Wednesday, July 1, 2009

UMNO kena sokong Ustaz Azizan.


UMNO dan PAS kena berdiri teguh di belakang Ustaz Azizan dalam isu perobohan rumah sembeleh babi di Kg Berjaya, Alor Setar yang menyebabkan DAP tarik diri dari kerajaan Kedah.

Kerajaan Kedah di bawah pimpinan PAS diharap tidak berkompromi dengan isu remeh ini kerana ia akan kehilangan sokongan dari orang Melayu dan Islam. Sebagai tempat yang menyalurkan pelbagai masalah pencemaran sewajarnya ia dialihkan ke tempat lain.

Nyata kerajaan UMNO Kedah sebelum ini leka atau tutup sebelah mata.

Satu tamparan hebat buat Nik Aziz yang mengagung agungkan perjanjian bersama pakatan apabila menolak perbincangan dengan UMNO sedangkan DAP Pusat merestui tindakan DAP Negeri.

Kata Ustaz Azizan :
"Dulu masa kita bincang mengenai kerajaan perpaduan dengan Umno mereka kacau sekarang kita sepakat dalam Pakatan Rakyat pun mereka kacau," katanya.

9 comments:

  1. tindakan yang sebagini harus disokong tampa mengira idealoji politik juga tindakan guan eng terhadap penempatan haram dipulau pinang yang dibantah keras olih hindrar juga harus disokong olih umno.
    umno harus matang memainkan perananya jangan terbawa-bawa sama dengan gelagat pembangkang dimana umno menjadi kerajaan membangkang apa sahaja yang datang dari pehak kerajaan tampa megira kepentingan rakyat dan pembangunan terhadap satu-satu usul itu.

    ReplyDelete
  2. Ini baru dia seorang pemimpin yang bertindak dan juga mencerminkan keupayaan diri untuk berfikir untuk kepentingan rakyat majoriti. Bukannya pemimpin pusat yang masih terkedu kedu thinking minority rule the majority.

    ReplyDelete
  3. dah tersepit baru nak minta bantuan...

    kan melayu/umno bkn org islam..?

    ReplyDelete
  4. ..ust azizan ...yg disegani...dan disenangi rakyat...baik pas..mahupun umno..........tahniah..tindakan YAB

    ReplyDelete
  5. tahniah ustaz...teruskan pembelaan rakyat...

    ReplyDelete
  6. Hati2 dgn permainan politik PR ni yg kononnya DAP Kedah keluar dari PR. Silap2 ni semua rancangan untuk mendapat sokongan di manik urai. Sila lihat analisa teman kita ini yg bila difikir2kan semula ada logiknya juga setelah melihat telatah mereka berkenaan kerajaan perpaduan ...

    http://aniqruzaien.blogspot.com/2009/07/muslihatkah-ini-alkisahnya-di-kedah-tak.html

    http://aloqstaqblog.blogspot.com/2009/07/ini-gimik-puak-penipu-rakyat.html

    ReplyDelete
  7. bertologanlah kamu kepada kebaikan dan taqwa dan jangan kamu bertologan pada dosa dan perseteruan- mafhum nas.

    ReplyDelete
  8. saya org umno tp saya sokong apa yang ustaz azizan buat kali ini . saya paling benci nik aziz yayg menolak perpaduan melayu dan menyokong semua apa yang kafir dap kehendaki . nik aziz sudah semakin kafir dan sesat.

    ReplyDelete
  9. salam. saya ahli umno veteran setuju juga dgn ust azizan tapi amat benci dgn tuduhan melulu spt ini:
    " nik aziz yang menolak perpaduan melayu dan menyokong semua apa yang kafir dap kehendaki. nik aziz sudah semakin kafir dan sesat." petikan di atas 02 july 2009......

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...