Wednesday, August 14, 2013

najib mampu tangani mahathir

jika ada sesiapa masih percaya mahathir mempunyai pengaruh yg masih besar ke atas pemimpin dan ahli umno sekang adalah wajar tanggapan itu disederhanakan. dalam usia 80n dan dengan pergerakan terhad sewajarnya mahathir berehat dan tinggalkan sepakterajang politik yg semakin kotor

selain dar faktor di atas, najib sendiri sudah cukup bersedia untuk menghadapi segala kemungkinan dari mahathir yg sedikit banyak sudah mula mempertikaikan beberapa keptusan politik atau pentadbirannya yg senada dng perkasa.

melantik kj sebagai menteri adalah petanda jelas najib mencabar mahathir walaupun dlm masa yg sama melantik mukhriz sebagai mb kedah. tiada perlantikan untuk ali rustam mengisi apa2 jawatan kabinet juga jelas najib ingin mengurangkan pengaruh mana2 pihak yg mungkin cenderung menyokong muhyiddin. perlantikan zahid hamidi sebagai menteri dalam negeri juga memberi isyarat bahawa sesiapa yg berani 'melanggarnya' perlu terlebih dahulu berhadapan dengan zahid sebagai calon timbalan presiden yg paling sesuai dan gandingan terbaiknya - sebab itulah muhyiddin dan ku li terus menikus.

tidak cukup dengan itu, beberapa strategi di susun untuk membalun mahathir supaya sedikit sebanyak kewibawaan mahathir terjejas. buku 'awakening' paklah ada potensi kemungkinan 'lontar batu sembunyi tangan' sebagai medan ujian dan apabila didapati banyak kelemahan dan ulasan2 ganas yg menghentam paklah - pengedaran buku itu ditangguhkan dengan alasan dangkal dan bodoh, sekaligus menampakkan pro mahathir masih ada walaupun tidak membimbangkan.

desas desus anwar akan dibawa masuk ke dalam umno adalah kemuncak permainan politik menjelang pau dengan alasan penyatuan melayu tetapi hakikatnya mengukuhkan najib dari disentuh oleh mana2 pihak.

mahathir sudah kehabisan peluru...

4 comments:

  1. Don't underestimate Tun, a cunning old man.

    ReplyDelete
  2. Jilat la kote Najib tuu...Ahjib Gor penjilat cinakuiii...puiiiii...layan la saat2 akhir UMNO di penghujung nyawa..

    ReplyDelete
  3. tun is a smart person n a thinker....always a step ahead, either we like it or not, but worldwide his sharp thinking been recognized. I don't like him...but compare to Anwar,Hadi even Najib...I have no choice ....how bad Tun is....My country,family and neighbor prosper n hv better life.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...