Sunday, February 8, 2009

Rakyat menilai pakatsaitan atau beeend

Ada yang berpendapat apa yang terjadi di Perak adalah satu Grand Plan Najib - dan selepas ini plan tersebut mensasarkan Kedah dan Selangor.

Sebenarnya tidak ada grand plan pun, yang ada hanyalah sekadar bermula dengan Nasaruddin yang melompat ke PKR dan dengan gah dan sombongnya Nizar memberi reaksi. Atas itu semuanya tetiba atas rancangan dan angan angan (bukankah najib diperlekehkan sebagai muflis strategi !) kecil dan berkebetulan ada peluang lalu UMNO sekadar menangguk di air yang dikeruhkan.

Kalau hari ini Pakatan ghairah sangat menunding jari kepada UMNO, bererti mereka mengakui kehebatan UMNO, itukah yang mereka mahu, itukah cara mereka menutup kesilapan dan kebodohan mereka sendiri.

Adakah salah untuk mengatakan PKR bodoh ? Apakah salah untuk mengatakan Anwar pun tak pandai sangat, lebih cakap dari tindakan. Dan salahkah untuk mengatakan mereka yang tersilap dan tersalah. Kalau itu pun tak boleh cakap, tak boleh kata - sah PKR dan menyokongnya masih dilamun mimpi menang sikit PRU12 yang lalu.

Masa dah berubah - rakyat dah menilai masing masing, baik Pakatsaitan ataupun BeeEnd.

p/s PKR segera menarik Nasaruddin melompat ke PKR apabila sudah terhidu dan menyedari dua orang exconya hilang dan tidak dapat dikesan, mereka sudah tahu nasib yang menimpa dalam sekelip mata. Tajol Rosli sepatutnya bertindak lebih pantas sebelum Nasaruddin melompat dan akhirnya dia meletakkan jawatan kerana kelemahannya.

No comments:

Post a Comment