Google+ Followers

Sunday, December 4, 2016

UMNO DAH TAK BERANI JENTIK PAS

Apabila UMNO dan PAS telah menunjukan tanda kerjasama ke arah yang lebih erat, sebahagian merasakan PAS telah membenarkan dirinya ditipu umno.

Berapa kali umno menipu (?)
Yang sering kita dengar sebelum ini,  PAS sering ditipu oleh UMNO dan yang terbaharu PAS rasa ditipu oleh DAP.
Ada ciri persamaan antara DAP dan UMNO.

Sudah pasti kali ini PAS tidak akan tertipu lagi,  tidak akan membiarkan ditipu dan mustahil untuk menipu (?).





Dalam ketika PAS tidak berani dijentik,  pemimpin PAS terus memperlekehkan PM dan UMNO.  Agaknya pecacai dan pendedak diarah bersabar menahan diri dari mengkritik PAS,  kesian kan... 








15 comments:

  1. aku percaya yang tun mahathir pun tahu yang pas saja yang boleh menumbangkan pas, orang tua tu terkenal dengan bijaksana nya, perkembangan politik kini kimi dipengaruhi oleh pas bukannya dap,pkr atu amanah lagilah, tun jugak tahu yang dap takkan dapat melembutkan orang ,elayu , dpa jugak tahu orang melayu tidak akan menerima pkr, mahupun amahah selagi mereka masih menjadi proksi dap. tun tahu juga yang rakyat tidak akan setuju andai kata pas berbaik semula dengan dap seperti dulu,,,,tun jugak pasti yang melayu kini sudah anggap umno tidak relevan,,,pencapaian umno kini sungguh buruk crita pasal pemilikan rumah , barangan naik, penjualan harta kerajaan sewenang 2nya oleh umno, kes biasswa, keslambakan warga asing ,,,,dapatkah rakyat membutakan mata bila duit negara disonlap yang lebih parah lagi kini malaysia mempunyai pm yang tidak berani yang hanya pandai mendiam kan diri pabila tuduhan yang dilemparkan tanpa sebarang penjelasan,,,,rakyat melayu kini hampir keselurahanya kini sudah berpelajaran ,biasanya maknusia yang berpelajaran tidak akan mersa puas hati jika dibiarkan terkontang kanting, apalagi nak dikata pru lepas mereka sudah tersalah pilih,,,tinjauan yang dibuat ratarata masyarakat melayu kini terpaksa memilih pas bukan amanah atau pkr itupun kata mereka jika pas tidak bersentonkol dengan umno,,,aku percaya yang tuan guru hadi sangat mengenali tun begitu jugak sebaliknya kerana mereka sezaman dlam politik sebab tu dalam pendekatan tuan guru kinilebih banyak berdiam diri dan membiarkan tun sendirian melawan najib , tuan guru hadi pilih cara selamat dengan tidak mengrluarkan apa kenyataan jadi kurang melakukan kesilapan, tuan guru hadi juga tahu yang tun sudah tidak punya apaapa kepentigan dalam politikkerana tun pun dah tua cuma apa yang tuan guru faham adalah tun jenis maknusia yang hanya berkata benar,,,tun juga tahu yang hadi seolah olah baik dengan umno demi untuk menegak kan rang undang undang islam agar mendapapat sokongan diparlimen seterusnya undang 2 islam bakal tertegak dimalaysia dan kebanyakkan umat melayu dan islam mahukan undang undang ini terlaksana tak terkecuali tun mahathir,,,,buktinya pernah tun mengucapkan dulu dengan baraninya diperhimpunan parti mca dan gerakan yang malaysia ini adalah negara islam,,,tapi najib plak dia cakap yang dia pendatang seolah olah dia tak ngaku yaang dia melayu,,,jadi koni masa pas sudah menjelma pemerintahan islam nak tak nak akan tertegak,,,umno kini terang 2 melakukan kesalahan seperti peribahasa melayu cakap macamana mau tutup bankai gajah susah woo,,,aku optimis pas bkal memerintah bagi aku orang tua yang bernama mahathir ni dia pun tak peduli pas memerintah janji najib jatuh...pas tak munkin akan berbaik dengan umno apatah lagi sekarang ni bila terang 2 dilihat umno kini sudah lari dari landasan perjuangan menjadi lebih korup,,,aku suka tengok parti bersatu bersikap low profile dalam situasi politik kini dengan harapan merka akan berSatu dengan pas seperti yang dihaharapkan oleh rakyat kebanyakkan,,,HANYA ALLAH YANG MENGHETAHUAI

    ReplyDelete
  2. AKU SAYANG KAN MELAYU KERNA MELAYU TU ISLAM, ORANG MMELAYU SENDIRI TIDAK DIAJAR OLEH ISLAM UNTUK MEMBENCI KAUM ATAU UGAMA LAIN MALAHAN KITA DIAJAR AGAR MENGENALI BUDAYA SESUATU BANSA AGAR KITA BOLE BERKAWAN DENGAN MEREKA,,,, mejoriti melayu kini dapat menerima kepelbagaian budaya bangsa lain begitu jugak sebaliknya , buktinya kadang2 didalam sesuatu situasi ada ketikanya bansa lain itu lebih baik perangainya dari kita rasionalnya diantara kita mesti ada yang berkawan dengan bansa lain,,,soalanya kenapa kita mesti menghidupkan api perkauman adakah kita kini sedang tersepit untuk kekal berkuasa sampai langkah menyemarakkan api sengketa , ATAUPUN TERDAPAT SEGELINTAR MAKNUSIA MELAYU YANG TIDAK SEDAR DIRI CUBA MENONKAH ARUS DAN MENGAMBIL KESEMPATAN ATAU PELUANG KEEMASAN DIATAS PERGOLAKKAN POLITIK KINI....bukankah kehilangan duit negara benar 2 terjadi bilamana gebenor bank negara turut mengakuainy dan yang peliknya bila nereka yang tak setuju berhimpun kenapa perlu dihalang dengan kata 2 nista diucap sehinga menyalakan krisis perkauman....bagaimana pula pada mereka yang turut membantu gelandangan dengan memberi makanan dan peninapan diwaktu malam kebanyakkan ngo ini berbansa cina dan india kalau tak caya pegilah lihat sendiri takkan lah kita kena benci pada yang membantu kita kerana kebanyakkan bangsa gelandangan ni orang melayu ,,,API PERKAUMAN KALAU DISEMARAKKAN KEMBALI TERUTAMANYA DARI BANSA MELAYU NAMPAK SANGATLAH KITA SEBENARNYA BANGSA YANG MUNDUR....ISLAM UGAMA KU SUCI TIDAK PERNAH ADA PERINTAH OLEH ALLAH YANG MENYERU UNTUK MENGHAPUSKAN BANSA SELAIN DARI YANG KITA ADA,,,, SELAGI DIA TIDAK MEMERANGI KITA...kita perlu cari kesaksamaan dalam perjuangan katakan yang batil tetap batil,,,dikhuatiri terdapat umat melayu yang kononnya berjuang untuk bangsa dan agama tapi bertindak sebaliknya banyak untuk kepentingan peribadi, suka provok sana sini macam budak tak cukup akal,,,,,bagi ler pangkat datuk sri lagi mamat ni meroyan,,dia tak plak gadoh dengan bansa lain tapi dgan bansa dia jugak dia cari pasal dengan bansa lain takooot kot takut anak bini terancam ,,,perangai macam badut,,,bikin malu melayu jawa, melayu bugis ,minang gelak sampai gulingguling yang pelik tu hari dia sorang jer kena pukul pengikut dia mana time tu laaaariiii.GLAMER MASUK TV muka dia jer kluar yang lain disuruh pakai topeng kenapa yer...kalau orang pas nk ikut melayu mundur ni silakanlah ,,,macam luncai terjun dengan labulabunya sudahnya labu gak yang timbul,,,,orang pas kebanyakkan nya hasil tinjauan yang tak seberapa ni tak BODOH dia orang semua menantikan pilihanraya jer president dia orang chill jer,,,,SORY LAH MR KLUANG GUA MALAM NI TULIS BANYAK SIKIT DAH LAMA GAK TAK MENULIS SAJER JER BERI PENDAPAT SESEKALI BALIK BANYAK LA YANG BERSARANG KT OTAK KENA BAWAK KELUAR,,,,KALAU SALAH KATA MAAF JER LAH ,,,YANG TERKONO NASIBLA..ok chow.

    ReplyDelete
  3. Aku Melayu..wow bro, sokong 100%- terbaek!

    ReplyDelete
  4. Larilah hai kuda tuaku
    Larilah ayuh lari
    Larilah hai kuda tuaku
    Larilah ayuh lari
    Gerakkan keretaku
    Kawanku telah menunggu
    Ayuh lari … uh

    Haaaa … …. a … a… a…
    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kuda tuaku lari
    Haaaa … …. a … a… a…

    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kudak tuaku lari
    Kuda tuaku lari kencang
    Rasa hatiku girang
    Kawan kawanku riang... uh

    Haaaa … …. a … a… a…
    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kuda tuaku lari
    Haaaa … …. a … a… a…
    Kuda tuaku lari gagah berani
    Ayuh lari hai kuda tuaku lari
    Kuda tuaku lari kencang
    Rasa hatiku girang
    Kawan kawanku riang
    Ah … ha …

    https://www.youtube.com/watch?v=vGRnOsFFTKU

    ReplyDelete
  5. Masing2 ckp Islam,org melayu,tp sokong penyamun..sah melayu bodoh..kena kelentong dgn najib je ko org ni.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli masrompak.. Umno dan pas parti politik.. Pernyatuan politik.. Labun ajak kawaq bergabung..

      Kalau penyatuan umah, jemput semua parti Islam dengan syci hati dan ikhlas. Ajak sekali pak arab giler yg derma tu..

      Semalam solidariti Rohingya, berapa juta yg datang, separuh dari BERSIH pun tak ada...

      Hari ini, kedutaan Myanmsr dah tutup ke? Pekerja myanmar bukanbIslam sudah dihantar balik ke?

      Semua itu tidak berkesan sebab PM sudah tidak ada integriti..

      Delete
  7. Tuan Ibrahim..... manusia gila ajer yg menolak Tali Allah..... bukan isu UMNO minta nyawa lah beb.... PAS juga tinggal separuh nyawa...ada pecahan yg menjadi PAN..... apa lagi PAS kini sendirian bukan sebahagian pakatan. Pakatan tanpa PAS boleh hidup ker?.... PAS sendirian boleh gah ker.... setidak2nya UMNO bila sendiri pun kerusi bertambah masa PRU13...... PPBM?..... sekarang ni berapa kerusi DUN dan Parlimen yg UMNO hilang?.... ayuhlah melayu Islamku..... ini adalah soal penyatuan ummah.... bukan penyatuan politik.... Tuan Ibrahim menyambung fatwa sumbang dan songsang tok gurunya...... Allah dah panggil dia dah.... Legasi dia pun kembali kepada penyatuan ummah... mengapa kamu masih menolak penyatuan..... busuknya hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takkan nak satukan ummah dengan menyokong Lanun Tersohor di Dunia???!!!

      Lainlah kalau ummah tu kulit tebal mcm babi tak malu dengan Negara2 Lain yang dah bertindak dan kenakan hukuman terhadap sebahagian penyeleweng 1MDB Berbillion2 Dolar.

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Sebab UMNO tau bangsa lain dah bulat2 tolak BN/UMNO.

    Jadi UMNgOk terpaksa lah harapkan PAS yang tak boleh diharap!!!

    ReplyDelete
  11. Suharli masrop..
    Matlamat menghalalkan cara.
    He.he.he.

    Tali Allah, tali lembu tali leher dia sendiri tafsir shj. Tafsiran lain salah.

    Oh keranamu najib.
    Kikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sukahati hangpalah..... jgn lepas tu jilat balik udah ler....

      Delete
    2. Kenapa?
      Suharli penah jilat ludah blk ke?
      He.he.he

      Dulu najis kata jgn tuduh2, tunggu hingga siasatan audit selesai. Laporan selesai kena OSA plk.
      Ni kira jilat ludah ke jilat bontot?
      He.he.he

      Pegi jerman najis kata nk bg sokongan penuh diatas siasatan berkaitan 1MDB.
      Tp peguam negara lantikan najis dh 2x tolak rayuan MLA dr peguam negara swiss.

      soalan dia
      Dimanakah letaknya maruah SUHARLI MASROP?
      Diringgit kah atau di ludah jilat blk?

      Delete