Google+ Followers

Monday, December 5, 2016

DAP LEBIH SELAMAT DARI MCA DAN MIC

Hikmah Tun Dr Mahathir hadir di Perhimpunan DAP telah membuka mata bahawa selama ini,  MCA dan MIC yang dipeluk siang malam oleh UMNO rupanya lebih hapak dan haprak dengan kekauman mereka.

Sekurang kurangnya DAP menggunakan Bahasa Malaysia sepenuhnya dalam perhimpunan mereka.

Tun Dr Mahathir sendiri menyatakan kesilapan anggapannya di masa lalu.

Satu petanda Melayu akan dan boleh terima malah lebih selamat untUk meneRima DAP sebagai rakan kecil tetapi penting dalam PAKATAN BERSATU.





# Adalah wajar juga dari berpeluh dan berhempas pulas UMNO nak pikat PAS,  lebih baik cuba nasib pujuk DAP untuk bersama BN dengan beberapa tawaran dan diskaun.
Lim guan eng mungkin setuju.

24 comments:

  1. Hindu Tua buat lawak Nabi tiada RM 2.6 billion dalam account..

    ReplyDelete
    Replies
    1. seorang Islam yang bwrakhlak tidak akan curi duit rakyat

      Delete
    2. Tak payah lah tambah dosa fitnah orang. Dengar sepenuhnya dan kontek ayat. Bukan ambik sekerat aje.

      Kalau ambil sekerat aje Al Quran pon boleh disalah tafsir.

      Delete
    3. Tak payah nak tegakkan benang basah ler..... org yg ada jiwa tak akan fitnah org curi duit rakyat..... nak faham apa lagi tentang konteks ayat..... biar apapun tujuannya..... penghinaan telah pun dilakukan.

      Delete
    4. suharli..
      fitnah curi duit rakyat? tudia..hati anda mmg percaya najib 2.6b%..Tahniah..teruskan buta hati dan mata saudara..

      Delete
    5. 9:40 & Suharli Masrop adalah penyamaran makhluk perusak menggelarkan dirinya 'Kejora' & muncul 24 jam di blog Putra Merdeka. Sebenarnya dia nie sekor saja, tapi konon coba membayangkan dia ramai. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang dihayonnya hanya bola dia atau bola Jibo, bos dia.

      Pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi, dia menipu, membohong, memfitnah. Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengetahuan nya cetek, selalunya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Harap maklum & diambil perhatian.

      Delete
  2. Jng percaya sapa sapa yg bersama umnobn
    Umnobn parti yg Tipu rakyat and pemimpin umno adalah pencuri duit rakyat and menteri umno adalah pemakan dedak haram from Najib bangsat.

    ReplyDelete
  3. Hidup bersatu, hidup Tun

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Manusia tongong je yg mengakat pembohong... Pencuri... Perampas... Penakut

      Delete
  5. semoga tun panjang umur...ni dulu doa sapa tah?

    ReplyDelete
  6. kat atas nie anjing najib....
    terlampau makan duit haram...jadi cam nie lah.
    ingatlah, bukan satu dunia tau najib tu pencuri duit rakyat, tapi yg penting Allah tau...
    tunggulah wahai anjing najib, masa akan sampai jugak.

    ReplyDelete
  7. sampai sebut hindu tua sangat biadap terhadap terhadap orang yang berjasa, harap kau mampos dalam keadaan hina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka Kejora..tak serik2 dia dihentam tapi masih muka tebal tak makan saman.

      Delete
    2. Relax la Bro. Jangan ambil hati dengan penggunaan "Hindu Tua". Mungkin Anon tu maksudkan sebagai India. Saya pernah gunting rambut dengan kawan Hindu. Ada dia rujuk perkataan Hindu sebagai seseorang. Bukan merujuk agama seseorang. Tak perlulah maki hamun Anon tu makan dedak. Interpretasi seseorang tak sama. Jangan ingat kita saja betul seperti perangai Madey.

      Delete
    3. Kejora 10:59 mula menyamar sebagai orang lain konon nak meredakan keadaan. Bau busuk & hapraknya tetap menyengit.

      Saya tegaskan....Kejora pemuja Najib & KJ nie memang gemar bagai Ularmak menjatuhkan kafir pada orang orang yg dia tak suka. Saya sendiri & teman2 seperjuangan dah ditohmahkan dgn pelbagai anutan.

      Delete
  8. Saya mohon tuan punya blog siarkan isu yg sedang heboh diperkatakan ttg KEMUSNAHAN ekoran PEMBALAKAN besar-besaran di hutan simpanan di negeri Pahang...isu ini bukan hanya zalim kpd rakyat, tapi juga kepada kehidupan liar, hutan, tumbuh-tumbuhan & spesi marine. Isu ini hangat diperkatakan orang baru2 ini ketika menjelangnya kueh PAU UMNO hangus digoreng Najib baru2 ini. Pendedahan dibuat begitu professional oleh YB Fuziah Salleh & YB Rafizi Ramli, siap dgn peta & gambar aerial view. Inilah yg dikatakan, 'Harapkan pagar, pagar makan padi".

    Refer You Tube - Terbongkar Aktiviti Menjahanamkan Hutan Simpanan. Thanks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. YB Rafizi yang dah dijatohkan hukuman penjara 18 bulan oleh Mahkamah kerana FITNAH tu ke? Aisay Man. Kuching kurap tu pon nak dipercayai?

      Delete
    2. Ketua Audit Negara telah melaporkan bahawa Simpanan Caruman di dalam Tabungan Lembaga Angkatan Tentera telah diselewengkan oleh Najib untuk membayar bunga riba hutang duit Yahudi Zionis yg Najib pinjam untuk 1mdb...tapi telah diOSAkan sebagai Rahasia KERAtaJAAN untuk menutupi penyelewengan Najimah laki bini.

      Apakah patut orang yg berjuang demi kebenaran untuk rakyat & negara dikenakan hukuman penjara..sementara pesalah sebenar yg menyeleweng duit tabung berkenaan terus bebas melakukan sesuka hatinya...undang2 keadilan apakah ini.....????

      Delete
  9. Di Konvensyen DAP : Nabi tak da RM2.6 billion dalam account dia jadi bahan lawak oleh Hindu Tua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menuduh seorang Islam sebagai kapir (hindu) pasti dilaknat Allah.

      Delete
    2. Kejora pemuja Najib & KJ nie memang gemar bagai Ularmak menjatuhkan kafir pada orang orang yg dia tak suka. Saya sendiri & teman2 seperjuangan dah ditohmahkan dgn pelbagai anutan.

      Delete
    3. Tak faham sindiran rupanya

      Delete
  10. Eloklah bersaudara dgn Hew superman dan sama-sama berteriak BIAR MELAYU SKREW MELAYU....

    ReplyDelete