Monday, June 3, 2013

najib tak berundur - tolak umno secara total

suara mendesak najib berundur sebenarnya datang dari mana? dari siapa?..... jika itu saolan yg
ditanya, nyatalah ia lebih dari cakap-cakap di kedai kopi dan kaki lima dan jurucakapnya tidak lebih dari puak2 bloggers yg tidak berbayar dan satu dua tiga nama yg terpinggir dari arus umno.

jadi janganlah ghairah sangat minta najib berundur dan jangan terlalu tinggi harapan itu akan berlaku kerana dari satu puak sudahpun ada cadangan gila supaya 5 jawatan tertinggi tidak ditandingi. ahli dimomokkan bahawa umno akan semakin lemah jika pertandingan dibenarkan....masih relevankah lagi skrip itu.

mendesak najib berundur adalah satu kerja mudah, tetapi menamakan penggantinya lebih susah, sekadar menyebut beberapa nama mungkin senang..

yang kita minta najib berundur bukan kerana dia najib tetapi kerana wataknya, pendekatannya dalam urustadbir negara dan kelemahannya tunduk kpd kerenah pembangkang menyaksikan melayu makin sesak nafas diasak dan hampir muflis keistimewaan spt yg diperuntukkan dalam perlembagaan.

cuba nyatakan satu perkara yg najib buat untuk orang melayu yg tidak dipetolehi oleh kaum lain?
orang asli johor pun lebih beruntung dari orang melayu kerana mereka sangat di ambilberat oleh pihak istana.

ada dua perkara yg belum terjawab dengan jelas, yg belum dikupas oleh mereka yg minta najib berundur:

1. siapa yg layak ganti najib? yg bermaksud tidak mempunyai ciri dan watak spt najib - watak yg lebih kemelayuan, keIslaman dan watak utama iaitu berani membuat keputusan, jelas dalam keputusan, dan keputusan adalah selari, tepat dan mendapat sokongan padu dari penyokong sendiri.

2. calon yg mahu menggantikan najib belum lagi muncul menawarkan diri. jika calon masih malu2, masih takut2, masih nak play safe, tengok dulu, nanti dulu.....kirim salam, jika itu wataknya, watak itu samalah dng najib. sama dng paklah - watak itukah yg kita tunggu dan harapkan?

kesimpulan atau jawapan awalnya: umno tidak ada lagi calon yg sesuai menggantikan najib. yang ada ialah lebih mudah kita undurkan najib dengan tolak umno secara total.

kalau itupun kita tak mampu buat, bererti kita akan lemas dan karam bersama umno.

6 comments:

  1. Artikel saudara yang paling teruk pernah saya baca...apa dalam UMNO tidak ada pemimpin lagi? Saudara seolah2 menafikan TS MY dll yang ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih, seperti yg saya katakan, tidak kiralah samada TS MY dll atau sesiapa sahaja tetapi kalau mereka serius nak perubahan, mahu bertanding Presiden, Timbalan Presiden dan sebagainya ..nyatakan sekarang..nak tunggu bila? ahli2 memerlukan masa untuk menilai calon dan apa akujanji mereka.

      Dari bahasa badan TSMY...nyata dia rasa lebih selamat berada di No.2

      Delete
  2. mari belajar bahasa pasar ... cina stail ...

    melayu kata mari ... cina kata mali ...
    melayu kata almari ... cina kata almali ...
    melayu kata pergi ... cina kata pelegi ...
    melayu kata perigi ... cina kata peligi ...

    semua orang tahu bahkan budak tadika pun tahu cina amat susah nak sebut huruf r ... bahkan huruf r tiada dalam sebutan mereka ... er meleka ...

    kenapa aku tulis perkara ini?
    cuba tengok ... cina tulis nama najib sebagai ... ah jib gor ... nama cina tidak ada "gor" ... tetapi goh memang ada ...
    kenapa cina perlu tulis "gor"?
    sedangkan cina tidak dapat menyebut "gor" ...

    jadi apabila cina tulis Ah Jib Gor ... apa yang cina akan sebut ...
    tidakkah cina akan menyebutnya sebagai "Ah Jib Go ..."
    go ... a gogo ...

    hem ... go dalam bahasa inggeris maknanya pergi ... er pelegi ...
    semasa cina menyebut "Ah Jib Go", dalam hatinya berkata, "Ah Jib pelegi"
    Ini bermakna semasa mereka memberi nama "Ah Jib Go" kepada Najib memang terpendam hasrat mereka yang tersembunyi iaitu "Ah Jib pelegi" ... yang membawa maksud "Ah Jib pergi" ...

    Pergi kemana kamu Ah Jib ... Pergi dari persada politik kerana kami (cina) dah menolak kamu ah jib ... tak percaya? ... Ah Jib Go ... heh heh heh ...

    penasihat ah jib go?
    apa dia buat?
    dia balun 25% dari Najib ... dia bodek Najib ... dia kata Cina suka sama Najib ... sampai sanggup memberi nama cina kepada Najib ...

    kemudian dia balun 25% dari cina ... dia bodek cina ... dia kata najib dah setuju dengan nama ... "Ah Jib Go" ... er "Ah Jib Pelegi" ... er "Ah Jib pergi ..." itu Ah Jib sudah setuju mau pergi ... jadi semua cina tak perlu undi najib ... tapi tunjukan sokongan kepada najib dengan menyebut ... "Ah Jib Go ..." dan semua mesti datang ke majlis najib ramai-ramai kerana "Ah Jib dah nak pergi ..."

    ReplyDelete
  3. Calonkan mukhriz pulak jd pm..mcm mana..nampsk cool tapi tegas dan jelas dlm tindakan..just pandangan

    ReplyDelete
  4. saya tak fikir ada sesiapa di dalam umno yang lebih berlipatkaliganda bagus dari najib. Kalau setakat bagus sedikit sahaja, boleh tahan, boleh cuba, ok juga...rasanya tak payah kot tukarkan najib.

    kebelakangan ni najib bersuara lunak, minta simpati...cair dibuatnya hati ahli umno, tak sampai hati nak turunkan najib.

    ReplyDelete
  5. Tak sampai hati?maknanya bn dah sedia utk kalah pada pru 14,najib dah jadi lembik,selembik pak lah al tiduri.demi kelansungan melayu,ah jib gor must go ,period!

    ReplyDelete