Friday, June 28, 2013

tips menghadapi along dari sebuah pengalaman

awal pagi ini aku terima email dari seseorang, tidak dinyatakan siapa dirinya, begini bunyi emailnya, aku edit 1%.......

TIPS MENGHADAPI ALONG

dari sebuah pengalaman...

aku bangun jam 4 pagi ini

solat tahajjud 2 rakaat
solat hajat 2 rakaat - sujud terakhir aku baca lailahailla antasubha nakainni kun tuminazollimin..25 kali
banyak masa aku habiskan dng merintih kepada Allah, kekesalan, kesilapan, kezaliman pada diriku sendiri....
beristighfar banyak2....


solat subuh di masjid berdekatan..
aku ulang solat hajat..berjanji tidak ulangi lagi pinjam ahlong
solat taubat...selepas azan
solat subuh berjamaah

pagi ini aku akan berhadapan dng ahlong selepas sudah dua kali aku gagal bayar ansuran dan kini jumlahnya rm39k dan dalam kocek ku hanya ada rm135.00

kepada Allah aku berserah. jika umurku panjang akan aku maklumkan apa yg berlaku.

walau kita tidak saling mengenali, aku harap kalian sudi mendoakan aku melepasi kegetiran ini. jika sesuatu pula berlaku inilah nombor along tersebut 013$$43388 atau 016$$11277 (ini aku edit sikit untuk keselamatan)
# nombor sebenar aku simpan.


//////////////////////@//////////@///////////////////////////@

tanpa alamat dan no telefon apa yg kita boleh bantu rakan ini????

1 comment:

  1. Setakat pukul 2, tidak Ada apa2 maklumat dari si manga ini.

    Kira2 438 org melawati tulisan ini, tiada seorang pun yg tampil memberin kata2 semangat, semoga Ada sudi doakan secara spontan.

    Melayu!!

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...