Tuesday, September 20, 2011

UMNO Kedah sombong dan takbur...

UMNO Kedah walaupun tewas memalukan pada 2008 masih lagi tidak berubah, masih syok sendiri, masih rasa pandai, masih ingat hebat dan kuat hingga memperlekehkan orang lain sekaligus meremehkan pengundi Kedah yang memilih PAS untuk memerintah Kedah.

Tunjuk mai sapa UMNO Kedah yang hampa rasa tera ?? Macam det kalid tu ka atau johari.. atau mad bashah masuk bakui sendiri angkat..

Pemimpin UMNO Kedah kena berkerja kuat berkhidmat untuk rakyat samada berjawatan atau tidak, samada menguasai kerajaan negeri atau tidak tetapi jika semua kerja dilakukan tidak ikhlas.... bersandiwara dan mengharap 'kuasa' secara rakus nyatalah lakonan mereka sedang diperhatikan rakyat.. tidak mustahil ditolak lebih teruk dari PRU13 nanti..

Angin kuat menyatakan Mukhriz bakal MB jika UMNO tawan semula Kedah nampaknya tidak disenangi puak ini yang merasakan merekalah yang lebih layak di kalangan mereka. Jika inilah 'warna' dan takuk UMNO Kedah... berdengki, berpuak, bertelagah, bercatas sesama sendiri sebelum berkuasa...biarlah PAS perintah 100 tahun lagi..



ALOR SETAR 20 Sept. — UMNO Kedah menyifatkan kenyataan Timbalan Pengerusinya, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir bahawa Datuk Amiruddin Hamzah calon yang sesuai sebagai Menteri Besar Kedah adalah pandangan peribadinya.

Ini kerana, kata Pengerusi UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah, siapa juga daripada kalangan pakatan pembangkang yang dipilih menggantikan Datuk Seri Azizan Abdul Razak, tahap kepimpinan kerajaan negeri tetap di takuk lama.
"Bagi saya kalau siapa pun ambil alih negeri Kedah, kalau kata dari segi nak buat perubahan tak mungkin. Kalau dah tiga tahun ini yang berlaku, ini yang kita rasa.
"Kalau yang muda ambil alih saya yakin mereka tak mampu, pendek kata kalau ada perubahan pun sama saja,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini. — Bernama

2 comments:

  1. Buat masa la ni, kami rakyat Kedah terpaksa memilih PAS kerana Umno Kedah dibawah Ahmad Bashah bukan pilihan terbaik. Hanya jika jika Mukhriz ditonjolkan sebagai bakal MB Kedah, Undi akan kembali kepada Umno.

    Hujahlah sepanjang mana pun, kami rakyat kedah akan mendengar, namun keputusan mengundi kami hanya berdasarkan kepada ketetapan diatas.

    Anak Kedah

    ReplyDelete
  2. Kalau Bashah jadi MB pun serupa juga....sekarang ni jadi Pengerusi Perhubungan Umno Kedah tak jugak berubah UMNO Kedah...ini yang kita rasa Dato' Bashah oiiii...apa lagi kalau jadi MB Kedah...tak sah mimpi laa...kalau masih dok tahap laa Dato Bashah tok sah dok mimpi laa nak jadi MB...

    ReplyDelete