Saturday, December 24, 2016

JANGAN MUDAH TERPEDAYA DENGAN PEMINPIN YANG PERIUKNYA SUDAH MASUK AIR

Ahli umno kena fokus singkirkan pemimpin mereka yang tidak berakhlak, rasuah,  munafik secara berhemah tetapi tegas. .

Itulah musuh utama yang menjadi beban kepada parti, kerajaan dan semua itu menjurus kepada ketidakyakinan rakyat dan akhirnya kalah di PRU.

Orang Melayu tidak akan sokong dan undi pembangkang jika pemimpin umno berakhlak dan masih di landasan perjuangan yang benar.

Musuh sebenar parti umno adalah pemimpin umno yang lupa daratan.

Perpecahan lampau lebih kepada isu politik (PAS dan Semangat 46) diikuti isu akhlak (Anwar)  tetapi perbezaan itu tidak menyebabkan UMNO runtuh kerana pemimpin umno pada itu masih berada di landasan yang betul.

Hari ini apabila BERSATU ditubuhkan sebagai serpihan,  ia sudah berbeza kerana di umno sendiri sedang melindung pemimpin yang akhlaknya menjadi pertikaian majoriti rakyat.

Sebab itulah walaupun umno sendiri secara kulitnya menganggap BERSATU tidak kuat tetapi dari semangat dalamannya cukup kuat. Sokongan fizikal mungkin kurang nampak tetapi spiritualnya bagai sedang menggelegak.

Letusan dan belum ledakan. UMNO sedang menambah musuh ketika berada hilang 2/3 majoriti.

Jangan terleka dengan janji manis pemimpin kerana realitinya ahli umno yang tahu.
1) Lihat kepada perubahan ahli keluarga yang dulunya solid kepada umno kini berubah.
2) Lihat kepada komuniti sekeliling,  bergaul dengan 10 orang,  berapa peratus yang tidak merungut dan salahkan kerajaan.
Apakah mereka akan tetap sokong umno sedangkan alternatif (BERSATU) sudah ada.
3) Lihat kepada rakan sepejabat,  rakan kongsi dan pelanggan perniagaan,  rakan peneroka felda apakah mereka masih mahu undi umno.

Itulah realiti rakyat dan bukannya cerita pemimpin yang periuknya sudah masuk air.


UNTUK KD
TERIMA KASIH


28 comments:

  1. KD
    confirm, memang kami semua tak kelapaq dah nak undi umnobn parti penipu dan pemimpinnya pencuri diketuai oleh najib bangsat@pencuri !!!
    rakyat bukan semuanya bodoh macam ahli umno.
    bukan semua rakyat tak tau yg najib pencuri tabur dedak.
    seluruh keluarga, adik beradik, kawan kawan semuanya dulu sokong umno, but laa nie....SORRY !!!
    no more umnobn....kami semua sokong bersatu and Tun M.
    hidup bersatu , hidup Tun M ?

    ReplyDelete
  2. Kikikikiki....
    Kencang nyer gebang... balik keluarga sllu tanya dah 22 tahun berkuasa dia nak apoo laie tuuu... cukup cukup la tu.... sllu nya bila adik beradik bilo dah berkumpul anak beranak.... tak ado llak yg ckp pencuri dsnya sbb dulu 22 tahun lagi kuekk dio mrncuri .... bolom bailout lagi tuhhh..

    kikikiki.... gebang kencang jer laaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3.23 nie nampak sangat yg dia pemakan tegar dedak haram drp najib pencuri and ahli umno bahalol.
      ingatlah bahalol ooi, duit yg hang bagi makan kat anak bini hang tu duit haram from najib umno pencuri duit rakyat. org tak ada agama and bodoh macam hang nie aja yg tak tau hukum hakam, apa pun hang sebat janji masuk. rakyat malaysia and satu dunia tau najib tu penyangak and pencuri cuma sebab dicover oleh kpn and ag aja dia still selamat. kononnya ag lama tak sihat and diberhentikan,tapi nampak sihat and dah pun boleh jadi lawyer balik, rakyat bukan bodoh macam hang and ahli umno, rakyat hanya tunggu masa aja.
      in sya allah, tuhan akan tolong umatnya yg meminta.
      ingatlah duit dedak haram tu drp duit rakyat bukan bapak najib pencuri @ bangsat punya.

      Delete
    2. Dia dah kaya pun 22 tahun jadi PM. Apa lagi mahunya?

      Mahunya ialah untuk selamatkan anak cucu negara ini termasuklah anak cucu aku dan kamu daripada terus menerus dirompak oleh sang pengkhianat yang menyamun daripada rakyatnya sendiri.

      Bro 5:05. Saya rasa Kejora ini belum ada anak isteri sebab tu dia tak perlu fikir beri makanan halal kpd anak isterinya.

      Delete
  3. 3.23,

    Adakah kamu kata melayu muslim redha pemimpinnya penyamun, penzalim?

    Adakah kamu kata melayu muslim rela jilat cumbu rayu China makan babi, anti islam, komunis, mintak hutang untuk bayar hutang 1MDB/Src Najib, ramai rakyatnya yang bukan murtad tapi sememangnya kafir, ramai yang bunuh diri, lgbtnya tak terkira, rasuahnya tak terkira?

    Adakah kamu kata melayu muslim sememangya bangsa rasuah, penyamun?

    Adakah kamu kata melayu muslim tak kesah halal haramnya mencuri merasuah?

    Mana agamamu, mana budayamu, mana keislamanmu?

    Berani saya katakan melayu muslim rasuahlah penyebab kemerdekaannya tunku diragut, pembangunan razak diruntuh, perpaduan rakyat hussein onn dihancurkan, pembangunan pesat negara mahahir dimusnahkan.

    Melayu muslim lena ditidurkan islsm hadhari paklah. Dahlah tidur lena, disumbat dedak haram najib sehingga mata tak nampak, telinga jadi pekak dan mulut jadi bisu.

    Itukah melayu muslim sejati?

    ReplyDelete
  4. Terbaca tweet dr rais hussin sebentar tadi. Hamdan Rukun kata dr rais tak ada satu bukti pun. Saya setuju respon dr rais....declassify AG report...then hamdsn rukun boleh komen lagi.

    Bukti berdokumen berlambak namun semua disenyapkan DEMI PROTECT NAJIB. Mengapa? Sebab semua dah kena Tumbuk Siku oleh najib. Kalau AG dan IGP kita profesyenal srperti fi singapura, swiss dan US, lama dah bukti berterabur dan najib serta rosmah dsn ahli2 penyamun masuk jel sg buluh.

    So bukti apa lagi? Oh unless tetlau kenyang dengan dedak sehingga nsk tidur hadhari saja.

    Just asking....apa kata rskyat islam yang buat solat hajat dan tekad berkata, KSMI TIDAK HALALKAN WALAU SATU SEN PUN DUIT KAMI RAKYAT YANG GUNAKAN OLEH NSJIB DSN SEMUA PENERIMA DEDAK?

    ReplyDelete
  5. Lawak Selangor

    Air Kuning di Perak...
    Air Hitam di Johor...
    Air Keroh di Melaka...
    Air Hangat di Langkawi...
    Air Tak Ada di Selangor...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Air liur tipu seri perdana, putrajaya

      Air liur dedak menteri wilayah persekutuan.

      Hahaha

      Delete
  6. Aku nak pilih yang mana? Walhal kedua duanya sama bahalol. Sorang bernilai 100b dan sorang lagi 4.2b. Dua dua tak boleh harap. Lebih baik aku pilih PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas sokong umno and umno najib adalah pencuri, so sokong pakatan or bersatu lah bro.
      bersatu more clean and for rakyat.
      hadi tak boleh pakai and pemimpin pas suka kena kencing fr umno and suka u turn.
      nampak tak ada hala tuju langsong, no more parti islam sebab sokong najib penyamun.

      Delete
    2. 5.11,

      Can you please put up all proofs of tdm curi 100 billion? If you fail anda fitnah spdsn berdosa.

      Kalau anda suruh saya prove najib's theft, ada blog namanya Jebat Must Die. You nak bukti najib curi 4.2 bil (actually more) semua ada....bukan fitnah.

      Di malaysia kalau AG report di declassify, terburailah bukti. Sebab itu d OSAkan. Najib gagal didakwa bukan tiada bukti tapi dicoverup olrh apandi dan khalid. Kalau RCI dibuat, insyaAllah najib, rosmah dan ahli2 penyamun akan jadi penghuni sg buluh.

      Ingat, bukti external telah bermula dengan 3 bankers BSI dihukum jel dan denda related to 1MDB dan SRC. Jagan alih tiang gol....duit itu diluluskan oleh najib ART 117, masuk akaun jho low, pusing keliling dunia terus a portion masuk akaun najib.

      Di US....sabar menanti

      Justo dah bebas....tunggu ledakan dari switzerland dan swiss AG.

      Swiss dan US AGs are professional, unlike dedakian najib's AG. IGP pun rabun mata, kurang pendengaran dan mulut ulcer...tak dapat bercakap.

      Merry crisis-mess, Happy New FEAR

      Delete
    3. Ye ke semua tu bukti oleh jebat must die? Cuba tanya kenapa jebat must block me from his fb??? Boleh? Semua bukti dalam blog jebta must lie dia dapat dari wsj, sr dan juga ubah suai maklumat. Bukan bukti.

      Bukti kehilangan 100b boleh lihat pada kes maminco, bmf, perwaja, pkfz dan lain2 lagi. Siapa pm masa tu? Jangan tunjuk bodoh la. Siapa boleh nafikan kes2 tu semua ada kaitan dengan si mamak.


      Kes bsi, http://www.mas.gov.sg/News-and-Publications/Media-Releases/2016/MAS-directs-BSI-Bank-to-shut-down-in-Singapore.aspx

      dalam kenyataan rasmi tiada satu pun dikaitkan dengan 1mdb. Cuma ianya hanya dikaitkan dengan 1mdb sebab pegawai bank berkenaan adalah pegawai jho low. Selainnya cuma "linked"...macammana "linked" pun tak dapat dibuktikan.memandangkan tiada bukti wang sebanyak 3bil kononnya dimasukkan tidak ujud.

      Swiss ag sahkan http://www.reuters.com/article/us-switzerland-malaysia-investigation-idUSKCN0VB2LJ ... Najib bukan suspek.


      Di US...doj gagal namakan siapa mo1 dan juga mengatakan mo1 adalah mangsa sama seperti 1mdb. Nak bukti...cuba baca kertas saman "SIVIL" doj.


      Berpusing2 bercakap pun masih tak ada bukti...macam si mamak berhujah dimahkamah...."saya dengaq org kata..."...akhirnya si mamak sendiri akui dia tak ada bukti....



      Penjilat si mamak wajib ada 2 sifat...

      1. Bodoh
      2. Sedia menjilat segala lendir dan kahak pada bila2 masa..



      Kahkahkah

      Delete
    4. Maminco ke, perwsja ke...mana black n white tuduhan? Kes najib siap dengan dokumen, fliw chart....

      You cannot contest factsvwith air liur.

      You seemed to be blinded by the fact that najib is not a suspect in swiss investigation. Nsk tanya kalau itulah argument kamu, mengapa 2 MLA request by swissAG tak di redpond pisitively??
      Something to hide, everything to hide or nothing to hide??

      Delete
  7. Khairy Jamaludin adalah seorang PEMINPIN YANG PERIUKNYA SUDAH MASUK AIR.

    My big and extended family of about 1,200 members all over malaysia who are voters will never in our life agin vote for BN. We will remain practical and see that we will never allow kleptocratic govrnment to remain in power.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A good start....1,200 multiplier-effect with each member do a dragnet to another 10 amongst his/her circle....that would be awesome!

      Make UMNOBN bungkus GE14 for REAL, lets rollllll brother!!!!

      Delete
  8. Kihkihkih....siapa periuk yg sudah masuk air ni??? Dengan segala permintaan si mamak diketepikan oleh najib..paling malang si boboiboy tak dapat jadi tpm....KAHKAHKAH..

    Munafik...bila bercakap bohong, tak amanah...siapa yg menuduh jari ke org lain atas semua skandal 22 tahun???

    Rasuah.Siapa yg melesapkan 100 billion dengan menggunakan ISA utk tutup semua saksi dan bukti???

    Kahkahkahkah....

    Kononnya ada banyak bukti berdokumen...mana dia? Nak pertikaikan laporan audit yg di OSA kan? Kenapa tak tanya bila kes ipic vs 1mdb nak selesaikan...kita tengok siapa yg kena....

    Siapa yg terdiam sekarang?

    1. Doj tak berani namakan mo1.

    2. Doj tak berani dakwa jenayah keatas jho low dan riza.

    3. Doj tak berani sita harta jho low dan riza.

    4. Swiss ag sahkan Najib bukan suspek... http://www.reuters.com/article/us-switzerland-malaysia-investigation-idUSKCN0VB2LJ

    5. Kerajaan arab saudi, sprm, pac dan polis sahkan rm2.6b adalah derma dari arab saudi.

    6. Kes bsi...tiada nama Najib, jho low, riza aziz, 1mdb disebut.

    7. Mahkamah kuala lumpur tidak terima kes mahathir kerana beliau hanya berkata " Saya dengar org cakap...".....hearsay.

    8. Mahathir akui beliau tiada bukti untuk mendakwa Najib.

    9. Pac sahkan Najib tidak bersalah.. http://www.thestar.com.my/news/nation/2016/04/07/pac-najib-not-accountable-over-1mdb-dealings/

    10. SR kantoi menipu kerana tiada wang sebanyak 3billion dimasukkan ke dalam brazen sky - sumber MAS

    Mana lu punya bukti?

    KAHKAHKAH..........

    ReplyDelete
  9. Oh ya...berakhlak ke seseorg yg menjilat ludah dan kahaknya sendiri???

    kahkahkahkah......

    ReplyDelete
  10. Keris berayon,

    Surat khabar lama

    Tak ada yang terkini?

    Ciri2 pemakan dedak dan budak tadika atau hingusan.

    Bro, berita terlebih hangat

    1....justo dah di switzerland
    2....yak mengaku bersalah
    3....yvonne mengaku bersalah
    4....yeo didapati bersalah
    5....jho low fan famili gagal transfer aset kepada other trustee
    6....jho liw dan famili gagal mendelaykan hearing kes DoJ

    .....ini baru terkini dan hangat

    Bilakah mata kamu kembali melihat, telinga kembali mendengar dan mulut kembali bercakap? Ingat PAS dah kafirkan anda....Ingat dah tuduh PAS parti ajaran sesat.

    Selamat menyambut hari CRISIS-MESS DAN HAPPY NEW FEAR




    ReplyDelete
  11. Keris berayon ni cuma akan senyap kalau sapa2 murah hati bagi dia dedak. Kalau tak bertali arus la komen2 mengarut dia dlm blog KD ni. Aku dah kenal benar tabiat umno tegar kt area aku...bila kutuk najib lawan tetap lawan tapi belakang2 sesama diorang kutuk jugak pemimpin2 kt atas sebab bagi seciput je habuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang berebut dedak gitula bro.

      Sebab tu dah kurang kencang sekarang ni.

      Delete
  12. Maaf keris, di antara banyak hujah, tulisan anda sekadar menulis untuk syok sendiri.
    Membosankan, memalukan penyokong Najib, sudah bankrap jiwa dan iman.

    ReplyDelete
  13. Saya dari dulu suka dan respect razali ibrahim, dep minister in pm's dept. Unfortunately, hr appeared lost and bring sucked into the game of throne.

    Another from kelantan, mostapha mohammad, MITI Minister. He failed malaysians miserably and lost rakyat's respect.

    ReplyDelete
  14. Kihkihkih.....ada pulak yg kata surat khabar lama.....

    Tapi masih tiada jawapan mana buktinya......

    Pegawai bank yg pecah amanah...Najib nak disalahkan serupa la anak mencuri mak bapak dijatuhkan hukuman penjara....kahkahkahkah...

    Maminco, perwaja, bmf, pkfz dan sebagainya...semua dokumen dah tutup rapi oleh si mamak dengan OSA dan ISA....nak nafi lagi ke? Belum kira bab Memali dan ops lalang....kehkehkeh...

    Kita tgk la doj betul2 berani sita harta jho low...tapi kenapa harta riza aziz tak disita sekali yer? Ahaksss...

    Yang sekor lagi bercakap soal iman...kat mana iman kamu bila menuduh hanya berpandukan pada kitab wsj dan sr??? Ini ke ajaran islam kamu? Kahkahkahkah...


    Nampak sangat la anjing2 madey munafiqun ni bersedia utk menjilat segala kahak dan lendir dengan lahapnya...al maklum bodoh....


    Justo dah di switzerland.....kita tunggu aje la pengakuan dia. Tapi yg pasti sampai ke hari ni ag switzerland belum tukar pengakuan dah Najib masih bukan suspek.....kehkehkeh.....

    Tentang permintaan ag swiss tu...minta la dia buat permohonan rasmi dan ag si pandi tak kata tak nak beri kerjasama cuma dia masih mengkaji....


    #p/s: masih tunggu kes ipic vs 1mdb di London..


    KAHKAHKAHKAH......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat tadika, aku bagi D+...

      Content....basi
      Effort....bare minimum

      Tahap jamal d gangster..

      Keris...tingkatkan usaha lebih gigih lagi....

      Delete
  15. Kesian keris, aku simpati, tulis panjang panjang dengan akal pendek, hujahnya jadi kosong.
    Minta maaf aku tak baca dah kalau tulisan keris, dah banyak kali baca sebelum ini tapi hampeh... Berulang dengan lendir dan kahak, agaknya keturunan kahak hijau lalat hijau keris ni.
    Tulisan kalau ada isi, tulis sekali cukup le, atau buatlah blog sendiri kot ada follower sendiri

    Kikikikiki

    ReplyDelete
  16. Setuju 100%. Penyamun ni tak akan sedar-sedar, dah habis 1MDB dgn drama derma tok arab, timbul pula cerita PT Eagle pula, nak mengharap derma pak sondakh pula. Dana awam yang melabur dalam FGV dah rugi berbillion.

    ReplyDelete
  17. Kerajaan masih bermasalah dengan isu semasa yang masih tergantung .
    Bagaimana mungkin menemukan jalan penyelesaiannya, kerana isu yang seumpama skandal peribadi pemimpin-pemimpin kerajaan adalah cerita sensasi menjadi bahan ketawa dan sindiran sana sini.

    ReplyDelete
  18. sodokan pulak msukk abisss bertarabuqq taikkkk wooo

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...