Google+ Followers

Friday, December 23, 2016

KALAU TIBA TIBA YB TEMPAT ANDA TERLEBIH RAMAH, TERLEBIH ZIARAH....

*BILA DAH.......*

🔴 Jalan kampung / desa / pekan di turap dan di selenggarakan sehingga depan pintu rumah ketua kampung itu maknanya.....

🔴 Tiba-tiba YB dah pandai pakai kain sarung dan kopiah datang awal ke masjid atau surau , itu maknanya.....

🔴 Tiba-tiba YB yang empat hari sebulan ada setiap 2 hari di kawasan itu bermaknanya...

🔴 Tiba-tiba ada YB yang sebuk datang majlis kenduri kendara di kampung , walaupun sebelum ini hanya menghantar wakil sahaja, itu  maknanya....

🔴 Tiba-tiba ada YB yang berbasikal atau bermotorsikal mengelilingi kampung atau kawasan maka itu bermaknanya....

🔴 Tiba-tiba ada pengumuman kenaikkan harga getah , kopi atau sawit walaupun *MATA WANG MERUNDUM* , maka itu maknanya...

🔴 Tiba-tiba ada pengumuman bahawa peneroka felda akan menerima imbuhan sebanyak RM25,000 setiap peneroka walaupun Felda sedang mengalami masalah kewangan, maka itu bermaknanya.....

🔴 Walau apa pun ketiba-tibaan yang akan hadir di kalangan masyarakat Malaysia dalam waktu yang terdekat ini, di harapkan rakyat perlu sedar dan insaflah akan kesilapan yang anda telah lakukan di masa PRU yang lepas, jangan sampai lagi ianya berulang di masa hadapan.

Tidak akan menjadi satu kesalahan pun kepada rakyat jika menolak BNUMNO di dalam PRU akan datang.

Negara ini tetap akan kekal MELAYU yang memerintah, jangan di dengar akan pembohongan BNUMNO tu.

*SAJA NAK BAGITAU* , jika UMNOBN kalah dalam PRU akan datang ini, yang susah itu adalah pemimpin tersebut, kerana mereka melakukan banyak penyelewengan dan ketirisan dalam menjalankan amanah yang di beri.

*SHUKUR MOHAMAD*
(ahli *PPBM* seumur hidup)

15 comments:

  1. Depa bg aku sapu..Undi sori ABUP

    ReplyDelete
  2. Ahli ppbm yg tulis begitu? Ehmmm...nak tanya sikit, sblm ppbm wujud kt muka bumi ni, adakah si penulis juga berpandangan serupa? Lawak juga bila dh marah ni ye. Biasa la melayu, dulu kata dap parti rasis yg wajar diperangi, kini relakan belakang dan tengkok ditunggangi dap. Apa nak buat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya dulu pon sokong UMNO... tapi sekarang benci dan meluat kat UNNO kerana UMNO sekarang tak sama dengan UMNO dulu.

      UMNO sekarang milik peribadi ... sebab tu habis harta rakyat disapunya. Yang lain buta dan tuli bahkan menyokong pulak tu. Sbb itu saya berdoa agar BN dan UMNO tumbang di PRU14 ini. Agar semua pemimpin yang dituduh tidak amanah diadili dengan sempurna.

      Delete
  3. Bagaimana relakan belakang dan tengkok ditunggangi cina kominis?

    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku akan sokong walaupun seekor Babi asal bukan umno pas.

      Delete
  4. 6.08
    biasa la beb.....puak dan barua pluralist lgbt dan gay ni.... barua dan macai2 ni dulu pernah senang lenang... mewah...dan gah... bila dah nk mampos melansungkan hidup yg mewah jalan singkat jadi barua dan anjing yahudi... bukan saja nak jahanam bangsa tetapi ugama islam pun dilacurkan skali ... puak ini dah tua bangka ... dinasour lunyai yg tunggu masa nak pupus .... dinasour yg tatau balas budi dan terimakasih ..... diasour ni dah dapat hidu kekalahan di PRU akan datang bila fitnah dan adu domba ikut skrip tuan penjajah dah tak laku mula la meroyan royan... dinasour yg lunyai pupus ditelan zaman plingmalang mudah lupa dan semua muntah dan kahak hijau sanggup dijilat balik semata mata demi kroni dan anak beranak.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah fitnah fitnah.... Dah saman... Jangan takut bayangan sendiri

      Delete
  5. dunia akhir zaman...bilamana puak2 yg mengaku melayu Islam lebih rela makan babi dgn puak2 kafir DAP walaupun depa tahu yg puak2 kafir ni melakukan kemungkaran yg lebih teruk... bebalnya melayu2 sebegini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bezakan dap...mca... Gerakan?..rela makan babi bersama mca/gerakan!!!

      Delete
  6. Mca dan gerakan masih lagi mematuhi araham PM melayu .. tidak menyentuh sensutiviti kesucian islam dan iman serta akidah... yg prlik nya barua barua ini tundukbpada kemahuan cina DAP malah mrncampuri urusan serta sensitiviti agama islam.... melainkan barua barua yg sanggup tgk islam dilacurkan... barua barua ini tidak lagi mengamal islam serta meremehkan dan memperlecehkan hukum hukum islam.... barua ni perlu dihapuskan...
    mamak meddey jangan takut dng bayang2 sendiri .. bila nak saman 1mdb.... mcm tulur mamak masuk lam perut... kikikkkii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ada yg sanggup makan dedak, lebih teruk dari babi, elok sokong DAP.

      Delete
  7. Ahli dan pemimpin Untuk Macai Najib Only UMNO ini is a confused party.

    Tak dapat beza antara:

    A. Cina DAP makan babi dan dituduh anti islam dan komunis...namun adalah rakyat malaysia DAN

    B. China makan babi dari tanah besar China yang sah anti islam, sememangnya komunis

    Namun najib dan umno jual aset berharga negara, pinjam duit untuk bayar hutang 1MDB.

    Namun biarkan hutang ini dibayar oleh anak cucu cicit rakyat malaysia rasa tanpa bersalah

    Namun ahli umno sokong penyamun walaupun diharamkan islam

    Namun kononnya nak jaga bangsa, agama dan negara tapi menyusahkan sebaliknya.

    Namun...namun...banyak berfantasi, guna auta, berhias dengan superficiality dan kepalsuan.

    ReplyDelete
  8. Undilah Barisan Nasional untuk kesejahteraan dan kemakmuran negara yang berterusan. Jangan undi pembangkang terutamanya yang 24 jam menyebar elemen2 subversif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makmor ke negara sekarang... Jgn pandang satu sudut je maksud kemakmuran... Kesejahteraan bukan hanya tidak ada huruhara dan rusuhan

      Delete
  9. Sekarang, dalam ertikata lain,BN Umno ditunggang kuda oleh china makan babi dari negara china komunis, anti islam sehingga orang islam dilarang berpuasa, memberi hutang pada najib untuk bayar hutang 1MDB, tanah diserah dsn digadai, maruah negara digadai dan anak cucu cicit dipaksa bayar hutang yang najib buat. Jangan laung lagi merdeka yang tuanku rahman perolehi. Jangan bangga pembangunan yang tun razak ilhamkan. Jangan harap perpaduan yang tun hussein usahakan, jangan mimpi lagi malaysia moden yang dihormati negara luar, kawan dan musuh, tak guna bangun lagi setelah ditidur oleh tun abdullah dengan islam hadhari dan terimalah negara GOING TO DOGS OF A KLEPTOCRATIC NATION.

    Undilah umno dan bn. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna.

    Innalillah bagi rakyat malaysia

    ReplyDelete