadi kelas ketiga di Singapura. Pandai cakap bahasa inggeris tak semesti pandai

      Delete
  6. KIHKIHKIH.......Poad Zaakarsick sangat gembira ada perang saudara dalam PKR.
    Apa kata Kluangman dan Bung Suharli Masrop...............????????


    WALAUPUN Azmin akur keputusan Majlis Presiden Pakatan Harapan yang menolak kerjasama dengan PAS, tetapi surat terbuka Rafizi bertarikh 27.8.17 telah melebarkan perang saudara antara dua kelompok besar dan berpengaruh dalam PKR.

    Konflik itu mendedahkan betapa takutnya PKR kepada pertandingan tiga penjuru. Pada pandangan kumpulan Azmin, Selangor first national second. Tetapi Rafizi menuduh, Azmin mahu menyelamatkan kedudukannya sebagai Menteri Besar. Nampaknya PKR tetap menganggap PAS masih berpengaruh kepada orang Melayu bukannya PAN. PRK di Sungai Besar dan Kuala Kangsar menjadi bukti bahawa mala petaka akan melanda pembangkang jika pertandingan tiga penjuru berlaku.

    Apabila Azmin mengadakan perbincangan pintu belakang dengan PAS sebenarnya dia menyindir PPBM dan PAN bahawa mereka tidak semampu PAS untuk menarik sokongan Melayu kepada Pakatan Harapan. PPBM dan PAN hanyalah parti tumpang semangkuk.

    Rupanya ada dua kelompok besar dalam PKR. Itu pendedahan Rafizi. Kumpulan Rafizi termasuk Saifuddin Nasution, Johari Abdul dan Nik Nazmi. Manakala yang menyokong Azmin ialah Surendran, Xavier Jeyakumar, Tian Chua, Sivarasa Rasiah, Shamsul Iskandar, Zuraida Kamaruddin, Kamaruddin Jaafar dan Saifuddin Abdullah.

    Berdasarkan senarai itu kumpulan Azmin nampak lebih kuat. Tetapi kelebihan kumpulan Rafizi ialah mereka lebih dipercayai oleh Anwar walaupun Anwar mendakwa dia merestui perbincangan pintu belakang Azmin bersama PAS. Lagi pun Wan Azizah sudah tentu memihak kepada kumpulan Rafizi sebab Azmin sebagai Menteri Besar sering membelakangkan pucuk kepimpinan PKR dalam membuat dasar di Selangor.

    Konflik ini merisaukan beberapa pihak yang pro pembangkang. Antaranya Ambiga. Mereka semakin bosan dengan perang saudara dalam PKR dan Pakatan. Setelah letih membantu Pakatan Harapan untuk mensabotaj kerajaan melalui lima kali perhimpunan BERSIH, sudah tentu Ambiga merasakan sumbangan mereka adalah sia sia kerana perang saudara berterusan dalam PKR.

    Kumpulan ini dan pembangkang seperti mengharapkan pilihanraya diadakan awal. Kekuatan Pakatan Harapan ialah berbohong. Tetapi mereka sedar pembohongan tidak boleh bertahan lama. Lama kelamaaan apabila dakwaan mereka tidak boleh dipertahankan dan dibuktikan maka rakyat akan mempersoalkan kredibiliti pembangkang.

    Rakyat turut penat dan bosan kepada marathon politik persepsi tanpa kesudahan. Justeru DS Najib mengambil langkah yang betul iaitu tanpa memperdulikan politik persepsi pembangkang beliau terus berusaha menempa kejayaan negara dalam pelbagai bidang termasuk sukan seperti juara keseluruhan Sukan SEA KL 2017.

    Sebaliknya pihak pembangkang semakin penat berbohong. Pembohongan mereka makan diri. Sebab itu PAS meninggalkan Pakatan. Sebab itu PPBM dan PAN tidak mendapat sambutan. Sebab itu hingga ke hari ini parti berkenaan tidak berani memgumumkan jumlah sebenar keahlian mereka.

    Natijahnya, kerana kehabisan modal untuk berbohong dan ulang tayang pembohongan yang tidak lagi laku, perang saudara bukan sahaja berlaku dalam PKR tetapi sedang merebak ke dalam DAP, PAN dan PPBM. Kesudahannya perang saudara dalam Pakatan Harapan. Jangan hairan, DAP akan mengambil jalan sendiri di PRU ke 14 nanti.



    Mohd Puad Zarkashi
    MT UMNO
    3.8.2017

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mentaliti poad dengan suharli lebih kurang sama..

      Lokman adam pun lari dari jasa bila serabut dengan tahap otak poad

      Delete
  7. Parti kecil-kecil serta tak putus-putus bertelagah dan perjuangan pula penuh retorik dan ilusi hanya di minati oleh orang-orang macam cik minah sahaja kik kik kik kik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6.12.........jaga-jagaaaaaaaaaaaaaaaaa........(ketar lutut)
      Najib cakap DUIT TAK JATUH DARI LANGIT SEBAB TU RAKYAT DIKENAKAN GST
      Kalau BN menang, dah pasti GST DINAIKAN JADI 11 atau 13% sebab sekarang baru Najib sedar, duit tak jatuh dari langit. Jadi, bersedialah kamu.
      Saya memang sokong parti kecik yang kuat bertelagah, sebab walaupun duit tak jatuh dari langit di Selangor dan Peneng, banyak benda yang PKR/DAP buat untuk bantu rakyat miskin macam saya. Air percoma, cukai pintu rumah murah, percoma, disediakan bas percoma untuk kami. Kakitangan kerajaan macam saya, dapat bonos 3 bulan dan kenaikan gaji 2X, setahun. Agaknya, kalaulah duit jatuh dari langit, tentulah lebih banyak benda percoma di Selangor dan Peneng. Jadi, baik diperentah oleh party kecik yang saling bercakaran daripada diperentah oleh party besar dengan pemimpin dicocok hidung macam lombu.

      Delete
  8. alahhhh...apa apalah kd nak kata. dulu semasa pas dok dalam pakatan, 99% melayu pas sokong dap. tapi umno/bn masih menang. sekarang sudah tidak serupa dulu. melayu mana yang kd maksudkan sudah terima dap. melayu dalam umno? atau melayu dalam pas? kalau adapun melayu dalam pan, pkr dan bersatu. jadi apa beza sangat yang kd nak seronok sangat? ada sekelumit melayu yang sukakan dap tapi melayu yang begitu ramai dalam pas yang sokong dap dan u-turn tak sokong dah... jadi tolong simpan balik keseronokan awak tu kd, persentage melayu sokong dap semakin merosot....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sokongan melayu dah merosot, kenapa agaknya salleh karabau melalak sakan..

      Kikikiki

      Delete
    2. Anon..sebahagian besar penyokong PAS akan sokong AMANAH untuk undi PH DAP
      Sebahagian penyokong umno akan undi PH BERSATU DAP.

      Kaum bukan melayu 99,9% akan tolak semua calon BN.

      Itu sebab umno pas meroyan.

      Delete
  9. KD,minah dan sekutu nya suka mencipta fantasi...... tapi biar lah asal kan mereka seronok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecacai pas dan umno sedang mimpi ngeri..

      Ada yang mimpi masuk jail, kalah saman, hilang bini, hilang kereta mewah, hilang cincin, hilang kemewahan..

      Bangun dari mimpi, dihantui pula altantuya

      Kesian kan

      Delete
    2. Ekk..ekkk.ekkkkk...............HAHAHA.
      Ni musti Anon 6.12 dah ketar lutut.
      Saya bukan cipta fantasi ye........sumpah 7 langit & bumi.
      Najib sendiri yang kata DUIT TAK JATUH DARI LANGIT SEBAB TU KERAJAAN KENAKAN GST!!!
      Banayk blog dah amik ucapan Najib ni.
      Kau tak caya, gi ke blog Chaya Al-Majid.
      Blog UMNO/BN/PAS pun ada amik ucpn Najib.
      Jadi, bersedaialah kami, andainya BN menang GST akan dinaikan 11% ke 13%
      Kita boleh bertaruh, kalau kau nak.
      Apa kata kita pertaruhkan gigi atau kuku kita......?????

      Delete
    3. apa la kau ni cik minah. terkesan betul kau dengan aktiviti judi forex ni. rci pasal forex berbilion tu masih berjalan, jangan ganggu dengan pertaruhan kau pulak. nanti berdosa pulak berjudi. menang dapat dosa, kalahpun dapat dosa. dengan selambanya kau letakkan angka gst 11%-13% tu maklumat dari mana? dari pecacai kau yang duduk ofis pm ke? kira kau dah pasang balaci dekat opis pm.

      kalau kau kalah kau nak cabut semua gigi dan kuku kau ke?
      apapun, nampak sangat yang kau YAKIN benar bahawa bn akan menang juga akhirnya. yelah, dah siap dengan angka tu....
      bukan setakat ketar lutut, siap gegar beb...hahahaha

      Delete
    4. Kamu ni memang tongong macam Wak Suharli.
      Zaman Tun Det, walaupun rugi forex berbillion tapi, rakyat tka dikenakan GST.
      Subsidi masih ada dan aku adik beradik dapat belajar sampai keluar negara. Zaman Najib yang rugi beratus billion perniagaan buluh kasap 1MDB, bukan je rakyat dikenakan GST, subsidi dihapuskan, semua baget peruntutkan pendidikan dipotong. Bayangkan, kertas A4 untuk ujian di sekolah pun, mintak kat ibubapa!!!!!
      Semua nia ada berlaku zaman Forex rugi dulu?......Ada?...Ada?.....ADA?????????

      Delete
    5. oh...belajar luar negara kau ye. ingatkan belajar kt belakang rumah main pondok2. yelah, cara menulis cara berfikir tak macam lulusan oversea.. kutuk2, caci maki dan paling selekeh tak tahu dari mana sumber pendapatan negara didapati. ingat tak masa zaman tun (tolong ye, walaupun tun dh jadi pembangkang tp aku tetap respek dia dan tak reti nak maki2)ketika mana ekonomi meleset, bagaimana bentuk kehidupan kau adik beradik dan keluarga? senang lenang tanpa ada kesusahan kekurangan duit? dan untuk maklumat kau wahai cik minah, punca pendapatan negara brunei adalah sumber minyak. kerana kejatuhan harga minyak, apa kakitangan awam brunei perlu korbankan? cuba kau kaitkan pendapatan malaysia dari hasil minyak yang merosot sebab kejatuhan harga. kau cadangkan malaysia menaikkan harga minyakkah? atau pakai sendirikah supaya rakyat dapat harga murah? lawakpun kena la cerdik bro, ni lawak tak masuk.
      oh ya, kau nak cakap pasal subsidi...ni lagi lawak tak hengat. bukankah semasa tun kamcing dengan najib malah ketika beliau jadi pm lagi dia mencadangkan subsidi perlahan-lahan perlu dipotong. dia tak mahu rakyat hidup bergantung dengan subsidi. tu cakap dia tu. kalau dia lupa kau wajib ingatkan. so, cakap siapa yang berbelit-belit? aku agak tun tidak, cuma kau je yang mudah lupa. cik minah kan melayu. sesuai benar dengan cakap tun. melayu mudah lupa.

      Delete
    6. Ek.. wh... main tongongkan kita plak..... lupa ker dulu Tun masih bleh harap duit petronas..

      Dan twntu kamu tak sedar yang segala kerugian tu bukan dia sedut diit rakyat... tapi dia telan hak rakyat.... patutnya mungkin duit tu bleh dapat lebuhraya percuma... lrt tak kayakan kroni dan memacam lagi. Masa tu petronas untung beelipat ganda sebab currency besar tapi harga minyak tak jatuh.... hiway konseai... now rakyat kena bayar TOL... sampai bila2... nasib baik PLUS gomen dah ambil alih... dan LRT patutnya gomen tak perlu bailout.... skrg cik minah pikir... siapa yg tongong....

      Delete
  10. Ha, ini dia sebahagian daripada ucapan Najib tentang GST, aku amik from BERNAMA.
    Najib kata, mustahil Pembangkang akan hapuskan GST kalau menang sebab kerajaan BN bergantung pada GST sebab duit tak jatuh dari langit!!!.............HEHEHE
    Najib memang bodoh macam Wak Masrop.
    Kalau pembangkang menang, tak perlu bayar hutang 1MDB, jadi nak buat apa kenakan GST ke atas rakyat.Semua asset macam the pink diamond neckles akan dirampas untuk bayar utang. Asset yang kena beku dengan DOJ juga akan dipulangkan untuk lunas utang 1MDB kpd IPtC. Jadi buat apa kerajaan baru nak kenakan rakyat GST.....???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bana ko minah..lbh 100buah negara yg ada gst lg tggi dr Malaysia sbb nk byr imdb ke ngok

      Delete
  11. Byk sgt khayal ko kd..mcm bdk berkhayal nk jd superman.. Tu sbb ko kluangman. Nk lyn nti nmpk bodo.. Xlyn kesian..ok la dap blh jd pm mlysia nti.. Kualiti sama hbt dgn sgpore..melayu akn sng lng.. Minyak murah giler.. Beras beli 10kilo percuma 10kilo.. Tol hapus.. Bljr percuma. Letrik air percuma Gaji naik 11k mcm ckp geng amanah.. Eh byk lg la.. Cukup X kd n suku sakat pencacai cina dap.. Wtf

    ReplyDelete
  12. Sudahlah, malas aku layan orang otak benak.
    Buang masa je.
    TATAT.............

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami perlukn minah utk info hrg myk mggu ni.. Info kepala lutut.. Minah3..mggu naik ka turun

      Delete
    2. Dasar subsidi yang ditarik balik oleh najib menjadikan ada manusia gila..

      Harga minyak tanya petrol station le..
      Apahal kau nak tanya minah..

      Kalau gila pun, gila lah sorang²..pergi main jauh

      Delete
    3. Nmpk sgt ko bkn peminat minah.. Sblm ni minah tiap mggu ramal myk naik 30sen.. Cibai la ko semua ph lahanat

      Delete
    4. Anon 818 lebih baik kau tengok cibai lembu, sama rupa dengan muka kau

      Delete
  13. Hanya yang tak sekolah takut dengan DAP..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak takut beb, benci je

      Delete
    2. Takut dengan benci tu lebih kurang sama..otak tak sekolah.

      DAP ditangani, bukan lari dan hasut sana sini.tupasal tak boleh lagi dipilih jadi menteri, otak bengap

      Delete
  14. Time nafsu nak melancap tengok porno, time nafsu nak baca fitnah baca la Kluangdiamond dan komen pencacai otak anjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian mamat ni sesat, di kluang diamond kami terima yang waras shj.

      Yang bangang masuk blog mykemut

      Delete
  15. Cik minah,

    Ikut analisa kepala butuh kau, minggu ni minyak naik berapa sen?

    (yg lain tak usah menyondol mcm babi hutan, biar cik minah je yg jawab)

    ReplyDelete
  16. apa nak hairan..mamat mi kan pembodek no 1..raja kipas..

    ReplyDelete
  17. Tiga empat ekor Melayu yg ada dlm DAP

    Samad said serabai
    Aziz biri-biri
    Dayana sophia

    Apa perlu mat sabau, madey tubuh parti baru? Bukankah lebih senang masuk Dap shj kalau btul melayu dah terima Dap? Mat sabu melayu atau siam?
    Madey? Lupa pula aku, dari kerala. Sori.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kau anon 1048, tak baca tajuk, tulis ikut kepala biol kau tu..

      Terima DAP melalui PH..adalah berbeza dengan terima DAP cara fikiran bodoh keturunan bangang kau tu..

      Lain kali baca isi tajuk, hadam..jangan jadi melayu sial

      Delete
    2. Melayu sial yg macam kau lah. Sambil tengok gambar lucah, terus melancap dpn laptop.

      Delete
    3. Aku puas hati dapat tahu itu je lah standard hujah pro najib seperyi anon 1135, kompom umno tak kemanapun, pasti masuk longkang kali ini.

      Delete
  18. Kesian anon 1018, dia ni elok bagi makan saluran najis lembu untuk kelancaran sel otak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan aku dah pesan, biar cik minah yg jawab.
      Gian nak menyondol rupanya babi hutan sekor ni.

      Delete
    2. Bukan gian, kesian tengok kau merayu menyembah cik minah macam dah tak ada maruah.

      Kalau kau berambus lagi aman dunia ni

      Delete
    3. Merayu pd cik minah pondan siam tu?
      Bila aku tanya harga minyak, terus sorok kepala mcm babi sakit muncung.

      Delete
  19. Yang kelakar tu cik minah kata dia pi belajar kat oversea.Banyak sangat oversea tu oversea kat mana pun tak tahu lah.Tapi kalu tengok tulisan dan ramalan nya budak darjah 6 yang nak ambik upsr minggu depan rasa nya lagi baik lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang² penyokong PH terpaksa merendahkan minda dan guna bahasa melayu pasar untuk memberi kefahaman kepada purata penyokong BN sekadar lulusan KEMAS, yang cerdik sikit tu dari PASTI.

      Kalau tulis omputih karang ternganga le pulak..

      Dasar Tun dulu..galakan bahasa inggeris tapi sejak era paklah dibatalkan hingga sekarang..

      Tupasal apa yang dilaporkan NSY dan SR bukannya mereka fahampun.

      Delete
    2. Yg cerdik mcm pengerusi PAN ke? Atau brilliant mcm mahpuzzz...

      Delete
    3. Cerdik le sikit dari mat maslan...

      Gst harga barang turun
      Kikikiki

      Delete
  20. anon 11:36

    saja nak ungkit sikit. dasar bahasa inggeris maka dilaksanakan etems dgn bajet lebih kurang 5 bilion. maka dari situ muncullah korapter2 ygna menyakau duit 5 bilion tu. dgn laptop yang cikai tp harga kerajaan kena bayar berganda-ganda. buat makmal komputer dari kayu nak reput. berapa banyak makmal komputer yang runtuh masa tu. pm masa tu bukan tak tahu tapi buat dekkk je. duit kena tipu, duit kena sakau buta2 sikit tak ambik tindakan...

    dan hasilnya, berapa maju pelajar masa tu berbahasa inggeris? habokpun tarak. habiskan 5 bilion dengan simpan 5 bilion tu sama je hasilnya. aku taulah cerita ni sbb aku berhadapan dengan cikai2 yang sakau duit kerajaan ni. soalnya, pm masa tu buat apa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau patut korek lubang kubur mak bapak kau kalau kau rasa mengorek kubor mereka boleh ubah nasib kau sekarang..

      Lebih penting kau jalankan tanggungjawab dan beramanah kau sekarang sebelum mati, pastikan lubang kubor kau tidak dikorek oleh anak² kau nanti..

      Bila berjalan tengok depan kalau ada batu tunggul..kalau berjalan asyik tengok belakang, bila tersungkur jangan pula salahkan Tun..

      Delete
    2. Anon 130, Semua PM mempunyai dasar pemerintahan tersendiri.
      Adalah penting kita menilai samada dasar itu betul dan memberi faedah kepada rakyat.

      Apabila sampai kepada perlaksanaan, berlakulah beberapa perkara luar jangka, rugi atau seleweng..

      Pada peringkat ini kesalahan bukan lagi kepada pembuat dasar tetapi kepada para perlaksana yang tidak amanah, pegawai kerajaan.

      Imdb adalah dasar dan sedang dipertikaikan..kerajaan berniaga dan bidangkuasa pemutus pada PM..dasar itu tidak sesuai.

      Sebab itulah perlaksanaannya didapati menyeleweng.

      Dasar dan perlaksanaan dipertikaikan.
      Tetapi kerajaan diberi peluang untuk menjelaskannya, membetulkannya.

      Tetapi apa yang kerajaan buat? Serang balas Mahathir?
      Betul ke cara itu?

      Delete