Monday, April 29, 2013

keselamatan ts musa mampu terancam...

penyertaan bekas ketua polis negara ts musa hassan sebagai penasihat majlis keselamatan pr yg telah dihebohkan setakat ini belum disahkan kebenarannya. juga ada disebut penerimaan jawatan tersebut berdasarkan kprihatinannya tentang isu keselamatan rakyat dan tidak memihak pada mana2 parti.

berdasarkan kapasiti atas jawatan penasihat adalah diragui sejauh mana musa hassan betul2 diperlukan atau sekadar untuk mengabui mata rakyat. apa lagi keperluan ts musa sedangkan yg mengetuai majlis adalah jeneral (b) ts mohd hashim yg juga pakar dlm selok belok keselamatan.

adalah tidak menjadi soal dan sebaik2baiknya ts musa mengistihar berpihak kpd pembangkang supaya rakyat lebih jelas...atau menarik diri jika tidak berpihak kpd mana2 parti...ts musa perlu kekal berkecuali dan hanya kekall sebagai pemerhati atas dasar presiden crimewatch.

pelbagai risiko bakal di hadapi jika ts musa bersikap tidak berpihak tetapi kekal sebagai penasihat majlis keselamatan pr termasuk risiko hilang nyawa gara2 politik semasa yg terdesak bagi sesetengah pihak. mungkin ada pihak ketiga menggunakan kesempatan untuk mengeruhkan keadaan dan melaga-lagakan dua kumpulan parti yg sdg bertanding.

adalah wajar ts musa menarik diri darimenjadi 'kambing hitam' pada mana2 pihak.

1 comment:

  1. Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan Malaysiakini

    Freemalaysiakini2.com

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...