Saturday, March 29, 2014

anwar 100% bersih

secara terbuka, anwar sudah beberapa kali mempertikaikan keputusan mahkamah dalam hukuman penjara 5 tahun ke atasnya dengan alasan campurtangan dan tekanan kerajaan melalui umno?

SEJAUHMANA KEBENARAN TERSEBUT?

ia begantung sejauh mana kerajaan akan mengambil tinfakan keatasnya dari sudut akta hasutan atau menghina mahkamah.

jika tiada tindakan.
ANWAR BETUL 100% DAN RAKYAT WAJIB MENYOKONGNYA !!!


12 comments:

  1. Saya rasa pun macam tu... Sejak dijatuhkan hukuman, dan aljubbb secara terangan mempertikaikan hukuman dan menyalahkan Najib dan UMNO, tiada seorang pun pemimpin umno yg berani menyanggahnya.... Barangkali betul jugak bahawa umno terlibat..... Kalau rakyat menyangka begitu, jangan pulak umno dan pemimpin umno nak salahkan rakyat, mereka sendiri yang penakut dan membiarkan sipenjenayah tersebut menjaja cerita..... Bodohhhhh

    ReplyDelete
  2. yang kata 5 bulan tumbang tu kena masuk sekali dalam satu sel dengan aljubb..........baru sesuai....

    ReplyDelete
  3. kalau nak ikut kan kes kes yang Anwar hadapi,,,hari2 dia dimakhamah......yang tanggoh lain. yang merayu lain.yang belum selesai lain......jadi kerajaan biar kan dia nak cakap ape pun. Lagipun dia pun dah macam orang gila...

    ReplyDelete
  4. Kadang-kadang kalau kita buat bodoh pada orang yang bodoh ni lagi baik dari bertekak dgn peliwat ni. Harapkan tuduh UMNO dan Kerajaan aniaya dia, tapi berani ke dia bersumpah dia tak buat perkara terkutuk tu. Aku sendiri tak rela menyokong peliwat ni jadi pemimpin aku.

    ReplyDelete
  5. Ini bukan soal kerajaan tak nak layan si gila, tapi memang kerajaan penakut @ betul spt yg anwar dakwa, rakyat terdedah pada persepsi.

    Berani kerana benar, sebab tu anwar lawan, takut kerana salah sebab tu kerajaan sepi.

    ReplyDelete
  6. Bukan senang nak sabitkan sasaorang intu dengan satu satu jenayah.Anggapan kerajaan penakut ada lah silap dan kenyataan orang yang dangkal,Proses untuk satu satu kes itu untuk diselesaikan memakan masa yang panjang di mana sidituduh mempunyai hak peribadi saperti halangan Pendakwaraya,Hakim,rayuan dan beberapa kerenah lagi.DSAI berani bukan kerana benar tapi beliau sengaja membuat provokasi supaya tindakan makhamah diambil ke atas beliau dan menimbulkan persepsi beliau dianiaya.Cuba kira kes kes beliau yang tertunggak dan membuat ia nya belum selesai atas silap siapa,beliau sendiri yang mohon tangguh.Tak payah lah buang masa layan dia ni,masa akan menentukan nama beliau akan terhakis perlahan dengan sendirinya.

    ReplyDelete
  7. Orang sesat je kata anwar 100% bersih.

    ReplyDelete
  8. Saya bersetuju kalau kata kerajaan sekarang bacul, dayus dan tak ada telor ! Ini kerana membiarkan fitnah terhadap kerajaan berleluasa. Rakyat menganggap perkara itu bukan fitnah bahkan betul kerana kerajaan yg mempunyai segala jentera gagal menafikan dan mengambil tindakan. Kalau pihak pembangkang segala kata2 tidak betul disamannya...dan biarkan mahkamah tentukan.

    Sebab itu saya kata kerajaan lembap dan tak layak utk jadi pemimpin.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi, pada pendapat anda, siapa yg layak jadi pemimpin. Wan AzizH...Al Jubbs...LkS....Tian Chua????? Purleeeeeeez!

      Delete
  9. Tindakan mendakwa menghina mahkamah adalah proses yg lebih mudah berbanding akta hasutan @ jenayah main kecuali kerajaan sengal, lembat Dan lembek.

    ReplyDelete
  10. Awak lawyer atau pun hakim ke ?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini kerja pendakwraya - hakim akan mengadilinya - lawyer anwar boleh terus cari makan.

      Delete