Google+ Followers

Saturday, February 28, 2009

Selingan Panas

Kecoh di Bangunan Parlimen:
Pemuda Selangor hanya mendekati Karpal untuk menjual insuran mulut - apa yang nak dihebohkan sangat - pelik le puak ni...

Penggunaan nama Allah oleh Herald:
Jika Syed hamid memerlukan modal untuk bertanding Naib Presiden, ahli UMNO sanggup melancarkan 'Dana Kewangan' untuknya.

DUN di Perak:
Mesyuarat tergempar 4hb March - Rampasan Kuasa Halal.

Friday, February 27, 2009

Ekonomi tak gawat - ada kerja kosong !!!

PETALING JAYA: DAP chairman Karpal Singh said he now has to seriously consider getting a bodyguard following the threats and scuffle at the Parliament on Thursday.

....................................................

Ada sesiapa nak jadi sukarelawan !!!

Thursday, February 26, 2009

Jaga baik baik Karpal..


Pemuda UMNO perlu 'simpan' dan jaga baik baik Karpal dari segala penyakit kencing manis, darah tinggi, jantung dan buah pinggang supaya terus sihat dan dari kerusi rodanya dia dapat melihat keajaiban melalui masa - orang Melayu kembali berkuasa melalui UMNO dan hudud dilaksanakan melalui PAS.Ada lagi ke orang melayu di sini atas apa juga jenama mereka untuk membantah dan menyokong Karpal.

DAP kena cari anjing baru


Apa yang berlaku di bangunan Parlimen semalam memerlukan DAP mencari anjing muda dan baru untuk mengawal keselamatan ahli ahli Parlimennya terutama yang bermulut celupar.
Tidak tahu samada undang undang membenarkan anjing di bawa masuk ke dalam bangunan Parlimen dan diiktiraf sebagai Pengawal Keselamatan.

Pemuda UMNO Selangor wajar diberi penghormatan atas sikap mereka "Pemuda Umno Selangor datang untuk bersemuka dan mahu dia ulangi apa yang beliau kata di Parliman semalam.
"Sekarang nyata, beliau seorang pemimpin yang bacul dan tak berani," katanya. - Karpal hanya mendiamkan diri.


Komen Nik Aziz ( dikosongkan sementara waktu)


Komen hadi Awang ( dikosongkan sementara waktu )


Komen Karpal "Saya mungkin duduk di atas kerusi roda tapi saya tidak takut kepada sesiapa pun."


Komen Lim Kit Siang "Saya minta Abdullah dan Hishammuddin meminta maaf secara terbuka atas apa yang berlaku ke atas Karpal hari ini. Mereka patut minta Pemuda Umno berhenti daripada mengamalkan tindakan ‘gangsterism’ ke atas Ahli Parlimen pembangkang.
"Mereka (Pemuda Umno) telah melanggar undang-undang negara dan akta di Parlimen," katanya.


Komen Anwar Ibrahim "Kami mengutuk keras tindakan biadap dan ganas seperti ini dan jika ia dibenarkan akan membahayakan keselamatan ahli Parlimen.

Wednesday, February 25, 2009

Penat Berpolitik

( Ayat 69 : Surah al-‘Ankabut )
"Wahai manusia! Sesungguhnya engkau sentiasa berpenat - (menjalankan keadaan hidupmu) dengan sedaya upayamu hinggalah (semasa engkau) kembali kepada Tuhanmu, kemudian engkau tetap menemui balasan apa yang telah engkau usahakan itu (tercatit semuanya)."

Monday, February 23, 2009

Nik Aziz, Lim Eng Guan, Ibrahim Ali


Tanya Nik Aziz apa komennya..dok tak ser tak ser ..lagi ke.. atau sokong - perhatikan lidah ulamak politik.
PAS subahat jika masih bersama Pakatan.

tANYA JUGA yb zULKIFLI - mp kULIM

Dalam hal hal sebegini akhirnya Ibrahim Ali lah juga yang sekali lagi akan menghempaskan songkoknya...harap ke PAS, telor dah masuk ke dalam sejak dua menjak ini - sejak berkawan dengan lembu.

Dan perhatikan contoh bahasa hooolamak..

Kuala Lumpur, 23 Feb - Presiden PAS, YB Dato Seri Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang, menyifatkan pimpinan UMNO yang enggan memansuhkan PPSMI adalah golongan celaka yang akan melenyapkan Bahasa Melayu.

DAP dan PAKATAN hina Islam !?
Oleh HASNURUL MOHAMEDutusanpenang@utusan.com.my
NIBONG TEBAL 23 Feb. – Penubuhan Majlis Perundingan Antara Agama oleh kerajaan negeri Pulau Pinang mesti dihentikan kerana ia meletakkan Islam sama taraf dengan agama-agama lain.
Yang Dipertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP), Shabudin Yahaya berkata, cubaan menyamakan Islam dengan fahaman agama lain ternyata menghina Islam dan tindakan seperti itu mesti dihentikan.
Katanya, MAINPP berasa cukup tersinggung apabila ada beberapa ahli jawatankuasa (AJK) majlis tersebut terdiri daripada orang Melayu.
‘‘Saya difahamkan ada tiga orang AJK Melayu beragama Islam duduk dalam majlis tersebut yang kononnya mahu menuntut kesamarataan agama.
‘‘Ini sesuatu yang cukup menakutkan kerana agama Islam dipandang sama seperti Buddha yang diasaskan oleh manusia bernama Gautama Buddha, disamakan juga dengan Kristian, Taoism dan Bahai,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada Utusan Malaysia ketika diminta mengulas ucapannya semasa majlis penyerahan Dana Zakat Program Didik Cemerlang Akademik 2009 di Sungai Dua di sini semalam.
Ketika berucap pada majlis tersebut, Shabudin melahirkan rasa kurang senangnya terhadap penubuhan Majlis Perundingan Antara Agama Pulau Pinang yang bertujuan meletakkan semua agama, termasuk agama Islam sebagai sama rata dengan agama-agama lain.
Majlis tersebut ditubuhkan tahun lalu iaitu selepas kerajaan pakatan pembangkang yang diterajui Ketua Menteri, Lim Guan Eng mula memerintah negeri itu.
Majlis itu dipengerusikan Guan Eng sendiri. Mengulas lanjut, Shabudin yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permatang Berangan, Tasek Gelugor berkata, agama Islam itu tinggi dan tidak ada yang lebih tinggi daripadanya.

Saturday, February 21, 2009

2 peluru - 1 Karpal.

Peluru Hidup untuk Karpal.
Wajar Karpal tidak di ancam sebegitu rupa kerana Malaysia ada undang undangnya untuk menyelesaikan apa saja kemelut tetapi dalam masa yang sama Karpal wajar faham bahawa dia juga tidak terlepas dari undang undang, bermaksud dia tidak boleh suka suka dan ikut hati untuk
bercakap atau bertindak dalam sesuatu perkara terutama ia melibatkan seluruh rakyat samada yang bersekolah atau yang tidak bersekolah.
Jangan main main dengan yang tidak bersekolah.
Tahniah kepada pihak polis kerana walaupun selalu diburukkan oleh pihak pembangkang tetapi akhirnya mereka kembali ke balai untuk melaporkan dan meminta perlindungan.

Friday, February 20, 2009

Shahrir yang Bijak.

RON97 petrol to cost more in July
The price of RON97 petrol will be increased, when the Government introduces RON95 to replace RON92 in July, said Domestic Trade and Consumer Affairs Minister Datuk Shahrir Samad.

...............................................................

Kita ucapkan tahniah kepada Shahrir kerana memberi undi bonus kepada Pakatan untuk menghadapi mana mana pilihanraya.

Thursday, February 19, 2009

Jangan debik Anwar..

Berpolitik dengan Anwar ini macam main dengan budak2 - sikit kena debik, dah melalak, lari balik bagi tau mak dia, repot....dia kena pukui..

Lepas tu, tersengeh sengeh, tergesel gesel, tumpang main lagi, kena debik sikit.. lari balik rumah pak sedara dia, orang Turki..

Wei Anwar...pergi main jauh jauh le..hampeh, boring main ngan hang

EGO POLITIK

Galak betul sesetengah pihak mahukan DUN Perak dibubarkan - macam negeri tu mak bapak dia punya, ini lebih kerja batu api dan orang luar - rakyat Perak dan orang kampong majoritinya tidak merasakan itu keperluan utama dalam kehidupan harian mereka sekarang.

Bubar dan mengadakan semula pilihanraya bukan satu jaminan BN atau Pakatan boleh menang DAN yang lebih penting pembaziran masa, tenaga, wang dan sumber sekadar untuk memuaskan 'ego politik' masing2...

Selepas pilihanraya, akan ada cerita baru, akan ada fitnah baru, akan ada cerita beli baru, akan ada lompat baru, akan ada petisyen baru, akan ada kes mahkamah baru, akan ada rampasan baru - begitulah psuingannya.

Selesaikah kekusutan kalau manusia manusia di kedua dua pihak itu masih ujud dan dibenarkan 'berpolitik secara binatang.

Tuesday, February 17, 2009

Menteri Kewangan Jepun letak Jawatan - Tidor dan Mabuk

Di Jepun, apabila kanak kanak disoal tentang cita cita mereka - mereka gemar memilih kerjaya ahli bomba.Berbanding dengan anak anak di Malaysia yang rata ratanya mahu jadi doktor, guru, engineer atau pilot.

Politik di Jepun, apabila berlaku atau terlibat dengan cerita cerita 'panas' - mereka mengambil keputusan dan pilihan meletak jawatan atau berundur sebagai satu rasa tanggungjawab.

Politik di Malaysia - apabila mereka terlibat dengan hal hal 'panas' - apa tindakan mereka ...tentu ramai yang mampu menjawab.

Kenapa perlu Soichi Kanagawa letak jawatan? Arak bukan 'haram' untuk orang Jepun, itu hak peribadinya untuk minum - ini satu lagi agenda UMNO dan Najib menjatuhkan Nakagawa dalam politik Jepun.

Ishhhhhh..Najib ni tak habis habis buat hal.

Khir Toyo mendahului...

Tiga orang calon Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia muncul dalam rancangan "Hujah" pada jam 9.30 malam sebentara tadi:

Khir Toyo - 5 bintang atas hujah2 patriotik yang diberi.
KJ - 3 bintang atas hujah2 menyelamatkan diri.
Mukhriz - 1 bintang atas hujah2 mendatar.

Eli Terlebih Jantan...

Eli lebih jantanman dari Anwar apabila menawarkan perletakkan jawatan sebagai ADUN dan EXCO dalam kesnya yang dia tidak melakukan apa apa kesalahan undang undang. Tidak didakwa malah tidak disumpah oleh mana pihak. Dia mendapat simpati yang bersesuaian.

Dia tahu siapa dalang dan tidak menuduh pihak lain berbanding dengan Punahsihat PKR - Yang Dikasehi Saudara Anwar Ibrahim yang menyatakan ini adalah kerja kotor UMNO - dan tentunya Najib punya angkara. Tuduhan ini tentulah berasas bagi penyokong Pakatan seperti Yang Berbahagia Lim Kit Siang dan Yang Berusaha Saudara Lim Eng Guan dan Ayahanda Karpal Singh serta Kekanda Nizar Yang Setia dan pasti disambut dengan Allahuakbar (3x) oleh para penyokong PAS yang diketuai PM Bayangan Tuan Hj. Hadi Awang. Yang Berguru Tok Guru Nik Aziz pula kata - tak mau campur - bijak3.

Eli direhatkan demi mengelak pilihanraya kecil kerana Anwar sudah merasa bahang bala dan kekalahan yang akan menimpa mereka. Tau tak pa.

Monday, February 16, 2009

Ohhh tidak..

Abdullah diberi ucap selamat bersara - Titah Agong.

Abdullah yang pada awalnya 'putih' menjadi 'hitam' dihujungnya..kita cuba Najib di awalnya 'hitam' mungkin 'jadi 'putih' dihujungnya.

Tidak salah mencuba seperti kita mencuba Pakatan untuk memerintah beberapa negeri dan kita sedang menilai mereka.

Tidak salah kita mencuba Najib kerana setiap pintu hadapan ada pintu belakangnya.

sedekah eli..

Kemaskini 8.20pm

Khir Toyo berkata kemungkinan perebutan kuasa dalaman dalam parti itu sendiri adalah antara puncanya - kerja orang dalam !!
...................................................
Tumpang semangkuk - anggaplah itu sedekah eli kepada penyokong dan peminatnya.
Tidak perlu letak jawatan jika itu satu 'privacy' .
Polis perlu siasat siapa boyfriend eli dan mendakwanya jika terlibat dalam pengambilan dan pengedaran gambar tersebut !!

Sunday, February 15, 2009

Fobia

Di dalam UMNO - ada dua nama yang keji - Najib dan Khir Toyo - tidak semulia, hebat, maksum dan sesempurna Anwar - hatta Niz Aziz sendiripun teraba raba dalam berpendirian untuk dilihat setaraf dengan Anwar.

Gara gara UMNO merampas kerajaan negeri Perak sekelip mata - bagai halilintar ia cukup memalukan dan sangat terkecewa.

Sejak peristiwa itu, hari ini dan mungkin hari hari seterusnya apa juga yang UMNO lakukan atau apa apa yang berkaitan dengan pengaruh UMNO seperti SPR, Polis, Sultan dan sebagainya ia cukup mendatangkan pelbagai reaksi, cuak, buruk sangka dan pelbagai versi dan tafsiran bagi puak Pakatantipu Rakyat atau Pakatan Riot.

Setiap gerak langkah UMNO cukup diperhatikan, malahan kalau ada pemimpin UMNO terkentut pun mereka sangka itu bom gas FRU. Bayang bayang UMNO bagai malaikatmaut yang datang menjemput.

Anwar harus menenangkan rakan rakanya dan kembali berkeyakinan bahawa mereka mampu memang di kedua dua pilihanraya kecil sekali lagi, banyakkan slogan untuk rakyat, kebajikan rakyat, perjuangan rakyat...dan ciptalah slogan slogan baru.

Nik Aziz dan Karpal berganding..

Bila ditanya tentang pendirian Karpal ke atas Anwar dan isu kesultanan, Nik Aziz sendiri tidak mampu mentangani dan menangani Karpal lalu berdalih - jangan hirau si tua itu.

Orang kanan Nik Aziz, Husam Musa sendiri tewas dan berlembut dengan orang tua singh itu - perlaksanaan hudud akan dibuat selepas perbincangan dibuat dalam Pakatan Riot.

Menjadi kerajaan dan menang pilihanraya bukan bererti PAS sudah mendekati perjuangan Islam sebenar. Mereka hanyut dan sesat dengan kemaruk kuasa.

Saturday, February 14, 2009

Awas....calon menantu orang Perak..

Durian Perak memang terkenal dengan kelazatannya, kucing tidoq, durian tembaga ...tapi tu dulu laaaa..

Sejak dua menjak ini aku dah berpesan pada pak pak menakan kalau hampa dapat calon menantu orang peghak kena preksa dulu asai usui kot kot terkena waris dan baka penderhaka...

Orang peghak kini lebih terkenai dengan negeri yang ada lebih dua MB, ada bekas MB, ada MB haram dan ada MB halal.

Selain dari itu depa juga ada dua sultan, satu yang pakai tengkolok dan satu lagi yang pakai turban....

Agak agaknya depa bangga kot dapat sultan baru, sultan yang berturban.

Sunday, February 8, 2009

Lompat ke BN - hina

Kemaskini 8.04pm

Daripada penyokong UMNO menghabiskan masa dan tenaga memboooo..karpal sigh adalah lebih baik mereka memasang sepanduk merayu Nizar memohon maaf kepada Sultan dan kembali ke jalan yang jernih. Penyokong PAS pula perlu menggesa Nizar menuntut semula jawatan melalui mahkamah secara sopan dan terhormat atau secara teknikal dan strategi yang sama kembali berkuasa.

Rakyat perlu suasana yang aman dan pertikaian melalui kertas sahaja.

................................

Calon Ketua Pemuda, Mukhriz sarankan PAS Perak sertai UMNO untuk mentadbir negeri. Mungkin dalam hal ini Nizar sesuai dilantik semula sebagai MB dan Dr. Zambri sebagai Timbalan Menteri Besar.

Tetapi kenyataan Nik Aziz mungkin tidak mampu menjadikannya realiti .Nik Aziz sendiripun dah nyanyuk sesat, katanya lompat ke BN - hina tapi kalau lompat ke Pakatan - syurga.

Sebesar manapun ulamak tetapi terlalu politik maka yang subahah pun (seperti krisis di Perak) ulamak tersebut tetap memilih kroninya yang betul. Sepatutnya Nik Aziz memberi tegur nasihat yang membina untuk kebaikan sesama Islam. Kalau UMNO itu puak yang zalim dan jahat - balasan menunggu mereka khususnya di PRU13 nanti.

Tapi agaknya apa komen Nik Aziz kalau YB PAS kompat ke DAP atau PKR - dua kali syurga kot.

Tun Dr. M calon Ketua Baru Pakatan...

Siapakah agaknya yang dimaksudkan oleh Karpal bahawa Pakatan memerlukan pemimpin baru untuk menerajuinya...

Jika mahu dikaitkan dengan Nik Aziz atau Hadi Awang - mana mungkin kerana isu hudud adalah antara isu yang menjadi duri dalam daging Pakatan.

Mungkinkah Karpal merujuk kepda dirinya sendiri...suatu cadangan yang baik tetapi fizikalnya Karpal agak 'leceh' untuk berdemonstrasi yang menjadi budaya DAP atau budaya Lim Eng Guan.

Jika Lim Eng Guan yang dimaksudkan mungkin PAS lebih bersetuju kerana mereka sudahpun menganggap Lim Eng Guan mirip khalifah.

Atau mungkin ada sesiapa yang ingin mencadangkan kepada Karpal supaya Tun Dr Mahathir dicadangkan sebagai Ketua baru Pakatan..

Rakyat menilai pakatsaitan atau beeend

Ada yang berpendapat apa yang terjadi di Perak adalah satu Grand Plan Najib - dan selepas ini plan tersebut mensasarkan Kedah dan Selangor.

Sebenarnya tidak ada grand plan pun, yang ada hanyalah sekadar bermula dengan Nasaruddin yang melompat ke PKR dan dengan gah dan sombongnya Nizar memberi reaksi. Atas itu semuanya tetiba atas rancangan dan angan angan (bukankah najib diperlekehkan sebagai muflis strategi !) kecil dan berkebetulan ada peluang lalu UMNO sekadar menangguk di air yang dikeruhkan.

Kalau hari ini Pakatan ghairah sangat menunding jari kepada UMNO, bererti mereka mengakui kehebatan UMNO, itukah yang mereka mahu, itukah cara mereka menutup kesilapan dan kebodohan mereka sendiri.

Adakah salah untuk mengatakan PKR bodoh ? Apakah salah untuk mengatakan Anwar pun tak pandai sangat, lebih cakap dari tindakan. Dan salahkah untuk mengatakan mereka yang tersilap dan tersalah. Kalau itu pun tak boleh cakap, tak boleh kata - sah PKR dan menyokongnya masih dilamun mimpi menang sikit PRU12 yang lalu.

Masa dah berubah - rakyat dah menilai masing masing, baik Pakatsaitan ataupun BeeEnd.

p/s PKR segera menarik Nasaruddin melompat ke PKR apabila sudah terhidu dan menyedari dua orang exconya hilang dan tidak dapat dikesan, mereka sudah tahu nasib yang menimpa dalam sekelip mata. Tajol Rosli sepatutnya bertindak lebih pantas sebelum Nasaruddin melompat dan akhirnya dia meletakkan jawatan kerana kelemahannya.

Friday, February 6, 2009

Cuaca panas sekarang - jom kita memancing

Anwar: Jom Kita memancing
Nizar: Nak pakai umpan apa..
Nga: Ini umpan boleh maaa..

- Tempoh pajakan tanah perindustrian yang sebelum ini antara 30 hingga 60 tahun dilanjutkan sehingga 99 tahun.

- Tempoh perkhidmatan 342 ahli majlis pihak berkuasa tempatan dan daerah yang tamat pada 31 Disember lalu disambung secara automatik.

- Peruntukan RM2.7 juta bagi aktifkan semula Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah sebagai lapangan terbang penerbangan tambang murah (LCCT).

- Peruntukan dana khas sebanyak RM1 juta untuk waris-waris individu warga emas semua kaum berusia 65 tahun ke atas yang meninggal dunia.


( Dah hilang kuasa baru nak laksanakan... )

Ranking semasa: Anwar tercicir jauh dari najib..

Berdasarkan kepintaran, khusus untuk ahli politik di Malaysia, berikut adalah ranking mereka sebelum dan selepas 6hb Februari 2009

Sebelum 6hb Februari 2009

1- Tun Mahathir
2- Anwar
3- Najib
4- Nik Aziz
5- Lim Kit Siang
6- Lim Eng Guan
7- Muhyiddin
8- Dolah
9- Hadi Awang

Selepas 6hb Februari 2009

1- Tun Mahathir
2- Najib
3- Muhyiddin
4- Nik Aziz
5- Dolah
6- Anwar
7- Hadi Awang
8- Lim Kit Siang
9- Lim Eng Guan

Nizar terlepas pandang Nik Aziz..

Keadilan melalui Anwar gagal mengawal dua exconya membawa padah kepada Nizar (PAS) yang hilang jawatan.

Tingkah laku Nizar semasa menjadi MB hinggalah ke saat saat akhir pemecatannya, gagal adalah disebabkan dia begitu menjadi telunjuk kepada orang lain hingga hilang pertimbangan dan kewarasan sendiri dan UMNO menggunakan kesempatan tersebut. Satu kesempatan yang akan dipergunakan oleh sesiapa sahaja, hatta siput b.a.b.i sekalipun.

Nizar yang berlandaskan PAS hilang cara dan watak sebagai seorang PAS - malah tidak langsung ada bayangan keIslaman seperti Ustaz Azizan di Kedah yang menjadikan Kelantan sebagai rujukan kasar. Nizar tenggelam dan lemas dengan kuasa yang datang bergolek seumpama menang loteri dalam hidupnya.

Kesilapan demi kesilapan NIzar dalam tindakannya 'mendeharka' kepada Sultan sekali lagi di eksploitasi UMNO melalui media dan membawa persepsi buruk kepada rakyat yang mula hilang simpati sebaliknya memperlihatkan Nizar lupa asal usul malah rakus dalam kuasa.

Tindakan membawa ke mahkamah hanyalah tindakan untuk menutup malu atas kekecewaan dan kegagalan pakatan Rakyat. Lim Kit Siang, Karpal Singh termasuk Anwar adalah watak watak lama dan desprate dalam tiandakan mereka, strategi dan idea lapuk. Skrip lama dan tahap membosankan.

Kesimpulannya, Najib yang sering diperlekehkan, dipersenda kerana tewas di pilihanraya kecil di Permatang Pauh dan Kuala Terengganu akhirnya muncul dan menang di satu negeri Perak selepas beberapa jam sahaja menjadi Pengerusi BN Perak.


Anwar sudah ketinggalan 2-10..terkejar ke..

Tuesday, February 3, 2009

Tuan makan senjata sendiri...

Semasa kerajaan dilanda krisis ekonomi 1998, Menteri Kewangan, Anwar pada masa itu cuba menggadai Malaysia kepada IMF dengan agenda tertentu termasuk agenda politik menggulingkan Mahathir ala reformasi tetapi gagal sebaliknya dia masuk ke kandang untuk beberapa tahun. Ekonomi Malaysia dapat diselamatkan dengan pendekatan yang sudahpun menjadi lagenda sejarah.

Apabila Dolah dilantik menjadi PM, antara langkah pertama yang dibuatnya ialah melepaskan singa yang sudah dikandang, sangka Dolah singa itu sudah jinak dan menjadi singa sarkas untuk Dolah 'lagukan' seperti kodomo lion kesayangannya. Hari ini singa itu telah menggunakan hukum rimba dalam agenda politiknya dan Dolah sudah tinggal sehelai sepinggang seperti seorang tarzan yang hilang tali.

Selepas PRU12. Anwar beria ia mengistiharkan pembentukan kerajaan baru di bawah Pakatan akan berlaku pada September 2008 dengan 'penghijrahan' (sedap istilah tu) Ahli parlimen BN ke Pakatan tetapi semuanya tidak menjadi. Adakah kini 'senjatan makan tuan' apabila angin bertiup kencang BN akan ambil alih kerajaaan negeri Perak dengan penghijrahan (tak salah kot pakai istilah tu) Ahli Dewan Undangan Negeri Pakatan ke BN.

Dalam situasi politik Perak terkini siapa yang betul atau salah bukan menjadi persaolan utama kerana majoriti rakyat yang tidak mempunyai agenda rakus peribadi tentunya tidak setuju pilihanraya kecil di adakan kerana umumnya menyusahkan rakyat dan negara, menganggu ekonomi dan pelbagai lagi fitnah dan tohmahan yang keluar dari kedua dua pihak.

Adalah wajar pindaan dibuat di SPR supaya mana mana kerusi DUN atau MP yang dikosongkan dalam tempoh 2 tahun selepas pilihanraya atas sebab sebab kematian atau perletakan jawatan atau apa sahaja alasan, tidak akan di adakan pilihanraya kecil sebaliknya calon yang tewas dengan majoriti kedua terbesar pada pilihanraya yang lepas dipilih secara otomatik menggantikannya. Satu penjimatan 'tenaga' yang cukup berkesan.

Sunday, February 1, 2009

Rakyat nak tahu..

7) Bila kerajaan akan membina dan menyelenggara jalanraya ke satu standard yang membantu pengurangan kemalangan akibat jalanraya yang teruk dan tidak ada tanda tanda keselamatan yang wajar - bila keraajaan mahu berhenti membunuh rakyatnya sendiri.

6) Untuk mengtasi masalah kenaikan gula tidak lama lagi, Shahrir wajar tidak membiarkan Kuok monopoli impot gula - harus dibenarkan kepada lain lain syarikat untuk membawanya masuk dengan harga yang lebih rendah - ada berani ke ..

5) Kenapa Kerajaan negeri yang dikuasi Pakatan belum lagi mengeluarkan bukti bukti bahawa Menteri Besar dan Ketua Menteri Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Perak yang dulunya dituduh menyeleweng dan rasuah, sekarang kenapa diam.

4) Kenapa pendatang asing halal dan haram masih tidak dikurangkan secara besar besaran untuk digantikan dengan wargta tempatan dalam menghadapi kemelut ekonomi dengan pembuangan pekerja dan penutupan kilang.

3) Kenapa 15% surcharge tambang bas express belum turun

2) Kenapa harga petrol belum turun.

1) Kenapa harga barang belum turun.