Thursday, March 20, 2014

??? sikap pembangkang tidak dilayan

Pembangkang tidak dijemput di taklimat kehilangan pesawat mh370 mendatangkan keaiban sangat besar, mungkin mereka bukanlah golongan yg layak dipanggil kerana sikap mereka sendiri, mempolitikan semua perkara, kaki putar belit, pendusta dan setiap yg keluar dari mulut mereka lebih busuk dari longkang tersumbat?

sesuatu yg lebih tepat - mereka sendiri tidak pernah meminta diberi taklimat?

begitu juga ada suara pecacai pembangkang yg mempersoalkan kenapa malaysia tidak mengambil sikap seperti australia yg menggunakan parlimen untuk membuat pengumuman. sekali lagi berbalik kepada sikap pembangkang?

Tentunya dalam kesukaran mencari mh370 yg hilang serta suasana sedih di kalangan waris dan keluarga penumpang dan krew kita tidak mahu menyaksi beruk dan sarkas di dalam parlimen menunjukkan sikap tiga suku mereka?


betul ke nohong?

3 comments:

  1. Adakah pasti semua waris dan keluarga penumpang dan krew kita tidak mahu mendengar hujah pembangkang? Boleh dikatakan yang menaiki MH370 adalah golongan berjaya yang ada urusan dalam perjalanan mereka. Biasanya yang berjaya (bukan berjaya banyak duit hasil penipuan/kronisma/rasuah) adalah orang cerdik. Dan orang cerdik serta keluarga mereka banyak yang sokong pakatan rakyat.

    Bukanlah menghina orang dalam barisan nasional. Tapi yang cerdik di dalamnya ialah yang pandai ambil kesempatan/tunjuk muka/lobi dll. Ada yang membuat bantuan/sumbangan sambil mengharap dinaikkan pangkat. Yang kaya semakin kaya. Kebanyakan wakil rakyatnya pula nampak baik di depan tapi buruk didalamnya. Mungkin ada satu dua yang baik tapi ditelan oleh majoriti wakil rakyatnya.

    Semua ini menyebabkan wakil rakyat pakatan kuat bersuara di Parlimen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat mengalukan pembangkang yang kuat dalam sebuah negara untuk check and balance, menentang rasuah dan mengamalkan keadilan dan jujur kepada rakyat. Sokong kerajaan jika ia membawa kebaikan walaupun berbeza pendapat !

      Apakah itu yg ditunjukkan oleh pembangkang di Malaysia? Mereka tidak mengamalkan rasuah? Tidak rasis? Tidak terlibat dalam jenayah? Akhlak yang baik? Pembohong? Auta? Tidak kroni?

      Selagi namanya ahli politik - baik pembangkang mahu pun kerajaan lebih kurang sama sahaja, yg tak dapat kesempata mengutuk yg ambil kesempatan, bila dia pula dapat kesempatan - sama kuat penyamunnya, 2 x 5.

      Pembangkang kena mempetbaiki kualiti mereka untuk dinilai dan dipilih rakyat melalui demokrasi di peti undi, bukan liar di jalanraya menunjukkan sikap tidak tamaddun. Menuding jari kepada kerajaan sekadar menunjukkan mereka serba kekurangan dan lemah.

      Delete
    2. Lucu la lu brader .... byk orang yg berjaya dan dapat menggunakan otak mereka dengan lebih waras. Kebanyakan golongan yang menyokong PR adalah golongan middle class yang gilakan harta dunia. Oleh kerana tidak cukup bijak kebanyakan mereka terperangkap dalam dunia pekerjaan dan perlumbaan materialistik sesama sendiri.

      Korang semua sebenarnya adalah golongan yang tidak bersyukur nikmat pemberian ALLAH s.w.t. dan mempunyai tahap PERASAN yang tinggi. PERASAN yang korang pandai dan bijak dan lebih ariff. Korang semualah sebenarnya yang menjadi permainan dajjal, munafik dan menghancurkan negara.

      Delete