Google+ Followers

Sunday, July 26, 2009

UMNO dibuai mimpi lagi...

Kemaskini 27Julai...

SAH - nIK aZIZ tAK kEBULOQ dENGAN uMNO.

Mursyidul Am Pas sedia lupa sengketa demi perpaduan Islam.

"Kami mengambil sikap terbuka terhadap apa yang boleh merapatkan perpaduan umat Islam dan orang Melayu. Dalam hal berkaitan agama dan bangsa, tidak harus ada percanggahan pendapat, sebaliknya harus ada perpaduan.

DAP dan PKR restui tindakan Nik Aziz ???!!! Adakah Husam Musa sudah mempersembahkan niat tokgurunya itu

Apa kaitan dengan cerita ini:

Pada suatu pagi ketika bangun dari tidur, seorang isteri berkata pada suaminya, “Tadi malam
Ayang bermimpi Abang menghadiahkan Ayang set barang kemas berlian di hari Valentine
ini. Apa pendapat Abang mengenai mimpi Ayang?”.

“Ayang pasti akan mengetahuinya malam ini jugak” jawab
suaminya sambil membisik manja.
Malam itu si suami memberikan kepada isterinya sebuah bungkusan hadiah.

Dengan hati berdebar-debar penuh rasa seksaited (sexually excited) si isteri tersebut membuka bungkusan hadiah itu perlahan-lahan dan isi bungkusan hadiah tersebut adalah sebuah buku yang berjudul:Jenis-jenis Mimpi dan Maksudnya“..

p/s Apakata kalau pilihanraya PRU13 dipercepatkan sempena perpaduan UMNO/PAS.

Monday, July 20, 2009

Rakyat sanggup tunggu Anwar 12 tahun lagi..





Rakyat Malaysia tentunya sanggup menunggu 12 tahun lagi untuk Anwar keluar dan menjadi PM yang ke 8 selepas Muhyiddin. - 8 adalah angka yang sangat disukai kaum China dan dijangka membawa tuah kepada Anwar.
http://www.malaysianinsider.com/index.php/bahasa/32807-anwar-mungkin-merengkok-12-tahun-kerana-dna ....Ulas Zulkifli Noordin lagi, kali ini Anwar mungkin akan terpaksa ke penjara untuk tempoh yang lebih lama, 12 tahun, kerana ini adalah tuduhan kedua untuk kesalahan yang sama.

Yang penting Anwar membersihkan dirinya terlebih dahulu.

Saturday, July 18, 2009

Chua Jui Meng jangan sekadar nasi tambah..







Jika kemasukannya kedalam Pakatan Pembangkang untuk memudahkan pendedahan penyelewengan dan segala yang busuk dalam MCA dan kerajaan barisan Nasional - apa salahnya?


Rakyat perlu melihat dari pelbagai perspektif dan tahu di mana keikhlasan pemimpin pembangkang dan kerajaan hari ini.

Jika ia satu fitnah dan omongan kosong - kerajaan patut bertindak.

Jika ia satu kebenaran - kerajaan terima padahnya !!

Friday, July 17, 2009

Siapa cipta lagu Paklah..

Terkini:

Muhyiddin kata Najib dan kerajaan akan review ISA dan meletakkannya bukan dengan status sekarang - sekali lagi kerajaan akan buat reformasi dan pelancaran baru - ikut trend - kerajaan akan lebih liberalisasi kali ini, jangan sampai kelonggaran makan diri. Itu namanya menempah kecelakaan.

"Whether we like it or not, the ISA has been stigmatised as a negative element to the agenda of strengthening democracy and renewal in the country. So, this calls for the government to be brave to discard the old and open a new chapter," Abdullah Ahmad Badawi - former Prime Minister of Malaysia (17th July 2009)

Pahlah hanya penyanyi - lirik, senikata dan gendang dicipta oleh KJ

Thursday, July 16, 2009

Nazri The Working Junior Crook.........


Kenapa setiap kali menjelang hari raya puasa, terlalu banyak harga barang naik termasuk tambang pengangkutan awam - tahun lepas tambahan surcaj di naikkan sebelum hari raya juga atas alasan kenaikan petrol dan jika tidak dinaikkan persatuan bas express tidak akan mengadakan bas tambahan.

Tahun ini, menjelang hari raya puasa, sekali lagi orang Islam (ini untuk diperjuangkan oleh PAS) dan orang Melayu (ini sudah tidak diperjuangkan oleh UMNO malahan Nazri sedang menekan) ditekan dan dibebani dengan kenaikan tambang pengangkutan awam.


Tahniah Najib, rakyat didahulukan, dan keberkesnannya rakyat yang keluar wang dan hebat sekali ia diumumkan selepas pengundian di manek Urai!?
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0717&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_05.htm


Wednesday, July 15, 2009

Nazri bagi pihak Najib telah memukul gendang perang dengan 3 Crooks


Now, these are all crooks." (Sekarang, mereka ini semuanya penyangak) http://news.asiaone.com/News/AsiaOne%2BNews/Malaysia/Story/A1Story20090714-154641.html

Bagi pihak Najib, Nazri telah memukul gendang perang, kalau semasa paklah, semboyan perang hanya dituju kepada Tun tapi sekarang ditambah lagi kepada dua muka baru yang lama, Abu Talib dan Tun Hanif - dalam lain perkataan team Najib bersedia berperang lebih besar kali ini.

Nazri mungkin merasakan kemenangan pasti di pihak mereka kerana slogan 1Malaysia telah mendapat sokongan rakyat sekarang berbanding dengan Malaysia Boleh yang pernah dibawa oleh Tun. Keyakinan Nazri makin bertambah apabila PPSMI ciptaan Mahathir pun mampu ditolak Najib melalui Muhyiddin secara terang terangan. Mungkin Nazri hanya menunggu masa untuk ulangi sekali lagi meminta Tun nyah dari UMNO !!!

Tidak seorang pun pemimpin UMNO tampil membuat teguran kepada Nazri, tidak Rais Yatim, tidak Muhyiddin...apakah menegur Nazri bererti menegur Najib - siapa berani!

Najib sudah berlepas ke luar negara dengan keadaan 'tidak tahu menahu' dan 'mungkin itu pandangan peribadi Nazri' atau 'nanti saya tanya Nazri' adalah jawapan yang klise.

Tuesday, July 14, 2009

Lim Eng Guan - next PM



100 hari Najib sebagai PM tentulah tidak banyak beza andainya Lim Eng Guan juga berkesempatan menjadi Perdana Menteri - di mana untuk Melayunya?!

Sedikit Tentang PRK MU:
Pilihanraya kecil Manek Urai sebenarnya tidak tersenarai pun untuk dimenangi oleh UMNO kerana kemiskininan yang terlampau di bawah PAS menjadikan satu bebanan kepada UMNO untuk membangunkannya.

Kos Pembangunan Manek Urai jika diperuntukkan yang sama boleh membangunkan kira kira 21 ADUN di negeri Johor atau Selangor dan adalah wajar Manek Urai ditinggalkan kepada PAS untuk meannggung dosa mereka sebagai pemerintah.

Lagipun jika PAS menang - itu adalah pilihan orang Manek Urai untuk terus 'maju' bersama PAS, tertinggal solat pun, tengok potret Nik Aziz dah dapat pahala.

Sunday, July 12, 2009

Jom Demonstrasi Halal - kita perlu 100 ribu orang










"Apa yang berlaku sekarang ini bukan memansuhkan (terus) PPSMI tetapi pemansuhan berlaku pada 2012, ini hanya pengumuman penangguhan PPSMI. Setiap perkara yang tidak dapat diselesaikan di dalam Dewan Rakyat perlu diadakan demonstrasi dan demonstrasi itu halal," kata Datuk A Samad Said.

Di blog che det, setakat 9.52 pagi 12/07/09 - 65,740 tidak bersetuju keputusan kerajaan memansuh PPSMI dan hanya 10,778 bersetuju dalam ratio 86%-14%....lebih kurang 34,260 undian lagi diperlukan untuk genapkan ke angka 100 ribu dan membolehkan satu cadangan demonstrasi halal (saranan A Samad Said) di adakan.

Jika Najib menyatakan rakyat didahulukan - kenapa dia tunduk kepada suara minoriti??? kenapa berselindung disebalik kajian saintifik? kenapa pandangan ibubapa tidak dijadikan sebagai kajian?
Apakah ia sebagai satu tekanan dan meletakkan Muhyiddin dalam politik sukar dan keadaan dibenci oleh majoriti!!!


Secara moralnya mungkin Tun boleh mengetuai demonstrasi ini.

Mukhriz telah bersuara, di mana KJ - sepatutnya kerja perjuangan ini, kerja anak muda dan KJ patut menggunakan kesempatan ini sepenuhnya untuk mendapat tempat semula di hati majoriti.

Atau KJ berharap Mukhriz disisihkan kerana pandangan dan suara tersebut lalu dia mendapat tempat - sampai bila nak main politik selamat!!!

UMNO bungkus di MU!?


Keputusan pilihanraya kecil di MU adalah jawapan dan juga hadiah 100 hari Najib dan UMNO, samada masih relevan atau bungkus !
Tunggu - Najib ada lagi nak umumkan...

Sunday, July 5, 2009

Shahrizat ajak poknik berdebat..




Jika tiada bantuan dari kerajaan BN, kerajaan Kelantan dah tutup kedai lama dah ??!! - kata Shahrizat.

Elok ulamak PAS, poknik merenung sekejap cabaran dari wanita ini, elok berhenti sekejap dari latihan debat yang jadi impiannya - tolong beri perhatian dan jawapan dari saolan seorang wanita.

Elok poknik berdebat terlebih dahulu dengan wanita ini sebelum jumpa bossnya (najib).

KUALA KRAI 5 Julai — Pengundi di Manik Urai perlu menolak calon PAS dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) itu sebagai isyarat bahawa mereka tidak mahu terus hidup dalam serba kekurangan di bawah kerajaan negeri Kelantan yang tidak mampu menjaga kebajikan rakyat negeri itu.
Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata pengundi Manik Urai perlu mengambil peluang ini memandangkan kerajaan negeri itu juga gagal menyelesaikan masalah kemiskinan tegar yang melingkari kebanyakan penduduknya sejak hampir 20 tahun menguasai Kelantan dan hanya bergantung kepada peruntukan yang diberi kerajaan pusat.
“Pusing-pusing saja di Kelantan, lihat sendiri, Manik Urai lagi teruk.
Pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Manik Urai ini peluang untuk rakyat beri isyarat bahawa mereka tidak mahu lagi berterusan begini,” katanya.
Beliau berkata tanpa peruntukan yang disalurkan kerajaan Barisan Nasional (BN) masalah kemiskinan tegar di Kelantan akan bertambah parah.
“Jika tiada bantuan dari kerajaan BN, (kerajaan Kelantan) dah tutup kedai lama dah.

Tapi betul ke ijat??!! apahal dengan Melayu di Kedah, majukah mereka sepanjang pemerintahan BN, majukah Melayu Kedah dari Melayu Kelantan? - siapa nak jawab ni..

...kalaulah di high charparal ada kandang babi.


PULAU PINANG 5 Julai — Kerajaan pusat sedia menawarkan bantuan bagi menyelesaikan masalah penduduk Kampung Buah Pala di sini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Datuk T. Murugiah.

Sayang seribu kali sayang, kalaulah di kampung buah pala ada kandang babi tentulah nasib mereka tidak seburuk ini - lim eng guan tentu ada cara menolong!?

Dalam keadaan BN terdesak dan najib mahu popular - mungkin tindakan murugiah memujuk mereka masuk PPP sebagai balasan bantuan pusat mungkin berhasil.

Saturday, July 4, 2009

Kerana kamu India - saya tak boleh tolong !?

Kemaskini 5/7/09

Berbalas kenyataan pedas dan sinis antara DAP, PKR dan PAS di Pulau Pinang dan Kedah kini bukan lagi wayang kulit.

Malah, DAP di Kedah cuba menghasut perkauman dengan menuduh kerajaan negeri mahu merobohkan kuil hindu dan tokkong.

Orang India jangan lupa bagaimana high charparal yang sepatutnya dikekalkan sebagai warisan sejarah mahu dimusnahkan oleh tsukun dan eng guan di Pulau Pinang untuk melenyapkan komuniti itu di sana dengan digantikan koboi putih.

Dan mereka gunakan isu kerajaan pusat ada duit, tapi tak mahu tolong.

Betul ke kerajaan DAP tak ada duit atau ini satu peluang untuk mengukuhkan pengaruh dengan menghambat mereka keluar kerana lambat laun orang India akan kembali sokong BN!?

Percakaran dan pertikaman lidah tetap meninggalkan bibit bibit ketidakpuasan kedua dua pihak khusus di Kedah dan Pulau Pinang walaupun mungkin 'disatu dan didamaikan' dalam satu opera tidak lama lagi. Ia tidak akan seindah dan semanis dulu.

DAP kembali menggunakan kekasaran perkauman apabila di dapati Anwar sudah hilang pengaruh di kalangan orang Melayu dan PAS sudah longgar tanpa cengkaman Nik Aziz.

DAP terbukti sejak dahulu lagi mampu bersendirian kerana mereka tidak pentingkan kerajaan tetapi pentingkan perjuangan.

Mereka lebih selesa menjadi pembangkang daripada menjadi kerajaan. Bangkang dan lepas tu balik tidor. Tidak seperti sekarang yang terpaksa bersospan santun dan berlemah lembut dalam Pakatan - DAP rimas apabila punggungnya diraba dan kepalanya digosok oleh Anwar - sebab itulah Karpal terus melenting kerana tak tahan 'geli'.


kerajaan negeri tak ada duit - kalau nak salah, salahkan kerajaan pusat - depa yang tak mau tolong.
??

Ketua Menteri didesak jumpa penduduk Kg. Buah Pala

PULAU PINANG 3 Julai - Parti Keadilan Rakyat (PKR) mendesak Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berjumpa dengan penduduk Kampung Buah Pala bagi menyelesaikan isu yang membelenggu kampung itu.

Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Zahrain Mohamed Hashim berkata, Guan Eng perlu mencari jalan penyelesaian terbaik sekali gus memberikan tumpuan berhubung isu berkenaan.

Menurutnya, sebagai Ketua Menteri, beliau sendiri seharusnya bersua muka dengan penduduk di situ dan bukan menyerahkan tanggungjawab itu kepada timbalannya atau pun anggota Exco Kerajaan Negeri.

''Kita sebenarnya tidak mahu melihat penduduk kampung itu dianiaya, jadi Guan Eng perlu beri tumpuan pada perkara ini kerana ia bukan isu kaum India....

Tempat ini akan dibangunkan, koboi mana yang akan jadi penghuni baru??

Friday, July 3, 2009

Lepas poknik dan nizar - jom perkuda siswa/i



EMPAT CAMPUS BELA SISWA KES PUAKA – malaysiakini

Kumpulan pelajar Islam di empat universiti awam utama di Lembah Kelang sepakat melancarkan kutipan derma untuk membantu dua pelajar Universiti Malaya (UM) yang dihadapkan ke mahakamah atas tuduhan menconteng, cubaan membakar dan menceroboh dewan.

Selain Persatuan Mahasiswa Islam UM (PMIUM) yang akan mengutip dana mulai minggu depan apabila semester baru dibuka, kempen itu turut disertai PMI Universiti Putra Malaysia (UPM), Ikatan Studi Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Kelab Maaruf Universiti Islam Antarabangsa (UIA).

Pemimpin politik pembangkang dah kurang upaya - mahasiswa dipergunakan.

Depa kutip derma seratus - pembangkang sumbang sejuta - lepas tu kata derma dapat sambutan dari semua siswa!?


Pelajar menunggu nasib digantung dan ditendang keluar universiti - balik kampung dan bebas untuk conteng rumah mak bapak mereka sendiri.


Ayuh, siap sedia - jom kita api apikan lagi siswa siswi melayu ini supaya mereka berguling di jalanraya, bawa bendera No-War, biar polis belasah dan tangkap mereka, biar huru hara negara - lepas tu kita tuduh kerajaan zalim.

DAP dan Hindraf boleh kot pergunakan siswa siswi kaum mereka atau biar siswa/i melayu sahaja diperbodohkan.

Sambil sambil tu campuradukan sikit isu konspirasi liwat untuk menyelamatkan diri.


Woi - taktik basi.

DAP Kedah masuk perangkap sendiri.



DAP salah tempat, silap strategi nak jadi champion rakyat.

Penduduk lega langkah roboh tempat sembelihan babi

ALOR SETAR: Penduduk Kampung Berjaya di sini meminta pihak berkenaan tidak mempolitikkan keputusan menutup tempat penyembelihan babi di situ kerana mereka sememangnya menyokong langkah itu.

Seorang mekanik Tan Khien Hin, 48, menyifatkan tindakan DAP itu sia-sia kerana majoriti penduduk bersetuju dengan penutupan tempat penyembelihan berkenaan.

"Tempat tu memang wajar tutup sebab dah lama ada di situ, tidak sesuai dah dengan keadaan sekarang, lagipun ada tempat lain lagi untuk sembelih (babi)," katanya.

Rabu lalu, Pengerusi DAP Kedah, Thomas Su mengumumkan DAP keluar daripada pakatan pembangkang kerana tidak berpuas hati dengan beberapa isu terutama tindakan merobohkan tempat penyembelihan babi di Kampung Berjaya.

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak ketika mengulas tindakan itu berkata DAP bebas membuat apa sahaja keputusan sama ada untuk kekal atau keluar pakatan kerana kerajaan negeri telah melakukan yang terbaik dalam memenuhi tuntutan mereka. BERNAMA


Lim Eng Guan berang - Azizan bukan boneka seperti poknik dan nizar.

Nik Aziz kata tak campur tangan masalah kerajaan negeri Kedah.
Dia hanya campurtangan di negeri Perak (penderhaka Nizar) dan Selangor (kekasih gelapnya Eli)

Thursday, July 2, 2009

Lim Eng Guan berang ... Azizan bukan boneka DAP



Lim Eng Guan berang kerana Ustaz Azizan tidak mahu jadi boneka DAP seperti Nizar dan Nik Aziz!!??
Lim berkata, DAP Kedah tidak pernah meminta sebarang anugerah atau gelaran gDatuk tetapi ia tidak senang dengan kurangnya rasa hormat PAS terhadap DAP di Kedah, tidak sepertimana penghormatan yang diberikan kepada PAS di Pulau Pinang.

Wednesday, July 1, 2009

UMNO kena sokong Ustaz Azizan.


UMNO dan PAS kena berdiri teguh di belakang Ustaz Azizan dalam isu perobohan rumah sembeleh babi di Kg Berjaya, Alor Setar yang menyebabkan DAP tarik diri dari kerajaan Kedah.

Kerajaan Kedah di bawah pimpinan PAS diharap tidak berkompromi dengan isu remeh ini kerana ia akan kehilangan sokongan dari orang Melayu dan Islam. Sebagai tempat yang menyalurkan pelbagai masalah pencemaran sewajarnya ia dialihkan ke tempat lain.

Nyata kerajaan UMNO Kedah sebelum ini leka atau tutup sebelah mata.

Satu tamparan hebat buat Nik Aziz yang mengagung agungkan perjanjian bersama pakatan apabila menolak perbincangan dengan UMNO sedangkan DAP Pusat merestui tindakan DAP Negeri.

Kata Ustaz Azizan :
"Dulu masa kita bincang mengenai kerajaan perpaduan dengan Umno mereka kacau sekarang kita sepakat dalam Pakatan Rakyat pun mereka kacau," katanya.