Google+ Followers

Wednesday, December 14, 2016

PENYATUAN UMNO PAS SIAPA HALANG SIAPA DALANG

Atas nama perpaduan Melayu dan Islam penyatuan UMNO dan PAS sangat dialukan.

Tetapi setakat ini tidak ada pemimpin kedua pihak bersetuju untuk menyatu tetapi mungkin sekadar kerjasama.
Pun kerjasama dalam bentuk perjanjian belum ada
Pun belum ada kenyataan rasmi dari Parti atau Presiden berhubung kerjasama tetsebut.

UMNO dan PAS dilihat seiras dan serasi hanya bersandarkan pakaian sedondon (sosial) bersandarkan hadir bersama dalam sesuatu majlis (sosial) dan musuh bersama DAP (politik)

Oleh itu siapa halang siapa dalang bukanlah pihak luar.

UMNO kena cermin diri terlebih dahulu kenapa PAS tidak tergesa gesa atau terdesak untuk menyatu atau mengadakan perjanjian bertulis.

Mungkin bagi PAS,  tidak banyak perbezaan antara DAP dan umno.

PAS tidak sertai umno dalam soal bermusuh dan  kutuk Mahathir, Anwar atau PKR.

PAS masih mengkritik UMNO dan memperlekehkan Najib dalam soal 1MDB,  GST dan Royalti serta segala salahlaku tadbir urus.

Sebagai tindakbalas,  umno diam membisu,  tidak ada kritikan pada PAS,  tak jentik langsung PAS Kelantan...  + malah
sudah ada puji pujian dan penghargaan.

Ada sumbangan 90juta... Dinafikan tetapi saman yang dijanji sudah jadi munafik.

Kini BERSATU bagi merealisasikan harapan pembangkang satu lawan satu dengan BN terus menggunakan pendekatan bertemu dan masih terus berbincang dengan PAS.

Tidak ada irihati,  sakithati, patahati atau dengki khianat jika PAS ingin bekerjasama dengan umno,  silakan..
Itu hak PAS,  kena hormati...

Dan kenalah juga hormati kalau PAS lebih cenderung kepada BERSATU.

Soal penyatuan Melayu dan Islam bukan hak eksklusif umno atau PAS,  tidak juga hak BERSATU,  PKR,  AMANAH atau Melayu DAP.

Tanpa umno pun,  Melayu dan Islam boleh survive..

Lebih lebih lagi kalau umno sudah bobrok dan pemimpinnnya tidak berakhlak.. Melayu dan Islam harus bermufarakah dari tercemar sama.




Pemimpin ini akan turut hilang pengaruh dan integriti jika pernyataannya berdolak dalik, berputar,  bersimpang siur.



20 comments:

  1. pp lebam yg cakap yerrr... tak guna mufakat klu parti cap bunga tak dibagi kerusi.... aiiikkk...!!! Lain macam
    Ajer monyinyerr... kikiki... kata ahli cap bonga dah ade 1.2 million mengikut perkiraan Deklarasi Rakyat dolu dolu... kikiki... statement pp lebam merenyeh melutut dan mintak ampun mintak kerusi... kikikiki.. strategi mamak meddey sibatuapi lantik pp lebam jadi presiden parti cap bonga... bila dah stabil parti cap bonga dan organisasi nanti pp lebam kena sembelih oleh meddey maha mega batuapi.... kikikikiki...

    taktik meddey sibatuapi dah bole dibaca skg nih.... pp lebam tunggu masa kena sembelih.... kesiann... ooohh... kesiannn pp lebam.... pp lebam yang tungkus lumus wat kerja boboi gak yang untung nanti.... kesiann ... pp lebam...kesiannnnn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walau pipi lebam, dia cukup ilmu dumia akhirat. Almarhum ayahnya seorang tokoh ugama, Cikgu Yasin cukup terkenal dan ramai anak murid di Muar. Kejora apa ada? Dia dah ler tak bernama, ayahnya pun tak diketahui latar belakangnya. Lain kali nak kutuk orang cermin dulu muka sendiri.

      Delete
    2. PP lebam tak pe..x de dalam al quran pun menyatakan org PP lebam ni berdosa..tapi saudara 12.55 am..dalam al quran ada sebut pasal mencuri ni...

      1 lagi saudara anon 12.55am..kepandaian penyokong2, pendedak2 yang menyokong si penyamun ni adalah hanya dengan kutuk org, maki org, gelar buruk2 kat org..itu je..fakta = 0..

      Delete
  2. Burung tekukur belaan tun masih bnyk membisu dari bercakap. Presiden apa kalau hak2 presiden bercakap diambil alih oleh penaung? Atau ini strategi tun untuk pastikan burung tekukur belaannya 'kiok' menjelang pru14 nanti. Siapa pengganti si burung tekukur itu? Sendiri ingat la der. Boboi kan ada. Itulah pun calon presiden parti bunga. Burung tekukur tu hanya maskot sementara sahaja. Setuju? Pasti ramai yang marah dengan tulisan ini, tapi sikit2 ada jugak benarnya..kan kan kan..

    ReplyDelete
  3. Boboi mana bole kerja kuat.... yg kerja kuat pp lebam yang paling kuat kerja mamak kerala... kuat membatuapi dan adu domba orang lain.... skg gilirang si maha batuapi pulak saman 1mdb ke mahkamah..... sampai la ni tulur mamak.masuk dalam perut... bab membatuapikan orang lain saman 1mdb mamak la yang paling jaguh...
    Ako berhenti mengkomen diruangan ini kalau Bersatu berjaya ujudkan 1 cawangan Bersatu hingga tahun baru 2017 nnti... cabaran masih terbuka ... 1 jer tak banyak pun.... kikikikikiki

    ReplyDelete
  4. Pendedak di atas tu sorang je, biasa le macam ramai...

    Nak kata bodoh, memang bodoh pun... Sistem BERSATU bukan ujud cawangan macam ameno, jadi cabaran bodoh ape le yang kau buat tu...

    Lain kali baca perlembagaan BERSATU sebelum beri komen yang memalukan kaum pendedak.

    ReplyDelete
  5. kikikiki..
    Tak cukup korum ka atau system .... ari tu beria ia nak istihar jumlah ahli... sampai.la ni tak berani sebut jumlah keahlian.... klu cawangan.dan banagian x ade camno nak bergerak..camno jentera nak berfungsi...alahaiii..1 cawangan.jer bukan banagian pun..... kikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau cawangan dan bahagian tak ada..camno nak gerak

      itulah dangkal pendedak dengan sistem lama

      Di Amerika... Donald Trump ada ke mempunyai cawangan dan bahagian Republican untuk menggerakan jenteranya dan menang.

      use your brain !

      Delete
    2. Ingat mcm umno Tubohkan cawangan lepas tu minta dedak...

      Delete
  6. Trump tak ade cawangan... parti republican dan democrat ada sub community dan pejabat di setiap kawasan sesebuah negari di USA... ada wakil dan pegawai sesebuah parti.... tapi fungsi masih sama seperti cawangan dan bahagian... bodooo bodooo... ada wakil ketua setiap sub community(bahagian) alahaiii..... tak kan kat pagoh... kubang pasu... kedah suma boboi nak rayau seluruh kedah... alahai... klu ada tunjukkan skg...NOW.... ada brani...

    dulu PKR ditubuh 1.minggu beratus cawangan(ranting) ditubuhkan... ko ado...?

    kiikikikiki...vongok dan vodoh gila vavi...kikikiki

    ReplyDelete
  7. Kenapa PPBM tidak umumkan jumlah ahli terkini?

    Salah satu sebabnya adalah sbg strategi untuk buatkan UMNO tidak keruan. Sememangnya ia berjaya. UMNO tidak dapat menganalisa kekuatan PPBM dan ini menyebabkan UMNO sentiasa takut dengan PPBM.

    Selain itu UMNO juga tidak diberi peluang untuk menghukum ahli PPBM melalui cara menganggu periuk nasi orang lain (ramai dah kena).

    Sekalipun PPBM adalah parti setahun jagung tapi keresahan UMNO di atas kewujudan PPBM amat luar biasa. PAS tidak berminat untuk mengetahui jumlah ahli PAN sebaliknya UMNO sangat tidak keruan apabila tidak mengetahui jumlah terkini ahli PPBM.

    Kesemua pendedak asyik dok suruh PPBM isytihar ahli sahaja. Malah KP UMNO Kedah si Saiful Hazizy juga asyik dok ulang desak PPBM isytihar jumlah ahli.Sampai begitu sekali para pendedak jadi tak keruan bila PPBM memilih untuk tidak isytiharkan jumlah ahlinya.

    Apa pun jumlah ahli tidak boleh menjadi indikasi sokongan di dalam pilihanraya. Lihat sahaja Parlimen Permatang Pauh. Jumlah ahli UMNO di sana sudah cukup untuk menang pilihanraya dan UMNO tak perlukan undian bukan ahli pun untuk menang, tapi UMNO sentiasa kalah di sana. Kenapa? Sebab ramai ahli UMNO sendiri tidak mengundi calon BN drpd UMNO.

    Sesetengah orang tidak mampu menunjukkan 'penentangan' ke atas UMNO secara terbuka disebabkan menjaga periuk nasi. Jadi mereka memilih untuk menyorokkan penentangan itu tetapi menzahirkannya di kertas undi.

    ReplyDelete
  8. Jon Doe dari putrayahudimrrdeka sibatuapi yg dah tak bersiaran lagi.... kikiki.. sbb payment agreement dah tamat 20k tiap bilan x masyukkkk..
    . biasa la api fitnah batuapi dan adu domba tak mampu dibungkus dengan batuapi free dan dosa free ajerr...kikiki
    Matang pauh ahli umno ramai ... patang pauh pulak berapa ramai.penduduk kat situ... silent majority pun ramai... so analisa bodo mana yg ko kaut...

    next pru 14... matang pauh kembali ke BN tak kisah samada calon PAS atau UMNO disana nnti... tungguuuuuu......
    nurul baka pluralism murtad mintak ampun dengan PAS bila pemilihan PAS akan letak.calon nnti..

    Tungguuuuuu. .....

    ReplyDelete
  9. Ingatkan Kejora tak faham Bhs Inggeris rupanya Bahasa Melayu pun tidak faham.

    Kenyataan saya di atas sudah menjelaskan dengan sendiri maksudnya. Jumlah ahli UMNO di Pmtg Pauh sudah cukup untuk menang tipis, tapi bgmn UMNO boleh kalah? Satu sahaja jawapnya iaitu ahli2 UMNO sendiri mengundi PKR.

    Analisa mana saya kaut?
    Ia adalah analisa rasmi drpd UMNO Bhgn Prmtg Pauh sendiri selama bbrp penggal, selepas melihat dan mengira jumlah ahli parti, dan dibandingkan dengan jumlah pengundi dan bilangan majoriti, maka laporan post mortem kekalahan mereka melaporkan bahawa sudah pasti ramai ahli UMNO sendiri yang pangkah PKR. Ini laporan rasmi UMNO Bahagian sendiri. Sekiranya ia dikatakan analisa bodo maka UMNO Bhgn Pmtg Pauh yg bodoh.

    BN merampas Pmtg Pauh? Ia hampir mustahil. Dengan penubuhan PPBM Pmtg Pauh kini menjadi kerusi selamat PH. Ditakdirkan Wan Azizah atau Anwar tidak lagi mampu bertanding sekalipun kebarangkalian untuk UMNO merampas kerusi ini hampir mustahil (dalam situasi Najib masih Presiden).

    Sekiranya dulu, ribuan ahli UMNO didapati mengundi PKR secara senyap, kini hampir angka ribu telah pun melompat ke PPBM secara terbuka. Malah bekas Ketua Bahagian paling lama selepas DS Anwar Ibrahim iaitu Dato Abdul Jalil turut melompat secara terbuka. Itu belum dikira yang masih menjadi ahli UMNO tetapi sudah bertekad tidak lagi memberikan undi kpd BN.

    Penubuhan PPBM bukan sahaja menjadikan Permatang Pauh sebagai kerusi selamat PH (dan bukan setakat kubu DSAI sahaja seperti sebelumnya) malah telah menjadikan UMNO hampir tiada lagi kerusi yang super selamat di seluruh negara hatta di Jeli sekalipun. (Pekan juga bukan kerusi selamat kerana Najib sendiri pernah menang dengan majoriti 3++ sahaja, itu sebelum kekotoran 1MDB terdedah).

    Tindakan para pendedak yang asyik meminta PPBM isytihar jumlah ahlinya sudah membuktikan keresahan UMNO ini.

    Putra Merdeka tidak lagi dibayar? Itu kedengaran mustahil kerana setahu saya, pejuang PPBM sememangnya tidak dibayar. Semuanya ikhlas demi Alif ba ta. Sekiranya ada yang dibayar itu di luar pengetahuan saya.

    Tak mahu percaya pun tidak apa kerana secara psikologi sememangnya cyberterompah UMNO yg rata2nya berkhidmat demi dedak, mereka juga menyangka penyokong PPBM juga melakukan demi imbuhan yang sama.

    Sekiranya dikatakan Putra Merdeka tidak lagi bersiaran kerana telah menerima imbuhan dari pihak Najib, ini tidak mustahil (saya tidak menuduh ia berlaku tetapi mengatakan ia tidak mustahil) kerana sudah ada 'precedent'. Almarhum Din Turtle sendiri pernah mengakui beliau telah menerima imbuhan bulanan untuk berhenti bersiaran. Disebabkan 'concsious' beliau akhirnya berhenti mengambil imbuhan dan teruskan bersiaran.

    Apa pun saya berharap dan percaya Putra Merdeka tidak lagi bersiaran bukan kerana dedak Najib tetapi di atas alasan2 lain.

    Tungguuuuuu? Ya in shaa Allah, marilah kita sama2 menunggu dan melihat siapa yang bakal diberikan kemenangan sebenar oleh Allah.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas untuk pak Othman juga. Masih bersemangat ketika ramai rakan sebaya ramai yang memilih untuk berehat.

      Delete
  10. Hampir mustahil hatta di Jeli skalipun.... kikikiki.. adooiii...iii... kuala kangsor dan sg beso persepsi yg baik utk ditauladani. ... kikiki.. teruskan lah dengan angan angan yg kian punah bersama paktan putus harapan..kikikiki... bawak la skali the bloody idiot budak suman mantan 5 penggal pengerusi yg tatau nak berterima kasih ... kita jadikan blog ni fofular mavsm fofularnya blog putrabatuapi merdeka.. kikikkki...

    ReplyDelete
  11. Kesian benar tengok puak ini yg memperlekehkan BERSATU di mulut tapi kecut di hati.. Berapa jumlah ahli, berapa jumlah cawangan terkinja kinja nak tahu.

    BERSATU tak panggil "cawangan", itu umnongok.. Dan tak perlulah sebok dengan sistem BERSATU, berapa ahli? Tak ramai, semua ahlinya masih hidup... Tak macam umnongok, 3 juta ahli termasuk yg pupus dan dah pindah.

    *PERUBAHAN TARIKH MAJLIS*

    *KEPADA ;*
    *SEMUA PARA PEMIMPIN PPBM*
    *SEMUA AHLI-AHLI PPBM*
    *SERTA SEMUA ORANG RAMAI*

    *MAJLIS PELANCARAN RASMI PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA*

    Sukacita dimaklumkan, Tuan-Tuan, Puan-Puan, Saudara/Saudari adalah dijemput untuk menghadiri dan memeriahkan *MAJLIS PELANCARAN RASMI PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA* sepertimana ketetapan berikut ;

    > *SABTU, 14 JANUARI 2017*
    > *2.00 Petang - 11.00 Malam*
    > *STADIUM MALAWATI, SHAH ALAM*

    Kehadiran semua dan orang ramai adalah sangat kami hargai.

    Sekian terima kasih.

    *URUSETIA MAJLIS*
    Ibupejabat PPBM

    ReplyDelete
  12. 14 January yg ditunggu.... kesemua dinasour reput dan berulat sudah kuar dari UMNO dan BERSATU lah semua otai lunyai mereput srndiri di Stadiom Melawati.... kita tungguuuu.... jadi jangan tak jadi... alahai teringat lagu sweet charity....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gementar pemakan dedak ni...takut lps ni takda dedak LG...Kasihannya... Buat kerja biar iklas... Jauhi Wang haram... Selamat dunia akhirat...

      Delete
    2. Kerna otai otai nilah menjadikan maruah negara disangjung... Terkenal di seluroh dunia... Menjadi negara Islam contoh... Sekarang negara terkenal juga tp negara contoh Pencuri Wang rakyat...

      Delete