Thursday, June 20, 2013

siapa perjuangkan melayu?kuasa untuk bayar hutang

itu saolan pendek sebagai mukaddimah pagi jumaat ini, aku tergelak besar bila terbaca artikel dari seorang melayu ahli dap mempertikaikan umno.

aku lebih hairan bagaimana sesat dan rosaknya si melayu ini, malang bagi nasib kelurganya hingga dia tercampak dalam parti kaum kafir lagi rasis.

bagaimana dia nak perjuangkan soal melayu sejagat sedangkan nasib dirinya sendiri dalam parti itu sendiri belum tahu penghujungnya.

apa yg berlaku kpd tunku aiz, didiskriminasi, cuba dibeli, dirasuah, diugut tidak memberi pengajaran kpd sitongkol yg malang ini.

manusia hipokrik sebegini faktornya tidak lain, wang dan kekecewaan.

Lagi: 
“Bagaimana ini boleh berlaku? Jika anda mengatakan bahawa anda sedang berjuang untuk rakyat berbilang kaum, anda mesti menunjukkan bahawa parti ini sememangnya diwakili Melayu, Cina dan India,” katanya kepada The Star.
Aspan menyertai DAP bersama Adun Umno, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz.


anwar juga mempertikaikan umno hanya untuk melayu bangsawan dan kroni mereka - aku juga setuju tetapi apakah memberi kuasa kpd anwar dan puaknya selesaikan masalah melayu !

aku lebih bimbang anwar jika diberi kuasa akan gunakannya untuk membayar hutang-hutangnya dan membalas budi all the big brothers, cukong2..........anwar tentunya penat dan letih dlm 15 tahun perjuangan, jika menang dijalanan, jika bejaya ke putrajaya tentunya anwar perlukan rehat, perluu raikan kejayaan, perlu menari sikit2, perlu nyanyi sikit2, perlu hiburan....mana ada masa lagi perjuangan untuk melayu?

maaf - mana mungkin anwar akan berjaya lagi, impiannya musnah terkubur di pru13, itu hakikat ! pilihanraya malaysia menang, hitung kerusi bukan bilang jari, bukan hitung katil...


rampasan kuasa mungkin boleh belaku sehari selepas pengumuman pilihanraya - kebangkitan rakyat yg disilapmatakan. tetapi jika sudah sejauh ini, rakyat sudah lama terjaga dari mimpi.

perjuangan untuk melayu, india, cina hanya dibibir, agenda terakhir, agenda di penghujung tempoh berkuasa. manifesto bukan janji !!!! janji atas pentas tak laku di mahkamah - pelik ramai yg ternganga percaya.

tetapi aku bersetuju umno juga tidak boleh diharapkan lagi. Pemimpinb UMNO mungkin juga sedang sebok melunaskan hutang masing2.

 

A: "Udah kamu pake uangku saja untuk modal usaha"
B: "Aku ga enak balas budi sama kamu"
A: "Ga usah balas budi, kalau sudah kuat nanti bisnisnya kembalikan saja uangku"
B: "Tetep aja aku masih hutang budi sama kamu"
A: "Maju mundur usaha kamu tergantung usaha kamu, aku cuma pinjamin modal"
B: "Baiklah, nanti aku lebihin kembaliannya, makasih ya"

No comments:

Post a Comment