Showing posts with label Najib. Show all posts
Showing posts with label Najib. Show all posts

Wednesday, October 5, 2011

Belanjawan: Mat Sabu lebih cerdik dari Anwar

Dah malas nak tulis, kalau tulis pun tak ada isi, low class lagi..

Tapi kan dah cakap, blog ni santai tulis santai baca..jadi tak adalah apa apa nak rasa tekanan atau salah faham dengan sesiapa...ada mood tulis, tak ada mood atau bz, tinggalkan sahaja...ada masa sambung lagi.

Yang menarik sekarang ialah belanjawan terutama belanjawan Anwar yang macam main 'pondok2'..suka mulut mak bapak dia buat belanjawan dan lebih teruk itulah cerminan 'antara kemaruknya' dia nak pegang PM dan Menteri Kewangan yang tak dapat2 selepas terlepas...

Kalau pembangkang menang pun, rasanya lebih baik mat sabu jadi PM dari anwar. Sekurang-kurangnya mat sabu ni merapu dan gelojoh, terhibur juga hati rakyat dengan lawak bodohnya. Kalau Anwar jadi PM, pening rakyat dengan putar dan lidah bercabangnya...masalah sosial gay akan meningkat, penyundalan berganda dan anak2 lelaki remaja terancam...

Jadi, pilih punya pilih, memang najib lah yang terbaik dan paling bagus di malaysia sekarang ni, dia layan rakyat samarata, dia tak ada pilih kasih, pantang minta, dia bagi... baginya melayu dah dapat banyak sejak dulu, apa salah sekarang bagi pula pada kaum lain, itulah keadilan namanya.

Orang UMNO kena faham bahawa najib bukan sahaja Presiden UMNO tetapi juga Presiden dan Pengerusi BN, dia kena utamakan BN, kalau BN kalah apa guna jadi Presiden UMNO yang tidak berkuasa, dalam UMNO itu sahaja yang 'terbaik' yang mampu ada.

PAS pilihan terbaik..malas aku nak ulas, tadi dah sentuhpun hal mat sabu, itulah produk terbaik PAS, dipilih sebagai Timbalan Presiden...takkan nak nafikan cerdik pandai perwakilan yang kebanyakkannya berserban !!

Orang Melayu masih ada pilihan semasa PRU13 nanti, mendiamkan diri, tidak kleuar mengundi? Lu siapa mau kata 'jangan' jika itu pilihan yang dibuat!!??

Saturday, August 6, 2011

Najib tak perlu undur

Badai dan gelombang samada mainan pembangkang atau dalaman UMNO sendiri nampaknya sudah reda dengan isu meminta Najib berundur. Malahan PENAWAR melalui Tan Sri Aziz Shamsudin telah menafikan sekeras-kerasnya. “Ini semua mengarut, saya tidak pernah mendesak Najib untuk meletakkan jawatan.” - Tan Sri Aziz Shamsuddin.

Berita berita penafian seperti ini sememangnya mengecewakan pembangkang tetapi bukan bererti mereka terus berdiam dan tidak pula mengusahakan sesuatu yang lain selepas ini.

Pembangkang dengan Mustaffa Ali dari PAS yang serba tahu pun sudah banyak kali tembak angin tetapi nampaknya belum kena sasaran dan tidak melatahkan pihak2 di dalam UMNO.

Kesimpulannya isu meminta Najib berundur sudah tamat, selesai kerana dari  dalam UMNO sendiri tidak ada pihak yang sanggup bersuara, mereka lebih sayangkan periuk nasi mereka, lebih sayangkan Najib dari UMNO itu sendiri. Bagi mereka dengan kerja kuat yang ditunjukkan oleh Najib, dari RTM dengan propaganda 1Malaysia dan Media Prima yang membalun pembangkang saban masa, adalah mustahil UMNO akan tewas di PRU13 nanti.


Dengan tamatnya isu meminta Najib berundur ianya juga satu lesen untuk Najib meneruskan kepimpinan dan adalah menjadi satu dosa agaknya kalau Najib sendiri terfikir untuk meletak jawatan? Dalam lain perkataan 'berundur dan meletak jawatan' dalam masa terdekat langsung tidak ada dalam kotak fikiran Najib.


Jika UMNO telah menerima ketetapan itu atas dasar tidak ada sesiapa lagi yang lebih baik dan terbaik dari Najib untuk memimpin UMNO dan Negara bererti itu jugalah kekuatan yang ada.  Kekuatan yang setakat ada hari ini untuk dibawa sampai ke PRU13. UMNO merasa kekuatan ini sudah cukup sebagai bekalan PRU13? Tidak perlu ada perubahan drastik dalam kepimpinan UMNO?


Najib juga tidak terlihat mampu membawa apa2 lagi agenda yang menambah kekuatan sekadar bertahan mengurangkan silap dan salah selain mengumumkan beberapa lagi projek mega ala Paklah. Saolan pokok apakah itu mengutamakan Melayu dan Islam tidak pula jelas...


Itu saja menu yang ada pada UMNO, kalau rasa sedap - tunggu, kalau tidak - belah !

Tuesday, June 7, 2011

Persamaan tetapi tidak serupa Najib Anwar

Benda ini remeh temeh, betul ke remeh temeh ??

1. Najib diberitakan ke Kazakhstan untuk lawatan rasmi negara sambil tu 'meninjau' bakal menantunya. Tak kesahlah bakal anakantu tu anak Presiden atau anak Tukang Kebun tetapi pokok nya Najib gunakan soal peribadi dengan menumpang duit rakyat/kos lawatan - setakat ini belum ada dpengesahan kebenaran berita tersebut.

1:1 Ada yang berpendapat, itu biasa, tak kesah, kebetulan bla bla bla... Tak perlu pun Najib minta maaf atau melepaskan jawatan.

2. Ingat lagi tak satu kes bekas Ketua Siasatan Jenayah PDRM dituduh di mahkamah kerana menggunakan helikopter meninjau 'kawasan tanahnya' ketika dalam tugas???

3. Anwar diberitakan selepas bertwit-ter, telah melepaskan tensionnya di atas perut amoi tanpa menggunakan sesen pun duit rakyat, berita itu kini disensasikan - setakat ini PDRM belum mengesahkan siapa pelakunya.

3:1 Anwar didesak membuat pengakuan dan melepaskan jawatan.

4. Di mana persamaannya, di mana yang serupa, di mana perbezaannya.

Monday, May 23, 2011

Nasihat pakar di abaikan...

Niat PM dan Isteri untuk balik sebentar ke Malaysia dari Amerika sebelum ke Jepun semula untuk menziarahi keluarga anak yatim yang mati dan tercedera tragedi tanah runtuh di Hulu Langat adalah sesuatu yang baik.

Pakar Cerun sebelum ini telah menasihatkan supaya kawasan tersebut dibiarkan sementara supaya keadaan tanah menjadi stabil semulajadi tidak dihiraukan apabila ribuan telah mengunjunginya semula dengan kemah2 dipasang bagi menyambut Najib. Apakah malapetaka akan berlaku lagi apabila 'politik bodoh' tidak menghiraukan nasihat pakar tersebut.Kenapa kawasan 'sedih' itu dijadikan seolah tapak pesta dengan kunjungan ribuan manusia yang ingin menunjukkan 'politik' mereka.

Apakah ini yang dikatakan mendekati rakyat, inikah cara yang paling bijaksana. Apakah kunjungan Muhyidin selama ini tidak cukup berkesan untuk menyaatakan UMNO prihatin rakyat. Apakah ini akan jadi satu lagi agenda politik murahan dan kesempatan atas tragedi yang menimpa orang lain. Apakah negara ini 'one man show' hingga semuanya memerlukan dan menanti 'najib dan rosmah' sahaja.

Bagaimana tragedi seperti ini berlaku saban minggu, apakah termampu najib dan rosmah lakonkan setiap minggu???

Saturday, April 23, 2011

1B betulkah menggugat DAP dan UMNO

Najib kini mendapat tekanan dari kaum Cina berhubung 1B gagasan Utusan yang disambut baik oleh Perkssa. Najib diejek kerana tidak mengenakan apa apa tindakan kepada akhbar pro UMNO dan juga dipertikai kerana tidak mengeluarkan kenyataan keras selepas mesyuarat kabinet Rabu.
Kerajaan juga ditempelak kerana isu yang sama jika '1C' dimainkan oleh akhbar Cina, tentulah kerajaan mengambil tindakan yang keras.

Pembangkang mula menunjukkan sokongan dan keperluan 1Malaysia apabila merasai 1B akan menggugat agenda politik perkauman mereka. DAP sudah mula terasa bahang apabila isu perkauman yang mereka mainkan telah menyebabkan Bumiputera hilang sabar sekaligus harapan mereka untuk bersatu dengan kaum Dayak di Sarawak akan tergugat.

Sudah terlambat buat Najib dan kerajaan untuk mengambil tindakan ke atas Utusan kerana ia kini sudah disambut dan diterajui oleh Perkasa yang akan mula berkempen di Alor Setar pada 30hb April dan seterusnya di 17 lokasi lain.

MengISAkan Ibrahim Ali atau menghalang perjumpaan 1B di 18 lokasi dengan menggunakan polis kelak akan menyemarakkan lagi kemarahan bangsa bumiputera dan barangkali ada pihak tertentu seperti PAS akan mencari pengaruh selepas ada ura2 PAS mahu mengasingkan diri dengan Pakatan selepas melihat gelagat anti Islam DAP di Serawak dan masalah moral Anwar.

Menghalang 1B dalam apa cara hanya lebih merosaakkan imej Najib di kaca Bumiputera sebaagai tunduk kepada tekanan kaum Cina.

Apakah kaum Cina benar benar berani mengadakan '1C'???? DAP mungkin sanggup jadi juaranya tetapi apakah mereka akan mendapat sokongan Dewan Perniagaan Cina dan Para Peniaga Kaum Cina???Mereka perlu berhati hati dan perlu berfikir beribu kali...

Kenapa UMNO tidak sokong 1B?, kata Najib, sokong Melayu sokonglah UMNO..itu dah cukup.
Dangkal betul Najib..suara penyatuan 1B sebenarnya lahir apabila kaum Bumiputera melihat UMNO sudah hilang arah, bukan lagi pembela Bumiputera malah makin tunduk kepada kehendak kaum bukan Bumiputera, lebih lemah dan lembek dari Paklah. Mana mungkin Melayu mahu menyokong UMNO lagi...

Najib turun padang sekadar nak tayang baju batiknya, bukan menyelam hati nurani orang Melayu dan Bumiputera. Apakah Najib ingat orang Melayu dan Bumiputera sekarang boleh dibeli dengan sekadar salam, tepuk bahu dan senyuman ???

Dan tak perlulah Najib ulangi perjuangannya 'sebijik' macam Tun Razak..memualkan.

1B perlu diteruskan sebagai satu persediaan, satu wadah baru perjuangan bumiputera mempertahan dan memperjuangkan hak mereka tanpa mengira perbezaan ugama dan parti. Persediaan ini juga sekaligus memberi ingatan dan amaran kepada mana mana pihak lain supaya menghormati perlembagaan negara dan jangan racist yang melampau.

Tidak siapapun yang perlu bimbang dengan 1B sebab ia tidak berteras pada politik dan tidak akan menganggu sesiapapun jika mereka tidak berniat jahat.

Wednesday, April 20, 2011

Betul ke Najib seperti Allahyarham THARazak

Seperti dilaporkan dalam Utusan 18hb April MS3.
PM berkata, dari segi prinsip, matlamat serta semangat perjuangan antara beliau dan bapanya adalah sama dan tiada beza samasekali.
"Sebab itulah dari segi perjuangan, saya anggap perjuangan saya ini sebagai menyambung perjuangan yang telah dimulakan oleh Allahyarham ayahanda saya. Ia merupakan satu penerusan"

Allahyarham TARazak selamatkan Melayu dalam 13Mei dan penubuhan Felda untuk membasmi kemiskinan di kalangan rakyat Melayu, penubuhan MARA dan banyak lagi untuk orang Melayu dalam bidang pendidikan, ekonomi dan pembangunan luar bandar.

Usaha ini diteruskan oleh Allahyarham THO dan TunDRM...

Datang Paklah..semuanya jadi reverse, gostan,hampeh...

Agaknya apa, di mana nak diletakkan Najib yang dikatakan meneruskan perjuangan Allahyarhaam Ayahandanya?
Apa sumbangannya pada orang Melayu?
Apa yang dikekalkan? Apa yang ditiadakan? Apa yang ditambah? Apa perancangan meganya terhadap orang Melayu? Melayu yang macamana 2020 nanti?

Yang pandai tolong jawab. Jangan sampai Anwar perlekeh dan ketawakan Najib di PRU13 nanti

Tuesday, June 15, 2010

Ke arah kerajaan popular..

Lewat kebelakangan ini sekurang kurangnya terdapat 2 kenyataan Menteri yang agak menganggu perasaan rakyat, satu dari Idris Jala tentang kemuflisan negara dan keduanya dari Nazri tentang pengurangan biasiswa. Kedua duanya mendapat reaksi dari pelbagai pihak hingga ada yang menuduh Menteri berkenaan memandai mandai atau seolah menikam Najib dari belakang.

Jangan salahkan Menteri2 yamg telah diberi tugas dan di amanahkan oleh Najib selaku PM, mereka mengeluarkan kenyataan jika bukan kebenaran dan realiti.

Menyatakan kebenaran dari kebiasaan dan mennyatakan sesuatu di luar kotak dari dalam kotak biasa memang sukar diterima.

Apa yang sedang dilalui oleh Menteri adalah kenyataan dan apa yang sedang diucapkan oleh Najib hanya satu retorik penyedap telinga dan sebahagian dari taburan janji pemanis kata.

Sandiwara ini dapat kita lihat bukan dari bibir Menteri sebagai menarik balik kenyataan atau memohon maaf atau membetulkan fakta tetapi dari mulut PM, keputusan belum muktamad.

Najib lebih mahu menjadi Perdana Menteri atau Kerajaan yang Popular, popular dengan pelbagai janji seperti yang dilakukan oleh Paklah sebelum ini, projek demi projek, peruntukkan demi peruntukkan tetapi hakikatnya 'duit' tak ada. Ambik dari bahagian ini untuk diperuntukkan di bahagian lain, bila ada Menteri berkaitan terjerit terlolong peruntukkan tiada, barulah disedari... jawapan yang pasti Keputusan belum Muktamad.

Pelik dan hairan beberapa projek seperti Istana Negara, cadangan bangunan Parlimen baru, projek Permata, lawatan luar negara sambil shopping dan sebagainya yang tidak menjadi terlalu keutamaan tetapi telah mendapat tempat utama untuk dilaksanakan sedangkan soal biasaiswa, pendidikan anak bangsa dipinggirkan.

Adalah agak pelik 2o tahun yang lalu, Malaysia yang baru membangun, miskin boleh memberi peruntukkan yang besar terutama kepada anak Melayu untuk melanjutkan pelajaran tetapi di ambang sekarang kononnya negara telah maju, peruntukkan ini dikikis hingga begitu banyak cerdik pandai anak Melayu mendapat pendidikan yang tidak sempurna dan di IPTS yang lebih 'cekik darah' dan komersial.

Kerajaan UMNO hari ini sudah lari dari tanggungjawab sebenar.

Sunday, April 25, 2010

Menang atau kalah yang macamana...

Kota Bharu: 7.30pm:

BN telah menggunakan seluruh kekuatannya samada kekuatan parti atau kekuatan kerajaan untuk menumpaskan PKR yang dianggap berada dalam lemah dan tidak sekuat sebelum ini, dan calonnya juga Zaid, dikatakan calon yang paling bermasalah berbanding dengan calon2 pilihanraya kecil lalu.

Andainya BN masih kalah, ini satu petanda yang paling buruk terhadap gagasan 1Malaysia dan memperlihatkan Najib dan UMNO belum berubah.

Jika menang dengan majoriti tipis, itu juga bukan satu petanda BN telah diterima semula.
BN tida pilihan, mesti menang dengan majoriti yang tidak boleh dipertikaikan.

Friday, March 19, 2010

Tanda tanda Malaysia dah nak kiamat..




Dulu: Paklah dengan "Bekerja Bersama Saya" dan Report Cardnya.

Di mana semua tu sekarang?? Siapa yang terbilang, siapa yang gemilang, siapa yang cemerlang??

Sekarang: Najib dengan "Be my partner to help me transform Malaysia" dan KPInya.

Tampak senada dan apakah bakal senasib dengan Paklah.

Apakah 4 bekas Perdana Menteri yang lalu tidak bersama rakyat atau rakyat tidak bersama mereka memajukan negara ini. Bezanya mereka bekerja dan bertindak untuk memajukan rakyat dan negara, tetapi bekas PM yang ke 5 dan PM ke 6 lebih banyak bercakap dari bekerja seolah olah bercakap hari ini benda itu akan terjadi esok dengan sendirinya...

Orang Melayu banyak didahulukan dengan gula gula...dan akhirnya mendapat derita dari penyakit kencing manis di kemudian hari...

Apalagi yang Najib dan Paklah ada persamaan...

Thursday, March 11, 2010

PKR dan UMNO ada persamaan...

Dalam kita menilai kekuatan dan kelemahan parti parti di Malaysia, nyata PKR dan UMNO mempunnya beberapa persamaan yang memudaratkan.

Kedua duanya bergantung kepada 2 watak utam,a sebagai hero atau pelakon utama.
Najib di pihak UMNO dan Anwar di pihak PKR.
Sebagai bekas pemimpin UMNO, Anwar sedikit sebanyak sudah tahu sepak terajang, pencak silat Najib dan tahu di mana yang perlu dijolok untuk Najib tergolek.
Walaupun Najib adalah anak didik Anwar di dalam Pemuda tetapi beruntung dia juga di antara yang rapat dan sempat ditunjuk ajar oleh Mahathir.
Anwar sendiri sudah kena penangan Mahathir tetapi hari ini masih mahu tunjuk lagak pandai dan degil dengan hanya menjolok Mahathir melalui mahkamah, kononnya dia dipecat tidak ikut peraturan.
Anwar amat kurang sekali berani mengkritik Tun secara terbuka lewat kebelakangan ini samada kerana Tun sudah tidak relevan lagi atau takut pekungnya makin terbuka dikerjakan Mahathir.
Penyingkiran Paklah oleh Mahathir walaupun ketika Paklah memegang tampuk kuasa dan pengaruh di dalam parti dan kerajaan menunjukkan Mahathir masih power dan ini diambilkira oleh Anwar supaya tidak menjolok sarang tebuan lama.
Hingga ke takat ini satu demi satu perancangan Najib untuk melemahkan PKR dan Anwar nampaknya mula berhasil dan akan berjaya, PKR dan Anwar dilihat sedang berdiri dengan kedudukan satu kaki, bila bila masa boleh tumbang kalau tidak dipangku teguh PAS dan DAP.

Kebergantungan UMNO dan PKR terhadap 2 watak utama ini juga satu 'backfire' kerana kedua duanya dilihat tidak bersih, seperti kata Anwar, Najib juga gagal 'test' kalau mahu dinilai bersih??!!
Anwar atas persepsi liwat dan Najib atas persepsi Altantuya.
Jika Anwar dihumban ke penjara, berakhirlah hayat PKR walaupun Lim Kit Siang cuba bersandiwara mengatakan Pakatan akan dapat lebih undi jika Anwar dipenjara. yang dapat lebih tidak dinafikan DAP, tetapi PKR tetap gulung tikar.
Kena diingat juga, Zul yang dipecat PKR ada memaklumkan seseorang yang berkualiti juga akan keluar PKR dalam masa terdekat ? Siapa? Tian Chua? dan tentulah itu bukan dari kumpulan firaun kecil.
UMNO juga dilihat bergantung kepada sedikit kelebihan yang ada pada gaya Najib memerintah dan mentadbir parti, dilihat stabil kerana tidak ketara puak dalaman pro Muhyiddin yang mengekang atau memberi tekanan kepada Najib - lambat laun akan muncul juga.

Apakah tanpa Najib dan Anwar, kedua dua parti akan lemah? BIG yes kepada PKR dan small yes kepada UMNO, cuma untungnya UMNO masih ada veteran seperti Tun dan Ku Li dibelakang dan berbelas lagi muka baru yang sanggup mati di medan pertempuran. Sedangkan di dalam PKR, tanpa Anwar, Azizah menangis tidak berlagu dan Azmin akan sekali lagi lari dengan kuda hitam.. Suka juga diingatkan jika Anwar hampir musnah, tidak mustahil Azmin akan cepat cepat berpaling tadah, kemana? kalau bukan kepada UMNO minta nyawa!!!

Sunday, February 28, 2010

Najib tak pass test????

Anwar: No Way Are They Sending me Back to Jail
“I know their personal lives, I was their friend…. Who is talking about morality here? In Islam – be it sodomy, adultery, drinking or corruption – who can pass the test? Name one person. Can Najib pass the test?” he asked.

Dalam lain perkataan, Anwar dah confirm juga dia memang tak pass test..

So...kalau Najib tak pass test ? Anwar tidak boleh dihantar ke penjara?
Rakyat tak kesahlah 'apa cerita mereka berdua'.

Cuma rakyat nak tahu, ini undang2 mana depa pakai ??

Thursday, February 4, 2010

Najib Hilang Kawalan..

Yang Tersurat:
Kedutaan asing intip maklumat sulit negara – Zahid Hamidi
KUALA LUMPUR 4 Feb. – Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan terdapat kedutaan asing di negara ini yang menggunakan Atase Pertahanan mereka bagi mengintip maklumat sulit negara terutamanya berhubung soal ketenteraan.
“Saya akan jelaskan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tentang perkara ini sebelum tindakan susulan diambil dan maklumat terperinci mengenainya didedahkan,”

Kata Najib"
“Saya perlu ada maklumat dulu sebelum dapat buat sebarang komen mengenai perkara tersebut,” jelas beliau.

Yang Tersirat:
1. Zahid dah bagitahu 1Dunia tentang 'kebocoran' ini tetapi Najib belum dapat beri apa apa penjelasan kepada 1Malaysia - Zahid mendahului Najib.

2. Siapa Menteri Pertahanan pada masa itu? - Zahid nak bagitau, dia Menteri Pertahanan sekarang yang buat kerja, cekap dan inteligent.

3. Siapa Zahid dalam politik - dia adalah Naib Presiden undi terbanyak dan layak untuk Timbalan Presiden dan Presiden sekaligus ada harapan Timbalan Perdana Menteri dan Perdana Menteri - maksudnya 'lagi cepat lagi bagus'

4. Lu fikirlah sendiri.

Thursday, October 1, 2009

Isu Dalaman Parti...





Najib meletakkan UMNO dalam risiko yang paling bahaya.. kalah akan melemahkan jentera UMNO seterusnya..
Mahathir memberi idea kepada pembangkang bahawa UMNO itu memang bergantung kepada rasuah..
Isa Samad sama perangai macam Dolah, merasa diri hebat dan teruja dengan bodek sekeliling, meletakkan kepentingan diri mengatasi kepentingan parti.
Antara persaolan sekarang ialah siapakah (punahsihat) Penasihat2 Najib?
( Antara penasihat yang rapat dengan Perdana Menteri, Tun Abdullah Badawi pada ketika itu dikenali sebagai 3K, Khairi Jamaluddin, Kamaluddin dan Kalimullah di samping Tun Musa Hitam dan Dato Annuar Zaini. Apakah mereka yang dimaksudkan Lim Keng Yaik? Atau siapa sebenarnya penasihat jahat itu? ) http://muslioli.blogspot.com/2009/10/siapa-penasihat-jahat-umno.html
p/s: DAP wajar 'meletakkan' calon bebas khusus untuk menarik undi kaum bukan Melayu bagi mengurangkan undi bukan Melayu kepada Isa!

Friday, September 11, 2009

BN akan tewas - Najib ambik risiko




KUALA LUMPUR 11 Sept. - Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau tidak akan campur tangan dengan menjadi orang tengah bagi menyelesaikan kemelut dalaman MCA walaupun Naib Presiden parti itu, Datuk Kong Cho Ha memintanya untuk berbuat demikian.

Pendpat Tun M: Jika pergolakan dua parti komponen terbesar BN iaitu MIC dan MCA tidak ditangani dengan berhati-hati, BN akan tewas dalam pilihan raya umum yang akan datang.

Perlu diingat, BN tewas teruk di PRU12 yang lalu atas faktor 'paklah' hingga sekarang masih lagi belum pulih sepenuhnya (BN tewas setiap pilihanraya kecil dan diramalkan tewas lagi di bagan Pinang akan datang)

Tun juga pernah menggesa Samy melepaskan jawatan Presiden MIC bagi membolehkan kaum India kembali menyokong BN tetapi tidak diperdulikan - MIC menerima pukulan teruk di PRU12 yang lalu dan Samy sendiri tewas.

Jika Najib tidak memperduli saranan (campur tangan) ini atau menanti hingga MCA dan MIC sudah menjadi bubur, kelak BN sudah tidak punya barisan yang kuat lagi.

Atau apa yang berlaku kepada MIC dan MCA adalah natijah atas sikap mereka yang secara diam menyokong pembangkang (DAP dan Hindraf) untuk menyusah dan menghentam UMNO dan kali ini Najib ingin lihat mereka terkubur !!!

MCA dan MIC juga bukan lagi boleh di anggap teman setia dalam BN kerana mereka juga mampu mengugut dan melompat keluar menyertai pembangkang dan pergolakan ini membolehkan Najib mendapat Presiden yang mengetuai MCA dan MIC adalah rakan karib BN di PRU13 nanti.

Thursday, June 18, 2009

UMNO cari penyakit - masih tidak berubah

Kenapa agaknya UMNO gatal dan miang sangat nak berunding kerajaan perpaduan dengan PAS sedangkan Nik Aziz kata no..no..no...

( Dan ini pemuka pemuka Nik Aziz: Ahli-ahli parlimen PAS itu seperti berikut: Dr Hatta Ramli (Kuala Krai), Khalid Samad (Shah Alam), Dr Dzulkefly Ahmad (Kuala Selangor), Datuk Kamaruddin Jaffar (Tumpat), Siti Zailah Mohd Yusoff (Rantau Panjang), Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja), Dr Lo’ Lo’ Mohd Ghazali (Titiwangsa), Dr Mohd Hayati Othman (Pendang), Taib Azamuddin Md Taib (Baling) dan Dr Mujahid Yusof Rawa (Parit Buntar).

Pemimpin UMNO seperti Muhyiddin, Mukhriz kenapa terlalu galak sangat, hemoi, terkinja kinja, tergedik gedik nak tunjuk ikhlas...

Rakyat benci UMNO bukan kerana dia berkawan atau tidak berkawan dengan PAS tetapi lebih kepada sikap dan perbuatan UMNO itu sendiri yang bermula dan berpunca dengan Paklah dan anak menantunya... Itu yang UMNO harus perbetulkan dan bukannya sebok dengan kerajaan perpaduan bersama PAS.

Kerjasama UMNO dengan PAS tidak akan merubah kebencian rakyat kepada UMNO malah PAS yang lebih mendapat kepercayaan dan undian yang meningkat di pilihanraya akan datang.

Kini UMNO tetap tidak berubah, perjuangan untuk orang Melayu masih terabai, jauh dan samar sebaliknya yang sedang digilai ialah jambatan ketiga. Kenapa perlu Najib buat kajian fleksibiliti sedangkan secara mudah ia tidak diperlukan dalam masa terdekat ini.
Apakah ada udang disebalik batu sehingga Sultan Johor terhidu - menolaknya.








Tuesday, June 9, 2009

Surcharge jadi tambang kekal..rakyat diutamakan...hahahaha

Surcharge diperingkat awal yang dibenarkan oleh kerajaan semasa krisis kenaikan minyak kini kekal sebagai harga tambang baru bas walaupun harga petrol masih kekal terendah, kali ini dengan alasan kos penyelenggaraan syarikat bas....

Agak pelik apabila Air Asia dan MAS bersaing menurunkan kadar tambang sehingga 0.99 sen tetapi kadar tambang bas tidak pernah bersaing untuk turun sebaliknya Menteri turut sama menyokong dan berhempas pulas membantu menaikkan harga, agaknya..kos penyelenggaraan kapalterbang lebih murah dari penyelenggaraan bas..


Rakyat diutamakan...hahahahahaha Najib bikin lawak.

Saturday, May 30, 2009

Antara Najib dan Saha - siapa yang lebih pantas...






















Saha jaring gol terpantas final Piala FA
30/05/2009 10:18pm
LONDON 30 Mei - Penyerang Perancis, Louis Saha mencipta sejarah sebentar tadi apabila menjaringkan gol terpantas dalam sejarah perlawanan akhir Piala FA selepas 25 saat wisel permulaan ditiupkan.
Ini sekali gus membolehkan Everton mendahului Chelsea dalam perlawanan yang sedang berlangsung di Wembley.

Teringat Paklah yang memerlukan dua tahun untuk warmup dalam mentadbir negara sebagai Perdana Menteri selepas kena kritik dengan Mahathir, akhirnya Paklah tersingkir ketika warmupnya masih belum berakhir.
Apakah Najib juga dalam posisi yang sama...

Wednesday, May 27, 2009

Najib bergelut.. rakyat sudah mula panas.





"Saya tidak yakin (bakal Presiden Amerika Syarikat, Barack) Obama (mampu kemelesetan ekonomi global), dan bagaimana pula Najib? Kerana ini terlalu besar untuk Najib. Terlalu besar untuk Obama," katanya.

Sunday, May 10, 2009

Rempit di dewan mulia..

Masalah mat rempit pun,
Najib dan Hisham tak mampu selesaikan...1Malaysia masih jauh !
Rakyat masih di kelilingi ketakutan jenayah..

Kini Nizar dan konco2nya pula berempit di dewan yang mulia...

Friday, April 3, 2009

Wisel awal


Wisel mula permainan baru saja ditiupkan, tapi Najib sudah mendahului 2 - 0

1. Pembebasan 13 pesalah ISA
2. Harakah dan Suara Keadilan ditamatkan pergantungan 3 bulan