Sunday, June 7, 2009

PAS masih terus sanggup menjadi kerbau kayu di Perak..

Kemaskini: 9/6/09
“Pakatan Rakyat tidak memerlukan sebuah parti yang dominan. Tidak ada parti dalam Pakatan Rakyat yang boleh mendabik dada dan berkata ia kuat walaupun bersendirian. Akuilah hakikat bahawa mereka semuanya sama dan saling memerlukan,” begitu kata Zaid Ibrahim

Catitan Asal: 7/6/09
SHAH ALAM, 7 Jun - Satu usul tergempar mendesak penubuhan Suruhanjaya Bebas Diraja siasat pengambilan secara haram kerajaan Pakatan Rakyat Perak diterima sebulat suara.

Keputusan mahkamah nak letak di mana? PAS masih bermimpi walaupun Nizar jadi MB atas dasar 'nasib' dan bijaksana Sultan Perak menolak bukan Melayu dan Islam menjadi Menteri Besar selepas PRU12.

4 comments:

  1. ish ish ish. si pakatan ni. depa aje nak menang. kalau kalah macam-macam perangai depa ni.
    cuba kalau depa menang kelmarin di mahkamah, dan kemudian umno suruh adakan suruhanjaya tentang perak. kiamat dikerjakan umno.
    sian juga i dengan umno ni kadang-kadang (kalau dulu, jarang-jarang). ish ish ish.

    ReplyDelete
  2. Bukannya apa, PAS jangan lah main lagu Anwar, Nga Nge dan Ngok dengan meminta adakan suruhanjaya, sarankanlah sesuatu yang maju dana dinamik kerana harpan calon PAS untuk menjadi MB tidak semestinya berulang kerana kedudukan minoriti tipisnya.

    PKR dan DAP pasti mempertaruhkan calon Melayu mereka untuk jawatan itu dan kali ini mereka pasti lebih berani berhadapan dengan Sultan Perak kerana sikap kurang ajar dan derhaka kepada Sultan Melayu telahpun ditunjukkan contoh oleh Nizar.

    ReplyDelete
  3. saya shhorkan kepada saudara supaya lebih celik hati kita dalam mencari dan memilih wadah perjuangan yang lebih dekat dengan islam...
    jgn kerana nyamuk saudara nak bakar kelambu..
    kalau dalam perjuangan pas ada yang tak kene apa salahnyer saudara suarakan n btulkan..tak perlu saudara mencari wadah yang bertentangan kerana pegangan pas berlandaskan akidah ASWJ yang dimajoritikan para ulamak kita pegangan akidah haq.
    sme2 kita renung kembali akidah kita.

    ReplyDelete
  4. Siapa yang mahu lari dari Islam...

    Kita mahu Islam kerana Islamnya bukan kerana lambang dan slogan parti dan kaum. Islam tidak berlandaskan kaum, tentunya berlandaskan parti jauh sekali...

    Tidak sokong Pas bukan bererti kita tidak sokong Islam, tidak sokong UMNO bukan bererti kita tidak sokong Melayu dan Islam, tidak sokong PKR atau DAP bukan bererti kita tidak sokong kebenaran jika ada yang mereka bawa bersama..

    Kita mencari titik persamaan, penyatuan dan perjuangan sesama Islam dan Melayu kerana itu teras pengukuhan untuk memastikan Islam terus dihormati dan berpengaruh di Malaysia dan dunia.

    Apa mungkin Islam jadi 'molek dan kuat' kalau PAS dan UMNO bercakaran ????

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...