Google+ Followers

Thursday, September 29, 2011

Siapa korek lubang kubur...

Apakah pendirian Najib berhubung hudud dan kuota Melayu seumpama mengorek lubang kubur sendiri ?

Wednesday, September 28, 2011

Smart leader, big eggS

"Hampir semua pemimpin kanan ketiga-tiga parti akan hadir dalam mesyuarat yang bermula jam 9 malam ini kecuali Tuan Guru Nik Aziz yang tidak dapat hadir (mungkin keberatan untuk memberikan kebebasan perbincangan).-harakahdaily"- see, poknik tidak terikat dengan apa-apa keputusan ! 


"KUALA LUMPUR 25 Sept. – Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menegaskan pemimpin-pemimpin kanan parti itu akan meletak jawatan beramai-ramai sekiranya terdapat usaha meletakkan matlamat menjadi negara Islam atau melaksanakan hukum hudud di negara ini" - see, pemimpin DAP kecut teloq dengan tindakan poknik.

"Kita faham kebimbangannya (Karpal), dan akan kita bincang kerana kita bukan seperti Umno. Kita ada konsensus,"- Anwar - see, Anwar pun bagi statement gay, lembek, lembut - memang sah dia mati pucuk.

" Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS berkata beliau lebih rela jika DAP mahu keluar daripada Pakatan Rakyat jika tidak bersetuju dengan pendiriannya mahu menegakkan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam" see, cepat, tegas, jelas dan tepat ( lebih kurang pok nik kata - lu tak mau lu pergi mampus la, wa apa peduli )




Pendekatan Poknik ini akan menyelamatkan Kelantan dari jatuh ke tangan UMNO kerana PAS Kelantan tidak memerlukan bantuan DAP atau undi cina.

Hadi pula memainkan peranan 'kompromi dan sederhana' di peringkat nasional kerana PAS memerlukan bantuan DAP untuk mendapat sokongan di seluruh negara.

Persefahaman dan 'game' bersama ini membuatkan UMNO jauh ketinggalan dan melopong..

Poknik merempit...

Kekuatan PAS kini sudah seperti nyawa2 ikan, kalau tanpa title dan status ulama yang masih tinggal saki baki, PAS tidak lebih seperti UMNO malah lebih teruk kerana barisan pemimpin lainnya hanya seperti kayu-kayu reput yang dimakan anai2 - kalau ada yang seumpama 'jati dan balak' yang bernilai - tolong sebutkan siapa?


Menyedari hakikat itu Tok Garu seperti mat rempit bingkas corner baring, lipat maut menempik dengan tiba2 bahawa hudud akan terus dilaksanakan demi menyelamatkan PAS yang sudah berada di hujung tanduk pada PRU13 kelak.


Nyata gaya 'stunt' yang dilakukan oleh poknik seperti memberi nafas semula kepada PAS.

Jadi, nilaikanlah sendiri keihklasan mereka samada untuk Islam atau untuk survival politik?

#
Kenyataan bersama yang bertaraf anjing kurap yang terjatuh dalam longkang najis selepas terlanggar tembok tetapi menyalahkan tebing.


" Mesyuarat PakatanRakyat juga mempertegaskan bahawa kami tidak akan terheret dengan mainanpolitik terdesak Umno-Barisan Nasional untuk memecah belahkan kesatuan Pakatan Rakyat. Kita percaya penuh di atas kematangan dan kebijaksanaan rakyat untuk menilaisuasana ini."

Walaupun Hadi dan Anwar itu kelihatan macam orang Islam tetapi mereka gagal jinakkan seekor kapir kurap..

Macam Pok Nik, Anu-war juga hipokrik tak baca Utusan...

Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sekadar ketawa hari ini apabila ditanya berhubung dakwaan bahawa ejen beliau telah diserap ke dalam badan strategik kerajaan untuk menjatuhkan pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak.

Dengan berseloroh, Anwar berkata dakwaan yang disiarkan Utusan Malaysia itu merupakan satu pujian kepadanya.


"Terima kasih banyak-banyak, Utusan! Setiap hari mereka serang Anwar, (tapi) Anwar tidak nafi atau jelaskan. Tidakkah itu menarik?"

Katanya lagi, beliau tidak membaca akhbar berkenaan dan tidak mengambil serius dakwaan yang ditimbulkan itu.

Aiiikkk...tak baca? tapi tahu pula setiap hari dia diserang utusan.... tidakkah itu paling menarik...

Tuesday, September 27, 2011

cucu dipinggirkan menanti atok bersara...

Umur persaraan kini menjadi perbahasan hangat di kalangan pekerja dan majikan dan yang terbaharu CEUPACS akan minta kerajaan naikkan umur persaraan dari 58 ke 60 tahun. Dan yang terlebih baru pihak swasta juga  minta umur persaraan dinaikkan dari 55 ke 70 atau sekurang-kurangnya 64.

( Isu ini belum lagi diambil secara serius oleh mana2 parti politik untuk dijadikan agenda utama mereka ).

Jika ini diluluskan, bererti pengangguran di Malaysia akan  makin meningkat dan peluang kenaikan pangkat akan terjejas?

Bagaimana agaknya situasi yang berlaku di kauter bank, pejabat pos dan lain2 kaunter apabila nenek2 dan tokwan sedang melayan pelanggan?

Tentulah berlaku banyak kekurangan kakitangan di pejabat kerana ramai yang mendapat cuti sakit kerana mengidap kencing manis dan darah tinggi? Makin lancarkah urusan pejabat?

Dalam ketika pengangguran makin meningkat, membenarkan usia persaraan dinaikkan adalah suatu yang bertentangan dan ini meminggirkan golongan remaja yang terpelajar dan mendedahkan mereka kepada risiko jenayah atas desakan kewangan.

Orang politik wajar campur tangan, mempolitikkan isu ini dan jadikan perjuangan  membela golongan remaja kerana mereka adalah 'golongan pengundi' yang makin penting dan membesar di Malaysia ketika ini.

Mat Sabu wajar menjadi 'hero' sekali lagi...


# Umur persaraan wajar dihadkan kepada persaraan pilihan 50 tahun dan wajib 55 tahun, dan lanjutan setiap  tahun berikutnya mestilah berdasarkan prestasi pekerjaan dan taraf kesihatan.
Dalam keadaan ini seseorang mungkin perlu bersara pada usia 52 tahun jika salah satu atau kedua-dua faktor di atas ada padanya.
Begitu juga dalam situasi lain, seseorang berumur 75 tahun tetapi masih bekerja kerana terus menunjukkan prestasi kerja yang baik dan kekal sihat.
Bukankah itu lebih adil dan dinamik? 

# Terkini: Syabas! DAP telah merestui PAS untuk laksanakan hudud !!??

Monday, September 26, 2011

Bobo piang walaupun dah lama jadi rakyat Malaysia...

Mukaddimah pertama dituju kepada beberapa kaum di Malaysia yang asalnya mendatang (kaum pendatang) yang tidak wajar merasakan mereka sama kerakyatannya seperti kaum asal (bumiputera) walaupun (generasi yang mendatang itu sudah tiada lagi)  mereka merupakan generasi  yang dilahirkan di Malaysia.


Kaum pendatang di Malaysia harus berhenti berfikir untuk menjadi seperti Amerika dan Australia di mana akhirnya kaum pendatang menjadi kaum utama dan kaum asal (asli) dipinggirkan.


Sudah terlambat untuk berfikiran demikian kerana kaum bumiputera di Malaysia tidak 'benarkan' sama sekali dalam apa jua cara sehinggalah mereka betul2 ikhlas dan meninggalkan segala bentuk kebudayaan yang diwariskan dari negara asal kaum pendatang itu sendiri dan mengikut acuan kaum asal di sini, termasuklah hapuskan sekolah2 jenis kaum misalnya, sanggupkah mereka?


Tetapi bukankah mereka menikmati sepenuhnya kesamaan malah lebih berlipat ganda dalam soal kekayaan walaupun tidak mendapat hak keistimewaan? Bukankah itu matlamat mereka? Dan bukankah mereka mahu memelihara dan kekalkanm kekayaan mereka itu dengan selamat? Bagaimana caranya? kalau ada satu undang2 yang lebih baik dari sekarang dapat menjamin keselamatan itu kenapa dharus mereka tentang?


Perjuangan mereka yang tidak ikhlas akan menjadi perjuangan perkauman dan akan mengujudkan rasa perkauman juga di kalangan kaum asal yang bangkit mempertahankannya. Adalah tidak logik untuk menyatakan kaum asal mempunyai sifat perkauman sedangkan mereka telah banyak berkorban membenarkan kaum pendatang menetap di sini dengan kebebasan berugama secara peribadi.


Salah satu ciri keikhlasan yang perlu ujud di kalangan kaum pendatang ialah menghormati ugama dan budaya kaum asal selagi ia membawa kebaikan kepada rakyat, ini termasuklah peraturan dan undang2 yang mahu dilaksanakan iaitu hudud.


Secara amnya hudud ialah hukuman kepada penjenayahan yang berlaku mengikut kaedah Islam yang lebih adil dan baik daripada hukum jenayah buatan manusia yang lebih bertujuan memberi pengajaran dan kegerunan yang secukupnya untuk meminimakan penjenayahan. Nyata ia amat sesuai dilaksanakan sekarang memandangkan penjenayahan di Malaysia makin meningkat dan sudah menjadi 'lazim'.


Tepatnya, hukum hudud merupakan langkah pencegahan jenayah yang sangat berkesan dan semua bentuk jenayah memang dilarang oleh semua ugama dan kaaedah Islam digunakan kerana hanya Islam merupakan satu2nya ugama yang cukup lengkap dari segi perundangan dan perlaksanaannya.


Rakyat Malaysia termasuk kaum asal dan penganut Islam hanya lebih wajar menyuarakan kebimbangan dari segi pentadbiran dan pengurusan dan bukannya ragu atas hukum tersebut. Perdebatan dan perbincangan harus dijurus kepada 'manusa2' yang akan melaksanakannya kerana mereka mempunyai beberapa kelemahan seperti tidak cukup kepakaran atau pengalaman untuk mengendalikannya.


Kalau ktia mengambil contoh mahkamah syariah dan pejabat ugama, rata-rata menunjukkan tidak efisien lebih2 lagi dalam soal kahwin cerai yang melibatkan kelewatan masa dengan karenah birokrasi serta penguatkuasaan yang longgar.


Kelemahan ini perlu di atasi terlebih dahulu sebelum perlaksanaan hukum hudud dijalankan kerana tindakan yang terburu buru hanya akan meninggalkan hasil dan kesan yang lebih lintang pukang dan mengaibkan Islam itu sendiri.

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata DAP diibaratkan seperti “budak-budak kecil takutkan hantu” sedangkan hukum hudud yang mahu dilaksanakan itu sebenarnya lebih adil dan tidak membabitkan golongan bukan Islam.
“DAP nak keluar (gabungan pembangkang) pasal apa? Hudud untuk orang Islam dan apa hubungan dia (DAP) dengan orang Islam. Hudud ni bagi setengah orang macam takut hantu lah seperti budak kecil takut hantu. “Tiada sebab juga bagi orang bukan Islam tidak mahu menyokong PAS. Tak sokong pasal apa,” katanya.
Semalam Nik Abdul Aziz berkata hukum hudud itu akan dilaksanakan di Mahkamah Syariah di Kelantan walaupun mendapat tentangan daripada DAP.

Berdasarkan jawapan poknik di atas sekaligus telah menjaswab persaolan mahathir: Hukum hudud hanya dilaksanakan ke atas orang Islam sahaja walapun perlakunya termasuk orang bukan Islam.  Jika kecurian dilakukan oleh dua orang melibatkan seorang Islam dan seorang lagi tidak, hanya orang Islam yang dikenakan hukum hudud, seorang lagi tidak?!

Azwan Ali, calon baru PKR PRU13..?!

Pada media prima dan rtm..berilah peluang kepada orang lain pula untuk menjadi pengacara, cukup geli kalau tengok si tua tu jadi pengacara.

Dengan pengaruh azmin, tidak mustahil azwan bakal dicalonkan dalam PRU nanti mewakili PKR yang ketandusan calon. 

Sementara menunggu tarikh pilihanraya yang bakal diumumkan Najib, elok azwan jadi 'coffe boy' sambil menimba pengalaman bagaimana menjadi YB kelak..

Sunday, September 25, 2011

Inilah masanya...saranan KJ adalah tepat.

Soal perpaduan, kerjasama antara PAS dan UMNO yang berulangkali disaran dan berulangkali juga gagal kini menemui titik yang memungkinkan 'persefahaman' ke arah itu dengan sedikit gerakan dan perubahan yang diperlukan antara UMNO dan PAS.

Perlaksanaan hukum hudud yang dianjurkan oleh PAS dan mendapat perhatian semua pihak dan mencetuskan perbahasan telah menenggelamkan semua isu besar sebelum ini termasuk kes mat sabu dan kes liwat anwar yang kini sudah tidak penting lagi kepada negara.

Berapa banyak mat sabu kena denda dan berapa tahun anwar akan masuk tidak akan merubah padang politik jika dibandingkan dimana penyudahnya perjuangan  'perlaksanaan hukum hudud' yang sedang rancak diperkatakan, yang akan lebih menentukan nasib UMNO dan PAS di PRU13 kelak.

KJ telah menyarankan perlembagaan dibuat pindaan bagi memberi ruang dan peluang kepada PAS laksanakan hudud di Kelantan.

Isu Hudud pada masa ini, adalah masa yang terbaik, isu yang terbaik, perkara yang terbaik telah menjadi takdir samada UMNO dan PAS akan bersatu atau mereka akan terus berpecah kepada jurang yang lebih besar.

Jika dilihat kepada karaktor Najib yang mengaku sentiasa berhati mulia untuk setiap rakyat Malaysia sejak dahulu (rujuk ucapannya di Penang), telah melakukan banyak perkara terbaik kepada Melayu Felda dan mampu dan berani memansuhkan ISA adalah tidak mungkin melepaskan satu ruang dan peluang untuk mencipta sesuatu yang lebih luar biasa iaitu meminda perlembagaan membolehkan hudud dilaksanakan bermulanya di Kelantan sekaligus membenteras jenayah yang makin tidak gentar dengan pelbagai hukuman manusia melalui mahkamah peninggalan penjajah.

Soal penerangan kepada semua kaum, ia mampu dilaksanakan dengan penyatuan tenaga semua pakar dan ulamak dari kedua dua pertubuhan dengan menggunakan kemudahan agensi dan badan kerajaan meliputi seluruh negara. Parlimen adalah tempat yang sesuai untuk diperbahaskan dan diperjelaskan.

Jika ini mampu dilakukan oleh kerajaan, nyata perpaduan UMNO dan PAS akan menemui jalan yang lebih mudah. Sama-samalah kita berdoa.

" Ya Allah Ya Tuhan kami, berikanlah petunjuk kepada pemimpin kami untuk bersatu hati ke jalanmu Ya Allah dan rosakkanlah ucapan kaum kafir, lemahkan sikap mereka dan turunkanlah kesengsaraan dan perpecahan sesama  mereka yang tidak boleh mereka hindari " -  Amin.

DAP keluar atau PAS yang kena tendang..

"Kita faham kebimbangannya (Karpal), dan akan kita bincang kerana kita bukan seperti Umno. Kita ada konsensus,"- Anwar

Isu hudud adalah antara Nik Aziz dan Karpal dan  Anwar sokong ikut pintu belakang hingga Karpal memberi amaran kepada Anwar supaya jangan 'lidah bercabang'. UMNO persisten dengan ketetapan perlaksanaan hudud.


Yang flip flop ialah Nik Aziz dan Anwar yang sengaja amenimbulkan isu ini untuk  meraih kembali sokongan penyokong masing2.


Terpulanglah kepada Pakatan nak bincang macamna, nak tungang terbalik atau baling kerusi kelak - tak ada kaitan dengan UMNO.

Mengaitkan UMNO dalam apa sahaja isu memberi gambaran Pembangkang terdesak dan dalam keadaan lemah hingga terpaksa menuding jari kepada UMNO untuk menutup kebodohan sesama mereka sendiri. 


" Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS berkata beliau lebih rela jika DAP mahu keluar daripada Pakatan Rakyat jika tidak bersetuju dengan pendiriannya mahu menegakkan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam"

Tok Garu makin tak sedar diri, yang akan keluar daripada Paakatan bukanlah DAP sebaliknya PAS yang akan ditendang keluar, mana mungkin PKR akan sokong atau bersama PAS kerana Anwar akan lebih rasa 'selamat dan selesa' di kalangan DAP walaupun terpaksa tunduk dan akur dalam beberapa hal. Anwar bimbang berada di kalangan PAS kerana ahli2 PAS sudah mula hilang keyakinan kepadanya dan keadaan yang tidak stabil ini boleh 'memakan' dirinya.


# Apapun dijangka sandiwara ini akan berakhir dengan satu rumusan sekadar ingin menunjukkan kepada rakyat bahawa mereka tetap bersatu hati dalam apa jua keadaan, ini untuk memberi keyakinan rakyat kepada Pembangkang sedangkan hakikatnya mereka saling berebut dalam pembahagian kerusi yang sudah diketahui ramai.


BN juga sedang menghadapi isu yang sama.




Najib kena jual di Penang...DAP bijak

Padan muka UMNO. Presiden hampa...

http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2011/09/najib-berbasikal-pula.html

Saturday, September 24, 2011

Mengalih semua isu..tindakan kamikaze

Bagi mengalih semua isu untuk kembali dilihat relevan dan terus mendapat sokongan dari penyokong masing2 yang mula longgar dan goyah, mereka terpaksa melakukan satu 'kamikaze' menyelamatkan keadaan.


PAS hanya akan dilihat menarik jika "Islam diperjuangkan' dan bukannya 'kebajikan' dan DAP perlu dilihat mantap dalam memperjuangkan hak kaum bukan bumiputera dan Anwar akan dilihat bersih dan suci dan PKR terus mendapat sokongan padu dari pengundi PAS jika Anwar menunjukkan cenderong kepada perjuangan Islam dan Melayu.


UMNO tersepit dan dilema, UMNO akan dilihat tidak Islamik kerana menghalang hudud dikalangan kacamata Melayu dan Islam atau komponen BN akan beralih arah jika UMNO sokong perlaksanaan hudud.

PAS malukan UMNO dengan pukulan T.K.O

Hujah PAS yang menghalangnya melaksanakan hudud ialah Mahathir dan kini Najib dan Muhyiddin sewajarnya diterima.


Hujah 'kebodohan' PAS tidak meneruskan atau membuat permohonan supaya arahan larangan itu ditarik balik juga wajar diterima.


Samada PAS bersandiwara dengan Karpal dalam soal 'hudud' juga hanya satu persepsi di kalangan UMNO dan bila Najib sound, itu hanya gimmik PAS untuk mendapat perhatian juga ada kebenaran terutama sokongan kepada PAS kini agak merosot dalam isu peralihan Negara Islam kepada Negara Kebajikan dan bertambah parah atas keceluparan Mat Sabu mewirakan komunis.


Sebenarnya orang Melayu dan Islam di Malaysia memang tercari-cari parti alternatif selain UMNO untuk pergantungan kepada sistem yang boleh memajukan Melayu, Islam dan Negara.

Kini PAS berpeluang tetapi perlulah secara bayangan menunjukkan dan membuktikan keupayaan mereka untuk memerintgah negara dan langkah melaksanakan hudud adalah satu permulaan yang baik.

PAS perlu laksanakan Hudud sebelum pilihanraya ini bagi membuktikan keupayaan dan kesungguhan mereka sekaligus membuktikan PAS tidak pernah kena buli atau jadi boneka DAP malahan DAP sememangnya sudah jinak kena tarbiyah PAS. 

Sanggahan karpal singh adalah remeh dan perkara kecil bagi PAS, biar Pemuda PAS berhadapan dan selesaikannya dengan Karpal, bukan sekadar cabaran langkah mayat karpal, bulu dadanya pun boleh dicabut hidup-hidup.

Lebih penting perlaksanaan membuktikan PAS bikin serupa cakap. Inilah peluang PAS memalukan UMNO dengan pukulan T.K.O....


Tetapi jangan pula jawapan selanjutnya PAS memerlukan masa untuk membuat 'kajian mendalam'. Apakah 20 tahun belum cukup2 Tok Garu membuat kajian atau sebenarnya PAS memang tidak pernah membuatt persediaan rapi (bukan sekadar skrip ringan)...dan lebih teruk lagi mereka tidak punya kepakaran dan selama ini hanya berbohong kepada rakyat....


Terpulanglah kepada apa tindakan PAS sekarang untuk dinilai rakyat...

"sebuah negara Islam tidak boleh ditubuhkan dalam mana-mana negeri dalam Persekutuan Malaysia kerana tidak dibenarkan dalam Perlembagaan Persekutuan" - Karpal Singh

Friday, September 23, 2011

DAP redakan rahsia mereka..

Kerana keceluparan mulut Manoharan mendedahkan lebih awal antara beberapa impian Pembangkang terutama DAP jika berjaya tawan Putrajaya, dia kini digantung 6 bulan sebagai lakonan untuk menutup dan meredakan isu.

Kebijaksanaan DAP dalam berpolitik ini mengatasi PAS yang tidak mengenakan apa2 tindakan ke atas Mat Sabu yang mewirakan komunis. 

Tidak hairanlah jika PAS dan PKR selalu menjadi pak turut dan mainan DAP dalam politik Malaysia hari ini atas kebijaksanaan mereka.




Kenyataan biadab: Manoharan digantung enam bulan

KUALA LUMPUR 23 Sept. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan digantung selama enam bulan oleh partinya, DAP berhubung satu kenyataan kontroversinya dalam laman sosial Facebook minggu lalu.
Malaysiakini melaporkan keputusan itu diambil selepas satu mesyuarat Jawatankuasa Disiplin parti itu yang dipengerusikan, Tan Kok Wai di ibu pejabat DAP, di sini, hari ini.
Manoharan sebelum ini berkata, pembangkang akan bertindak menukar Jalur Gemilang jika memperoleh kuasa dalam pilihan raya umum akan datang dan tindakan itu mengundang kemarahan pelbagai pihak dan laporan polis telah dibuat.
Beliau menulis kenyataan berbunyi: "I distributed many DAP flags today in my constituency. I refused to fly the Malaysian flag because it looks more BN than Malaysian. (Saya mengedarkan banyak bendera DAP hari ini dalam kawasan Dewan Undangan Negeri saya. Saya enggan mengibarkan bendera Malaysia kerana ia kelihatan seperti BN berbanding Malaysia).
Sementara itu, The Star Online melaporkan Manoharan telah menerima surat penggantungan dan akan membuat rayuan.

Thursday, September 22, 2011

Mahathir terselak kain poknik..

Sudah tentu Tok Garu marah dengan DAP pasal hal lain sehinggalah mendapat peluang untuk membelasah DAP dalam isu hudud sebagai galang ganti dan peluang keemasan terbaik.

“Saya tetap dengan Islam kerana benda (perkara) ini wujud pada tahun 1950-an lagi dan bukannya benda baru. Berdialog beberapa kali berdialog dah,” kata beliau. “Nak jumpa beberapa kali jumpa dah. DAP dah (pernah) keluar sekali dah, pada masa (gabungan pembangkang dalam) Angkatan Perpaduan Ummah (APU), saya kata ‘bye-bye’ tak apa.
“Sekarang dia (DAP) masuk balik ... itu dia (DAP) punya pasallah (jika DAP mahu keluar),” kata beliau selepas Majlis Himpunan Kursus Kenegaraan 2011 di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan (Putik) di sini hari ini.

Tentulah Tok Garu mengamuk sebab DAP demand kerusi lebih dan mahu meletakkan calon Melayu DAP untuk menggantikan calon Melayu PAS di beberapa kawasan terutama di Perak dalam persediaan menawan Perak dan MB nya kelak Melayu DAP dan bukan lagi Nizar.

Tindakan Tok Garu untuk meneruskan hudud bertujuan sebagai ugutan kepada DAP untuk lebih bertolak ansur terhadap pembahagian kerusi dan jika DAP tidak memujuk tetapi sebelaiknya untuk mendesak, jawapan Tok Garu ' dia punya pasallah '

Begitulah juga anu-war yang tergesa-gesa dan secara tiba-tiba bersetuju hudud dilaksanakan di Kelantan semata mata keperluan untuknya memastikan ehsan pemimpin PAS untuk terus menyokongnya terutama dalam memberi 'support' di kalangan ahli PAS kalau demosntrasi jalanan diperlukan lagi.

Saksi luar negara yang dianggap pakar rupanya badot sarkas  makin menghilangkan keyakinan ahli2 PAS terhadap Anu-war dan bergantung kepada 'yes' or 'no' dari Tok Garu sahaja untuk mereka menyisihkan diri dari PKR dan Pakatan Pembangkang.


PAS sudah melihat 'kerugian' jika terus bersama Pakatan Pembangkang sedangkan kalau kembali ke jalan asal, bersendirian, akan lebih menguntungkan dan mudah berkempen untuk mereka tidak terbeban dengan masalah DAP dan Anu-war yang kini liabiliti kepada Pakatan. 

Tok Garu juga terkilan dengan Mat Sabu yang lebih berkiblatkan Anu-war dan DAP dari partinya sendiri.


Ketika mereka saling menyelak kain sesama sendiri, akhirnya mereka terlondeh dan untuk menutup kemaluan, UMNO dipersalahkan...

Anwar sawan dengan kelaku Rosmah...

"Najib hari ini mahu ketepikan sepina kami untuk jawab di mahkamah. Perkembangan ini tentunya kurang menyenangkan kerana pada peringkat awal, Najib berkata dia akan hadir sekiranya disepina. Tetapi sekarang beliau tak mahu hadir pula," kata Anwar.

Tindakan Najib sekadar membuatkan Anwar terguris, menangis tidak berlagu, hampa bukan main lagi... kaki putar alam kalau kena putar sikit saja pun mampu meraung habis.. 

Dahlah kaciwa kerana terbeli saksi luar negara yang disangka pakar rupanya maharaja lawak, badot sarkas masuk mahkamah.

Elok sangat Najib main aci cilut dengan Anwar.. Bukankan tangguh, delay, pusing, belit, rayu, rayu lagi, elak sini, elak sana, mainan Anwar juga...takkan orang lain tak boleh gunapakai rekayasa yang sama pulak kot..

Jom kita sama-sama berhiba dengan Anwar...

Koh Tsu Koon ke Somalia...selesai masalah !?

Bukan setakat rakyat biasa, bukan stakat blogger, beberapa pemimpin pun dah bersuara supaya Koh dimansuhkan segera jika mahu PP mempunyai harapan untuk ditawan semula oleh BN. Bekas pemimpin seperti Sanusi Junid yang tidak mempunyai apa2 kepentingan pun sudah memberi pandangan.


Apa lagi yang Najib dok belek? suara rakyat nak letak tempat ketiga ke kesepuluh... nak menang ke nak kalah, nak tatang sorang tu ke atau nak tantang rakyat? majoriti? 


UMNO PP dah nyatakan secara jelas atau belum atau masih ada sindrom nak jaga hati, sindrom kecut?


Najib boleh hantar Koh jadi duta ke Somalia, itupun dah kira bagus.

Wednesday, September 21, 2011

Dulu Wa MCA, sekarang wa Li Ai P...

UMNO ada 78 kerusi Parliemen dan majoriti  mudah diperlukan ialah 112 kerusi di parlimen seperti sekarang, bererti penguasan UMNO melalui BN bergantung kepada kemenangan calon dari parti lain seperti MCA, MIC termasuk Sabah dan Sarawak sangat diperlukan.                               


Bagaimana pun perkembangan mutakhir di Sarawak termasuk Sabah menunjukkan penguasaan BN di Malaysia Timor sudah cukup tergugat untuk menang mudah dan menampung keperluan majoriti di parlimen seperti yang diharapkan oleh BN untuk memerintah.

Sedangkan dalam kedudukan sekarang, Pembangkang hanya memerlukan sokongan 10% pengundi Melayu dan 100% pengundi bukan Melayu untuk mereka memerintah dan ini bukan sesuatu yang mustahil kerana rata2 pengundi kaum cina 100% akan memberi undi kepada DAP dan kaum India kekal menjadi kaum lalang.


Dengan pendirian PAS sebagai faktor penentu, nyata UMNO dan BN bakal kehilangan kuasa di Putrajaya dan PRU13 merupakan perjuangan terakhir menentukan sejauhmana UMNO dapat bertahan untuk menjadi teras BN untuk memerintah. Sekali hilang kuasa ini, ia sudah di anggap mustahil untuk kembali berkuasa  seperti di PP dan Sdelangor, dasar pecah dan perintah DAP sangat ketara. 

Kawasan majoriti Melayu akan di ambil atas dasar pembangunan dan dengan ini penguasaan Melayu di sesuatu tempat dapat di pecahkan. Ini sedang giat berlaku di Bayan Lepas Pulau Pinang. DAP mencontohi PAP Singapork yang melenyapkan majoriti Melayu di sesuatu kawasan seperti di Bukit Timah.


" Dulu wa MCA, sekalang wa Li A P, cina sekarang mau perintah sendiri, miniaga cina kontrol, lumah besar taman cina punya, luit bank manyiak cina punya, kubun sama tanah cina punya, Melayu ala apa? " - begitulah keyakinan dan iltizam mereka ! Melayu ada apa???

Kalau si biawak Manoharan itu mahu mengubah bendera Malaysia nyatalah di kepala mereka, pembangkang diketuai DAPsedaang merancang sesuatu yang merubah segala-galanya yang berkait dengan Melayu jika 'once' mereka berjaya menguasai Putrajaya. Suatu keadaan yang sangat sangat sangat sangat merbahaya.


Dilema Melayu Malaysia kini sudah ditahap gaban. Memenuhi kehendak kaum lain untuk menarik dan mengekalkan sokongan mereka kepada BN akan memberi tafsiran dan persepsi salah kepada UMNO yang dilihat sebagai mengabaikan Melayu dan Islam.

Jika Najib memberi fokus lebih kepada kaum lain dan Muhyiddin menumpukan kepada isu Melayu maka akan keluarlah pula persepisi Najib dan Muhyiddin tidak sehaluan dan perebutan kuasa sedang berlaku sedangkan kedua duanya sedang mengimbangi sokongan. 


%%^^ Gerakan kesedaran seperti di atas kini telah disebar secara meluas seluruh Johor melalui perjumpaan jamuan Aidil Fitri di cawangan2 UMNO dalam memperkasakan minda menjelang PRU13 bila2 masa dan dijangka awal 2012.

Kita semua nak masuk UMNO... !!

Kalau sudah seawal itu dan dalam jemaah yang kecil pun KITA sudah ada masalah, elok bubar dan masuk UMNO.

KUALA LUMPUR 21 Sept. - Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA), yang ditubuhkan Januari lepas, kini bergolak apabila ramai anggota Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) parti itu mengecam hebat tindakan “tidak beretika dan tidak mengikut perlembagaan” Presiden Datuk Zaid Ibrahim memecat anggota CWC baru-baru ini.
Tindakan memecat tiga anggota CWC — setiausaha pusat Abdul Latif A. Tambi, bendahari Rashid Azad Khan dan anggota CWC Muhammad Firdaus Christopher — dikatakan dibuat tanpa sebarang sebab kukuh dan hanya menerusi surat tidak rasmi iaitu hanya melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).

Dalam satu e-mel kepada Bernama hari ini, seorang anggota CWC parti itu, Mohd Zahrein Zakariah berkata, beliau akan memanggil satu mesyuarat agung luar biasa parti sebagai saluran undang-undang untuk mendesak Zaid meletak jawatan.

"Presiden telah menyimpang jauh daripada matlamat parti ditubuhkan. Tidak ada pergaduhan dalam KITA cuma ada mereka yang memutuskan untuk bercanggah dengan prinsip parti ditubuhkan dan ini termasuklah ketua parti Zaid Ibrahim.

"KITA bermatlamat menjadi parti pembangkang utama di Malaysia, dan kami tetap teguh dengan pendirian itu serta menjadi tanggungjawab saya menentang tindakan Zaid baru-baru ini yang berlawanan dengan prinsip parti,” katanya. - Bernama

Tuesday, September 20, 2011

Siapa Pemimpin yang Mabuk (masyuukkk.. ) di sisi Najib...









 
Inilah gara gara penunjuk arah yang mabuk seumpama Najib kena berhati hati dengan pemimpin2 di sekelilingnya... salah maklumat, salah nasihat - Melayu dan Islam hancur.

MOSCOW 20 Sept. – Kelalaian seorang krew penunjuk arah yang berada dalam keadaan mabuk menjadi punca nahas pesawat pada Jun lalu yang mengorbankan 47 penumpang, kata kumpulan penyiasat hari ini.
Berdasarkan laporan yang diperoleh, pesawat Tu-134 terhempas kerana krew tersebut gagal memberikan isyarat agar tidak melakukan pendaratan walaupun juruterbang tidak dapat melihat dengan jelas lampu serta petanda lain ketika pesawat mendarat.
Tu-134 melanggar pokok sebelum terhempas ketika cuba mendarat dalam keadaan kabus tebal di lapangan terbang di utara bandar Petrozavodsk. – AFP

" Desakan daripada PERKASA dan Parti KITA Kedah agar konco-konco Tun Don seperti Nor Yaakob, anaknya, Kamaluddin, Kalimullah, Zarinah, suami Zarinah, Azizan Abdul Rahman mengisytiharkan harta masing-masing, hanyalah merupakan desakan-desakan awal sebelum ini yang tidak diberikan perhatian.

Zarinah Anwar dan Kalimullah sebelum ini telah diminta untuk memberikan penjelasan berhubung pembabitan mereka dalam skandal ECM-Libr " - dari blog parpukari.


Kesian Mat Sabu...sebab dia Melayu

BUTTERWORTH 21 Sept. - Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau Mat Sabu mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas pertuduhan membuat tohmahan yang memburukkan nama baik anggota polis dan keluarga mereka yang terlibat mempertahankan Balai Polis Bukit Kepong dalam ceramahnya di Padang Menora, Tasek Gelugor, dekat sini, 21 Ogos lalu. - Utusan
 Mat Sabu akan didakwa di Mahkamah Sesyen Butterworth esok ekoran lebih seribu laporan polis dibuat berhubung ucapan kontroversinya berkaitan peristiwa Bukit Kepong. 

Apakah 'pandangannya' yang lebih merupakan pandangan peribadinya tanpa hasutan untuk mana2 pihak bangun memberontak atau menentang kerajaan wajar dihadapkan ke mahkamah sedangkan pihak2 lain yang nyata menghina negara dan bangsa secara terang2an dibiarkan terlepas.

Apakah memberi pandangan dan pendapat kini sudah menjadi satu kesalahan dan jenayah?


Apakah membuat laporan polis yang palsu bukan satu jenayah berat yang tidak perlu diambil tindakan mahkamah segera?

Apakah tindakan memfitnah PM terlibat dengan satu pembunuhan bukan satu jenayah berat yang perlu di ambil tindakan mahkamah segera?

Apakah menghina bendera Malaysia dan negara dalam bentuk nyanyian bukan satu kesalahan berat?

Apakah memberi pandangan untuk menukar corak bendera Malaysia sekadar perlu minta maaf dan  di anggap selesai.

" Tahniah diucapkan diatas kecekapan polis dalam menangani kes Mat Sabu, tetapi jangan ingat rakyat tidak boleh menilai apabila banyak kes lain yang semacam dibiarkan berlarutan terutamanya dari pemimpin BN dan umno.
Seperkara lagi, janganlah kerana laporan yang salah dan fitnah oleh akhbar "pecacai" umno seseorang didakwa dengan berbagai tuduhan, yang buat fitnah dibiarkan lepas." - Tinta hijau dari kaki bukit

"KUALA LUMPUR, 20 Sept – Pakatan Rakyat menyifatkan langkah pihak berkuasa mahu mengenakan tuduhan ke atas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu sebagai tindakan bercanggah dengan pembaharuan politik diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, Khamis lalu. Sehubungan itu mereka menggesa pentadbiran Najib menggugurkan tindakan perundangan yang akan dibawa ke atas Mohamad esok"

InsyaAllah Mat Sabu akan didapati tidak bersalah kelak di sisi undang2....tetapi dan lebih penting Mat Sabu wajar meminta maaf di atas pandangan peribadinya itu, Memohon maaf sudah tentu tidak merendahkan kredibilinya.

Tetapi lakonan mat sabu dan penyokongnya, kutip derma untuik bayar duit jaminannya cukup 'jijik' dan murah sangat.




UMNO Kedah sombong dan takbur...

UMNO Kedah walaupun tewas memalukan pada 2008 masih lagi tidak berubah, masih syok sendiri, masih rasa pandai, masih ingat hebat dan kuat hingga memperlekehkan orang lain sekaligus meremehkan pengundi Kedah yang memilih PAS untuk memerintah Kedah.

Tunjuk mai sapa UMNO Kedah yang hampa rasa tera ?? Macam det kalid tu ka atau johari.. atau mad bashah masuk bakui sendiri angkat..

Pemimpin UMNO Kedah kena berkerja kuat berkhidmat untuk rakyat samada berjawatan atau tidak, samada menguasai kerajaan negeri atau tidak tetapi jika semua kerja dilakukan tidak ikhlas.... bersandiwara dan mengharap 'kuasa' secara rakus nyatalah lakonan mereka sedang diperhatikan rakyat.. tidak mustahil ditolak lebih teruk dari PRU13 nanti..

Angin kuat menyatakan Mukhriz bakal MB jika UMNO tawan semula Kedah nampaknya tidak disenangi puak ini yang merasakan merekalah yang lebih layak di kalangan mereka. Jika inilah 'warna' dan takuk UMNO Kedah... berdengki, berpuak, bertelagah, bercatas sesama sendiri sebelum berkuasa...biarlah PAS perintah 100 tahun lagi..



ALOR SETAR 20 Sept. — UMNO Kedah menyifatkan kenyataan Timbalan Pengerusinya, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir bahawa Datuk Amiruddin Hamzah calon yang sesuai sebagai Menteri Besar Kedah adalah pandangan peribadinya.

Ini kerana, kata Pengerusi UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md. Hanipah, siapa juga daripada kalangan pakatan pembangkang yang dipilih menggantikan Datuk Seri Azizan Abdul Razak, tahap kepimpinan kerajaan negeri tetap di takuk lama.
"Bagi saya kalau siapa pun ambil alih negeri Kedah, kalau kata dari segi nak buat perubahan tak mungkin. Kalau dah tiga tahun ini yang berlaku, ini yang kita rasa.
"Kalau yang muda ambil alih saya yakin mereka tak mampu, pendek kata kalau ada perubahan pun sama saja,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini. — Bernama

MCA dan MIC dah panas 肛門 buntot गुदा 肛门 anus شرج

UMNO kena berhati hati dengan puak ni, mereka tidak akan 'berlembut' kalau tiada kepentingan.

UMNO juga mesti bijak menambah 'kemenangan' dan mengelakkan pertembungan dengan PAS, satu lawan satu, biar MIC atau MCA bertembung PAS. Pengundi Melayu hanya akan sokong calon Melayu mengikut keutamaan. Pengundi Melayu jangan lupa bagaimana 'MCA dan MIC tunjuk biadap pada Melayu dan Islam - pilihanraya adalah masa untuk ;mengjar' mereka.

Memadailah MIC kekal diberi peruntukan 3 Parlimen dan 7 DUN kerana itu sahaja yang mereka mampu menang pada 2008.


Jangan harap sangat pengunci cina akan sokong MCA kalau calon DAP atau Pembangkang ada di situ. Jangan harap sangat pengundi India akan sokong  MIC kalau calon India dari DAP atau Pembangkang ada di situ.

Kalau mahu rasa selamat dan soal perpaduan biarlah MCA dan MIC yang palu gendang lebih kali ini, kenapa asyik2 Melayu sahaja bertungkus lumus ke arah itu?? Sudah sampai masanya ahli UMNO sekadar 'lihat dan pandang' jika kawasan itu calonnya bukan dari UMNO. Itu sikap mereka sebelum ini terhadap calon UMNO.


KUALA LUMPUR 20 Sept. — Parti komponen Barisan Nasional (BN) belum mengadakan perbincangan mengenai pengagihan kerusi untuk pilihan raya umum akan datang, namun MIC telah menyatakan kesediaan untuk bertukar kerusi yang diperuntukkan kepada parti itu dengan parti komponen BN yang lain.
Setiausaha Agung MIC, S. Murugesan berkata, sebarang pertukaran kerusi boleh dilaksanakan jika ada persefahaman dan persetujuan dari semua pihak yang berkepentingan.
"Kesediaan beberapa parti komponen BN seperti MIC dan MCA untuk bertukar kerusi menunjukkan sikap fleksibel mereka dan ini merupakan suatu berita yang positif,” katanya semasa ditemu ramah dalam Program Kerusi Panas, terbitan Bernama Radio24 di sini, semalam.
Pada Pilihan Raya Umum ke-12, 2008, MIC diperuntukkan sembilan kerusi Parlimen dan 19 kerusi kawasan Dewan Undangan Negeri dan telah menang tiga kerusi Parlimen dan tujuh kerusi negeri. — Bernama

Monday, September 19, 2011

ISA..apa yang Najib hidu..

Sudah dibentangkan ke rangka akta baru menggantikan ISA, tanya isteriku yang sedang membelek Utusan ketika baru aku nak landing...

Aku jawab belum.

Najib xxxxx, spontan katanya...

Tun sokong tanyanya lagi, merujuk kepada Mahathir

Aku jawab, tak berapa nak sokong... dalam hati, aku percaya tak mungkin Tun sokong tindakan tersebut dalam keadaan negara sekarang yang dilihat Najib hilang kawalan, belum pernah terjadi negara hilang kawalan sebegini. Masa Anwar buat reformasi dulu pun, rakyat masih rasa selamat.

Apa motif permansuhan ISA? Tidak mungkin kerjaan ikhlas tanpa motif politik tanpa udang di sebalik batu. Spontan di fikiran aku ialah bertujuan menyelamatkan Hishamuddin yang dianggap penakut dan tak ada telo. Tetapi tidak mungkin sekadar itu sebab Hisham masih tersengeh dan selamba rock.

Pemansuhan ISA sekadar membantut Anwar untuk lari ke kedutaan asing atau ke luar negara dengan alasan dia akan ditangkap oleh UMNO di bawah ISA?

Apakah Najib sudah terhidu...

Pemansuhan ISA adalah petanda perjalanan Anwar ke Sg Buluh sudah tidak dapat dielakkan lagi ???


Pemansuhan ISA sekadar cabaran sinis kerajaan kepada penyokong Anwar untuk bebas berdemonstrasi kelak jika ada sebarang kemungkinan kerana kerajaan tahu jika 'pakar demonstrasi' sudah disumbat ke sana, demonstrasi atau reformasi dengan sendirinya akan 'mati'. 

Anwar akan saksikan realiti sebenar, tiada demonstrasi besar2an akan mengiringnya kelak... secara  moralnya dengan sendiri sebagai petanda pembangkang sudah mula beransur hilang sokongan rakyat...


Perjuangan pemansuhan ISA oleh pembangkang selama ini dan sesuatu yang penting untuk keselamatan Anwar dan beberapa pemimpin lain yang celupar kenapa tidak disambut baik oleh Anwar sendiri?

Berani kalau bangang tak guna jugak...

“Saya tidak takut dengan Anwar Ibrahim,” kata Najib ketika berucap menutup Konvensyen Barisan Nasional (BN) Selangor di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini petang ini.

Kenapa agak lama untuk Najib mengambil masa untuk melafazkan dia tidak takut Anwar?  Kenapa sekarang?  apakah selama ini,  sebelum ini dia takut dan sekarang baru dia berani !!! 

Ucapan berani pun di pentas UMNO, kenapa tak lafazkan di luar negara, depan Obama...

Sebelum ini apa yang dia takutkan? Sekarang apa pula yang dia berani?


Berbeza dengan Anwar, dari segi cara dan gaya , memang jelas dia tidak gentar dengan kerajaan, Najib dan UMNO.

Kenapa tak saman Anwar atas tuduhan fitnah Altantuya sedangkan UMNO PP dan UMNO Selangor mengambil tindakan saman kepada isu yang lebih kecil terhadap Guan Eng dan Musfafa Ali?


" Apakah Naib terbawa bawa dengan pujian melambung atas 'keberaniannya' memansughkan ISA sehingga dia membuat pengakuan tersebut.

Najib tidak perlu takut atau berani, bukan itu yang rakyat nak tahu dan nak tengok, rakyat nak lihat 'kebijaksanaanya' dalam tangani semua isu negara.

Berani kalau bangang macam mat sabu tak guna jugak.."

Saturday, September 17, 2011

Asal Melayu rugi..Asal Rugi melayu...

Kemaskini: 1.03pm 17/9

YB Zul ajak Hassan Ali join BEBAS gamaknya semasa menghadiri rumah terbuka Hassan Ali...



ASAL

Orang Melayu kalau berharmoni apakah satu kerugian?

Nik Aziz terima kepimpinan Najib apakah satu kerugian?

Hadi dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri II adakah satu kerugian?

Anwar diberi pengampunan adakah satu kerugian?

Sikap berbaik baik antara pemimpin Melayu dan Islam adakah satu kerugian?

Masa lampau dan perbezaan pendapat perlukah jadi permusuhan, dendam dan peperangan sedangkan Melayu perlu penyatuan dan Islam menganjurkan muzakarah dan persaudaraan.

Friday, September 16, 2011

Lembu minta maaf

Lembu hitam peliharaan tauke babi minta maaf:

Cam kan betul2 wajah ini dan kalau jumpa hadiahkan air ludah ke mukanya sebagai ganti ISA yang dimansuhkan. 

Minta paria ni balik India dan syorkan kepada kerajaan India supaya tukar bendera negara itu..apa gamaknya akan terhadi pada lembu ni.


PETALING JAYA: DAP's Kota Alam Shah assemblyman M. Manoharan, who must have drawn flak over his Facebook posting that the Jalur Gemilang should be changed, has pulled down his comment.

He had posted an apology on his Facebook.

“I am a Malaysian. Very patriotic. I apologise if my comment on the Malaysian flag has caused any inconvenience to you all. Thank you,” he wrote.

Mega Sale sebelum PRU13


MCA kemuka cadangan rampas Selangor - Donald Lim

14/09/2011 6:30pm

PUTRAJAYA 14 Sept. - MCA Selangor akan mengemukakan beberapa cadangan kepada Barisan Nasional (BN) negeri dan kebangsaan bagi merampas kembali Selangor dari pakatan pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang, kata ketuanya Senator Datuk Ir. Donald Lim Siang Chai hari ini. 


Donald, yang juga Timbalan Menteri Kewangan mengakui MCA mungkin menghadapi tugas berat terutama di Lembah Klang pada pilihan raya umum akan datang.

"Bagaimanapun, meletakkan calon yang tepat akan meningkatkan peluang BN untuk menang.

- Bernama



Thursday, September 15, 2011

Ucapan Tin Kosong

“Apakah keputusan ini dibuat untuk menjadi kerajaan popular atau berpegang kepada keselamatan negara lebih diutamakan. Oleh itu, Perkasa bersikap tunggu dan lihat,” Brahim kata.

" Kalaulah dikatakan ucaapan itu merupakan satu kejutan memanglah aku terkejut besar...terkejut sebab ucapan tin ksoong.

Mansuh atau tidak ISA, adakah relevan dan kesan secara langsung kepada rakyat, apakah mansuh ISA hari ini, esok dapur kita tiba-tiba penuh dengan beras...

Ini semua nak 'popular' dan sekaligus persediaan kalau2 lepas PRU13 BN akan jadi pembangkang - kebaikan lebih kepada orang politik, sesama mereka. boleh lepas tangan dan berselindung di sebalik undang2.

Jadi lain kali kalau kata Najib nak buat perubahan atau pengumuman besar, anggaplah itu mimpi siang hari, itu propa Rais dan Ahmad Maslan.

Mana Muhyiddin, tak ada? tak nampak kelibat? RTM tak fokus? atau petanda tak setuju? " - aku kata

Toyol mana yang serang Khir Toyo...

Dalam blognya 23 Ogos lalu, Dr Khir menulis ada menteri persekutuan yang sedang berkonspirasi agar beliau dikenakan hukuman penjara atas tuduhan rasuah supaya membolehkan Selangor dapat dirampas semula oleh BN dalam pilihan raya akan datang.

Bagaimanapun Dr Khir tidak mendedahkan nama menteri-menteri berkenaan walaupun yakin sumbernya sangat boleh dipercayai.

“Dalam bulan yang mulia ini juga saya ingin mengingatkan tiga orang sahabat yang menjadi menteri dalam kabinet sekarang agar jangan keterlaluan untuk mengenakan saya,” tulisnya.





# Selain tiga menteri yang dibayangkan itu, tentulah ada dalang2 yang lain, tangan ghaib dan pelesit yang turut bersekongkol... Dalam politik, musuh dan kawan saling berganti ikut musim.

Sudah tentulah tidak melibatkan pemimpin2 suci seperti yang tertera ini (gambar hiasan)

Loket Berlian--isteri siapa punya pulak dahhhh..

15/09/2011 2:42am


MADRID 15 Sept. – Sebutir loket bertatah berlian ditemui di dalam perut seorang pencuri di sini, hari ini selepas polis mengarahkan dia menjalani imbasan sinar-x.
Pencuri itu mencuri beg tangan kepunyaan seorang wanita Britain yang mengandungi 2,000 euro (RM8,400), sebuah telefon bimbit, loket bertatah berlian bernilai 12,000 euro (RM51,000) berkenaan dan barang-barang lain ketika berada dalam sebuah restoran.
Polis kemudian memberhentikan kereta pencuri tersebut di tempat pemeriksaan biasa kerana mempunyai rekod jenayah sebelum ini dan mereka menemui beg tangan wanita tersebut. - AFP

# Nasib baik bukan kepunyaaan isteri Mat Sabu atau isteri Jamil Khir - kalau tidak dah tentu di asak di arak kehulu ke hilir oleh penyokong politik masing2 yang sememangnya dahaga isu.

Koperal Jenain Wajar Rayu @ Mendapat Pengampunan Khas

Koperal Jenain dipenjara lima tahun

15/09/2011 1:43pm

SHAH ALAM 15 Sept. - Seorang anggota polis berpangkat Koperal, Jenain Subi dijatuhi hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini setelah didapati bersalah menyebabkan kematian Aminulrasyid Amzah, 15, pada April tahun lepas.
Hakim Latifah Mohd Tahar membuat keputusan itu selepas berpuas hati bahawa pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan.
Jenain, 48, didakwa melakukan kesalahan itu antara 1.10 pagi dan 2 pagi 26 April 2010 di Jalan Tarian 11/2, Seksyen 11 di sini.
Pertuduhan mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan itu memperuntukkan hukuman penjara sehingga 30 tahun dan boleh dikenakan denda, jika sabit kesalahan.
Aminulrasyid disahkan meninggal dunia akibat luka tembakan di kepala.
Seramai 39 saksi pendakwaan dan tiga saksi pembelaan dipanggil memberi keterangan sepanjang perbicaraan.
Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Idham Abd Ghani, Mohd Dusuki Mokhtar dan Adilla Ahmad sementara Jenain diwakili peguam M.Athimulan, Salim Bashir dan Halim Ashgar Mohd Hilmi. - Bernama

Wednesday, September 14, 2011

Degil dan lebih popular..mat sabu diserang

Hakikatnya Mat Sabu berada dalam rating yang pertama dan teratas mengatasi Najib dan Anwar dari segi popular terutama dalam media internet selepas isu komunis dan bukit kepong.

Walaupun laporan polis dan pelbagai kecaman telah dibuat seluruh negara  ia tidak nampak banyak menjejaskan Mat Sabu.


Tetapi serangan kali ini penyebaran "cd phone sex Mat Sabu" sangat merimaskan Mat Sabu untuk berhadapan dengan wartawan dan media khususnya beberapa 'ungkapan'nya sudah menjadi slogan2 yang mengaibkan diri dan keluarganya termasuk partinya PAS.

Siapakah dalangnya? Mungkin ini satu peringatan Mat Sabu supaya jangan terlalu popular hingga lawan tauke?!

Ambiga menghilang diri...Pemimpin BERSIH 2.0 lintang pukang ketakutan..

Saat mencemaskan bagi semua pemimpin seperti Ambiga yang melibatkan diri dalam BERSIH 2.0. Sudah tentunya mereka akan menerima 'hukuman' yang paling berat dan tindakan keras dari kerajaan selepas ini.




A complete report on the allegations against the police handling of the Bersih 2.0 gathering in Kuala Lumpur on July 9 has been submitted to Home Minister Hishammuddin Auwww, inspector-general of police Ismail Omar said today.

Isu Rosmah.......Tun terlepas pandang

Kegagalan 1Malaysia dan Melayu dipinggirkan merupakan dua perkara pokok yang telah disuarakan oleh Tun mewakili pandangan umum orang Melayu yang 'kerugian' atas dasar Najib dan sekaligus sekali lagi UMNO tidak akan mendapat sokongan padu dalam PRU13 nanti menampakan seolah olah pembangkang itu kuat.

Ini seakan tamparan yang hebat kena ke muka Rais yang menggembar gemburkan 1Malaysia mudah difahami oleh rakyat sehingga ke tahap 90%. Satu perangkaan dan kajian yang dibuat ke atas budak tadika agaknya dan Rais sendiri tidak dapat lari dari 'syok sendiri'  sepertimana menteri2 penerangan yang lalu. Sikap bodek melampau Rais tidak lebih dari 'senjata makan tuan' bukan sahaja kepada Rais tetapi lebih parah kepada UMNO dan kerajaan itu sendiri. Rais boleh dikategorikan kini sebagai menteri yang sudah tidak lagi berpotensi untuk menang dalam PRU13 kelak.

Adalah agak terlewat untuk Najib membetulkan 'kerugian' Melayu dalam pendekatan 1Malaysia dan itu tidak boleh dimenangi dengan mudah kecuali membatalkan slogan tersebut secara perlahan-lahan dengan menggantikan suatu slogan lain yang lebih seimbang. Pendekatan 'hidup berugama dan saling menghormati' perlu lebih diterapkan kerana ia ada kaitan dengan pengurangan jenayah dan sensisitiviti keugamaan selain dari menanam ciri-ciri kemanusiaan yang lebih baik.

Pendckatan itu kelak sekaligus menempelak PAS yang dilhat menukar konsep Negara Islam kepada Negara Kebajikan yang tidak disenangi oledh ramai ahlinya sendiri walaupun dapat menawan segelintir pengundi bukan Islam.

Pendekatan Najib yang terus merugikan Melayu bermula seawal dia menjadi PM dengan membatalkan beberapa peruntukan berbentuk geran dan pinjaman dibawah Jabatan Pembangunan Koperasi khusus untuk usahawan Melayu dan begitu juga dengan kegagalan penambahan kuota biasiswa dan kemudahan pendidikan ke atas pelajar Melayu sebaliknya terdapat pertambahan ketara bagi bukan Melayu. Sikap lembut dan tewas kepada beberapa tuntutan bukan Melayu banyak mengguris hati orang Melayu untuk terus memberi kepercayaan kepada UMNO.

Lebih teruk lagi kerajaan Najib didapati sangat lemah dalam menguruskan dan menjamin kedudukan Melayu dan Islam seperti termakstub dalam Perlembagaan di mana tidak ada tindakan keras di ambil bagi yang menggugat dan mencabar keistimewaan tersebut. Belum pernah terjadi sebelum ini Melayu, Islam dan Sultan yang berkait dengan keamanan dihina, dikritik secara terbuka tanpa tindakan keras kerajaan.

Apa yang Tun suarakan adalah perkongsian dan pandangan sebenar dari majoriti Melayu yang suara mereka ditenggelamkan oleh bisikan dan pembohongan pemimpin2 Melayu di sekeliling Najib dan jika suara Tun tidak diberi perhatian, UMNO akan tenggelam sekali lagi, lebih teruk dan tidak terduga kerana derhaka kepada Melayu dan Islam.

Najib jangan ingat orang Melayu sudah tidak ada pilihan selain UMNO, Najib jangan ingat Melayu mudah lupa pada pemimpin Melayu yang lupa daratan dan Najib kena ingat darah bangsawannya tidak akan menjamin kedudukannya yang sentiasa bernasib baik dan selalu duduk di atas. Najib perlu ingat dia bakal meruntuh UMNO dan mencoreng arang di wajah bapanya jika dia menjadi 'Melayu yang mudah lupa'.

Satu lagi isu yang Tun terlepas pandang dan tidak sentuh ialah soal Rosmah, adalah diharapkan Tun sempat membisikannya kepada Najib kerana ia tidak wajar dibuat secara terbuka.

Walaupun Tun dilayan baik dan sewajarnya sebagai mantan PM oleh kepimpinan Najib berbanding kepimpinan Paklah tetapi ia bukanlah satu 'jaminan' untuk merasakan UMNO bebas dari mendapat kritikan keras Tun di  masa akan datang.

Tuesday, September 13, 2011

Guan Eng Ketawa / Maruah UMNO PP sekadar 30j

UMNO PP akan saman lim guan eng sebanyak 30j..itukah nilai UMNO PP? Dan kalau lim guan eng  minta maaf secara sinis.....sesen pun UMNO PP tak dapat.

Jumlah itu terlalu sikit, mudah untuk dibayar jika pun lim eng guan kalah..




GEORGE TOWN, 13 Sept – Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang menghantar notis tuntutan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kerana membuat tohmahan dan fitnah terhadap UMNO bertujuan mencemar nama baik dan kredibiliti UMNO sebagai sebuah parti politik orang Melayu.

Pengerusinya Datuk Zainal Abidin Osman berkata, notis tuntutan itu meminta Lim tempoh tujuh hari mulai esok untuk memohon maaf secara terbuka dan memberi jawapan kenapa beliau membuat fitnah kepada UMNO.

Katanya, jika Lim gagal berbuat demikian, UMNO akan memfailkan saman malu di mahkamah sivil sebagai tindakan susulan.

Beliau dalam kenyataannya kepada UMNO-Online memberitahu UMNO Pulau Pinang telah melantik Datuk Jahaberdeen Mohamed Yunoos daripada Jahaberdeen & Co. sebagai peguam mengendalikan kes saman malu ini dan membuat tuntutan sebanyak RM30 juta.

“Sekiranya menang wang ini kita akan gunakan untuk rakyat negeri ini, Bantu orang miskin, anak-anak yatim, ibu tunggal dan mereka yang memerlukan,” katanya.


13 SEPT. 2011: Penolong Ketua Penguatkuasa Jabatan Kastam, Datuk Zainul Abidin Taib dan Timbalan Pengarah Narkotik Ibu Pejabat Kastam, Liah Omar menunjukkan bungkusan dadah jenis syabu bernilai hampir RM46 juta yang dirampas, dalam sidang media di Nilai, Negeri Sembilan. - Utusan/ABDUL RAZAK AID

Sudah tentu ini bukan kali pertama mereka menyeludup, mungkin sudah beberapa kali, ke mana wang itu digunakan hasil keuntungan di masa lalu???

Siapa dalang di belakang mereka??? Apakah ini merupakan sumber kewangan untuk agenda menentang kerajaan??