Google+ Followers

Thursday, December 29, 2016

APAKAH EZAM DI ANTARA BEBERAPA ORANG YANG PUNYA MISSI UNTUK MERUNTUHKAN MORAL BERSATU



Keluar dan masuk BERSATU umpama seseorang datang untuk mencari peluang dan bila tiada tempat,  mereka keluar adakah menjadi kudis,  apatah lagi kalau mereka sendiri yang mempunyai peribadi bermasalah.

BERSATU bukan ditubuhkan untuk Tun Dr Mahathir,  Tun boleh berjuang sendirian tanpa parti atau sekadar memberi peransang kepada parti pembangkang sedia ada meneruskan perjuangan.

Cuma Tun melihat ketidak sepakatan antara pembangkang menjadikan BN yang buruk dan lemah pun tidak mampu ditewaskan.

BERSATU mungkin boleh menyumbang ke arah itu.

BERSATU ditubuhkan lebih untuk kita, generasi yang memerlukan satu wadah baru untuk perjuangan.

Jika BERSATU dikhianati,  ia bukan mengkhianati atau menyakitkan Tun tetapi pengkhianatan itu kepada bangsa,  ugama dan negara.

Jika dedak dan kepentingan sendiri lebih utama,  duduklah di mana pun,  ia tetap buruk dan keji.


15 comments:

  1. Entahlah...๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™‰๐Ÿ™Š

    ReplyDelete
  2. PPBM untuk melayu yang suka kena cucuk hidung dengan MahaKutty yang terpalit dengan skandal ketirisan lebih USD100 BILLION semasa tempoh pemerintahan diktatornya. Lebih tepat lagi, hanya Melayu bodoh yang suka skandal SEKS sokong PPBM!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pernah bekerja dari dengan kerajaan selama 36 tahun. Saya tak pernah lihat dengan mata kepala sendiri dokumen2 yang boleh menuduh tdm rasuah selama 22 tahun memerintah.

      Saya dah baca dan khatam buku Barry Wain menuduh tdm salahguna kuasa, rasuah dan tuduhan2 lain. Namun satu pun tak ada dokumentasi membuktikan kesalahan.

      Namun kalau najib, saya telah melihat dengan mata kepala sendiri dokumen yang jelas dan nyata tentang rasuah dan salah gunakuasa najib. Oh ya, the last 3 ministries I have worked with before retiring this year have in their possesion, clear and incriminating evidences.

      To my colleagues who have a few more years of service left, I hope you have seen them as well as we have perused these documents diligently. Till to this date, I just smile when I see faces of najib, ghani, apandi and khalid and the new macc and immigration bosses in tvs. Just wonder whether they still have good conscience

      Delete
    2. Tarak bukti...cuma tin kosong. Kalau betul heret Tun M ke mahkamah.

      Najib dah terbukti di Spore sehingga 2 bank ditutup dan 7 negara masih dlm process. Cuma di Malaysia... dah kena sumbat dedak, nak masuk mahkamah pon dah dicantas awal2.

      Delete
  3. 1.Tunku aziz dakwa ada pakatan antara tun & lim untuk melantik muhkriz jadi pm jika pembangkang menang dan lim jadi timbalan.
    2. Makanya sebelum ini berlaku kekecohan dalam tv3 menyalahkan sesama sendiri kerana jumlah penonton yang kurang bila ucapan tunku aziz disiarkan.
    3.Hinggakan tunku aziz cabar untuk saman kerana kaitkan dirinya dengan kemerosotan penonton
    4. Agak-agak lah jika tv3 siarkan dakwaan tunku aziz yang muhkriz jadi pm dan lim jadi tpm, berapakah jumlah penonton tv3. Bolehlah tv3 dan tunku aziz tebus maruah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara Joe, sudah tiba agaknya masa musuh bercakaran sesasama sendiri untuk menunjukkan siapa di antara mereka yang lebih berbakat untuk berbakti kepada boss.

      Maruah? Seperti juga rasuah! Kena di definasikan semula.

      Delete
    2. Saudara Joe, sudah tiba agaknya masa musuh bercakaran sesasama sendiri untuk menunjukkan siapa di antara mereka yang lebih berbakat untuk berbakti kepada boss.

      Maruah? Seperti juga rasuah! Kena di definasikan semula.

      Delete
  4. 1. Company baru tubuh
    2. Belum ada jawatan kosong
    3. Belum ada kerja tetap
    4. Hanya perlu sukarela untuk membantu susun meja, pasang langsir, lap tingkap dan sapu lantai.
    5. Hanya dibayar elaun makan dan transport saja.
    6. Bila compony dah mula operasi baru ada jawatan kosong.
    7. Pekerja sukarela akan diberi keutamaan
    8. Jika perlu duit untuk anak sekolah, bayar rumah dan kereta, ada baiknya cari kerja kat tempat lain.
    9. Elaun sukarela tak cukup tok bayar semua tu
    10. Jangan susahkan diri sendiri untuk orang lain. UTAMAKAN HAK DIRI ANDA.

    ReplyDelete
  5. Apa benar muhyiddin yassin bercuti dieropah ketika BERSATU menghadapi ujian sekarang...?

    ReplyDelete
  6. Ada yang telah menjadi ahli BERSATU. Penyokong bukan ahli pun ramai. Tak sehaluan bila berparti itu lumrah, yang merajuk atau berhasrat meninggalkan parti juga perkara biasa.

    Bersatu sedang mengendong misi dengan visi harapan , yang terbukti boleh jadi bayangan
    ketakutan kepada UMNO.

    ReplyDelete
  7. Muka2 opportunist nie kita dah sedia maklum lama dah...pelakon yg melakonkan watak yg sama cuma suasana je berbeza. Aku skit pun tak heran ezam nie akan bertenggek dekat mana2 yg boleh memberikan dia keuntungan. Anina pada aku mula2 jer nampak lurus tapi bila dpt perhatian seolah2 terasa mcm diangkat menjadi pemimpin ulung wanita...serikandi la katakan yg berani menyumpah seranah najib. Pada aku TSMY, Mukhriz dan beberapa kumpulan kecil yg memberontak awal2 tu la yg benar2 ikhlas sbb diorang dah rugi byk akibat mempertahankan apa yg hak dan apa yg batil. Tun M mmg tidak payah kita sangsi sebab sejak zaman muda belia smpai la skrg diakhir usia tak putus2 cuba membela umat melayu nie walaupun terpaksa berdepan dgn melayu2 bebal yg takde maruah diri...

    ReplyDelete
  8. Hindu Tua dan China Tua yg jadi pujaan ..macham2 lah

    ReplyDelete
  9. Nama BERSATU punya la gebang baru 4 bulan lancar dan tatau nak bersatu sesama sendiri.... kikikiki
    mcm parti keadilan name punya gah bila pimipihan parti ada yg koyak kulit kepala.... kikikikiki... bodo bodo..... kikikikiki.... klu dan macai cap barua yahudi prnjajah tak ade yg bersatu sesama senditi... kikikikiki....vodoooh...vongoks....kikikiki

    ReplyDelete
  10. Harap-harap di tahun 2017 ini MO1 dan Jho Low akan dapat di musnahkan.....!!

    ReplyDelete