Saturday, June 1, 2013

MELAYU NAK JADI KULI SAMPAI MATI..

TAJUK ASAL:  BN parti tunggal ke arah perpaduan baru..

TAJUK ASAL :  BACA PUN TAK BEST, NAK MUNTAH PUN ADA, APALAGI KALAU DILAKSANAKAN...SEKADAR NAK BERI NAFAS SEMULA KEPADA KAUM INDIA DAN CINA TANPA USAHA KERAS MEREKA SENDIRI...MELAYU NAK JADI KULI SAMPAI MATI...SEBAB TU AKU TUKAR TAJUK.

Perpaduan kalau diibaratkan retak menanti belah, sebenarnya sudah terbelah, selepas terbelah menanti apa pula....

Najib you all punya perdana menteri kata akan menggerakkan usaha untuk menyatukan semula perpaduan dengan dialog bla bla bla...tentulah kena tanya penasihat kalau nak tahu detail.

Dulu perpaduan ujud bagaimana caranya?

Sepanjang yang diingat, mahathir hanya lakukan perpaduan dengan social justice..iaitu ekonomi negara kena dikongsi bersama, yang miskin dibantu yang kaya tak disekat. Boleh dikatakan sudah berjaya sehinggalah yang cerdik pandai anak menantu merungkaikannya dengan lebih liberal dan disambung pula dengan pewaris yang memenuhi segala tuntutan mak nenek kaum cina mak atok kaum india sehingga tergelarlah pun lah sudah sebagai bapa sekolah cina.

Apa yg mampu najib lakukan untuk perpaduan semula? Satu lagi cerita mitos !!!
1Malaysia dah tak ok ke? Itulah sebenarnya buat kaum cina dan india naik tocang.-.najib bagi bola canggung.
 

I love PM? promosi diri sendiri...

Mahathir hanya ada dua slogan Bersih Cekap Amanah untuk menolak amalan rasuah dalam pentadbiran awam dan Malaysia Boleh ! untuk memberi semangat kepada rakyat maju dan kedepan.

Parti politik  pembangkang yang rasis (DAP) selagi masih ujud selagi itulah perpecahan kaum akan bersemarak. Lagi kuat dap lagi kuatlah rasis. Dap hanya relevan jika dia perkauman.

Jika dulu kekuatan dap suam suam kuku pun - paklah dan najib kantoi - apalagi hari ini. DAP dominan kepada pembangkang dan sangat ditakuti UMNO.

So, apa ramuannya...

Jadilah Melayu Berani.


No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...